Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Canavar Kesifte | Katlanır Bisiklet Testi

Scudo
Baştan sona güzel bir inceleme olmuş,insanın katlanır bisiklet alası geliyor.Canavar'ın test ve inceleme videoları çok başarılı,tebrik ederim.
 
katlanır bisiklet hakkında bi eklee de ben yapayım:
bu gün 5m Migros'a kadar gittim geldim. yaklaşık 10 km.
giderken yolun tam ortasında bana doğru gelen bi tane bunlardan vardı.
ben gittim, geri döndüm, adam hala başladığım yere varamamış.
matematikten anlayanlara şöyle söyleyim:
ben 10/10
katlanır bisiklet 2/10
 
Valla bazı yorumlara çok gülmeye başladım artık:) hiç binmeden kullanmadan böyle koca ,koca önyargılarla bir yere varılmaz 28 jant yol bisikletimle çok ,çok zorlandığım yokuşlarda katlanır bisikletim ile çok daha kısa zamanda ve çok daha az güç sarf ederek çıkmak ayrı bir keyifdi bu arada sadece 2 kere mola verdim üsküdar'dan gebzeye gitmişdim katlanırla iyi bir deneyim olmuşdu.
 
hocam yukardaki 20'' tekerlekli katlanır bisikletle yokuş çıkmanın 28'' bisiklete göre daha kolay olduğunu söylüyorsunuz.
yanlış anlamadıysam tabi
çok ilginç. zira daha 1 hafta önce bir arkadaş katlanırla yokuş çıkmanın çok zor olduğunu söyleyerek benden tavsiye istemişti..
buralarda da sizin düşüncenizin tersine katlanır bisikletle yokuş çıkmanın daha zor olduğu söyleniyor:
(link)
(link)
hatta bunlardan ikincisi katlanır bisiklet satıcısı.
ben anlamadım; siz mi yanlışsınız, onlar mı?:rolleyes:
 
ayağınıza sağlık, yanınızdan geçen insanların arkanızdan bakmasıda bir garip olmuş :)
 
@mehmet ali bostan

Mehmet bey ben herhalde '''süper güçleri olan biriyim ama ben farkında değilim galiba'''ama öyle değil normal bir insanım 'ki 25 yıl sigara kullandım çok şükür bırakdım'ki içerkende yokuşları çıkardım;26-27-28 jantlar'la en zorlu yokuşları çok denedim çıkdığım ve çıkamadığım çok zorlu yokuşlar oldu buna katlanır'da dahil ama genel anlamda ben çok daha rahat ve kolay çıkıyorum.katlanır bisiklet ile bu arada katlanır bisiklet kısmına bir baksınlar forumda orayı iyi bir okuyup değerlendirsinler.özellikle gürsel beyin yazılarını.lastiklerin küçük olması,işte bir pedal çevirirken 26-27-28 jant bisikletlerde katlanırda 2 yada 3 pedal çevrilmesi,uzun yola gitmez yorar sadece kişileri bağlar.bu iş performans işi siz diyorsunuz'ki felan bir kişiyi gördüm ben migrosa gittim döndüm o yolu yarılamadı bile yada başlangıç noktasına dönmedi iyide bu arkadaş yolda durdumu,dinlendimi başka bir şeymi oldu yada performansı nasıldı bunlara bakmadan neyin mantığı ve yorumu sizin'ki anlamadım.
 
Çok güzel video olmuş keyifle izledim.. :alkis:
 
paylaşım için teşekkürler.
acaba sağ elle tutulan boru nedir?
kamera sistemiyle ilgili bir şey mi acaba?
yanlış görmediysem gidondan bağımsız bir şey.
 
@mehmet ali bostan

Dostum bende Sedona 711V var yaklaşık 5000 km'dir kullanıyorum. Şehir içi ve günlük turlarda her fırsatta kullandım ve hala kullanmaktayım. Eşimin Salcano NG650 Lady model bisikletini satarak Dahon C6 aldım. Rampalardan dolayı bisiklet kullanamayan eşim bu bisikletti zevkle kullanıyor. Bende esasında sizin gibi rampalarda ne yapacağım diye düşünürken gayet kolay bir şekilde çıktım. Şöyle ki normal bir bisiklet gibi pedal boşa döner gibi dönüp rampa çıkmıyorsunuz. Yani bu bisikletin 1 nci vitesi 26" bisikletin 5 nci vitesi gibi. Ama lastik çapından mıdır nedir hem daha hızlı çıkıyorsunuz, hemde yorulmuyorsunuz. Bu sebeple 28 tekerden daha rahat çıkılır diyenlere katılıyorum. Hatta 26 vitesten dahi daha rahat denebilir. Fakat Beykoz Çayırından Anadolu Fenerine'de çıkılmaz yani :) Bununda bir ölçüsü var ama o ölçü oldukça genişki. 1,5 ay önce kendime de bir Dahon C6 aldım ve yaklaşık 800 km yol yaptım.
 
