Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cannondale CAAD12 105 '16

herkes neyle mutluysa heyecanlanıyorsa onu alsın ya. oldum olası bu tür kıyaslamalara girmeyi sevmemişimdir :)


 
Scudo
Caad12 Cashmere kullanıyorum. Jant setini Campagnolo Shamal Mille Total Black, Ultegra groupsetini de Campagnolo Chorus ile değiştirdim. Groupsette sadece üzerinde gelen Spider aynakolu değiştirmedim. Dış lastiklerde Schwalbe Lugano takıldı. Şu an ağırlık Look Keo 2 Max Blade pedallar dahil 7,35 kg. Bence gayet makul bir ağırlık. Ergonomisini çok beğendim. İlk çıktığım turda farkını hissettim. Daha önce Orbea Avant vardı. O da güzeldi ama Caad12 gerçekten başarılı. Gidon ve gidon boğazı için değiştirme fikrim vardı ama kullandıktan sonra gereksiz masraf olarak görüyorum. Şu an gerçekten uzun zaman keyifle binebileceğim bir bisiklet sahibi olduğumu düşünüyorum.

IMG_7236.JPG
 
@ayalman30 bence çok güzel seçimler yapmışsınız. Tek eksik giriş seviyesi luganolar olmuş. Bence gp4000, turbo cotton, Michelin power gibi bir şey yakışır. Bu arada Shimano shifter ile campagnolo shifterı arasında konfor farkı var mı? Çünkü her yerde campagların ne kadar konforlu ve ergonomik olduğunu dinliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sterx
@Ozan k.

Önceki bisikletim CAAD10'un üzerinde Campagnolo'nun giriş seviye ürünü Veloce grupset vardı. Şu an kullandığım 105-5800 sistemde o kolların rahatlığını bulamıyorum.

Ayrıca Campy sete özgü butonlu tip vites değiştirme sistemi denediklerim arasında en kullanışlı olanıydı.

Synapse'tan da çok memnunum ama bazen eski bisikletimi özlüyorum.
 
@Sadettin Z. O bahsettiğin butonlu sistem eski sorada da vardı ama droplardayken kullanmak zordu.
Campagnolo sanıyorum o buton için daha uygun bir nokta seçmiştir.
 
@Ozan k.

Droplardan tutarken vites değişimi problem olabilir evet. Ben genellikle vites değişimi esnasında hoodlardan tutuyor olduğum için eksikliğini hissetmedim ama performans sürüşünde farkedilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
@ayalman30 çok guzel gorunuyor;sanırım yurt dısından alındı .dogru mudur hocam.bu makıne radarımda:) kalıte kokuyor resmen.
 
Merhaba arkadaslar caad12 kadrosuna en yakin fiyati 4.000lirayi cok gecmeyecek, stack&reach oranina sahip marka hangisidir?
mosso 735tca 105 ve b twin ultra 900af 105 nasildir?
tesekkur ederim.





197993_01_d.jpg
 
@hamiderdem mosso ve alur 900 benzer st ve tt benzer uzunluklarina sahip. Hosuna gideni al. Şahsen mosso 'yu daha çok beğeniyorum. 7005 al kullanması ve renkleri benim ilgimi çekiyor
 
Sagol ustad,
ben de arastirmayi ogreniyorum. derledim topldim getirdim kadro degerlerini. caad 12 benim icin cok pahali. ama neden ona yakin bir 105 setli bisiklet bulunamasin dedim. Mosso bana daha cazip geldi. assagida 735tca ve alu 700-900

mosso735 tca.jpg geometry_road-TRIBAN-Evo.jpg

image.png
 
Caad12 farkını görünce anlıyorsun, geometri olarakta safkan bir race kadro.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet.ali
@Sadettin Z. Eğer 105-5800 serisinin arka aktarıcısını kullanıyorsanız memnun musunuz?
 
