Çakıllı ve kumlu yollardan bisikletle geçmek

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@mehmetsunu
Hocam tabiki kumlu bir alanda göz göre göre hızlı gitmeye çalışmak doğru değil,lakin yol üzerinde beklenmedik bir anda belli kesimlerde kum,taş,çakıllı alanlar çıkabiliyor. Özellikle asfaltta giderken yolu tozu,ince çakılı falan yolun kenarında birikiyor.Özellikle yokuş aşağı giderken bunları geç farkketiğimizde mecburen üzerinden geçmemiz gerekiyor.Bu gibi durumlarda yapılabilicekleri sormaya çalıştım.
 
Scudo

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.471
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-

Her türlü kayar işin şansa kalmıştır. Yok ben kurtarırım vede kurtardım da diyen varsa deneyimini paylaşsın. Şahsen en istemediğim senaryo bu olabilir.

Heleki kojak ile toprak yola bile girme yokuş çıkarken bile kayar. Zaten kendi sitesinde uyarıyor:
(link)
 

Koray Gürel

caylakpedal
Kayıt
28 Ekim 2009
Mesaj
169
Tepki
237
Yaş
42
Şehir
İstanbul-Anadolu
İsim
Koray Gürel
Bisiklet
Canyon
Sabahları Barbaros bulvarından inerken orta kısımdaki yeşilliklerin sulanmasından yol ıslak olur. İlk girdiğimde hızı kaptırmış iniyordum. Islak zemini görünce önüme birşey çıkmaması için dua etmekten başka çarem kalmadı. Kuru yola erişip ön teker üzerindeki suyun gittiğini görünce fren yapabildim. Artık inişe başlamadan yavaşlayıp geçiyorum.
Islak, kumlu zeminde herşey Allah’a emanet
 

furkanbr

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Ekim 2017
Mesaj
447
Tepki
416
Yaş
27
Şehir
İstanbul - Sakarya
Bisiklet
b'Twin
@-Skynet-Kendi bildigim kadariyla bilgimi paylasmak isterim belki arkadaslarin da yazdiklarinin ustune bir katkim olur ,

Eger duz yolda giderken bir miktar kum birikintisi var ise yani yola kum dokulmus ve belli bir kalinligi var ise direk ustunden gecmeye calisirsaniz ani bir fren etkisi olusturacaktir , yaris pistlerinde yolun disina kum dokulmesinin de sebebi budur zaten surtunmeyi arttirmak , eger ustunden gecmekte iken ayaga kalkip kendinizi hafif selenin arkasina dogru cekerseniz on lastikteki yuku azaltarak surtunmeyi azaltabilir ve daha az bir frenleme ve dolayisiyla daha az kontrol kaybi ile gecmek mumkun olacaktir.

Eger ki cok az bir miktar yani yolun ustunde bir kalinlik farki olusturmamis ama ince bir tabaka halinde yayilmissa asil tehlikeli olan budur. Duz giderken cok sorun cikartmayabilir fakat viraj icerisinde iken fark ettiyseniz kum uzerine gecis yapmadan once hizimizi olabildigince dusurmemiz lazim. Bunu da duz giderkenki gibi kombine fren yerine arka freni hafif hafif arttirarak sikmamiz olasi bir kayma durumunda hala kontrolun bizde olmasini saglayacak ve yavaslamamiza imkan verecektir. Kum uzerine gecis yaptigimizda artik fren biraz riskli kaliyor kayma olasiliginiz cok fazla ve eger yeteri kadar yavaslayamamissaniz kendinizi bisikletten virajin ic tarafina dogru sarkitarak bisikletin yoldaki durusunu diklestirmeniz olasi bir kayma durumunda kaza riskini azaltarak kontrol imkani saglayacaktir .

Eger dik bir yokustan iniyorsaniz ve virajda kum var ise sahsen benim yapacagim sey kuma girmeden once arkami kontrol ederek yapabilecegim en iyi freni yapmak ve eger yeterince yavaslayamamissam veyahut kum viraj boyunca devam ederek benim yokus asagi hizlanmamdan dolayi ileride viraji alamamama sebep olacak gibi ise virajin disinda kalan seridi arkama bakarak kontrol eder ve o viraja girmem frenlememe devam ederek virajin disina dogru acilir hatta gerekirse dururum.

Umarim kimsenin basina boyle bir durumda kaza gelmez dikkatli olalim arkadaslar.