Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Campagnolo-Shimano-Sram

Serdar TEBER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Kasım 2006
Mesaj
1.206
Tepki
1.281
Şehir
Ankara, Antalya
Merhabalar. Bir süredir yol bisikletlerine karşı bir ilgi ve istek duymaya başladım :) Daha yolun başındayım. Kaynak buldukça okuyorum. Sizlere bir kaç konuyu danışmak istedim. :)
Komponentlere baktığımızda üç marka ön plana çıkıyor.

Campagnolo: Record - Chorus - Centaur - Veloce - Mirage
Shimano: Dura ace - Ultegra - 105 - Tiagra - Sora
Sram : Red - Force - Rival

Campagnolo, bir klasik. Shimano da çok üst seviye malzemeler üretiyor. Sram da öğrendiğim kadarıyla yol komponentlerini yeni üretmeye başladı. Üst seviye bir bisiklet alacak olsanız bu komponentlerden hangilerini tercih ederdiniz veya sıralama yapsanız ilk 3 sıralamanız nasıl olurdu?
Bir de aynakolda üçlü ve ikili seçenekler var. Hangi tip neye göre tercih edilmeli?
Yurt dışından bisiklet veya kadro getirtme imkanları nasıl. Örneğin Pinarello veya Colnago bir bisiklete nasıl sahip olabilirim? :rolleyes:
Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Oncelikli olarak bence ilk yapacağınız şey bütcenizi belirlemek, butceniz belli olduktan sonra zaten belli modelleri eleme şansınız olur. üst modellere cıktıkca birbirine yakın performans veriyorlar markalar, bence orta sınıf veya orta-üst sınıf bir set secerek, jant setinize daha fazla yatırım yapmanız nacizane bir tavsiyem olacaktır.

Forumda benden daha fazla bilgi ve tecrubeye sahip, uzun yıllardır yol bisikleti kullanan arkadaslar var onlarda size yardımcı olacaktır. bizim cumartesi pazar grubundan necmi abi veya cuneyt abi(bibendum) pinarello konusunda size gerekli bilgiyi vereceklerdir.

İnsallah istediğiniz gibi bir yol bisikletine kısa zamanda sahip olursunuz...
 
Bisikleti hangi amaçla (aslına bakarsanız yol bisikletinin tek bir amacı vardır da ) kullanacaksanız donanımını ona göre belirlemelisiniz , Tuonela'nın söylediği gibi ; Jant setine önem vermek gerekiyor , neredeyse bir bisiklet kadar bütçe ayrılabilir duruma göre , ama dediğim gibi nerde , ne kadar ve hangi aralıklarla kullanacaksınız ; Haftada 1 kere 2 kere 30 km biniş yapacaksanız Sora takmanız da sizin ihtiyacınızı karşılar ; Son olarak ta parça desteği bulunduğunuz çevrede en yaygın olan ürünü seçin ;
Sıralama derseniz eğer ; Şu an için Sram Red derim ; ama kullanmıyorum ayrı konu..
 
Şuan kendim istanbulda kullanmak ve düz yolda uzun şehir antremanlarında binme için uzun ömürlü kaliteli bir yol bisiklet toplama planındayım...

Öyle çok yüksek bir bütçe ayırmıyorum ama üst orta sınıf uzun ömürlü bir alet yapmak istediğim için Campagnolo (tabiki kalitesi ve çalışmasıda tercih sebebi), set olaraksa üst grubun girişinde yer alan Centaur modelini tercih etmeyi düşünüyorum... Ayrıca bütçemde yol bisikletinin önemli bir kısmını oluşturan jant seti olarakta araştırma içindeyim ama es geçilmemsi geren bir ekipman bunu söyleyebilirim...

Kadro olaraksa Specialized Allez alıcam inş. Oda işimi fazlasıyla göürcek hibrit yapılı bir kadro...

Colnago Pinarello getiretbilirsin belki Türiyedeki ve forumdaki kullanıcılara ulaşarak...

Ayrıca Sramında red serisiyle toplanmış bir bisikleti azda olsa deneme fırsatım oldu vites geçişleri için kollarda kullanılan tarz biraz değişik... Ama Red şuan dünyadaki toplamda 2000gr ın altındaki tek yol bisikleti grubu...

Campy bu işin Rolls Royce u ise Sram Ferrarisi gibi... Shimano ise Mercedes BMW...