@Ahmet ERENN safkan race
Demeyelim safkan klasik race kadro.
Klasik kadroların şahı ama şu an sadece pazarlamada avantaj sağlıyor, modası geçti ama tek olduğundan satılıyor.
Süper kadro ama klasik.
Albannach da çok klasik ve gidon boynuda tek olduğundan hiç değişmeden her boyda artan bir Reach var. Caad yine klasik ama gidon bogazları ile değişik reach yakalanmış ama yarışta kimse reach ve stack sallamaz. IMG_6222.JPGIMG_6223.JPGIMG_6225.JPG
Şimdi biraz karışık ama anlatacağım.
İlk resimle sworks arasında bariz bir sele yüksekliği farkı var işte kırmızıyla çizdiğim alana bir çok bisikletçinin inişte gövdesini yerleştirdiği üst boru haraketi ile kıçınız o kırmızı çizili alana sığsın diye compact kadro üretildi.
Ayrıca sworks ile caad arasında selenden gidona düz çizgi çizdiğimizde sworks de daha eğik olur yani insan sworks ün üzerinde sırtı yere daha paralel olacak şekilde durur. Unutmayın yarış rahat bir şey değildir yarış bisikletleri rahat olsun diye tasarlanmazlar odak nokta kullanımdır. Rahatsız pozisyonlarda daha uzun süre kalabilme konforu düşünülür en çok.
Caad klasik kadrodur, bir çok gezi ve touring bisikletinde de bu kadro şekili benimsenir. Çünkü ön çatal yere daha dar açıyla gelir.
Head tube açısı daha dar olur.
2. Konu ise sworks mavi ile çizdiğim açılar daralır bu bisikletin metaryale bağlı olmaksızın geometrik olarak pedal kuvvetine karşı daha rijit olmasını sağlar. Ön çatal yere daha dik gelir bu agrasif sürüşte gidonu daha hasas yapar. Chain stay kısalır tabi bu da rijitliği artar.
Compact kadro sprinter ile climber ın mükemmel karışımıdır ama caad uzun yol dostu bir kadrodur.
Amatör kullanımda caad daha mantıklı duruyor, daha az sırt ağrısı daha konforlu sürüş.
Amatörüm ama tırmanırım diyorsanız compact kaçınılmaz.
Çünkü tırmanırken ayakta sürüş yaparsınız ve bisikleti azda olsa sağa sola yatırırsınız bu esnada caad üst boru apış aranıza daha yakın olacağından biraz engeller ama sworks üst borunun seleye yakın kısmı 1-2 cm daha aşağıda dizlere yanı pedal basarken baçak arasındaki en geniş mesafeye denk gelir ve bisikleti yatırsanızda bacak daha rahat çalışır.
Caad kötü tü kaka bir kadro mudur hayır. Harika metaryal ve Harika klasik çizgiler. Pazarlama olarak amatör kullanıcı bu günün cavendish, nibali, quintana sına hayran olanlar compact alır ama dünün merck, armstrong, indurain lere hayran olanlar caad alır. Caad bu strateji ile compactlar arasında sivrilmeye çalışacağına klasik çizgide kalıp zaten piyasadan otomatik olarak farklılaşarak iyi bir yolda.
Seçim sizin ama ben compact derim çok yönlü ve esnek olanaklı olduğu için.
 
Çok güzel bir açıklama. Üst boru rahatsız edecek kadar yakın değil bence hocam, yerden üst boru yüksekliği 56 kadro alıyorum 81.2 benim bacak boyum 85. Pedal ile de yerin belli bir mesafesi var tırmanış için yetmez mi :)
 
@Ahmet ERENN genel olrak zaten çok büyük farklardan bahsetmiyoruz. 5mm, 1-2 cm falan farklar ile kadro compact yapıya geliyor. Yerle compact kadronun çok bir bağlantısı yok yere olan mesafeler genelde standart kalıyor virajlarda yatırma açısı artsın diye. Krank kolları yere çarpmasın diye zaten virajlarda çevirmeyi bırakıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
Dilinize saglik Zekeriya bey, cok guzel anlatmissiniz. siz bahsettikce compact kadroya daha cok isiniyorum. Beni en cok zorlayan yorumlar compact kadronun endurance olarak safkan klasik kadrodan daha az performansa sahip oldugu iddasi; kisa head tube atak bisiklet. Buarada su bilgiyi ogrendim; ilk kez 1997 yilinda Giant TCR (Total Compact Road) olarak tasarlanmis ve giant'a fransa turunda buyuk avantajlar saglamis..
 
Hocam compact kadrolar üst segmentler sizin düşündüğünüz gibi sanırım, kalkıpta 5, 6 bin türk lirasına bulunamaz herhalde diye düşünüyorum. Piyasada ki çoğu firma compact tarzı endurenca kadro tasarımı var benim anladığım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamiderdem
@mfurkan

Aslında sorunuz konu bağlamının dışında kalmış, ama kısaca cevaplamak gerekirse 105 5800 arka aktarıcıdan gayet memnunum.

Forumda kısa bir arama ile ilgili konu başlıklarına ulaşabilirsiniz.
 
Geri