Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bursa Granfondo 25-26 MAYIS 2024

Bitişe yakın ufak bir kaza. Önümdeki sporcu kayınca virajda ona çarpmamak için ben de atıldım yere :) Neyse ki yavaştık, fazla bir yara yok
Cok gecmis olsun ustad 🙏
cok cok kotu yollar , isarteci yok , isaret levhalari yok , bir cok kisi uzna girip geri donmus , oglen sicagina kalinacagi belli tek bir istasyon ile destek , cukurlar , soguk asfalt , dogalgaz kazilari ve ustune atilmis toprak ve micir ve hepsinden onemlisi trafik ya trafik , kac kisi kafa kafaya kaldi araclarla inislerde . yokuslarda bizi sollayan araclar , mudanya sahilyolunda insanlarin icinden verilen rota. daha ne yazayim . olmeden donduk istanbul a cok sukur
 
Scudo
Çok kaza yaşanmış sanırım.Youtube da video çeken bir arkadaş acillik olmuş.Kaza yapanlara acil şifalar dilerim.Allah beterinden korusun.
Anladığım kadarıyla organizasyon biraz zayıf kalmış.Özellikle trafik kapatma konusunda.Onun dışında iyi diyorlar.İlk olması nedeniyle
bunların yaşanmış olması normaldir.Seneye daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
Herkes ilk demiş ama daha önce Bursa'da Granfondo yapılmadı mı? Ben yapıldı diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf_49
Şu dikkatimi çekti, podyumda 20-30 firma logosu vardı sponsor olarak, yaş gruplarına madalya dışında ödül verilmedi. En son Beykoz GF'da verilen hediyeleri taşıyamamıştık. Kuru bir madalya pek tatsız oldu diye çok konuşuldu seremonide
 
açıkçası rota ilk açıklandığında çok itiraz etmiştik o rota olmaz hele hafta sonu tüm Bursa'nın aktığı sahil kesimi kapanması çok mümkün değil diye. görevliler de bi süre sonra isyan etti. halkımız malesef o kafadan çok uzakta. adamın kafası o yolun kapalı olabileceğini ve böyle bir etkinlik olabileceğini aklı almıyor. kabul etmiyor, robot gibi ben giderim, kimse de umrumda değil diyor.
biz çok uzun zamandır sürdüğümüz yollar olduğu için zorluk yaşamadık ama rota yeni kişiler için zordu, beraber sürdüğümüz herkese yardımcı olmaya çalıştık.

organizasyona birşey diyemeyeceğim, Bursa'nın can damarını kapatmaları mümkün değildi ama kontrol de edemediler yolları. ancak sonrası yeme-içme bence gayet iyiydi.
 
Son zamanlarda katıldığım belki de en sert parkurdu uzun parkur. Sadece tırmanış ya da elevasyon olarak bakmıyorum konuya. Sadece bu enlemde bakılsa, akra granfondonun yanında esamesi bile okunmaz normalde. Ama akra granfondo 31 km tek parça tırmanışı ile yokuş yukarı zamanı karşı şeklinde tırmanılıp tamamlanabilecek bir yarış. Doğru pace stratejisi ile kendi temponuzda çok daha rahat tamamlarsınız. Bursa granfondo ise devam in-çık, bas-çek yapılan, bazı noktalarında eğimin %18-19 olduğu, her kısa sert tırmanışın anaerobik bölgelerde tamamlandığı, laktatın devamlı olarak bacaklarda biriktiği, asfalt özelliklerinin devamlı değiştiği, sert eğimler sonrası çok hızlı ve teknik inişleri içeren, hatta rüzgarın da çoğunlukla bir değişken olduğu bir parkur olmuş. Parkur planlaması ve seçimi olarak büyük keyif alarak yarıştığım bir organizasyon oldu. Antalya'dan git-gel 1150 km yol yaptığımıza kesinlikle değdi.