Daha geniş ve detaylı bilgiyi forumdaki kullanıcılar kesinlikle verecektir...
 
yurt dışından kargo yoluyla gelecekse gümrüğe takılır ve buradaki kadar fiyat ödersiniz, böylelikle garanti ve taksit seçeneğinden yoksun kalırsınız, bana kalırsa uygun bir cannondale sizin işinizi görecektir, ama yok ben yarışacağım ve bu işte ciddiyim diyorsanız, en az 2500 euroyu gözden çıkarmanız gerek, component seçiminde benim önerim tıpkı motor kullananların önerisi gibi, önce küçük bir motor alırsın, öyle ilk anda r1200 bmw almazsın, biraz öğrenirsin sonra büyüğe geçersin mantığı, bana göre fiyat performans olarak ultegra derim, duraace'ten sadece 500 gr daha ağır, ama fiyat olarak onun yarısı...
colnago ve pinarello eğer yukarıda sözü edilen bütçeniz yoksa hiç girilmemesi gereken bisikletler, çünkü çok daha ucuza yine italyan markaları var (bianchi, wilier, viner, ciocc, fondriest, casati) gibi onlara bakılabilir, bir de jant seti için benim düşüncem şu, orta halli 1500-1800 gr ağırlığında bir jant işinizi görecektir, Mavic Cosmos idealdir, carbon bir jant seti alıp, türkiye yollarında kısa sürede parçalandığını görmek acı verici olabilir, ki bunların amerika fiyatları bile 1000 dolardan başlar, eğer çin malı değilse... şu an onların testleri yeterli değil ve dayanıklılık sorunları var, hepsinin değil tabii...
 
Cevap yazan herkese teşekkür ederim. Yol bisikletinden beklentim, beni mutsuz etmeden uzun süre çalışsın, yarışlara girmeyeceğim ama bisikletimin maddi olanağım elverdiğince üst seviye olmasını istiyorum.
Komponentleri araştırıp karşılatırmaya devam ediyorum. Kadroda karbon seçeneği olabilir ama jantları "uyku evi" nin dediği gibi çok hafif yerine hafif dayanıklı bir model seçebilirim. Yardımlarınız için tekrar teşekkürler.
 
Turkiye'de henuz yol bisikletini sırf kadro olarak bulmak pek mumkun olmuyor çesit acisindan.

dayanıklı bir kadro uzerine campy olacaksa centaur veya chorus, shimano olacaksa da 105 veya ultegra set; jant seti olarakda mavic ksyrium elite veya cosmic elite tavsiye ederim. tamamen sizi butcenize kalmış tabi. ama bu şekilde toplanmış bir bisiklet uzun sure kalitesinden ödün vermeyerek sizin ihtiyacınızı karşılayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar TEBER
Teberus eğer bisikleti kendi zevkine göre toplamak istiyorsan arkadaşlarında dediği gibi öncelikle kaliteli bir kadrodan başlamalısın yanlız en kaliteli kadrolar sadece karbondan üretiliyor gibi bir inanışa pek katılmıyorum.bu gün dünyanın en iyi bisikletçileri bile alu- karbon karışımı bisikletleri tercih edebiliyorlar .izmir bisan fabrikasıyla bir temasa geçmeni tavsiye ederim hatta forumdan Mustafa DİNÇ abiyede bir danış derim.resimde görülen kadrodan bisan fabrikası getirtiyor diye biliyorum arka ve ön maşa karbon .Mustafa abinin de yardımıyla(tanıdıkları var ,umarım yardımcı olur.:D ) güzel fiyatına göre oldukça kaliteli bir kadroya sahip olabilirsin. kullanacağın kompenanta gelince o tamamen sana kalmış inan bana soradan -campagnolo record a kadar hepsindende memnun kalırsın tabi fiyatıyla doğru orantılı olarak bence bu kadroya 2007 105 oldukça şık durur hazır kampanyada varken.kolay gelsin ;)

http://img230.imageshack.us/img230/968/gfhya0.png
 
Ben Yurtdışındaki siteleri incelerken dikkat ettim
Her markanın montajlı hali ile satışa sunulan bir yol bisikleti için ayna kolda 3 dişli ve 2 dişli olmak üzere farklı grupları var.

Bu fark neyin gereğidir, ne avantajlar getirir ?
 
@Samurai Jack

yol bisiklet aynalarının 3lü olması daha ziyade gezinti ve uzun turlar için tasarlanmıştır.şöyle bir örnek verim; mesela yol bisikleti modeli olan bir tur bisikletiniz var, ve sağlı sollu yükleriniz var dik bir yokuşa geldiğinizde standart ikili aynakolun ufak aynası o kadar yükle çıkmanıza pek müsade etmeyebilir.ama 22-24 dişli 3. ayna dişli çok rahat bir şekilde ilerlemenizi sağlar.
yol yarışlarında genelde 2li aynakol tercih edilir.bisikletler oldukça hafif ve sürate dayalı bir yarış olduğu için 3 lü aynakolun 3.dişlisi sizi rakiplerinize göre oldukça yavaş bırakır. o yüzden gerekte yoktur tercih de edilmez ;)
 
Çok teşekkür ederim.
Gayet açıklayıcı bir bilgilendirme oldu.

Sizin bu aşıklamalardan sonra bir soru daha aklıma geldi.

2 li ayna kolun iki dişlisinin çapı ile 3 lü ayna kolun ilk iki dişlisinin çapı aynı ise, ve arkadaki vites dişlisi oranları da aynı ise, orta göbekteki 3 ncü dişli bahsettiğiniz avantajı sağlar diye düşünüyorum.

O halde, ikili ayna kol ile neden 3 lü ile yapılandan daha fazla sürat yapılır. ??
 
