Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cannondale gidonun erimesi

Scudo
@halil halil @scottrek

gidon un alüminyum olduğu yazmıyor mesajda, aratıp da bakmadım bende

2 sene kadar kullandığım bisikletimi son 1,5 yıldır kullanmadan elimde tutuyor hatta satmak için ilan vermiştim. Arada tranier 'a takıp mevcut bisikletimle dönüşümlü kullandığım oluyordu. Geçen ay çok tırmanışlı bir rota için 2 gün kullandım, Geçenlerde bir arkadaş almak denemek istedi birlikte tırmanışlı bir rotada ilerlerken arkadaşım çıt diye ses geldi dedi ve gidon kırdı dedi. Yeni bir gidon alıp eskiyi sökünce karşıma çıkan manzaraya şaşırdım. Canondale en üst alü C1 gidon zaman içerisinde terlemeden erimiş susuz kalmış topraklar misali her yeri çatlamış. Beni ve arkadaşımı allah korumuş desem yanlış olmaz. % 11-13 eğimlerden aşağıya indik çıktık. Böyle bir durumla karşılaşan var mı ? 2 - 3 senelik kullanılan bir bisikletin gidonunun bu hale gelmesi normal midir ? Garanti süresi geçmiş olsa bile bu tabloyu bildirip böyle güvensiz gidon konusunda canondale ile yazışayım diyorum. Eğer gidonlar eriyor ise 2-3 yılda bir gidon değiştirin yazmalılar. Ayrıca gidon karbon olsa terden etkilenir miydi ? . Fikir ve deneyimi olan arkadaşlar paylaşırsa memnun olurum.
 
Kırk yıl düşünsem aklımıza gelmezdi, sayenizde biz de yeni bir şey öğrenmiş olduk. Çok geçmiş olsun size ve arkadaşınıza zarar gelmemiş olması işin tesellisi.

Başlık belki değişebilir Cannondale gidonun değil de alüminyum gidonun erimesi olabilir.
 
Böyle bir erimeye sebep olsa olsa allien in kanı sebep olabilir.
Şaka bir yana demirin düşmanı oksijen . Ki girdigi tepkimeye paslanma diyoruz. Aliminyum ise paslanmaya dayanikli( aslında çok çabuk paslandigi için yüzeyde koruyucu bir tabaka olusiyormus)
Tuzlu su ,güneşle beraber ise çoğu malzemeyi yıpratıyor.
Ama özel olarak alüminyum eriten maddeler nelerdir onlara bakmak lazım.
Geçmiş olsun. Arada bir kullanılan araçları ,alet edevatlari gozucuylada olsa kontrol etmek lazım. Bu durumda yine de farkedilemeyecekmis.
 
kullanılan alüminyumlar daha çok çinko ve bakır alaşımlı olduğu için korezyona karşı mukavetmeleri zayıflıyor ( çeliğe göre ter türlü üstün... benim nacizane tavsiyem senelik bakımda gidon bandının da değiştirilmesi..

Konu sahibine çok geçmiş olsun daha büyük sonuçlar doğurabilirdi bu durum..
 
  • Beğen
Tepkiler: tzeybek
Gidon bandının yapışkan maddesi acaba böyle bir sonuca sebebiyet vermiş olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: tzeybek
Biraz nete baktım . HCL , sudkostik ( lavabo acici) ,.... Içinde H içeren asitlere tepki gerçeği yazıyor. Valide hanım temizlik yaparken bisikleti silmiş olabilir mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot
Yanlış hatırlamıyor isem genelde trainer için kullanılan bisikletlerin gidonunda görüldüğünü okumuştum. Hatta YouTube Shane Miller adlı youtuberın bu konuda bir videosu vardı.

Haftasonu ben de çok düşündüm. Bu yönde kanaatim vardı iyice pekişti. Bisiklette ve koşuda çok terleyen bir yapım var. Doğada bisiklet sürerken arkadan gelenler çok sıcak günlerde terimin üzerlerine gelmesinden şikayet ederler. Trainer da ter daha fazla / yada doğadaki gibi rüzgar faktörü olmadığı için daha fazla görülür. Yaz kış vantilatör ve tepemde klima ile çalışmama rağmen ter hep oldu. Her ne olursa olsun Trainer tetiklese daha yıllarca değil 1-2 yıl gibi kısa bir sürede gidonun bu derece erimesi çok şaşırtıcı ve vahim. Suçlu ter ve süreci daha da hızlandıran kısım trainer . Karbon işleyen bir arkadaşımız karbon gidonda böyle bir şey olmazdı dedi. Alü gidon için altına ter iletmeyen gidon sargıları çözüm olabilir. Çok terleyen ve trainer kullanan arkadaşların diğerlerine göre ( dışı yıpranmasa dahi ) daha sık gidon sargısı değiştirip kontrol etmelerini tavsiye ederim.





