Merhaba, Ben de yaklaşık 2 yıllık kullanıcısıyım. Ben aldıktan sonra sanırım bir miktar revizyon görmüş. en azından benimkinde CST lastik var
Zincirin maşayı kemirmesi konusunda ben de size katılıyorum. Zincir koruması var aldım ama maşa uzun kaçtığından ön tarafa doğru maşa açıktaydı. geçen baktım oradan da hafif kemirmiş
Ama sizin gibi yardıra yardıra kullanmadığım için beni ciddi anlamda rahatsız etmedi. Ancak eski olarak söylenebilir.
Dağda bayırda kullanmadım ama, Merdiven inerim, alçak basamaklı bazı merdivenlerden çıktığım da oldu. 20 - 30 cm lik ara sıra 50 - 60 cm'lik ( set duvarı gibi ) kademelerden inerim. Amortisörlerinden ben memnunum. Normalde ilk aldığımda oldukça yumuşaktı. birkaç deneme yaptıktan sonra kendime uygun bir preload ayarı buldum. Ne çok sert ne çok yumuşak oldu. 60 cm'lik kademelerden indiğim oluyor. daha yükseğinden hiç inmedim. Zaten bu bisikletin buna uygun olduğunu da düşünmüyorum. 50 - 60 cm gibi yükseklerden de hızlı ve sert de asla inmedim. Buna da uygun olduğunu hiç düşünmüyorum. 20 - 30 cm'lik yükseklikleri yokmuş gibi transit indiğim çok olmuştur. Amortisör performansından kendi çapımda memnunum
Ama offroad'a hiç çıkmadığımı belirtmek isterim. Ara sıra toprak yol görmüş olsa da genelde beton ve asfaltta kullandım hep. