@Ahmet ERENN safkan race
Demeyelim safkan klasik race kadro.
Klasik kadroların şahı ama şu an sadece pazarlamada avantaj sağlıyor, modası geçti ama tek olduğundan satılıyor.
Süper kadro ama klasik.
Albannach da çok klasik ve gidon boynuda tek olduğundan hiç değişmeden her boyda artan bir Reach var. Caad yine klasik ama gidon bogazları ile değişik reach yakalanmış ama yarışta kimse reach ve stack sallamaz.
Şimdi biraz karışık ama anlatacağım.
İlk resimle sworks arasında bariz bir sele yüksekliği farkı var işte kırmızıyla çizdiğim alana bir çok bisikletçinin inişte gövdesini yerleştirdiği üst boru haraketi ile kıçınız o kırmızı çizili alana sığsın diye compact kadro üretildi.
Ayrıca sworks ile caad arasında selenden gidona düz çizgi çizdiğimizde sworks de daha eğik olur yani insan sworks ün üzerinde sırtı yere daha paralel olacak şekilde durur. Unutmayın yarış rahat bir şey değildir yarış bisikletleri rahat olsun diye tasarlanmazlar odak nokta kullanımdır. Rahatsız pozisyonlarda daha uzun süre kalabilme konforu düşünülür en çok.
Caad klasik kadrodur, bir çok gezi ve touring bisikletinde de bu kadro şekili benimsenir. Çünkü ön çatal yere daha dar açıyla gelir.
Head tube açısı daha dar olur.
2. Konu ise sworks mavi ile çizdiğim açılar daralır bu bisikletin metaryale bağlı olmaksızın geometrik olarak pedal kuvvetine karşı daha rijit olmasını sağlar. Ön çatal yere daha dik gelir bu agrasif sürüşte gidonu daha hasas yapar. Chain stay kısalır tabi bu da rijitliği artar.
Compact kadro sprinter ile climber ın mükemmel karışımıdır ama caad uzun yol dostu bir kadrodur.
Amatör kullanımda caad daha mantıklı duruyor, daha az sırt ağrısı daha konforlu sürüş.
Amatörüm ama tırmanırım diyorsanız compact kaçınılmaz.
Çünkü tırmanırken ayakta sürüş yaparsınız ve bisikleti azda olsa sağa sola yatırırsınız bu esnada caad üst boru apış aranıza daha yakın olacağından biraz engeller ama sworks üst borunun seleye yakın kısmı 1-2 cm daha aşağıda dizlere yanı pedal basarken baçak arasındaki en geniş mesafeye denk gelir ve bisikleti yatırsanızda bacak daha rahat çalışır.
Caad kötü tü kaka bir kadro mudur hayır. Harika metaryal ve Harika klasik çizgiler. Pazarlama olarak amatör kullanıcı bu günün cavendish, nibali, quintana sına hayran olanlar compact alır ama dünün merck, armstrong, indurain lere hayran olanlar caad alır. Caad bu strateji ile compactlar arasında sivrilmeye çalışacağına klasik çizgide kalıp zaten piyasadan otomatik olarak farklılaşarak iyi bir yolda.
Seçim sizin ama ben compact derim çok yönlü ve esnek olanaklı olduğu için.