WhatsApp Image 2019-09-23 at 13.30.42.jpeg
 
Merak edip ben de biraz yabancı kaynaklara göz attım. Gerçekten çok kişi terden gidon kaybetmiş. @tzeybek aynen sizinki gibi parçalanmış insanların gidonları.
İtalyan bir bisikletçi iki kere gidon eritmiş. Sıcak bir ülkedeyseniz ve çok terliyorsanız, eldivensiz asla bisiklet kullanmayın, her turdan sonra da gidon bandını bol suyla yıkayıp arındırın diyor.
Birçok pahalı marka saymışlar. Tüm alü gidonlarda oluyor gibi. Çok terliyorsanız gidon bandını temiz tutmaya ekstra çaba göstermek gerekiyormuş. Geçmiş olsun.
 
@specific Nasıl kötü koşullar anlayamadım. Bisikletti yağmurda kullanmadım. Belki 1-2 defa denk gelip ıslandım. Evimin salonunda yada boş bir odam var orada muhafaza ettim. Gidon üzerinde Specialized Roubaix gidon bandı sarılıydı. Kırılınca bantı söktüğümde karşılaştığım manzara bu. Küf,tuz , ositli bir manzara ve kurumuş toprak misali her yanı çatlak.
Bir makalede okumuştum. Kullanıma göre senede bir gidon bandının değiştirilmesi gerek diye demekki doğruymuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: tzeybek
Tuzlu suyun sebep olduğu belli.

1 sene daha kullanmasınız ilk temasta elinize gelirmiş zaten.

Bu görüntüden sonra tedbiren gidon bandı altına streç film çekilebilir. Sezonu kapatıyorsanız gidon bandı açılıp yeni sezona kadar gidon çıplak bırakılabilir. yada 3 5 ayda bir açıp bandı temizleyip gidonu temizlemek, silikon sprey ile spreylemek ömrünü üzatmak için tercih edilebilir.
 
Arkadaşınızdan çok tırstım bir an için gençlik döneminin travmatik dizisi ziyaretçilerdeki fare yiyen sapkın uzaylılar aklıma geldi. Demir eriten arkadaşın bize ne yapmazki .Şöyle ağzından şölölö şölölö diye sıvı akıtıp asit gibi eritir maazallah. Yananı görür Allah.
 
gidon bandına allerjimi gelişti acaba... yani kimyasal içeriğe bağlı karşılıklı bir tepkimemi oldu? acaba
 
gidon bandına allerjimi gelişti acaba... yani kimyasal içeriğe bağlı karşılıklı bir tepkimemi oldu? acaba
Gidon bandının üstü ve altında herhangi bir deformasyon yoktu. Ter sadece gidonu etkilemiş.
 
Canondale firması her ne kadar çok güzel bisikletler yapıyor olsa da, batıda nedense çatlayan/kırılan kadroları ile de ün yapmıştır. Gerçi araştırdığınızda her firmada bu tip vakalar oluyor ama nedense Canondale bu konuda biraz kara koyun olmuş durumda.

Şimdi gidon kırılması konusuna gelirsek. Eğer deniz kenarında yaşıyorsanız, nemli havalarda sahilde sürüyorsanız filan ve gidon bandınız hava almayan tip bir gidon bandı ise, o tuzlu nem bu bandın altına sızıp paslanmayı hızlandırabilir malesef. Bu tip gidon bantları kullanıyorsanız en az senede bir kez söküp gidonu komple temizlemek iyi fikir. Tuzlu su bisiklet için son derece tehlikeli. Normal çeşme suyu, yağmur suyu sıkıntı değil ama tuz, nemi tuttuğu için korozyonu fena halde hızlandırıyor.
 
Terin tuzlu olmasinin yaninda asiditesi de onemli.
Babam da mesela pirinc karyola basligini, saatini ve arabanin direksiyonu vs eritirdi.

Muhtemelen sizin de teriniz asidik.
Gidona bant sarmadan evvel balmumu wax vs ile bir koruma yapmanizi ve delikli gidon bandi kullanmanizi tavsiye ederim.
 
Geri