Uğur Sabuncu
Daimi Üye
- Kayıt
- 17 Aralık 2013
- Mesaj
- 394
- Tepki
- 314
- Yaş
- 35
- Şehir
- Antalya
- İsim
- Uğur Sabuncu
- Başlangıç
- 1989—90
- Bisiklet
- Salcano
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yaklaşık 1.5 sene önce piyat/performans olarak severek aldığım Carraro 929'un 1 sene süren evrimi dönüşümünü paylaşmak isterim.Belki biraz sabırla zaman içerisinde güzel sonuçlar çıkabileceğini anlatmak isterim.
İyi bir kadroya sahip olup donanımı sonra almaktansa ben tam tersini yapmayı doğru buldum kendimce...
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/1391139_378062992330544_1013854631_n.jpg
Serüvenime 1.250 TL'ye aldığım Carraro 929 modeli baz model olarak kullanmaya karar vermemle başladı tüm hikaye bisiklet parçaları hakkında bilgiye sahiptim ama eksiklerim vardı ve giriş seviyesinde bir bisiklete alışıncaya kadar bu bilgi eksiklerimi gidererek başladım.Yaklaşık 6 aya yakın bir süre herhangi bir değişiklik yapmadım kullanacağım ufak aksesuarlar ekledim üzerine.
İlk başta bisikletime yatırım yapmaktan önce bu projede tamami ile yardım olacak alet takımı almaya karar verdim ve Decathlon'dan 110 TL ye alet çantasını aldım içerisinde Hallowtech II göbek için anahtar 14-15-16-17 anahtar eksikti ve alyan takımları biraz dandikti.Bunları uygun fiyata bulduğum çeşitli sitelerden temin ederek tamamladım toplamda bana 180 TL gibi bir fiyata patladı.
Daha sonra kendime vites seti aramaya başladım deore veya slx kafamdaki sistemdi fakat fiyat olarak hep sıkıntılıydı 2. el almakta istemiyordum sonra facebookta hep üst seviye setler satan bir kişi ile tanışıp kendisinden 10'lu sistem SlX set aldım 710 TL'ye [Ön aktarıcı-Arka aktarıcı-Aynakol-Vites kolu] içeriğinde vardı.Zincir ve Aynakol göbeğini kendim XTR kullanmak istiyordum bu yüzden istememiştim kendisinden.Parçalar kargo ile geldi.Daha sonra setimi tamamlamak için fren seti ararken forum aracılığı ile 300 TL'ye 0 bisiklet üzerinden sökülmüş SLX fren seti satın aldım.Onlara uygun 180mm ve 160mm Centerlock Rotor XTR Zincir ve Hollowtech II göbek satın aldım Delta Bisiklet aracılığı ile 340 TL civarı bir fiyat ile vites ve fren setim artık tamamdı sıra memnun olmadığım teker göbeklerine gelmişti onuda set yapmak istiyordum ve bir anda Erdoğanlar Bisiklette 135 TL'ye ön-arka SLX 32 delikli göbek satın aldım.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/l/t51.2885-15/1743048_597877406961837_729168193_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/outbound-distilleryimage0/t0.0-17/OBPTH/021a2c96b22011e3a3b00ece816aa638_8.jpg
Herşey tamamlandıktan sonra Carraro'nun üzerindeki tüm ekipmanları soyup sadece kadro olarak bırakarak eski parçaları satılmak üzere temizleyip gruplandırarak paketledim artık montaj zamanıydı ilk olarak jantlardan telleri söküp örme işlemi ile başladım yaklaşık 3 saat içerisinde ön-arka jantı bitirip akortları yapılmıştı.Bu arada akort sehpasınıda ev yapımı imal etmiştik internette gördüğüm bu model ile birebir aynısını yaptım ve mükemmel bir sonuç verdi.