Son tırmanış da dahil olmak üzere, climpro 10 adet irili ufaklı tırmanış verdi rota üzerinde. Son tırmanışa kadar geçilen tüm kısa sert eğimler, ana grup için can pazarı şeklinde geçti. Finiş düzlüğü ise herkesin bahsettiği gibi örme taşlar ile döşendiği için çoğu sporcu oldukça gergin bir şekilde finiş yaptı. Finişin 600-700 metre öncesindeki U dönüşlü kavşakta 2-3 kişinin düştüğünü duydum. Neden bir önceki kavşaktan direkt sola dönmek yerine, bir kavşak daha geçip U dönüşü yaparak tekar sağa döndük o kısmı çok anlamadım.

Çoğu yarış öncesi genelde köy içi yollarında ufak tefek düzenlemeler yapılır. Bazı çukurların doldurulması, ya da tozlu/çakıllı kısımların süpürülmesi gibi. Risk oluşturacak çok fazla çukur olmasa da, mevcut olanlar için herhangi bir iyileştirme çalışması düşünülmemiş. Tabi bu bir tercih. 2022 çeşme granfondo mıcır rezaleti şeklinde bir yol düzeltmesi yapılacağına, hiç ellenmeden olduğu gibi bırakılması çok daha sağlıklı. Yine çoğu arkadaşın bahsettiği, bazı noktalarda parkura araç girmesi olayı yaşandı 1-2 defa. Özellikle Tirilye sonrası, her yol ayrımında görevli ya da kolluk kuvveti olmadığı için, zaman zaman bazı araçlar parkura daldı ne yazık ki. Bir diğer konu da, İrfan hocamın da bahsettiği gibi o kadar sponsor ve katılımcı sayısına rağmen, ödüllerin biraz sönük kalmasıydı. Yine de ödül törenindeki sunucu arkadaş, tüm kategori ve tırmanış kapısı podyumlarını yaklaşık 1 saatte tamamladı ve bizlere daha fazla zaman kaybetmeden yola düşmemiz konusunda yardımcı oldu. Zira geçenlerde yapılan dalyan granfondoda, ödül töreni o kadar gereksiz uzatılmıştı ki, teşekkür plaketleri dağıtmaktan, biz uzun parkur sporcuları yağmur/dolu altında podyum yapmak durumunda kalmıştık.

Tüm artı ve eksilerine rağmen, özellikle parkur seçimi sebebiyle, 2025 yarış takvimine de alacağımız bir organizasyon oldu. Tüm katılımcıların ayağına sağlık.


IMG_7069.jpeg
 
Son düzenleme:
İlk granfondo deneyimim olarak birkaç not eklemek isterim.
25 mayıs cumartesi günü kayıt olmaya ve expo alanına gittiğimde birçok marka standı gördüm. Reno 3 araç getirmiş gerek var mıydı bilmiyorum ama inceleyen 3-5 kişi gördüm. carraro ve salcano da bisan gibi stand açması iyi olurdu. Bisan satandı çok iyiydi ve her bisikletini deneme imkanı sundu. di2 deneme şansı bulamadım çok sıra vardı. o gün gördüğüm tek ve büyük sıkıntı kayıt esnasında chiplerde olan dağıtım sıkıntısı. Kısa parkur da 350 den sonra chip yok diyip insanları beklettiler. (15:00-16:30 arasında oradaydım)
26 mayıs pazar günü yarış gününe gelirsek.
Yarışlar 30 dk daha erken başlamalıydı. 12 den sonra sıcak kendini çok fazla hissettirmeye başladı. Yarış sonrası ikramlar yeterliydi diye düşünüyorum. Ben aç kaldım diyen olmaz herhalde.

