Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro bisiklet tercihi ve tavsiyeler

sana 2014 model dediyse ve kabul ediyorsa tüketici hakem heyetine gidep şikayette bulunabilirsin ama satarken herhangi bir yıl ibaresi kulanmadıysa herhangi bir hakkın doğmaz diye biliyorum.
 
Scudo
2012 ve 2014 arasındaki fark öyle hiiç önemsiz değil. Bir kere en azından shimano sora set yenilendi. 2013 ve altı cr 032 lerde 3400 sora set var. 2014 lerde ise 3500 ve aralarındaki çalışma kalitesi farkı var. Ayrıca dediğiniz gibi frenlerin farklı olması da ayrı bir durum. Accell ile görüşmelerinizin kayıtları ile birlikte ürünün 2014 modeli ile değişimini isteyin. Evet bisiklet araba değildir. Ama model konusunda araba dan daha hassas bir durum vardır. Bir çok model de her yıl ufak tefek değişmeler olur. Çok sık yenilenen bir yapıya sahiptir. Çözülmesi zor bir durum ancak kesinlikle çözmeye çalışın bence. Gerekirse tüketici hakem heyetine başvurun.
 
Arkadaşım gerçekten büyük sıkıntıya düşmüşsün Ömer'e katılıyorum Bu işin peşini bırakmamalısın. 2012 ve 2014 arasında dağlar gibi fark var fazladan verdiğin paraya yazık olur.
 
Aynı şekilde bende carraro 032 modeline bakıyorum. Dün akşam buldum ve 1600 tl ye nakitte indirebildim ama internetteki 2014 modeliyle bariz farklı (boya vs) satıcı ısrarla en yenisi bu diyor 2014 model diyor. Eğer 2012 yada 2013 ise bu bisikletin ederi nedir nakitte bilen yardımcı olursa sevinirim.
 
bence tüketici hakem heyetine dilekçe yazın ve satıcı tarafından aldatıldıgınızı belirtin yanlıs beyanda bulundugunu soyleyin
farklı bir ürünün satıldığını belirtin

malesef ülkemizdedeki bazı kişiler : haysiyetsiz, kişiliksiz, dürüst olamayan haramı helali bilmeyen, en kısa yoldan nasıl zengin olurum diye düşünen tipler bulunmakta.
bir dahaki bisikletinizi araştırdıktan sonra alırsınız.
tahminen bisikletten soğumuş olmalısınız
 
@Ayhan Kıravat
Ayhan bey cok dikkat edin.2012 ile 14 arasinda ciddi fark var.En onemli fark vites ve fren setinde.2014 fren seti shimani ve vites seti soranin en yeni versiyonu.Henuz tartmadim ama agirlik farki da var iki urunu kiyasladigimda.Birde iki yildir depoda bekleyen urunu almak var yeni urun almak var.cok dikkat edin ve muhakkak ana firmadan acell bisikletten kadro altindaki seri numarasindan model yilini teyit ettirin.Benim gibi caniniz sıkılmasin
 
Harun bey bisikletten sogumadim :) bu bir sevda galiba.Ama bu kadar seref yoksunu satici icinde cok dikkat etmek gerektigini ogrendim.Isin pesini birakmayacagim.2014 modelini mahkemeyle alacagim.Ilginiz icin tesekkurler :)
 
@Ayhan Kıravat
Ayhan bey iki yil depoda beklemis ve iki kez yenilenmis ve her gecen yil yeni teknolojinin kullanildigi bir baska urun mesela telefon sanirim en az yuzde 40-50 deger kaybeder..
 
@Ayhan Kıravat
Ayhan bey iki yil depoda beklemis ve iki kez yenilenmis ve her gecen yil yeni teknolojinin kullanildigi bir baska urun mesela telefon sanirim en az yuzde 40-50 deger kaybeder.. Bu arada benden gorup 2014 alan arkadas pesin 1550 tl ye almis
 
@Mustafa Faruk Demir

Faruk bey kardeşim çok teşekkür ederim ilginize ve yardımınıza. Saat 19 gibi sirkeci ileri bisikletten 1500 liraya peşin aldım bende bisikletimi. 2014 modelini aldım hemde. Diğer saraçhanedeki bisikletçilerden edindiğim bilgiye göre yol bisikletleri ellerinde kalıyormuş satamıyorlarmış. Şimdi ben oradaki 2012 modeli bana 2014 diye yedirmeye çalışan esnaf arkadaşa ne desem onu bilemedim :)


 
@Ayhan Kıravat
Hocam hayirli olsun.Hic olmazsa sen kurtardin:).Cok guzel bisiklet aldin. Cukurlara dikkat et lutfen. Ic lastik cok cabuk patliyor. Birde cok cabuk ciziliyor bisiklet dikkat etmek gerekiyor.Yalniz yolda giderken cok kisi donup bakacak emin ol.Tasarimi harika bir urun. Hayirli gunlerde mutlulukla kullanmani dilerim
 