@EMRAH CATAK

Bazılarına anlatamazsınız şefim he,he diyip geçecen:))))
 
eski bisikletim demir kadrolu dahon eco 3 ile ilk yokus tecrubem kadikoy rihtimdan bogaya cikis olmustu. kesinlikle pedallayarak cikamam demistim. yuruyerek cikmaya hazirlanirken merak ettim bakalim kac pedal cevirebilecegim diye, vurdum yokusa ve sasirtici bir sekilde bir solukta ciktim! yokusta pedala ilk basista yarim tur kadar hafif bir zorlanma oluyor sonra akiyor gidiyor. dahon larin yokus performansi sasirtici derecede iyi.
 
küçük çaplı yokuşlar tabiki çıkılır. çünki vitessiz düz bisiklet değil. fakat dik rampaları veya şehirler arası yollardaki uzun rampaları çıkarken mtb nin sürüşünün yanından geçemez katlanır. sistemsel olarak ele alalım. mtb de 3*7 veya 3*8 veya 3*9 vs vs gibi sistemler mevcut. Katlanırım aynakol dişlisi mtb nin en büyük dişlisine veya bir küçüğüne denk geliyor. Yani mtb deki 1*7 - 1*8 - 1*9 nolu vitesler kafadan katlanrda devre dışı. Yokuşta lazım olan vitesler 1*7 - 1*8 - 1*9 olan viteslerdir ki rahat çıkılmasını sağlar. katlanırda yokuş çıkarken mtb nin aynakolunda orta dişli veya en büyük dişlinin en küçük vitesinde çıkılmaya çalışılınca katlanırda çok daha fazla yorulduğumuz hem teknik olarak hem mantık olarak kanıtlanmış olur. Ama tatlı rampalarda vs katlanırda yormaz insanı. ayrıca bu konuya ceteris paribus herşey eşitken bakmak gerekiyor :) yani bende sigara kullanmıyorum sizde. benimde kalbim dakikada 100 kere atıyor sizinde gibi. yoksa kondisyon filan girerse işin içine sağlıklı karşılaştırma yapılmaz. ;)
 
ahsen bey üsküdardaysanız bilirsiniz ozaman koşuyolun'dan nuhkuyusu caddesine çıkarken münübüs yolunu diyorum orda erkek öğrenci yurdu var onun önünde eğimini bilmiyorum ama bayağı sıkı bir yokuş var sağlam bir yokuş aynı zamanda koşuyolu'na inince acıbademe yani tam hastanenin önünden geçen yine çok sağlam bir yokuş var.ben oraları ne mtb nede yol bisikleti ile çıkamadım'ki arka dişliler bayağı büyükdü bisikletlerimde kilomda 90 ama dahonumla çok rahat çıkdım tek seferde.
 
bende 6 ay giant experessway kullandım.
Bayada km yaptım.müşterilerime onla gittim geldim.
"rampa" çıkılıyor fakat "yokuş" çıkılmıyor.
pozisyonu çok dik çok rüzgar yiyorsunuz.
hızlı değil.
tekerler ufak olduğu için her yere sıkışıyor ve çukurları çok hisssediyorsunuz.
önceleri yorulurum bi ulaşıma binerim yarı yolda diye katlanır aldım sonra baktımkı aldımda buyana hep binmişim bir kere katlamamışım.
hal böyle olunca mtb'ye geçtim.
 
@Oğuz kurt

evet orayı iyi bilirim. bana çok yakın. güzel bir rampa orası. valla denemek lazım. ben belki herkesin çıkmayacağı, çıkılsada bayağı yorulacağı bir yer diye düşünüyorum. ama ilk fırsatta deneyeceğim aklıma gelmedi orası hiç. ;)
 
Sorun aldığınız bisikletin vites oranları ile ilgilidir, crazyguyonabike gibi sitelerde, Bike Friday 24 27 viteslerle nereleri çıktıklarını görürsünüz, ayrıca yokuş vites oranı ile ilgili bir kavramdır. Sheldon Brown Gear inch den bisikletiniz vites oranını gear inch, meter revolution, ya da oran olarak hesaplatabilirsiniz. Vites sayısı, aynakol adedi ruble sayısı tek başına vites oranı değildir, beraber kombinasyonuna bakmak gerekir teker boyutu kalınlığı hatta kol boyu ile birlikte. Normal ayna kaset mantığında nuvinci 360, rollhoff, alfine gibi %500 lerde vites genişliğinde gezinen göbekler bile vardır bu katlanırlarda. Temelde yokuş yukarı dik ve yüklü tepeler için 18-23 gear inch çok idealdir, düz yol için 50-55 55-60 arası performans ve terihe yani biniciye göre değişir, sürat için iyi kadans sağlayacak tempo 60 70 inch i geçmemelidir, üzeri fiziksel zarar verebilir ve yol yarışı performans içindir. Standard piyasa işi katlanırlarda 35-40 ila 80 aralığı hakimdir, 20'lerin alt bölümüne gear inch olarak inmek daha masraflı tercihler ve çözümler gerektirir, çoğu üretici de bunu tercih etmez.

Çok kişiyi aydınlatıcı bir video olmuş...
 
katlanabilir bisikletim var maalesef yokuş çıkmıyor .bu tür bisikletler düz yol için tasarlammıştır.şayet yokuş çıkıyorum diyen sanırım Süpermen ....
 
Geri