Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro 929'dan Scott Scale'a geçiş [1 Sene süren Proje]

Uğur Sabuncu

Daimi Üye
Kayıt
17 Aralık 2013
Mesaj
394
Tepki
314
Yaş
35
Şehir
Antalya
İsim
Uğur Sabuncu
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yaklaşık 1.5 sene önce piyat/performans olarak severek aldığım Carraro 929'un 1 sene süren evrimi dönüşümünü paylaşmak isterim.Belki biraz sabırla zaman içerisinde güzel sonuçlar çıkabileceğini anlatmak isterim.

İyi bir kadroya sahip olup donanımı sonra almaktansa ben tam tersini yapmayı doğru buldum kendimce...


http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/1391139_378062992330544_1013854631_n.jpg

Serüvenime 1.250 TL'ye aldığım Carraro 929 modeli baz model olarak kullanmaya karar vermemle başladı tüm hikaye bisiklet parçaları hakkında bilgiye sahiptim ama eksiklerim vardı ve giriş seviyesinde bir bisiklete alışıncaya kadar bu bilgi eksiklerimi gidererek başladım.Yaklaşık 6 aya yakın bir süre herhangi bir değişiklik yapmadım kullanacağım ufak aksesuarlar ekledim üzerine.

İlk başta bisikletime yatırım yapmaktan önce bu projede tamami ile yardım olacak alet takımı almaya karar verdim ve Decathlon'dan 110 TL ye alet çantasını aldım içerisinde Hallowtech II göbek için anahtar 14-15-16-17 anahtar eksikti ve alyan takımları biraz dandikti.Bunları uygun fiyata bulduğum çeşitli sitelerden temin ederek tamamladım toplamda bana 180 TL gibi bir fiyata patladı.
Daha sonra kendime vites seti aramaya başladım deore veya slx kafamdaki sistemdi fakat fiyat olarak hep sıkıntılıydı 2. el almakta istemiyordum sonra facebookta hep üst seviye setler satan bir kişi ile tanışıp kendisinden 10'lu sistem SlX set aldım 710 TL'ye [Ön aktarıcı-Arka aktarıcı-Aynakol-Vites kolu] içeriğinde vardı.Zincir ve Aynakol göbeğini kendim XTR kullanmak istiyordum bu yüzden istememiştim kendisinden.Parçalar kargo ile geldi.Daha sonra setimi tamamlamak için fren seti ararken forum aracılığı ile 300 TL'ye 0 bisiklet üzerinden sökülmüş SLX fren seti satın aldım.Onlara uygun 180mm ve 160mm Centerlock Rotor XTR Zincir ve Hollowtech II göbek satın aldım Delta Bisiklet aracılığı ile 340 TL civarı bir fiyat ile vites ve fren setim artık tamamdı sıra memnun olmadığım teker göbeklerine gelmişti onuda set yapmak istiyordum ve bir anda Erdoğanlar Bisiklette 135 TL'ye ön-arka SLX 32 delikli göbek satın aldım.

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/l/t51.2885-15/1743048_597877406961837_729168193_n.jpg

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/outbound-distilleryimage0/t0.0-17/OBPTH/021a2c96b22011e3a3b00ece816aa638_8.jpg

Herşey tamamlandıktan sonra Carraro'nun üzerindeki tüm ekipmanları soyup sadece kadro olarak bırakarak eski parçaları satılmak üzere temizleyip gruplandırarak paketledim artık montaj zamanıydı ilk olarak jantlardan telleri söküp örme işlemi ile başladım yaklaşık 3 saat içerisinde ön-arka jantı bitirip akortları yapılmıştı.Bu arada akort sehpasınıda ev yapımı imal etmiştik internette gördüğüm bu model ile birebir aynısını yaptım ve mükemmel bir sonuç verdi.

http://tuckamoredew.files.wordpress.com/2011/08/imgp4113.jpg

Daha sonra ilk defa maşa bakımını yapmayıda becererek bunuda tamamladım.Fren sistemini montajlayıp vites sisteminide bitirdim bisiklet tam anlamı ile tamamlanmıştı artık ve çok farklı bir his veriyordu akışı çekiş sistemi frenlemesi mükemmeldi.