@Mustafa Faruk Demir

Çok teşekkür ederim. Kask ve eldiven aldım ama lastik yama seti almayı unuttum bugün şimdi aklıma geldi. Diğer malzemeleri (çanta, km saati, telefon tutacağı, fener ve stop lambası) çinden sipariş ettim bugün 2 haftaya elimde olurlar. İyi dileklerin için çok teşekkürler hepimize kazasız belasız sürüşler :)


 
merhabalar 1-2 ay içinde bende big 929 almayı düşünüyorum da sizin aldınız kadro kaçlık acaba bide tavsiye eder misiniz uzun kullanımda belli ağrıtıyor filan yazmışsınızda düşündürdü beni
 
Carraro CR Race 052 kullanan arkadaşlar bu bisiklet nasıl veya 2000 TL civarı yol bisikleti tavsiyesi
 
Selamlar,

Ay sonu almayı düşündüğüm Carraro Crx 970 hakkındaki düşünce ve fikirlerinize ihtiyacım var.


Kadro :Alüminyum 6061 Triple Butted Hydroformed 1.1/8" Yarı Entegre Maşa Yatağı
Maşa :26" Rock Shox Recon 100 mm RMT Gidondan Kilitli
Jant:26" :Shimano MT15 28H
Lastik :26x2.10 54-559 Schwalbe Smart Sam HS367 Kevlar Guard
Vites :Shimano XT Shadow Shimano SLX 30V
Vites Sayısı :30 Vites
Fren :Shimano SLX BRM675 Hidrolik Disk
Sele :Selle Royal 2058HRN

(link)

Teşekkürler.
 
Mrb. 1 aylık carraro big 929 kullanicisiyim sadece hardcore downhill ve offroad alanlarında kullandım .Asfalt yada beton neredeyse görmedi ..Öncelikle eksilerin den başlamam gerekicek zira artilarin dan fazla olduğu için için ;

-- 8 ve 9 . Vitesler de zincir kadroya surtmuyor bildiğiniz yiyor . Zincir koruyucu filan da fayda etmiyor . Taki ön vitesi 2.ye alana dek .

-- fsa nin sele borusu kullanılmış kusursuz ama sele borusu kelepcesi öyle değil . En sıkı şekilde ayarladım mandalini zorla kapatabildim fakat yinede aşağıya kayıyor . Hergün ayar yapaniz gerekmekte .

--fsa gidon görüntüsü kadar ele oturuş açısı iyi degil , xlc elciklerle kombin yapılmış fakat uzun süren kullanımlar sonunda avuç icleriniz agırabiliyor .

--Suntour xcm rl pm 100mm masa çalışma mesafesi olan 10 cm lik kısmı siz bisiklete oturdugunuzdan itibaren 5 cm iniyor anliyacaginiz oldukça yumuşak sertlik veya tepme ayarı filan hikaye .

-- Üzerinde Michelin country racer lastikleri var . 1 hafta da patladi , hemde gülün dikeninden !!!

-- Son ve beni en cok düşündüren eksi si ise simdiden fren disclerinde 1-2 mm boşluk oluşmaya başladı . Yani frenleri sonuna kadar sıktıgınızda kalıp gibi duran bisiklet artık ileri geri hareket ettirmenize çok azda olsa izin veriyor .

Artıları ise sıradan ;

++ mat siyah ve mavinin mükemmel görüntüsü ..

++ sorunsuz arttiricilar arka deore ön acera ..

++ oldukca rahat sele ..

++ hafif ve başarılı ayak lik ..

Tesekkurler ...
 
Merhaba, Ben de yaklaşık 2 yıllık kullanıcısıyım. Ben aldıktan sonra sanırım bir miktar revizyon görmüş. en azından benimkinde CST lastik var :)

Zincirin maşayı kemirmesi konusunda ben de size katılıyorum. Zincir koruması var aldım ama maşa uzun kaçtığından ön tarafa doğru maşa açıktaydı. geçen baktım oradan da hafif kemirmiş :) Ama sizin gibi yardıra yardıra kullanmadığım için beni ciddi anlamda rahatsız etmedi. Ancak eski olarak söylenebilir.

