Scudo Sports

Cannondale CAAD10/KTM Strada 3500/Focus Variado 2.0/Scott Speedster 20

Cannondale CAAD10/KTM Strada 3500/Focus Variado 2.0/Scott Speedster 20


  • Toplam katılım
    49
  • Anket kapanışı .
Karbon mtb ler var. onların maruz kaldığı kuvvet yol bisikletinden daha fazla gibi. İnternet sitesindeki kazalar nasıl olmuş acaba. Böyle bir sitenin varliğı ilginç doğrusu.
 
Scudo
Bisikletler ağırlığı fazla artı pahalı bende yeni aldım yarış bisikleti 3 ay oldu hemen hemen Salcano XRS030 Apex(SRAM) 2500 TL kesinlikle tavsiye ederim.. ve ağırlığı 8.7 kg.. Kompenantlar olsun gidon, boğaz, furç seti, sele, sele borusu hepsi Rictney.. Jantlar: Mavic Aksium.. Her şey kaliteli yani hakkedilen bir para verirsiniz.. Kadro da giant ın kadrosuyla aynı fabrika üretimli(sedona da oradan) yani her şey dörtdörtlük bir bisiklet ben gayet memnunum.. Etikete para vermeyin.. İyi Günler.. İyi Tercihler..
 
Amma korkuyormuşsunuz karbon kadrodan ya. Yok, tavsiye etmiyorum karbon. Aynı paraya daha kötü kadro alın. Ne de olsa dünyanın en iyi alüminyum kadrosu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Öz
Yol bisikletinde karbon u gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz.Bildiğim kadarıyla Trek ve KTM kadroyu oluşturduktan sonra elektriksel analize tabi tutuyorlar.Bu testte kadroda hata olup olmadığı anlaşıyor.Diğer bisiklet firmalarını bilmiyorum.
 
Haydi bakalım, kafam iyice karıştı...
Bisikletleri denemek de lazım tabii. Bir bineyim bakalım Strada'ya, hoşuma gider belki. Gönül işi biraz da :)
 
Öncelikle ,karbon kadroyu yanlış biliyormuşuz demekki.Bu konuda bizi bilgilendiren arkadaşlara teşekkürler.Bende uzun süredir konuda oylanılan bisikletlerin ayarında bir yol bisikleti almayı düşünüyorum.Ancak verebileceğim fiyat alüminyum a yetebiliyor.Peki Alu kadrolar arasında gerçekten alınması gereken Caad10 midir? Ne farkı var diğer ünlü firmaların alu kadrolarından?
 
@omertaskin

Aslında CAAD10'un öyle çok da bir farkı yok. Hatta bu sene üretilen CAAD kadroların çok farkı yok diye biliyorum.
Ben de yol bisikletimi almadan önce çok araştırdım CAAD serisini. Fakat bende CAAD10 ve CANYON Ultimate AL vardı seçenek olarak.

Bu işin gerçekten tecrübelileri ile konuştuğum zaman ise, yeni CAAD serisinin artık uzakdoğuda üretildiğini söylediler. Artık eski Amerika üretimi kadrolar gibi değillermiş. Hatta bana, 2. el bir "Made in USA, CAAD9" bul dediler. Fakat bütçemi biraz daha arttırınca Specialized Tarmac aldım.

Hala araştırdığıma göre CAAD10 oldukça iyi. Fakat o "efsane, kendini kanıtlamış, en muhteşem" kadro değil. O kadro Amerika üretimi CAAD9 modeliydi.
 
@Gökhan Toros

Amerikan el yapımı Caad9 da kimse satmaz sanırım :)
 
@omertaskin

Şanslıysanız eğer 2. el olarak bulabilirsiniz. Onun dışında, sağda solda stokta kalmış sıfır CAAD9 olacağını sanmıyorum.
 
@Gökhan Toros
Doğrudur, CAAD9'dan sonra üretimin çin'e kaydırıldığını, kaynakların kalitesinin düştüğünü vb. ben de duydum.
Bir bakayım diye ebay'e girmiş bulundum, CAAD9 kadrolar 1300$ civarıymış.
 
Bu arada Speedster 20'nin turkiye fiyati 1600€ imis, maşaallah diyerek seceneklerden cikariyorum.
Şimdi,
karbon ve pahalı Strada mı?
Aluminyum CAAD10 mu?
Yoksa ucuz Variado mu?
 