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfp1/t51.2885-15/891318_236683413192439_89912244_n.jpg

Elimde tam olarak Vites-Fren ve Ön-Arka Göbek setim vardı bir süre bunlarada alışarak sıradaki hedefim olan Jant Çemberi - Teller ve Maşayı değiştirmek istiyordum.Yaz geldiğinde Alexrims MD21 Jant çemberi-DT Swiss Champion 2.0 Teller ve Rock Shox XC28 maşayı toplamda 700 TL gibi bir fiyat ile tamamladım aynı SLX göbekleri kullanıp jantları tekrar ördüm maşam yağlı-yaylı olmasına rağmen Suntour'dan kat ve kat güzel bir çalışması vardı.Projemin kendimce %50 si tamamdı.

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/10665435_849462505065011_1656519898_n.jpg

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/10666181_296382337233603_1711705371_n.jpg

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/10723924_389563607868572_68531785_n.jpg

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10724831_341699499334323_250627400_n.jpg

Tabi zaman içerisinde gidilen araziler ve en son gidilen Tahtalı Downhill parkurundan sonra bisikletim sele borusu kelepçesinin 1 cm altından çatlamaya başladı kadrom garantiye gidecekti ve bende çanlar çalmaya başlamıştı artık güzel bir kadro şart olmuştu.Uzun zamandır üst seviye bir kadro arıyordum ama 2. el olması garanti konusunda sıkıntı yaratacağını biliyordum şuan satışta olan kadrolar görünüm olarak parasını hakketmiyordu çok düz kalas gibi görünümleri vardı uzun araştırmalar sonucunda Bisikletsepetinden 987 TL'ye Scott Scale Elite kadro aldım ve tüm donanımı ona aktardım ama üzerinde Carraro yazılı gidon-gidonboğazı ufak detaylar hoşuma gitmiyordu tabi daha sonra bir Ankara ziyaretimde Erdoğanlar Bisiklete uğrayarak Token Furş Takımı- Truativ Gidon- FSA gidon Boğazı- Truativ Seleborusu- Sportourer Sele- Crankbrother Candy Pedal alarak toplamda 550 TL'ye halletmiş olup uygulamasını hemen dönüşünde hallettim.

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/10809639_311199299084074_334860474_n.jpg

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10723777_1521490874759656_1934778083_n.jpg

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/10748086_364638413711377_599403727_n.jpg

Aksesuar olarak gidon çift aydınlatma takmamı sağlayan Topeak Gidon Aparatı,Decathlon'dan satın aldığım GPS Satcount ve hediye olarak gelen ION Air Pro 2 ile kendimce tamamlamış oldum.

Yaklaşık olarak iki hafta sonra ismini vermek istemediğim bir internet sitesinde 550 TL'ye sanırım fiyatı yanlış girilmiş Rock Shox Havalı Amortisör bulup pompası ile satın aldım oda şansına denk gelerek kendimce projemi bitirmiş oldum.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/250507_10152678668013052_1961972450508501120_n.jpg ?oh=0ffd96323eb9ee409ca8b3beb1ea826c&oe=5540F1C7&__gda__=1426942326_35cc79f81172834aa4d806f3440bd1c 5


Not olarak lastiklerden hiç bahsetmedim ama çok fazla lastik eskittim ilk olarak Shwalbe Thunder Burt lastiklerle başladım uzun bir yol yaptıktan sonra artık lastiklerden birisi aşınınca arka lastik olarak Shwalbe Rapid Rob daha sonra tekrar arka lastik olarak Shwalbe Smart Sam kullandım.Bir arazi inişinde daha yepyeni olan Smart Sam ince yanak yapısından dolayı yarıldığı için ve ön lastiğimde eskidiği için Maxxis Crossmark aldım.Umarım başına bir iş gelmez.


(link)

(link)


Atladığım konular veya sorulmak istenilen şeyler varsa yazabilirsiniz.


 
Scudo
Değişim diye buna denir daha doğrusu bu tam bir metamorfoz . Parça temini ve montajı bizzat yapmanız işi daha da keyiflendirmiştir eminim. Böyle projeleri okumak keyif veriyor insana. Bu arada çime yatıp bisikletle verdiğiniz poz harika olmuş.
 