Gelelim parkur ve diğer değerlendirmelere.
Biz bursa lı bisikletliler olarak ana yol trafiğinden kaçalım dediğimiz anda kendimizi soğuk asfaltta bulduğumuz için bize asfalt kalitesi pek koymadı. Soğuk asfalt ve keskin virajlar bazı arkadaşlar için iyi bir tecrübe oldu. Bu konuda rahatsız olan çok arkadaş olmuş konuştuk yarış sonrası. Köy yolları özellikle köy içleri çok riskli bölümleri vardı. Mıcır ve toz toprak hiç temizlenmemiş. Rota işaret ve göstergeleri kesinlikle yetersizdi. Olan işaretçiler de yeteri kadar büyük değil ve konumu da iyi değildi. Bir ara Trilye inişinde rotayı karıştırdık. Jandarma vardı ama oda telefonda konuştuğu için bizi son anda fark etti. Burada +50 km hızla inerken bir anda dur dön falan derken zaman kaybı yaşadık. Rotanın çık dinlen in yine çık şeklinde olması vites ile çok oynamamıza sebep oldu ve bu da kramp ve yüksek nabızlara sebep oldu.

Rota üzerinde ki yerlerde trafik en büyük sorundu. Kesinlikle bilgilendirme yapılmamış diye düşünüyorum ki bu kadar sorun olmazdı. İnsanlar polis jandarma ile tartışıyor ve biz oradan geçerken ana avrat küfür eşliğinde sürüşe devam ettim. Şu yapılmalıydı. Şehir merkezlerine asılacak birçok pankart yerine rota üzerine yolların şu saat aralığında kapalı kalacağı şekilde ve alternatif güzergah yönlendirmesi olan pankartlar asılmalıydı. Hatta cuma günü orada ki cemilerde bu organizasyonun yapılacağı ve yolların kapalı kalacağı bilgisi verilmeliydi. yollar şerit bant ile kapatılmalıydı. Bunların hiç biri ya yoktu veya çok ama çok zayıftı. Bu yüzden önümüze bir anda kamyon, otobüs vs çıktı. Bir arkadaşım minibüse çarpıp ufak bir kaza yaptı.

Bitiş ... ahhh bitiş. Bisikletimi bir daha bu şekilde bir yola sokmam inşaAllah. +25 km hızda taş yollarda gitmek bu işi hobi olarak yapan sporcular için iç acıtan bir durum.

Özetle memnun olan da var olmayanda. Rotayı çok beğendim yine gelirim diyenler de var kesinlikle bir daha bursa ya gelmem diyenlerde. Herkese saygı duyarım. Sizleri yeniden ağırlamak isteriz. Saygılar.
2.jpg
 
Uzun parkurun startını 4 dk geç başlattılar ancak sonuçlara göre sanki 08.30'da başlatmışlar gibi.

Hemen her alanında aksaklık ve farklılıkların olduğu bir organizasyonda.

Umarım fotoğraflar güzel gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuq81
Uzun parkurun startını 4 dk geç başlattılar ancak sonuçlara göre sanki 08.30'da başlatmışlar gibi.

Hemen her alanında aksaklık ve farklılıkların olduğu bir organizasyonda.

Umarım fotoğraflar güzel gelir.

Protokol önemli :acpsnr: :komik:
 
  • Hahaha
Tepkiler: ufuq81
Gelelim parkur ve diğer değerlendirmelere.
Biz bursa lı bisikletliler olarak ana yol trafiğinden kaçalım dediğimiz anda kendimizi soğuk asfaltta bulduğumuz için bize asfalt kalitesi pek koymadı. Soğuk asfalt ve keskin virajlar bazı arkadaşlar için iyi bir tecrübe oldu. Bu konuda rahatsız olan çok arkadaş olmuş konuştuk yarış sonrası. Köy yolları özellikle köy içleri çok riskli bölümleri vardı. Mıcır ve toz toprak hiç temizlenmemiş. Rota işaret ve göstergeleri kesinlikle yetersizdi. Olan işaretçiler de yeteri kadar büyük değil ve konumu da iyi değildi. Bir ara Trilye inişinde rotayı karıştırdık. Jandarma vardı ama oda telefonda konuştuğu için bizi son anda fark etti. Burada +50 km hızla inerken bir anda dur dön falan derken zaman kaybı yaşadık. Rotanın çık dinlen in yine çık şeklinde olması vites ile çok oynamamıza sebep oldu ve bu da kramp ve yüksek nabızlara sebep oldu.