Variado 3.0 (tiagra set) kullanıyorum, oldukça memnunum. Kadro tasarımı agresif tutulmuş, bu sebeple ivmelenmesi iyi. Uzun turlarda ise yorucu olma ihtimali herzaman var agresif kadrolarda o sizin genel fitnessıza bağlı bir durum ama bu, gidon en aşığı da ki konumu için geçerli, ki zaten gidon spacerlar yardımıyla oldukça yükseltilebiliyor. Ağırlık/esnemezlik oranı alü kadrolar arasında iyi seviyelerde, oldukça rijit yerden aldığının çoğunu sizin kollarınıza aktarıyor, bir kısmı ön ve arka maşalar da emiliyor tabi. Caad 10 benim gerçekten istediğim bir Bisiklet, alü. kadrosu giriş-orta seviye çoğu karbondan daha esnemez ve daha atak olduğu hakkında test sonuçları mevcut, şuan linkini bilemeyeceğim nerede. Hatta hakkında simya katılmış üstün alüminyum kadrolu Bisiklet diye bahsedilmekte. Eğer alü alacaksanız, caad10 derim, gerisini düşünmeyin bile. Geometrisi cannondale supersix ile aynı, bu onun %100 yarış için dizayn edildiğinin kanıtı. Arkadaşların bir kısmı bahsetmiş; karbon kadrolarda lif yönü çok önemlidir, liflerin uzandığı doğrultuda, kaliteli bir karbon boruya tensile stress testlerinde cro-mol çeliğin 5 katı zirkonyum veya skandiyum alaşımlı alü nün ise 8 ila 10 katı fark attığını biliyorum. Bunlar için 10 larca test var. İş Bisiklet kadrosuna gelince tasarım çok önemli bir yer teşkil ediyor, alü borular olabilecek en iyi kaynak yöntemleriyle birleştirildiğinde alttan aldığı darbeyi bütün borulara neredeyse eşit olarak dağıtıldığı ispatlanmış. Bu durum diğer meteryallerde de var fakat alü de olduğu kadar değil. Bu sebeple Bisiklet kadrolarında alü ve karbon veya çelik karşılaştırılması direkt olarak malzemenin stres tablosuna bakarak karar verilmemeli. Daha söylenebilecek çok şey var ama bence karbon alacaksanız, 7xxx (u7000 filan deniliyor sanırım) serisi karbon yapımı kadroların çok altına inmeyin. Özellikle muallakta kaldğınız karbon kadrolar var ise her birinin Alın borusunun tapered yani konikleştirilmiş olup olmadığına dikkat edin, bu işlem ön üçgendeki esnemeyi yüzde 30 lara kadar azaltan bir işlem. Karbon Bisikletlerle yapılan akrobasi hareketlerinin videosunu bulun, izlerseniz kaliteli bir karbon neler yapabiliyor görürsünüz, karbonu düşünürseniz ve eğer bütçenizi artırma durumu varsa pinerello nun bir yarışını gördüm İzmir doruk Bisiklette, 0 kadro ve üstünde 0 rival set vardı sanırım (incelemeye fırsatım olmadı) toplam 4000 tl diye bahsetti mustafa bey. Ama karbon değilse yukarda belirtiğim gibi Caad 10.
 
  • Beğen
Tepkiler: efeballi
Süper özetlemişsiniz.
Konfor, darbe emişi gibi özellikler benim için çok önemli değil, esnemesin, kırılmasın yeter.
Variado 2.0 aldıktan sonra 600 TL kadar param kalır, bunu upgrade'ler icin kullanabilirim. Önerir misiniz?
 