@ONUR YÜCEL 46

Onur Bey benim çok hoşuma giden nokta dediğiniz gibi montaj aşamaları ve parçaların gelişme aşaması parça parça olduğundan componentlerin bisiklete etkisi olarak tam bilgi donanımına tecrübe ile sahip olmak güzel bir duygu.Çim puzunun ana teması "Tersim pistir." =D
 
Valla bana görede profosyonel fotoğrafcı gibisiniz. Ben en çok çekmiş olduğunuz resimleri beyendim.
Klişe bi soru olacak ama o baraj gibi olan yer neresi sanırım 7. resim.
Kendimi youtubede arka fonda çalan müziğin adını soranlar gibi hissettim ama belirtirseniz neresi olduğunu çok sevinirim şimdiden Teşekkürler kazasız belasız sürüşler diliyorum..
 
Yeni bisikletiniz hayırlı olsun Uğur hocam. Belli ki bisiklet donanımı konusuna çok hakimsiniz, ondan ona ordan oraya falan derken benim kafa karıştı zaten :) Sonuçta istediğiniz gibi birşey çıktıysa ne mutlu. Bu işten iyi anlıyorsanız, işin bisiklete binme kısmının yanında onunla donanımsal olarak uğraşmak da keyifli tabii.
Sizin daha önce attığınız Tahtalı mesajı sayesinde benim de oralara gitme fırsatım olmuştu ve sayenizde güzel bir deneyim oldu. Tekrardan teşekkürler.
Ters bisiklete binme fotosu da çok hoş olmuş
 
@Cenk_

Cenk Bey teşekkür ederim.Baraj gibi olan yer Antalya'nın Doyran bölgesinde olan KapuzBaşı Göleti...
İyi dilekleriniz için tekrar teşekkür ederim.

@ratm


Teşekkür ederim dediğim gibi tersim pistir =D
 
@V. Uğur Sabuncu

Ne diyelim kazasız, belasız keyfini "sürün" :) ciddi bir emek ürünü var ortada. O fotoğraf fikri de çok yaratıcı... Bu arada sakıncası yoksa toplam maliyeti de belirtirseniz iyi olur, ben dahil merak edenler vardır.
 
Uğur bey üstadım verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler aynı zamanda sadece rssimle ilgilendiğim için kabalığımı umarım bağışlarsınız.
Pek bisikletten anlamıyorum da o yüzden. Tekrardan özür ve Rabbim kazasız sürüşler nasip etsin İnşallah
 
Kadro Scot Scale Elite : 987 TL
Vites Shimano SLX M670 10'lu : 930 TL
Fren Shimano SLX BR-665 + Rotor SM-RT67 180mm v 160mm : 300 + 170 TL
Amortisör Rock Shox XC32 Solo Air : 550 TL
Jant Seti SLX Ön-Arka Göbek - DT Swiss Shampion 2.0 Tel ve Telbaşı 290mm - Alexrims MD21 Çember : 135 + 200 + 160 TL
Gidon Truativ World Cup 70cm Flat : 90 TL
Gİdon Boğazı FSA SLK 10cm : 140 TL
Sele Borusu Truativ World Cup 40cm : 70 TL
Sele SporTourer Zoo Get Flow : 65 TL
Furş Takımı Token :60 TL
Pedal CrankBrothers Candy 1 : 140 TL
Ritchey Elcik : 35 TL
Vites Kabloları Jagwire MTB Ripcord : 100 TL
XLC Teflon Vites Telleri : 20 TL
Topeak Baxtender : 65 TL
S-Sun Fener x2 : 80 TL
İlumenox Arka Aydınlatma : 30 TL
Topeak Matara Kafesi x2 : 50 TL
CNC Rulmanlı ArkaVites Makarası : 20 TL
Zixtro Sele AltıBagaj : 40 TL
Tüm Titanyum Vidalar : 60 TL
Karbon Spacerlar 2x1cm : 15 TL
Lastikler Maxxis Crossmark x2 : 220 TL [Schwalbe Thunder Burt x2 : 240 TL + Shwalbe Rapid Rob : 70 TL + Shwalbe Smart Sam : 100 TL Proje esnasında eskitilen lastikler.]