@Samurai Jack


2'li aynakol ile 3'lüden daha fazla hız yapılmaz bütün dişli oranları aynı ise ama

eğer elinizdeki 3 lü aynakol 24-29-52 , 2li aynakol 39-53 ise ;

3lü aynakoldaki en küçük yaprak olan ve 2 lide olmayan 24 (yada 26 da olabilir) dişli yaprak sayesinde daha rahat yokuş çıkarsınız... Yüksek hız olarak son hızlarınız değişmez...

Ama işte 2 li aynakollar 3lülere göre biraz daha hafif olduğu için (70-100gr arası) yarışlardada pek kullanılmadıklarından gereksiz görülürler...
 
Peki Bu ayna kollar için bir iki yerde rastladığım ölçüler var.
Bunların açıklaması ne anlama gelir.

012/75 012/725 012/70

Teşekkürler
 
merhabalar,uluslararası zafer turu bilindiği üzere dumlupınarda bitti.orada görevliydim ve sırbistan takımı ile ilgilenmiştim.takımın mekanisyeni ile hoş muhabbetimiz oldu.sizin sorunuz benimde aklımdaydı 3 markada sıralama nasıl olur diye.bende sordum
-how is the best shımano,campagnolo,sram?
oda söyle cevapladı elleriyle tarif ederek en üstteki eline campagnolo,onun altındakine sram,en altta benim elim vardı ona da shımano dedi.ben bu vesileyle öğrenmiştim sıralamayı paylaşmak istedim.
 
Ben campagnolo kullanıyorum çok memnunum. Kompanentler, iyi bir temizlik ve yağlama ile shımano'dan daha ömürlü (özellikle kaset, zincir ve jockey wheels) Sram'ı ise bilmiyorum. Campagnolo'nun sık sık ayar derdi olmuyor. Sadece vites geçişleri serttir ve diğer markalara oranla biraz güç gerektirir.
 
Merhaba
Konu biraz eski ama ben yeni okudum belki okuyan olur, benim gibi..? Ben de önce dağ bisikleti ile başladım ama şu an daha fazla yol bisikleti kullanıyorum ve bence yol bisikleti ayrı bir dünya.Hız ve hafiflik ve estetik olarak süper birşey. Bence yol bisikleti ile Antalya da gitmediğin bir yer kalmaz.Bende cr1 var güzel bir alet ama dizayn ve performans olarak gönül pinarello prince, 2009 colnago eps gibi aletler istiyor.Bence bu aletlerde kadroyla ilgili problem çıkmaz çıksa da o kadar para veriyorsan fabrikasına gönderirsin.Sağlamlık ve esnemezlik olarak colnago taş gibi görünüyor.Ben bunlardan düşünüyorum fakat nasıl temin edeceğim konusunda net bir durum yok şimdilik.Pinarello biraz burnundan kıl aldırmaz gibi duruyor , colnago daha olgun ve %100 italya da üretiliyor clx hariç.Uygun fiyata colnago getirtebilirsen bana da haber ver.
 
Serdar abi konuyu yeni gördüm
benim colnago yarış bisikletini görmüşsündür
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=18617

tamamen keyifli uzun yol yapmak için topladım ve yarışlara da katılabilecek düzeyde olduğunu düşünüyorum
3-4 parça değişimi ile yarışa katılınabilir bence...

sana tavsiyem abi eğer yarış bisikleti toplamadıysan
fren vites donanımını sti eski model 8 veya 9 ruble uyumlu bir sistem düşünmen
(kastım sora değil)

ben 8 rubleli IG zincirli Shimano 600 STI fren vites sistemi ile kullanıyorum ve çok memnunum

8 vitesli olmasının avantajı zincir IG yada HG narrow biraz ağır ama uzun ömürlü oluyor...
zincir hafifledikçe ve inceldikçe ömrünün azaldığının aksini savunacak yok diye düşünüyorum...

kadro olarak da cromoly kadro düşünürsen daha konforlu bir sürüş olacaktır

benim kullandığım colnago kadro gibi xx light hi ten çelik alırsan da esneme oranının çok düşük olduğunu bilmeni isterim..

jant setine de gelince arkadaşlara katılıyorum hazır set almazsan göbeklerin ultegra yada dura ace olmasını tavsiye ederim...

ben bisikleti ters çevirip ön tekeri süratlice elimle çevirdiğim zaman yarım saate yakın bir süre dönüyor ve çok memnunum...

konuyu biraz geç gördüm ama idare et :)

İyi Forumlar
 
iyi bütçe ayırabiliyorsanız tabi ki CAMPAGNOLO sonra shımano, bu durum aynı şuna benzer MAC ile PC gibidir, Pc daha populerdir, shımano gibi ama CAMPAGNOLO daha iyidir, MAC gibi,

bilgisayar ile bisiklet çok alakasız gibi oldu ama iyi örnek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
@Bülent ÖZER

Hatta öyle yarışlar vardır ki, ayna kol tektir, zamana karşı yarışlarda yolun eğimine göre, tek dişli kullanılır ;)
 
Geri