Dağda bayırda kullanmadım ama, Merdiven inerim, alçak basamaklı bazı merdivenlerden çıktığım da oldu. 20 - 30 cm lik ara sıra 50 - 60 cm'lik ( set duvarı gibi ) kademelerden inerim. Amortisörlerinden ben memnunum. Normalde ilk aldığımda oldukça yumuşaktı. birkaç deneme yaptıktan sonra kendime uygun bir preload ayarı buldum. Ne çok sert ne çok yumuşak oldu. 60 cm'lik kademelerden indiğim oluyor. daha yükseğinden hiç inmedim. Zaten bu bisikletin buna uygun olduğunu da düşünmüyorum. 50 - 60 cm gibi yükseklerden de hızlı ve sert de asla inmedim. Buna da uygun olduğunu hiç düşünmüyorum. 20 - 30 cm'lik yükseklikleri yokmuş gibi transit indiğim çok olmuştur. Amortisör performansından kendi çapımda memnunum :) Ama offroad'a hiç çıkmadığımı belirtmek isterim. Ara sıra toprak yol görmüş olsa da genelde beton ve asfaltta kullandım hep. Yine de kaldırımdan inmeyim, merdivende elimde indireyim yapmadım. Merdiven inilebilir göründüyse bu güne kadar hep bisikletle indim.

İlk aldığımda sele borusu sıkılı değildi. Boşluğuma geldi ve farketmedim. seleyi kaldırıyorum, tekrar iniyor. sele borusu üzerindeki grafikler de komple çizilince çok kötü hissettim :D Alıp satın aldığım yerin başına çarpmak istedim. Ama daha sonra sele borusu kelepçesinin zaten sıkılı olmadığını farkettim. götürdüm, sele borusunu değiştirdiler. sele yüksekliğini kendim ayarlayıp sıktım. O günden beri de aynı yerinde duruyor.

Elciklerin markasını felan bilmiyorum belki sizinkinde yenilenmiş olabilir. Bendekinde yarı şeffaf silikon elcikler var. yumuşaklığı kavraması güzel. Çok hızlı ve ekstrem kullanmıyorum. yaklaşık 2 yıl sonunda, elcikler belirli seviyede yıprandı. 2 - 3 saatten fazla pek sürmediğim ve ekstrem kullanmadığım için benim ellerimde bileklerimde bir şikayetim yok. Ama elciklerin bu şekilde yıpranması normal mi emin değilim. Benim hatunun CRP 710 mu ne, öyle bir modeli var. carraro'nun. o da benle bir kullanır. onun elciklerinde hiç yıpranma yok.

Lastiklerimiz farklı. bu yüzden kıyaslama yapamıyorum. Benimkinde CST vardı. Ancak zaten bisikletin fiyatı belli. Bu fiyata, üzerindeki donanımlar çoğu bisiklette yok. Dolayısı ile zırhlı yada ekstra korumalı lastik olmasını da ben beklemiyordum. Dolayısı ile lastiğini eleştirmenizi doğru bulmuyorum.
Zaten hangi lastik olursa olsun, patlamaya karşı ekstra koruması olmadığı sürece gül dikeninden patlayabiliyor zaten. Bu yüzden ben bu yakında korumalı dış lastiklere geçiş yapacağım :) Ama bunu bisikletin bir eksisi olarak görmüyorum.

Frenler ile ilgili ben bir sıkıntı yaşamadım. Bazen çok hızlanır cart diye dururum. kalabalıkta elim sürekli frendedir. Yani frenleri aktif kullanıyorum. Ancak 2 yıl sonra hala frenlerde bir ayar, bir değişiklik, birşeyler yapma ihtiyacı duymadım. Fren balataları bir miktar yıprandı. Ama hala giderleri var. Gördüğüm kadarıyla daha 1 yıl götürür gibi :) Daha önce başka disk frenli bisiklet kullanmadığımdan kıyaslama da yapamıyorum.
Kendi yorumum, bu dana kadar bisiklet o frenlerle gayet güzel duruyor. Tabi çok daha ekstrem fren ihtiyaçları olduğunda ne yapar bilemem.

Asfalt ve beton dışına çok çıkmadığım için, arazideki kullanım performansı ile ilgili hiç bir yorumum olamaz.
Kullanımlarımdan çıkardığım, Arazide bu bisikletle rahat gidilebilir. Ancak pek arazide yardırmaya geleceğini sanmıyorum.


Şehir içi kullanımda ben gayet rahatım. Ama bu çok değişken bir konu :) rahatlıktan ne anladığınıza bakar. Kaldırımda gitmek, kaldırım inip çıkmak. asfaltta gitmek, ufak tefek engelleri aşmak, çimdir topraktır gitmek vs. hepsinde ortalama olarak güzel bir bisiklet.

Lastikleri için bir yorum yapamayacağım. yol tutuşları güzel. Motosikletten, virajları yata yata dönmeye alışık olduğumdan, Bu lastikler hiç uygun olmasa da, lastiğin izin verdiği ölçüde hızıma göre virajları yata yata dönerim. pedalı yere sürttüğüm de olur. Henüz yol tutuş kaybı hissettirmedi.
İlk aldığım günden beri bu güne kadar 5 - 6 defa lastiğim patladı. kimisinde iç lastiği keyfimden komple değiştirdim. kimisinde yamadım kullandım. Yakın zamanda da zırhlı bir lastiğe geçiş yapacağım. Ama dediğim gibi, lastik bisikleti yargılamak için bir kriter olmamalı bence.

Yaptığım en uzun yol 120 km oldu. Bi sıkıntı çekmedim. 2 yıldır, temel bakımları dışında bisiklete herhangi bir özel bakım gerekmedi. Henüz herhangi bir yerinde yıpranma vs yok. Henüz herhangi bir ayarın yeniden yapılması gerek gibi bir durum yok. Jant telleri zamanla gevşeyebilir demişlerdi. Geçenlerde gittim kontrol ettiler. Bu daha baya gider dediler. :) zincirin arka maşaya çarpması sürtmesi'ni ayrı tutuyorum. O bence hoş değil. Ama onun dışında da bir sıkıntı görmüyorum.

Şu an tam hatırlamıyorum ama, Yanlış hatırlamıyorsam, sınıfına boyuna posuna ve fiyatına göre hafif de ayrıca. emin olmamakla birlikte 13.5 kg olması lazım. O zaman araştırmıştım ve bu fiyatlara olan bisikletlere göre hafif gibiydi. bisikleti kaldırıp ordan buraya koymak filan benim için pek rahat.

Benim öncelikle 29 tercih etmemdeki en büyük sebep, 190cm gibi bir boyum var ve bir sürü 26'lık ( market bisikletleri genelde :D ) bisiklet kullandıktan sonra, ilk kez satın alma mağazasında 29 bisiklete oturduğumda, benim için daha rahat ve doğru hissettim. zira, 26'lık bisikletlerin çoğunda ergonomik açıdan rahatsız duruyordum :) Rahatsız durmadığım modeller de cüzdanıma çok rahatsızdı :D 29'u kullandıkça bana daha uygun olduğunu gördüm. Buradaki en büyük kriterim boyutlar ve ergonomi.
Zaten iyi bir alışverişte, boyunuz ve vücut ölçülerinizle bisikletin uyumunun ne kadar önemli olduğunu anlatmaları gerek. Bilmeniz de gerek.

Benim bu bisikleti aldığım tarihlerde 1300 - 1400 TL civarlarında bir fiyatı vardı. Bu fiyata üzerinde en güzel donanımlar olan 29'luk buydu. Bisikleti denedikten sonra üzerinde kendimi çok rahat ve doğal hissettiğimi görünce, donanımların da diğer alternatiflere göre daha iyi olması direk tercih etmeme neden oldu.
Benim tahminim 180 den kısa birisi için pek uygun bir bisiklet olmayabilir.

Diğer bir çok bisikleti 3000 - 4000 tl ye satmalarının sebebi olduğunu unutmayıp, bu bisikletten çok ekstrem performans beklememek gerek. Ama Ekstrem olmasa da, performans beklentilerinizi fazlasıyla karşılıyor. Büyük konuşmayayım yine ama, muhtemelen önümüzdei 3 - 4 yıl boyunca bu bisikletten herhangi bir şikayetim olmasını beklemiyorum.

Yine tekrar belirtmek istiyorum, Kaç para verdiğinizin, ne alabileceğinizin farkında olarak kullandıktan sonra :) sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Eğer performans beklentiniz ön planda ise, bence bu modeli almayın. Performans sizi cezbediyor, arada alevleniyorsanız, ama genel olarak keyifli, şehirde de, ara ara offroad içind e kullanmak isterim derseniz bence pek güzel bir bisiklet.


Biraz çok yazdım. Bazı şeyleri tekrar etmiş de olabilirim. Bisikleti alacağım zaman bu şekilde bir kritikle karşılaşsam muhtemelen daha içime sinerdi. Zor çünkü. Zilyon çeşit bisiklet var. Siz de benim gibi kendinize bir bütçe belirleyerek bisiklet almaya gitmek durumunda olan birisi iseniz, bu tür kritikler önemli oluyor. bu yüzden kendimce detay atlamamaya gayret ettim.

Yine de merak ettiğiniz konular varsa fırsatım olduğunda yanıtlayabilirim.
 
Yazdiklariniz Bayağı uzun olmuş carraro nun yetkili servisi gibi anlatmissiniz :) farklı kullanım alanları sonucunda değişken yorumlar ortaya çıkmış . Almak için düşünen arkadaşlar için yeterli bilgileri edinmislerdir .. Ben kısa zamanda yurt dışına çıkacağım için bu bisikleti satıp daha üst seviye bisiklete gecegim tesekkurler ..
 
Geri