http://tuckamoredew.files.wordpress.com/2011/08/imgp4113.jpg
Daha sonra ilk defa maşa bakımını yapmayıda becererek bunuda tamamladım.Fren sistemini montajlayıp vites sisteminide bitirdim bisiklet tam anlamı ile tamamlanmıştı artık ve çok farklı bir his veriyordu akışı çekiş sistemi frenlemesi mükemmeldi.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfp1/t51.2885-15/891318_236683413192439_89912244_n.jpg
Elimde tam olarak Vites-Fren ve Ön-Arka Göbek setim vardı bir süre bunlarada alışarak sıradaki hedefim olan Jant Çemberi - Teller ve Maşayı değiştirmek istiyordum.Yaz geldiğinde Alexrims MD21 Jant çemberi-DT Swiss Champion 2.0 Teller ve Rock Shox XC28 maşayı toplamda 700 TL gibi bir fiyat ile tamamladım aynı SLX göbekleri kullanıp jantları tekrar ördüm maşam yağlı-yaylı olmasına rağmen Suntour'dan kat ve kat güzel bir çalışması vardı.Projemin kendimce %50 si tamamdı.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/10665435_849462505065011_1656519898_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/10666181_296382337233603_1711705371_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/10723924_389563607868572_68531785_n.jpg
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10724831_341699499334323_250627400_n.jpg
Tabi zaman içerisinde gidilen araziler ve en son gidilen Tahtalı Downhill parkurundan sonra bisikletim sele borusu kelepçesinin 1 cm altından çatlamaya başladı kadrom garantiye gidecekti ve bende çanlar çalmaya başlamıştı artık güzel bir kadro şart olmuştu.Uzun zamandır üst seviye bir kadro arıyordum ama 2. el olması garanti konusunda sıkıntı yaratacağını biliyordum şuan satışta olan kadrolar görünüm olarak parasını hakketmiyordu çok düz kalas gibi görünümleri vardı uzun araştırmalar sonucunda Bisikletsepetinden 987 TL'ye Scott Scale Elite kadro aldım ve tüm donanımı ona aktardım ama üzerinde Carraro yazılı gidon-gidonboğazı ufak detaylar hoşuma gitmiyordu tabi daha sonra bir Ankara ziyaretimde Erdoğanlar Bisiklete uğrayarak Token Furş Takımı- Truativ Gidon- FSA gidon Boğazı- Truativ Seleborusu- Sportourer Sele- Crankbrother Candy Pedal alarak toplamda 550 TL'ye halletmiş olup uygulamasını hemen dönüşünde hallettim.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/10809639_311199299084074_334860474_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10723777_1521490874759656_1934778083_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/10748086_364638413711377_599403727_n.jpg
Aksesuar olarak gidon çift aydınlatma takmamı sağlayan Topeak Gidon Aparatı,Decathlon'dan satın aldığım GPS Satcount ve hediye olarak gelen ION Air Pro 2 ile kendimce tamamlamış oldum.
Yaklaşık olarak iki hafta sonra ismini vermek istemediğim bir internet sitesinde 550 TL'ye sanırım fiyatı yanlış girilmiş Rock Shox Havalı Amortisör bulup pompası ile satın aldım oda şansına denk gelerek kendimce projemi bitirmiş oldum.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/250507_10152678668013052_1961972450508501120_n.jpg ?oh=0ffd96323eb9ee409ca8b3beb1ea826c&oe=5540F1C7&__gda__=1426942326_35cc79f81172834aa4d806f3440bd1c 5
Not olarak lastiklerden hiç bahsetmedim ama çok fazla lastik eskittim ilk olarak Shwalbe Thunder Burt lastiklerle başladım uzun bir yol yaptıktan sonra artık lastiklerden birisi aşınınca arka lastik olarak Shwalbe Rapid Rob daha sonra tekrar arka lastik olarak Shwalbe Smart Sam kullandım.Bir arazi inişinde daha yepyeni olan Smart Sam ince yanak yapısından dolayı yarıldığı için ve ön lastiğimde eskidiği için Maxxis Crossmark aldım.Umarım başına bir iş gelmez.
(link)
(link)
Atladığım konular veya sorulmak istenilen şeyler varsa yazabilirsiniz.
İyi bir kadroya sahip olup donanımı sonra almaktansa ben tam tersini yapmayı doğru buldum kendimce...
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/1391139_378062992330544_1013854631_n.jpg
Serüvenime 1.250 TL'ye aldığım Carraro 929 modeli baz model olarak kullanmaya karar vermemle başladı tüm hikaye bisiklet parçaları hakkında bilgiye sahiptim ama eksiklerim vardı ve giriş seviyesinde bir bisiklete alışıncaya kadar bu bilgi eksiklerimi gidererek başladım.Yaklaşık 6 aya yakın bir süre herhangi bir değişiklik yapmadım kullanacağım ufak aksesuarlar ekledim üzerine.
İlk başta bisikletime yatırım yapmaktan önce bu projede tamami ile yardım olacak alet takımı almaya karar verdim ve Decathlon'dan 110 TL ye alet çantasını aldım içerisinde Hallowtech II göbek için anahtar 14-15-16-17 anahtar eksikti ve alyan takımları biraz dandikti.Bunları uygun fiyata bulduğum çeşitli sitelerden temin ederek tamamladım toplamda bana 180 TL gibi bir fiyata patladı.
Daha sonra kendime vites seti aramaya başladım deore veya slx kafamdaki sistemdi fakat fiyat olarak hep sıkıntılıydı 2. el almakta istemiyordum sonra facebookta hep üst seviye setler satan bir kişi ile tanışıp kendisinden 10'lu sistem SlX set aldım 710 TL'ye [Ön aktarıcı-Arka aktarıcı-Aynakol-Vites kolu] içeriğinde vardı.Zincir ve Aynakol göbeğini kendim XTR kullanmak istiyordum bu yüzden istememiştim kendisinden.Parçalar kargo ile geldi.Daha sonra setimi tamamlamak için fren seti ararken forum aracılığı ile 300 TL'ye 0 bisiklet üzerinden sökülmüş SLX fren seti satın aldım.Onlara uygun 180mm ve 160mm Centerlock Rotor XTR Zincir ve Hollowtech II göbek satın aldım Delta Bisiklet aracılığı ile 340 TL civarı bir fiyat ile vites ve fren setim artık tamamdı sıra memnun olmadığım teker göbeklerine gelmişti onuda set yapmak istiyordum ve bir anda Erdoğanlar Bisiklette 135 TL'ye ön-arka SLX 32 delikli göbek satın aldım.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/l/t51.2885-15/1743048_597877406961837_729168193_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/outbound-distilleryimage0/t0.0-17/OBPTH/021a2c96b22011e3a3b00ece816aa638_8.jpg
Herşey tamamlandıktan sonra Carraro'nun üzerindeki tüm ekipmanları soyup sadece kadro olarak bırakarak eski parçaları satılmak üzere temizleyip gruplandırarak paketledim artık montaj zamanıydı ilk olarak jantlardan telleri söküp örme işlemi ile başladım yaklaşık 3 saat içerisinde ön-arka jantı bitirip akortları yapılmıştı.Bu arada akort sehpasınıda ev yapımı imal etmiştik internette gördüğüm bu model ile birebir aynısını yaptım ve mükemmel bir sonuç verdi.