Tabi ki öneriyorum, ama ağırlık sizin için çook önemli değilse, Bisiklet panzer gibi ama o kadar hafif değil benim ki sanırrım 9.5 kg filan idi ama emin değilim. Bu Bisikletin aynı fiyat aralığında caad 8 ve trek 1.2 gibi Bisikletler mevcut, caad 8 de alın borusu biraz daha uzun tutulduğu için caad 10 kadar agresif değil, trek 1.2 ise keza aynı şekilde sadece biraz daha hafif olma ihtimalleri var. Ama fiyat-perf. oranı anlamında focus gerçekten iyi bir seçenek sunuyor. Ben oldukça debelendikten sonra bu sebeple focusu tercih etmiştim, keza caad 8 de aynı fiyattı fakat sora vardı, trek 1.1 de ise sadece arka aktarıcı tiagra idi. Aslında ilk tercihim allez idi fakat istediğim modelin kalmadığını ve seneye geleceğini öğrendiğimde variadoyu tercih ettim. Gidin görün ona göre alın, benim için şuan da piyasada ki en iyi f/p oranını sunan (en azından 2012 kadrolarında,) kadrolu markalar, specialized allez, focus variado serisi, ktm strada ve salcanonun serisi idi. Allez hakkında çok olumlu testler var en aşağı 5 üzerinde 4-4.5 yıldız almış bir makine, oldukça atak deniliyor ve kadrosu, tarmac ile aynı geometriye sahip diye biliyorum. Variado ile ilgili sadece bir test yazısı bulabilmiştim bu da, fiyatın sunduğu ağırlık rijitlik oranın oldukça iyi seviyelerde olduğu hakkında idi, focus yeni bir firma sayılır ondan yol Bisikleti testlerine çok sık rastlamamıştım. Eğer variado ile allez aynı fiyat aralığındaysa kompenentleri de yakın sayılırsa allezi alın derim. Listenizde yok ama allez yabana atılacak bir fikir değil, gerçekten iyi makine.
 
Ben sana salcano XRS030 Sram Apex i tavsiye ediyorum.. 8.7 ağırlık la iddalı bir bisiklet ben kullanıyorum.. Sram kalitesi var üstünde jantlar mavic(Aksium), Kompenantlar Rictney her şey güzel yani.. Bakmanızı araştırmanızı tavsiye ederim.. Sitede benim ki nin resimleri var, ben de önce Fatih aydın ın da var onunla da konuş.. Fiyatı da 2500 TL
 
  • Beğen
Tepkiler: efeballi
Apex 105'in ayarında bir grup değil bildiğim kadarıyla, o bakımdan dezavantajlı.
Jantları Aksium ama Strada ve CAAD10 da RS10 jantlarla geliyor zaten.
Daha önceden Salcano'm vardı, 2-3 sorun çıkarınca servise götüreyim dedim bezdirdiler, marka olarak cok sevmiyorum o sebeple. Salcano modellerini araştırmamın başında elemiştim bu yüzden.
Teşekkürler yine de.
 
@efeballi

Apex performans olarak 105, ağırlık olarak da 6700 Ultegra'dan 100gr daha ağır sadece.
 
100-200 gram peşinde koşuyor olsaydık... :D
"Superior build quality". İnternetteki genel kanı bu şekilde ama kesin konuşamıyorum işte.
İki grubu da deneyip DoubleTap sistemine ısınamamış olmam da var işin içinde.
 
@efeballi

DoubleTap konusunda haklısın. Farklı bir sistem. Alışmak gerekiyor.
Çok uzun süre kullananlar bile her sürüşte 1-2 kere yanlış vites değişimi yaptıklarını söylüyor. Üstüne zaten deneyip ısınamadıysan... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: efeballi
@efeballi
Ben bu bisikleti alırken tam 2-3 ay araştırdım ve fiyat=kompenant=sistem olarak en iyi buydu.. Salcano kafalarda karışıklık yaratmış olabilir ancan her firma hata yapabilir bende salcanodan bezmiştim ama pahalı ürünlerinde gayet iyi.. Ayrıca Sram Apex internette uzun araştırmalarım sonucunda tiagra ya eşdeğer değil.. 105 ve ultegra set e eşdeğer.. Tiagralı bir sete karşı alınacak bir model bir de prof.olarak aynakol arkadişli sayıları profesyonel.. Vites kollarına gelince o yönden haklısınız ama alıştıktan sonra 105 ve ultegradan daha hızlı bir vites sistemi kesinlikle.. Sram viteslerinde 1.1 kullanıyor shımano ise bildiğim kadarıyla sora dan ultegraya kadar 2.1 kullanıyor.. Bu oranlar demek dokunduğunuz anda tepki 1 saniye den daha az bir sürede vites geçişi demek.. Yanlış bilgim varsa affola..
 
Geri