Rota üzerinde ki yerlerde trafik en büyük sorundu. Kesinlikle bilgilendirme yapılmamış diye düşünüyorum ki bu kadar sorun olmazdı. İnsanlar polis jandarma ile tartışıyor ve biz oradan geçerken ana avrat küfür eşliğinde sürüşe devam ettim. Şu yapılmalıydı. Şehir merkezlerine asılacak birçok pankart yerine rota üzerine yolların şu saat aralığında kapalı kalacağı şekilde ve alternatif güzergah yönlendirmesi olan pankartlar asılmalıydı. Hatta cuma günü orada ki cemilerde bu organizasyonun yapılacağı ve yolların kapalı kalacağı bilgisi verilmeliydi. yollar şerit bant ile kapatılmalıydı. Bunların hiç biri ya yoktu veya çok ama çok zayıftı. Bu yüzden önümüze bir anda kamyon, otobüs vs çıktı. Bir arkadaşım minibüse çarpıp ufak bir kaza yaptı.

Bitiş ... ahhh bitiş. Bisikletimi bir daha bu şekilde bir yola sokmam inşaAllah. +25 km hızda taş yollarda gitmek bu işi hobi olarak yapan sporcular için iç acıtan bir durum.

Özetle memnun olan da var olmayanda. Rotayı çok beğendim yine gelirim diyenler de var kesinlikle bir daha bursa ya gelmem diyenlerde. Herkese saygı duyarım. Sizleri yeniden ağırlamak isteriz. Saygılar.

cok dogru detaylar , bu kadar kaos icinde ve olumcul hatalar nedeiyle, benim yorumum "kesinlikle bir daha bursa ya gelmem"
 
Valla şimdi videoları izledim.Allah korumuş sporcuları.Yaw arkadaş bu kadar mı boş bırakılır yollar.Millet elini kollunu sallaya sallaya geziyor.Araçlar park etmiş.
Bazı noktalarda da ne polis var ne işaret var , ne işaretçi var.Mahalle aralarından geçirmişler vs vs .Vala parkur çok kötü dizayn edilmiş. Kazaya , belaya açık hale gelmiş.
Yolların kalitesini konuşmaya gerek yok zaten ! Allah korumuş geçmiş olsun.
 
Valla şimdi videoları izledim.Allah korumuş sporcuları.Yaw arkadaş bu kadar mı boş bırakılır yollar.Millet elini kollunu sallaya sallaya geziyor.Araçlar park etmiş.
Bazı noktalarda da ne polis var ne işaret var , ne işaretçi var.Mahalle aralarından geçirmişler vs vs .Vala parkur çok kötü dizayn edilmiş. Kazaya , belaya açık hale gelmiş.
Yolların kalitesini konuşmaya gerek yok zaten ! Allah korumuş geçmiş olsun.
dostum , inan o seyrettigin videolardan cok daha kotu, stressli ve tehlikeliydi yasadiklarimiz , hepimize cok gecmis olsun gercekten.
 
Valla şimdi videoları izledim.Allah korumuş sporcuları.Yaw arkadaş bu kadar mı boş bırakılır yollar.Millet elini kollunu sallaya sallaya geziyor.Araçlar park etmiş.
Bazı noktalarda da ne polis var ne işaret var , ne işaretçi var.Mahalle aralarından geçirmişler vs vs .Vala parkur çok kötü dizayn edilmiş. Kazaya , belaya açık hale gelmiş.
Yolların kalitesini konuşmaya gerek yok zaten ! Allah korumuş geçmiş olsun.

biraz zeytinlik görelim diye büyük riske girilmiş. Daha güzel yollar var aslında. Büyükler böyle izin vermiş demek. Anlamış değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
hangisine katılacağım konusunda samsunla bursa arasında kararsız kalmıştım. bursa rotasını street viewle google mapsten incelemiştim yol çok kötüydü.. forumdan bazı arkadaşların da yol çok kötü demeleri üzerine samsuna kayıt olmuştum. samsunda yollar nefisti. trafik kapalıydı. organizasyon iyiydi.
 
