Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cantilever mi v Fren mi?

@DiyarBronzface
Bir papağanın zeki birinden ögrendigi kelimeler onu zeki yapmaz. Çogaltirsak papaganların ögrendigi kelimeler onlari zeki yapmaz. Papaganlar papagandir.
Seni bozma niyetinde hic bir zaman olmadim. Sen sadece firsat buldukça bize laf sokmaya devam ediyorsun.

Konuya donersek yeni nesil uzun tur bisikletlerinde hala cantilever frenleri rahatlikla gorebiliyoruz.
Mesela Cinelli Bootleg modelinde
Screenshot_2019-04-10-01-08-39.png
Screenshot_2019-04-10-01-11-00.png
Screenshot_2019-04-10-01-11-26.png
 
Scudo
@DiyarBronzface

İddia: "yeni nesil, eski nesilden çok çok daha zeki"
Kanıt: "eski nesilden birisi öyle dedi"

Savınızın doğruluğu bırakın, tutarlı bile olmadığının farkındasınızdır umarım. Eski nesil, zeka olarak çok çok geri ise, söylediklerine itibar edilmemesi gerekir. :D Bir kişinin söylemiş olmasının ne kadar geçersiz bir argüman olduğundan bahsetmem gerek yoktur umarım.

Nesiller arası bilişsel (kognitif) becerilerin karşılaştırmasını yapmak istiyorsanız, şu kadarını söyleyeyim; benim zamanımda bağlaçları ve yazımlarını öğrenmemiş birisi Türkçe dersinden geçemez, iki sene üst üste sınıfta kalır ve liseden atılırdı.
 
cantilever mi iyidir v fren mi iyidir. Kıyaslamalar ve teknik bilgiler ışığında ilerleyelim

Cantilever daha eski bir fren mekanizması. Güncellemeler alarak şekil değiştirerek günümüzdeki v fren haline geldi.

Cantilever frende fren ayarını sabit tutmak biraz da kadro ile fren mekanizması arasındaki boşluğa bağlı. Fren ayarı gövde yüksekliğine bağlıdır. Farklı boyut ve şekillerde ayaklar olduğu için, piyasada ne bulursanız onu takacaksınız veya kendi modelinizi almak/bulmak için ısrar edeceksiniz. V Frende bu farklılıklar yok.

Cantilever frende kablo genellikle bir makara üzerinde hareket ettiği için uzun kullanım süreleri sonrasında fren teli yıpranmakta olup zamanla kopmalara sebebiyet verir. Günümüzdeki V frenlerde bu mekanizma yerine bildiğiniz v fren borusu kullanılıyor.

Cantilever kadronun yanlarına doğru daha fazla açıldığı için dışarıdan gelebilecek olası bir darbeye daha fazla maruz kalıp zarar görüyordu. V Fren daha kağalı bir yapı. kadro dışına taşmıyor.
 
Son düzenleme:
@mariokaldato
Acaba soruna karşı çözüm kolaylığı olsun diye düşünülüp mü böyle yapılmış? Mesela yaşadığım şehiri örnek alayım. 20 tane bisikletçi var ama hidrolik freni gören bunu ben yapamam diyor. 1 tanesi anlıyor sadece. Ve şehrin tamamını dolaşmam lazım ki o anlayan bisikletçiyi bulup tamir ettireyim. A bir de ellerinde benim frenin parçası olmayabiliyor. Ama cantilever freni kime göstersem 5 dakikada söker takar, düzeltir, elime verir. Genelinde gerekli parça da elinde oluyor. En azından uydurulabiliyor. Aynı şekilde başka şehirlere giden bir turcu diyelim ki bu bisikleti aldı ve freni yolda bozuldu. Çabucak temin edebilip yoluna devam edebilsin diye iyi bir fren seçeneği olarak duruyor. Mesela ola ki İzmir'den Çin'e giderken Hindistan'da fren bozuldu. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@kadir karakaya
Evet uzun tur bisikleti kadrolarina bakarsan eğer yani profesyonel modellere mutlaka bu frenlerin yuvalarini gorursun.
Dunya turu dusunen adam gidecegi yerlerin hem ekonomik hemde sosyal durumunanda dikkat etmelidir. Her zaman söylerim : ideal tur bisikletinin vites sistemi ortalama 3x8 olmali, ve mutlaka V frenli olmalidir.
Insanlar 3x8 e burun kiviriyor memleketimizde ama 8 li sistemin tum parcalari hem 9lu, hem 7 li sistemlerle uyumlu calisabiliyor
 
Beyler konuyu biraz hortlatayım. Nahoş bir sohbetle baslamış ama umarım unutulmuştur.

Cantilever frenler okudugum kadarıyla V frenin atası şeklinde duruyor. Cantilever - V fren - kumpas fren şeklinde bir doğuş var. Günümüzde cyclocross bisikletler ya diskli ya da cantilever fren kullanıyor.

Benim merak ettigim konu ise cantilever fren ile kumpas fren (nal şeklinde denilen yol bisikleti freni:)) arasında performans farkı... V fren, cantilever frenden iyi imiş herkes neredeyse bunu söylüyor. Merak ettiğim cantilever fren kumpas frenden iyi midir? Ayrıca cantilever frenler icinde performansı V frene ya da disk frene yakın olan modeller var mıdır?