Toplam : 5.200 TL +- daha çok +'sı ile


GPS SatCount Yol Bilgisayarı : 300 TL
ION Air Pro 2 : 1000 TL




@ONUR YÜCEL 46

Şimdi envarter listesi çıkardım.
 
hayırlı olsun tam benim kafadansınız herşeyi tek tek toplamak :) bende böyle bir sistem(slx) ve maşa düşünüyorum :) elimdeki kadroya yapıcam ilkten maşa alıcam sizdeki maşanın aynısından bakıyorumda bir türlü bulamadım siz nerden aldınız uygun fiyata almışsınız ağırlığı 2100 gr daha hafifleri var ama onlar gidondan kitleme değil bu yüzden bu maşayı düşünüyorum
bisikletin net ağırlığı nedir ? 12 kg varmı ?
 
Çok güzel bir değişim olmuş güle güle kullanın. Son hali ile kaç kg?
 
Harika bir değişim dönüşüm olmuş. Ama beni asıl etkileyen şey ev yapımı akort sehpası ve binicinin oturup kendi tellerini dizebiliyor olması (ben yapamadığım için heralde:) Helal olsun.

Bunun yanında bir de sorum olacak. Ben de en azından arka teker tellerimi DT Champion ile değiştirmek istiyorum. Tellerin dayanıklılığı ile ilgili tecrübenizi duymak isterim. Bir de tel boylarına nasıl karar verdiniz ya da hesapladınız?

Teşekkürler.
 
@Melih Çolak

Satın aldığım sitede maşanın fiyatı euro bazında yanlış girilmişti (Ürün hakkında uyarımı yaparken telefonda o anda siteyi tekrar yenilediğimde ilanı kapanmıştı) ben ürünü satın aldıktan sonra kendilerini arayıp uyardım durum hakkında :mlk: Ekipman olmadan (Ön-Arka Aydınlatma , Sele altı Bagaj , GPS ) ağırlığı 12.600 kg gelmekte...

@Deniz Baklacı

DTSwiss Champion 2.0'ların dayanıklılığı eğer kilo olarak ağırsanız yada bisikletinizi tur amaçlı kullanıp eşya yüklemesi yapacaksanız kendi kanaatimce Türkiyede bulabileceğiniz en sağlam teller.Eğer daha sağlam bir ürüne ihtiyacınız varsa yurtdışından DTSwiss Alpine III getirtebilirsiniz (Gerek yok) Tel boylarına tekrar shimano marka göbeklerle öreceğim için ilk Carraro halinin üzerindeki jant setinde shimano göbekler bulunduğu ve aynı ölçülere sahip olduğu için ön jantın tel boyutları çıkan teller ile aynı ölçüde - arka jantın tel boyutları disk tarafı aynı ruble tarafı 2mm daha kısa teller tercih ettim (Ruble tarafına daha rahat çektirme sağlayabilmek için)

@Hasan Kılınç

12.600 kg gelmekte.




Teknik anlamdaki bilgilerimin ve tecrübelerimin arasına son olarak TurnKey-SoloAir RockShox XC32 Maşamı dayanamayarak açmış bulunuyorum maşa için aldığım taze yedek servis kiti ile conta keçe ve yağ değişimini yaparak motorsiklerlere süspansiyon yağı ve çeşitli ürünler sağlayan IPONE 15W ve 5W yağ ile değişimi yapılmıştır daha verimli bir çalışmaya sahip olduğunu gözledim. [Kilitlemesi - Rebound'u tam verimle çalışmakta ve çok daha hızlı tepki vermekte] Ebay'dan brunox isminde rock shox'un önerdiği spreyde elime geldi 1-2 haftada bir üstten keçelere sıkarak hem kir birikimini temizlemeyi hemde keçelerin yazın sıcaktan çatlamasını önlemesini planlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
Arka arttırıcı 10'lu sisteme uygun Shimano XT 781 SGS ile değiştirilmiştir.
 
@melih20

Dış iskelet : Raf profil
İç kısım : Somun,Tij,Aluminyum profil





Üzerinden uzun zaman geçmiş.

jXyvmG.jpg




XT FC M785
XT FD M785
XT SL M780
XT RD 781 SGS
XT CN-HG95
XT M771 Ruble

XT BR-785
XT SM-RT81 Icetech 180mm & 160mm

RockShox Recon Silver TK 29er 100mm

DT Swiss 240
DT Swıss XR 331


Ritchey Classic Flat
Ritchey Classic
Ritchey WCS
Selle Royal Seta 70 TL

Wellgo M8


Şeklinde güncellenmiştir.
 
Geri