Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Campagnolo Athena vs Ultegra

Anlatmak istediğinizi anladım teşekkür ederim hem video hem açıklama için :) Benim de bildiğim kadarıyla, tesadüf mü bilmiyorum da Colnago üst bisikletlerde genellikle Campagnolo kullanılıyor yani kaliteli olduğunu düşünüyorum.Ancak, her bisikletçi yapabilir mi acaba Campagnolo sette sorun çıksa mesela? Adını ilk kez duyduğum setli bisiklet almak biraz saçma gibi geldi açıkçası Athena kalite olsa bile.Vites ayarı bile yapamıyorum daha :( Herhangi bir bisikletçi yapabilir mi mesela sıkıntı çıksa, attırıcı kırılsa parça bulunabilir mi gibi sorular var kafamda

Ayrıca şu testte yapılan teslerde karbon sağlam kalsa bile o kadar darbe almış olan bir kadroyu kullanmak ne kadar güvenli ki? Sonuçta hasar aldı ve kırılması an meselesi değil mi?
 
Scudo
@Uptown Cyclist
Colnago,campagnolo kullanıyor da Trek,specialized,scott da şimano kullanıyor? Tek dikkat etmeniz gereken yedek parça bolluğu. Ve sıkıntı olduğunda sıkıntı çekmeden maddi olarak parça temini.

Şu iyi bu iyi teorik demekten sıkılmıyor musunuz? Düşünün ve alın.
 
Düşünüyorum gayet ancak dikkatimi çeken çoğu Colnago'da Campangolo görmüş olmam ve bana göre Colnago markası oldukça kaliteli zaten yabancı forumlarda Trek,scott,specialized gibi markalar sadece kaliteli yol bisikleti olarak geçerken, Colnago ve Pinarello High-End diye geçiyor.Bir tık daha yukarıda olduğunu düşünüyorum yanılıyor da olabilirim çok bilgili değilim zaten, söyledim sadece.Parça temini konusunda sıkıntı çıkar ama değil mi? :\
 
@Uptown Cyclist
Ben bir ürün alırken,yedek parçasının temin edilme durumlarına dikkat etmenizi öneririm. high end kısmına gelirsek benim kendi fikrim bir kadronun ne kadar aero dinamik olduğudur ki o da cervelo ve merida da var. En azından test edilenler arasında.

ama size önerim çok takılmayın,bacaklarınız o kadar güçlü değil :) Paranıza,gözünüze uygun olanı alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Onur Ali İmren Cervelo da oradaydı evet onu unutmuşum :D Dediğinize katılıyorum ben de Shimano setli modellerden yanayım zaten.En azından alacağım bisiklette Shimano olmasına dikkat edeceğim
 
@Uptown Cyclist markadan once hangi vites degistirme sekli size daha uygun oldugunu bulun. cunku sram-shimano-campy arasindaki en buyuk fark vites degisme seklidir.
campy diger 2 markaya gore en eski ve koklu markadir ayrica parcalari diger 2 markaya gore cok daha uzun omurludur. tr de bayiisi yoktur bu sebeple parca temini internet uzerinden yurtdisindan yapmalisiniz, ama uzuuun yillar parca teminine ihtiyac duyacaginizi sanmiyorum.
kisisel fikrimi bilmek isterseniz; ben campy den yanayim. nedeni; kollarindaki ergonomi diger 2 markaya gore cok daha iyi, goruntu olarak digerlerine gore cok daha guzel, parcalarin omru digerlerine gore daha uzun.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@3rsin Campagnolo'nun Türkiye'de distribütörü var.Aktifpedal Bisiklet,Campagnolo'nun Türkiye distribütörü...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
campagnolo kullanıcısı olarak şunu belirtmeliyim kullandığım set xenon. bir kaç yıl önceki modeller malumunuz fakat 2014-15 sora ile karşılaştırıldığında bariz, tiagra ile karşılaştırıldığında ise uzun mesafede hissedilen farklar var. şuana kadar yedek parça sıkıntım olmadı bir kez hariç. ömrü uzun. ancak ihtiyacım olduğunda ise şuradan destek aldım. sıkıntı olmuyor. en azından çoğu tr tabanlı firmalardan hızlı geldi :)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Doğru ya aktif pedal'da vardı parçalar.E bu durumda gayet mantıklı campagnolo donanımlı bisiklet almak.Bahsettiğim bisiklet hem de bayağı bi güzel.Movistar kaplamalı falan.Bi tek vites seti kafamı kurcalamıştı.Ultegraya denk geliyorsa zaten daha ne.Açıklamalar için teşekkür ederim süper aydınlandım :D
 