Hep daha iyisini beklerken maalesef dahada kötüye gidiyor bu Bursa. Expo alanı ile ilgili değil tabi bu görüşüm ancak parkur olarak sınıfta kalındı. Ana avrat eş çocuk küfür yemek için para vermiyoruz. Kısada yarışan biri olarak hangi aksiliği hangi yanlışı yazsam bilemiyorum. Katılan arkadaşlar zaten yaşayıp gördüler. O yüzden bu yarışla beraber artık Bursa defteri de tamamen kapandı kendi adıma.
 
yarışan tüm arkadaşları kutlarım ,dede kurtcebeden selamlar sevgiler var, kendisi 2020 bursa gran fondoya katılmış idi,mastır 60 da tek idi ve birinci olmuştu.102.8 km yi dört saat dokuz dakikada tamamlamıştı ,katılım ücreti o yıl düşük idi,dede kurtcebenin takımı yabis son bi karar ile bursaya katılmadı, ama kaptan harun katılmak isteyenlerede ses etmedi,gerek dede kurtcebe ve takım kaptanı harun ertuğrul bodrumu muğla carettayı samsunu ve kemeri protesto etmişlerdir.gerekçe fahiş fiatlardır,nitekim kemer muğla ve bodrum yarışlarında katılım eskisine rağmen çok düşük olmuştur ,samsuna 500 tl yi limit gösteren takım 650 olunca vazgeçmişlerdir,bu arada geçen yıl kartepede üçüncü olan dede kurtcebe 1000 tl alarak organizasyonu faceden kutlamıştır ,geçen yıl tam 15 katagoride yarışan ilk dörde tam 78750 tl para ödenmiştir,bu yıl kartepe tırmanma yarışı 25 ağustos olarak düşünülmektedir .organizasyon komitesi ile irtibatlı olan dede kurtcebe olayın bizzat takipçisidir,arkadaşların yarış sonu izlenimlerini dede ile paylaştım ,dede şunları ifade etmiştir,2020 bursa gran fondoda, uzunda yollar son derece iyi imiş ,8 km eğim ve sonda iki adet duvar eğim ile yarış sonlanmış,tabi millet gene isyan etmiş ,araçlardan bağıranlar çağıranlar olmuş, küfür edenler gırla imiş,burda sorumlu bence medyadır ,duyuru yapacak idi ,dedenin söylediğine göre uzunun köy yolları çokta kötü değilmiş,atılan mesajlardan anladığım kadarı ile yarışçılar tehlike atlatmışlar,bence bursa belediyesi yolları asfaltlamalı idi.bursa dışında kalan yollar hangi belediyeye ait ise onun sorumluluğu olmalı idi,yarışan yarışçıların karbon bisikletleri kırılsa ,masrafı kim ödeyecek idi, tabiki yarışçı,durumu acil olan arkadaşa geçmiş olsun dileklerimi sunarım,irfan beyin dediğine ekleme yapayım, sponsörler, kürsü gören amatörlere , hediyeleri neden çok gördüler ,bence bu yarışın en affedilmez hatası idi.

345448140_806221303783546_4581774989764183779_n.jpg

344039236_1275770859689040_7893165258444194528_n.jpg

dedenin yarış sonu klasik hareketi,gıant tcr 60.000 km de dedeye dayanamadı ,8 bisiklet eskiten dede, dokuzuncu çelik atala ilede yedi kürsü aldı
bu dede şimdilerde 25 ağustosta yapılacak kartepe yarışına hazırlanıyor ,gene iddalı .
 
Son düzenleme:
Yaristan bagimsiz olarak bursa bisikletliler icin uygun bir sehir degil kesinlikle. 2 kere gittim sürmek içın hep bir aksiyon yasadik.
istanbul mu uygun bisiklet sürmek için ? Dediğiniz de laf hani.
 
Geri