Edit: Merak ettigim durum STİ kollarda kullanım konusunda farkları nasıldır
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Emre Yönlüer

Belirtmeyi unutmusum STİ kollarda kullanımda nasıl bir şey olur diye merak etmiştim. Sizin bahsettiginiz hidrolik v frenlere de bakayım dedim. Maguranın var. 2000 TL fiyatı var :eek:
 
  • Hahaha
Tepkiler: Emre Yönlüer
@ProfessionaL
Hocam selamlar ;
Canti frenleri iki bölümde görmemiz mumkundür ;
1.Vintage-retro dönem makinalarinda.
2.Dunya turu dusunulerek , profesyonelce tasarimi, ar-gesi dusunulen, muhendislerin dunya turuna uygun tasarladigi makinalar.

Burada birinci secenekte zaten v frenin olmadigi, kumpas ve canti frenlerin oldugu donemdeyiz . Bu normal.

Ikinci secenekte ise "Dunya" turu planlarinda Afrika kitasindan tutunda, Guney Amerika'ya kadar genis bir rota mevcud.

Ana hedef her turlu yola devam edebilme fikridir.
Ben bi kac canti fren makina kullandim ama düşük seviye, dandik diyebilecegimiz makinalardı ve "Fren var mi var gardaşım" kafasinda duzgun performans vermiyorlardi.

Ama bir Lx serisi canti frenlerinde duzgun calistigina dair duyumlar alsamda denemedim, bilemiyorum yani.
Sonucta V fren candir.
Fakat hidrolik disk frenle , hele ust seviye bir hd ile hic birseyi karsilastiamayacagimiz kadar iyiler inanin :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL
@mariokaldato 2019 top 5 listesi diye bir şey gördüm. Birinci sırada avid shorty ultimate var.

Sizin dediginiz lx cantilever frene baktım eski sanırım 1994 yılı diyor. M737 kodlu xt, M900 kodlu xtr cantilever frenler var ?

İkinci kısım diye ayırdığınız noktanın içine de sanırım cx50 ve cx70 cantilever frenler geliyor. Bunları araştırayım o zaman. :)

(link)
Burada top 5 linki var
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ProfessionaL
Deli paralar verme hocam uygunsa daya gitsin kaliteli bir V freni ; mesela Lx , mesela iksti
 
@ProfessionaL
Retro/Vintage MTB lerde kullanilan Catilever ile Cyclocross bisikletlerde kullanilan Cantilever Frenler farklidir. Zamaninda MTB de kullanilan türler dik yukariya dogru bakar ve bunlar normal V-Fren kollari ile kullanilmaz, Cyclocross frenleri ise yatay sekildedir nedenide camur tutmasin diye ve bu frenler STI kollarla da kullanilir.

Yukarida bahst ettiginiz freler ise su sekilde...
- Avid shorty ultimate frenlerin 2 versiyonu var 1. kisa bacak 2. uzun bacak. Kisa bacak secenegindeki avantaj frenleme daha hizli ve daha agressiv oluyor ama malesef camura karsi cok zayif, uzun bacagin avataji ise camur tutmuyor ama kisa bacak kadar hizli ve agresiv degil.

- M737 kodlu xt, M900 kodlu xtr vs. vs. cantilever frenler ise zamaninda MTB/ Sehir / Tur bisikletlerinde kullaniliyordu ve yerini V-Frenler aldi.

- cx50 ve cx70 ise shimanonun Cyclocross frenleri oluyor.
 
V fren kadar lanet bir şey yok. V frenin ayarını yapmak dünyadaki en zor şey. Kumpas frene kurban olsun v fren.
 
@Arkockutay ayarını siz başaramıyor olabilirmisiniz? Vfren ayarı kadar kolay ne var vfren iyidir sorunsuz dertsiz tasasız bir sistemdir.
 
@OmerKa
Ben ayarlamiyorum ustalar ayarliyordu ama ayarı maksimum ilk freni kökleyene kadardı. Yol bisikletine geçince kumpas frene de gecmiş oldum. Tasarim, basitlik, her şey kumpas frende. Ayarını tamamen kendim yapıyorum hicbir sıkıntısı da olmuyor.
 
@OmerKa

Yayı uzun olduğu için kolay deforme oluyor ve simetriyi tutturabilmek için yarım saat harcıyorsunuz. Simetrisiz de çalışır ama jantın bir yüzeyini daha çok aşındırır. Az çekmedim.
 
Arkadaşlar merhaba hazır konusunu bulmuşken sizlere bir kaç sorum olacaktı ben Salcano xrs060 kullanıyorum ve üzerinde ne adını bildiğim nede nasıl çalıştığını bildiğim bir fren sistemi var aşağıya resimlerini koyucam acaba bu frenlerin ayarı nasıl yapılıyor ben bir çok kez denememe rağmen bir türlü ayarını tutturamadım lütfen yardım eder misiniz

1560841741181571130665.jpg
 
Aslında 5 dk lık işi var simetriyi yay tansiyonunu ayarlayan vidalarla yapmanız gerekiyor.Sanırım çok kalitesiz bir fren sistemine sahiptiniz shimano nun en alt düzey vfren sistemi bile doğru kullanımda senelerce hizmet verebilir
 
Son düzenleme:
@OmerKa
Acera. Kaliteden ziyade yayların farklı oranda esnemesi yüzünden simetri tutmuyor. İki yayda aynı oranda esneseydi vida ile yapılan ayar tutardı, ama hem bu konuda, hem de forumdaki bazı diğer konularda da görüldüğü gibi v frenlerde bu sorun yaygın. Özellikle zamanla metal yorgunluğu yüzünden yaylar zayıflıyor, telin uzun olması da dezavantaj haline geliyor.

Acera üzeri frenlerde yay kalitesi, tel kalınlığı vs. nedir bilmiyorum, ama üretimde özel ilgi gösteriliyorsa daha uzun ömürlü olabilir. Kullanmadım, bilmiyorum.
 
Geri