http://tuckamoredew.files.wordpress.com/2011/08/imgp4113.jpg
Daha sonra ilk defa maşa bakımını yapmayıda becererek bunuda tamamladım.Fren sistemini montajlayıp vites sisteminide bitirdim bisiklet tam anlamı ile tamamlanmıştı artık ve çok farklı bir his veriyordu akışı çekiş sistemi frenlemesi mükemmeldi.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfp1/t51.2885-15/891318_236683413192439_89912244_n.jpg
Elimde tam olarak Vites-Fren ve Ön-Arka Göbek setim vardı bir süre bunlarada alışarak sıradaki hedefim olan Jant Çemberi - Teller ve Maşayı değiştirmek istiyordum.Yaz geldiğinde Alexrims MD21 Jant çemberi-DT Swiss Champion 2.0 Teller ve Rock Shox XC28 maşayı toplamda 700 TL gibi bir fiyat ile tamamladım aynı SLX göbekleri kullanıp jantları tekrar ördüm maşam yağlı-yaylı olmasına rağmen Suntour'dan kat ve kat güzel bir çalışması vardı.Projemin kendimce %50 si tamamdı.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/10665435_849462505065011_1656519898_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/10666181_296382337233603_1711705371_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/10723924_389563607868572_68531785_n.jpg
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10724831_341699499334323_250627400_n.jpg
Tabi zaman içerisinde gidilen araziler ve en son gidilen Tahtalı Downhill parkurundan sonra bisikletim sele borusu kelepçesinin 1 cm altından çatlamaya başladı kadrom garantiye gidecekti ve bende çanlar çalmaya başlamıştı artık güzel bir kadro şart olmuştu.Uzun zamandır üst seviye bir kadro arıyordum ama 2. el olması garanti konusunda sıkıntı yaratacağını biliyordum şuan satışta olan kadrolar görünüm olarak parasını hakketmiyordu çok düz kalas gibi görünümleri vardı uzun araştırmalar sonucunda Bisikletsepetinden 987 TL'ye Scott Scale Elite kadro aldım ve tüm donanımı ona aktardım ama üzerinde Carraro yazılı gidon-gidonboğazı ufak detaylar hoşuma gitmiyordu tabi daha sonra bir Ankara ziyaretimde Erdoğanlar Bisiklete uğrayarak Token Furş Takımı- Truativ Gidon- FSA gidon Boğazı- Truativ Seleborusu- Sportourer Sele- Crankbrother Candy Pedal alarak toplamda 550 TL'ye halletmiş olup uygulamasını hemen dönüşünde hallettim.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/10809639_311199299084074_334860474_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10723777_1521490874759656_1934778083_n.jpg
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/10748086_364638413711377_599403727_n.jpg
Aksesuar olarak gidon çift aydınlatma takmamı sağlayan Topeak Gidon Aparatı,Decathlon'dan satın aldığım GPS Satcount ve hediye olarak gelen ION Air Pro 2 ile kendimce tamamlamış oldum.
Yaklaşık olarak iki hafta sonra ismini vermek istemediğim bir internet sitesinde 550 TL'ye sanırım fiyatı yanlış girilmiş Rock Shox Havalı Amortisör bulup pompası ile satın aldım oda şansına denk gelerek kendimce projemi bitirmiş oldum.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/250507_10152678668013052_1961972450508501120_n.jpg ?oh=0ffd96323eb9ee409ca8b3beb1ea826c&oe=5540F1C7&__gda__=1426942326_35cc79f81172834aa4d806f3440bd1c 5
Not olarak lastiklerden hiç bahsetmedim ama çok fazla lastik eskittim ilk olarak Shwalbe Thunder Burt lastiklerle başladım uzun bir yol yaptıktan sonra artık lastiklerden birisi aşınınca arka lastik olarak Shwalbe Rapid Rob daha sonra tekrar arka lastik olarak Shwalbe Smart Sam kullandım.Bir arazi inişinde daha yepyeni olan Smart Sam ince yanak yapısından dolayı yarıldığı için ve ön lastiğimde eskidiği için Maxxis Crossmark aldım.Umarım başına bir iş gelmez.
(link)
(link)
Atladığım konular veya sorulmak istenilen şeyler varsa yazabilirsiniz.