Variado 3.0 (tiagra set) kullanıyorum, oldukça memnunum. Kadro tasarımı agresif tutulmuş, bu sebeple ivmelenmesi iyi. Uzun turlarda ise yorucu olma ihtimali herzaman var agresif kadrolarda o sizin genel fitnessıza bağlı bir durum ama bu, gidon en aşığı da ki konumu için geçerli, ki zaten gidon spacerlar yardımıyla oldukça yükseltilebiliyor. Ağırlık/esnemezlik oranı alü kadrolar arasında iyi seviyelerde, oldukça rijit yerden aldığının çoğunu sizin kollarınıza aktarıyor, bir kısmı ön ve arka maşalar da emiliyor tabi. Caad 10 benim gerçekten istediğim bir Bisiklet, alü. kadrosu giriş-orta seviye çoğu karbondan daha esnemez ve daha atak olduğu hakkında test sonuçları mevcut, şuan linkini bilemeyeceğim nerede. Hatta hakkında simya katılmış üstün alüminyum kadrolu Bisiklet diye bahsedilmekte. Eğer alü alacaksanız, caad10 derim, gerisini düşünmeyin bile. Geometrisi cannondale supersix ile aynı, bu onun %100 yarış için dizayn edildiğinin kanıtı. Arkadaşların bir kısmı bahsetmiş; karbon kadrolarda lif yönü çok önemlidir, liflerin uzandığı doğrultuda, kaliteli bir karbon boruya tensile stress testlerinde cro-mol çeliğin 5 katı zirkonyum veya skandiyum alaşımlı alü nün ise 8 ila 10 katı fark attığını biliyorum. Bunlar için 10 larca test var. İş Bisiklet kadrosuna gelince tasarım çok önemli bir yer teşkil ediyor, alü borular olabilecek en iyi kaynak yöntemleriyle birleştirildiğinde alttan aldığı darbeyi bütün borulara neredeyse eşit olarak dağıtıldığı ispatlanmış. Bu durum diğer meteryallerde de var fakat alü de olduğu kadar değil. Bu sebeple Bisiklet kadrolarında alü ve karbon veya çelik karşılaştırılması direkt olarak malzemenin stres tablosuna bakarak karar verilmemeli. Daha söylenebilecek çok şey var ama bence karbon alacaksanız, 7xxx (u7000 filan deniliyor sanırım) serisi karbon yapımı kadroların çok altına inmeyin. Özellikle muallakta kaldğınız karbon kadrolar var ise her birinin Alın borusunun tapered yani konikleştirilmiş olup olmadığına dikkat edin, bu işlem ön üçgendeki esnemeyi yüzde 30 lara kadar azaltan bir işlem. Karbon Bisikletlerle yapılan akrobasi hareketlerinin videosunu bulun, izlerseniz kaliteli bir karbon neler yapabiliyor görürsünüz, karbonu düşünürseniz ve eğer bütçenizi artırma durumu varsa pinerello nun bir yarışını gördüm İzmir doruk Bisiklette, 0 kadro ve üstünde 0 rival set vardı sanırım (incelemeye fırsatım olmadı) toplam 4000 tl diye bahsetti mustafa bey. Ama karbon değilse yukarda belirtiğim gibi Caad 10.