@Uptown Cyclist
Bu arada belirtmekte fayda var.Bence carbon kadro olan modelini almanız daha mantıklı olur.alu yol bisikleti de kullandım carbon da.hatta geçen sene şubat ayında yolda 45-50 ile inerken arkadan araba çarptı ve demir çitlere 5-6 metre sürüklendim.çok sert bir şekilde çarptım ve bisiklet ezildi arada.pedalda ve fren kollarında çizik vardı ve zincir atmıştı.bacağım 2 yerden çatladı ama bisiklete hiçbir şey olmadı.bu bisiklet specialized tarmac modeliydi.yani carbon.ayrıca peteğin yanına koymayın muabbeti de cidden komikmiş :D carbon kadronun kırılacağı bir darbede,aluminyum kadro kendinden geçer hocam.buna emin olabilirsiniz :) yerinizde olsam athena setli alu kadro alacağıma,carbon kadrolu;gerekirse sora setli bir bisikleti tercih ederim.unutmayın,elinizde iyi bir kadronuz varsa eğer kalan parçaları zamanla değiştirerek çok çok iyi bir bisiklet alabilirsiniz.ek olarak yarış koşmuyorsanız 105 set rahatlıkla işinizi görecektir.güzel bir jant seti alırsınız ve carbon kadronuz ile senelerce götürür sizi.eğer aluminyum kadro alırsanız bir süre sonra gerçekten yetmemeye başlıyor carbon kadro istiyor insan.zaten verdiği sürüş hissi de gerçekten farkediyor.çok daha rijit bir kadro olduğunu anlıyorsunuz.sonradan carbon kadro alırım derseniz de,o hatayı ben de yaptım.kadro değişimi yerine donanım değişimi yapsaydım çok daha ucuza mal olacaktı :) karar yine de sizin.benim fikrim bu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@fatihaydın Pekiyi sizce şu anda 2009 model karbon kadrolu bir bisiklet almak nasıl olur? Dikkatimi çekmişti tüm donanım 2014 ancak kadro 2009.Specialized o da.Karbon'da zamanla böyle aşınma gibi şeyler olur mu? Zaten zorlayacağım bütçemi karbon almaya çalışırım yani bu durumda.Süper de olur :D
 
  • Beğen
Tepkiler: The Lost41
Campagnolo için bir şey diyemeyeceğim, hiç kullanmadım. Grupset olarak eski bisikletimde Shimano 105 5700 yenisinde ise SRAM Force 22 var. SRAM kesinlikle çok çok daha iyi.
Ancak karbon kadroya yeni geçmiş biri olarak kesinlikle karbonu almanızı öneririm. Karbonun hafifliği sadece diğer faydalarının yanında gelen bir iyilikmiş. Bir kere kesinlikle daha konforlu. Asfaltta giderken sanki devamlı betonda gidiyormuş hissi yarattı bende. Ayrıca kullanıcı tipine bakmaksızın bence karbonun rijitliğini de göz ardı etmemek lazım. Ben çok güçlü ya da profesyonel bir kullanıcı değilim ancak yüklenmelerde(sprintler, ataklar vs) kesinlikle verdiğim gücün bisiklete daha net aktarabildiğimi hissediyorum. Artık karbon almanın profesyonel değilseniz gereksiz olduğunu düşünenlerin hayatlarında hiç karbon kullanmadıklarını ya da sadece sahilde gezinti yaptıklarını düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Uptown Cyclist
O, bisikletin fiyatına da bağlı biraz. Almayı düşündüğünüz bisiklet ne kadar. Sanırım beyaz renkli tarmac expert modeli baktığınız. Mor çizgili. Eğer düşündüğüm bisiklet ise, almayı düşündüğünüz kişi, bir arkadaşımdan almıştı bisikleti. Fiyat mantıklı ise alınabilir fakat kullanım şartlarına bağlı olarak tabi ki bir deformasyon oluşabilir. Ama bu daha çok hangi şartlarda ne kadar kullanıldığına bağlı. Ek olarak 2009 teknolojisi ile 2015 teknolojisi bir değil taktir edersiniz ki. Ama şunu da söylemek lazım, arada çok çok büyük uçurumlar da yok. 2010 tarmac da kullandım 2014 tarmac sl4 de. Arada elbet bir fark vardı ama çok büyük bir fark değildi. 2014 tarmac daha rijitti fakat 2010 olan daha hafifti(140gr daha hafif) :) ek olarak şu da var, canyonda sanırım endurance kadro bakıyorsunuz fakat tarmac çok sert, yarışa uygun bir kadrodur. Eğer rahatlık ve uzun mesafe saha ön plandaysa Canyon daha öne çıkar...
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Geri