Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bu bisiklet nedir?

Manta

Üye
Kayıt
11 Ocak 2006
Mesaj
76
Tepki
24
Şehir
Bursa
Merhabalar. Bu, forumdaki ilk mesajım. Daha da devam edecek düşüncesindeyim. Yaklaşık bir haftadır sitenizi inceliyorum. Forumun kalitesi ve katılımcıların bilgi birikimi beni buraya adeta yapıştırdı. Benim bir sorum olacak. Bundan 15 sene kadar önce bir bisiklet satın aldım. Kadrosunda "Tiger", altında da "Special" yazıyor. Acaba bu bisikletin markası mı? Ya da bu marka bisikletler hakkında ne dersiniz? Oldukça hafif, 18 vitesli bir dağ bisikleti. Eğer gerekirse fotoğrafını da koyarım. Ama Bianchi Tiger değil. Bunda amortisör yok. İnternette aradım ama böyle bir bisiklet bulamadım.
 
Scudo
valla bi resim gönderebilirsen arkadaşlarım sana daha iyi yardımcı olabilirler..

bol pedallı günler.
 
Specialized yazıyor olabilir mi?
Bundan 7-8 sene evvel bir arkadaşıma babası İtalyadan bir dağ bisikleti getirmişti. O da oldukça hafif ve süspansiyonsuz bir modeldi. "Specialized - RockHopper"mış. Tabi biz bu bisikletin değerini anlayana kadar bisiklet çöplük halini almıştı... Şimdi düşünüyorum da yazık etmişiz...
Mümkünse birkaç fotoğraf koy, biri genel diğerleri detay olsun ;)
 
İşte fotoğraflar. Bakalım tanıdık mı? Ünlü bir bisiklet mi? :D Bu arada bisikletime biraz modifikasyon yapacağım da o yüzden dağıtmıştım. Bu arada bu bisiklete çatal yerine amortisör takabilir miyim?
 
Bisiklet tanıdık değil maalesef :(
Amortisör takabilirsin tabi ki ancak "oversize" olmayan maşa yatağı nedeniyle çok da keliteli olmayan bir kaç maşa arasından veya 2. el bir ürün olarak eski bir model tercih edebilirsin. Yani yeni alacağın maşaların çok büyük bölümü, kalın olan şaft boruları (oversize dediğimiz) nedeniyle senin kadronla uyum sağlamayacaktır. Ölçüyü kesin bilmiyorum tabi ki ancak resimlerden kadronun furş yatağının oversize olmadığı anlaşılıyor. Ona göre yorum yaptım.
He bir de değişecek olan kadro geometrisi var. Onun ne kadar etkili olacağını daha tecrübeli olanlar yanıtlar sanıyorum. Gerçi kadronun gayet enteresan bir geometrisi var zaten ama... :)
 
mixte benzeri bir yapısı var. kullanışı rahattır. ben olsam buna amortisör değil kaliteli bir çatal takardım. üst boru uzunluğu pek araziye elverişli değil. ;) arkada en küçük dişli 11 olduğu sürece kaç vites olduğu önemli değil. slickleri de takar hız yapardım. şehir kullanımı için 2-3 kilo ağır bir kadro bence çok önemli değil. bu arada "special cycles" diye bir marka google aramasında çıkmadı.
 
Verdiğiniz bilgilere teşekkürler. Ne yazık ki hevesim kursağımda kaldı. Ben en iyisi bunu güzelce toplayayım, üç kuruşa satıp yeniden yeni bir bisiklet alayım... :(
 


Çok iyi bir fikir ;)
 
pas gözükmediğine göre en azından çelik bir kadro. eğer araziye girmeye çok niyetiniz yoksai şehir iöinde ibnecekseniz ve bütçeniz kısıtlıysa bu bisiklete Shimano Altus 21 vites ve uygun fiyatlı bir jant seti toplanır. uzun süre binilir de. 2. el olarak malesef pek ilgi göreceğini zannetmiyorum. :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Manta
Benim aslında bisikleti dağıtmaktaki amacım tam da buydu. Vites geçişlerinde sorun var ve zincir sıkışıyor. Tavsiye ettiğiniz vitesi alacağım. Ön ve arka dişlileri de değiştireceğim. Jantları ve gövdeyi boyamayı düşünüyorum. Jantlar, gidon, sele çubuğu zaten siyaha boyalı ve her yerinde pas var. Söktükten sonra metale kadar zımparalayıp macun, boya ve cila ile 6 - 7 kat boyayacağım. Jant tellerini ya parlatırım, ya da değiştiririm. Gövdeyi de aynı şekilde parlak siyaha boyamayı düşünüyorum. Vites ve fren kollarını da değiştireceğim. Göbekler ve gidon furç yuvasındaki bilyeler sağlam görünüyor. Tabii gresi iyice temizlemeden emin olamıyorum. Tedbir olarak değiştiririm veya yağlayıp geri takarım. Her halukarda eski halinden iyi olacaktır sanırım. Tavsiyeleriniz varsa sevinerek dinleyebilirim.
 
Manta bence hiç bisikleti ayağa kaldırmaya çalışma, çünkü hiç de ekonomik olmaz ve de kesinlikle istediğin verimi vermez... Tabi yine de sen bilirsin, güzel bir işçilikle boyanır, özenle de restore edilirse bebek gibi bir bisiklet de çıkabilir ortaya.
 
ben eski bisiklet meraklısıyım. hatta forumdakiler bilirler, yeşil bisikletten bir yol bisikleti alıp epey bir düzeltme çalışması yapmıştım.

ben şöyle yapmanın sizin için en kullanışlı ve ekonomik yöntem olacağı kanaatindeyim:

kadroyu iyi bir bisikletçiye götürün. üzerindeki herşeyi söksünler. Çıplak kadroyu alın, zımpara-macun-boya işlemlerini yapın. Daha sonra gene o bisikletçiye (ay da bir başkasına :) ) götürün. size en uygun fiyatlı olan Altus sistemi teker göbekleriyle beraber kursunlar. 10 Ytl ye bile gayet binilebilir jantlar bulmak mümkün. eski Jantları boyamak yerine böyle bir yol tercih etmeniz güvenlik açısından iyi olur. tabii gittiğiniz bisikletçide sorun, kullanılabilecek parçaları (sele, sele borusu, gidon boğazı, gidon, pedallar, lastikler) saklayın. masrafınız epey azalır.

bence çöpe atılmayacak kadar güzel görünümlü bir kadro.
 
Elimden azıcık :rolleyes: iş gelir. Bu fotoğrafları çekmeden önce parçalamaya başlamıştım zaten. Fotolar için üstünkörü üstüste geçirdim ve fotoğrafları çektim. Dikkat ederseniz sele, frenler, vites kabloları yok. Sizden cevapları beklerken kalanları da söktüm. Şu anda tekerlekler hariç herşey vidasına kadar parça pinçik oldu. Bayramda heryerin kapalı olduğunu unuttuğum için zımpara, boya, macun, yağ vb yok. Dükkanlar açılır açılmaz işe başlayacağım.

Bu arada tayfur, neden jantları kullanmayayım? Herhangi bir aşınma, eğrilik ya da kırık yok. İç ya da dış lastiklerde de hiç aşınma yok (değiştireli 3 - 4 sene oldu ama çok az kullanıldı, bodrumda duruyordu).
 
jantlar aluminyumsa kullanılır. ama çelikse ben olsam riske etmem, korozyon olabilir çünkü. ama jantseti iyi durumdaysa süper bir haber. satece vites setini ve bir ihtimalle de frenleri değiştirip süper bisiklet sahibi olursunuz. bitmiş halindeki resimlerini de bekleriz.
 
Jantlar da çelik olabilir. Emin değilim. Ağırlar çünkü. Du bakalım bi üzerlerindeki siyah boyayı kaldıralım da metali görelim. Eğer hakikaten pas, korozyon, aşınma varsa şöyle güzel bir çift jant beni bekliyor demektir. Böylece göbek ve telleri de yenilemek için bahanem olur. Hoş, yine de değiştireceğim göbekleri ama :) ...
 
Eğer bisikletin fren sistemini değiştirirsen orjinalliğini bozmamak için lütfen V fren kullanma ;) . Cantilever fren bulmak güç olabilir ancak çok tatlı duracağına eminim. Yerinde olsam amortisör de takmazdım, çiçek gibi bir bisiklet çıkartırdım sanırım ortaya... :) Ama önce kendi bisikletimin yeni cicilerini almam gerekiyor... :D
 
Shimano ya Tektro cantiler (link) dan bulunabilir. Dia Compe cantiler de güzeller. Amortisör de olmamalı bence de. Her bakanın hasta olacağı bir bisiklet çıkabilir bundan. Hele güzel verniklenmiş parlak siyah olursa. Oy oy oy.
 
Geri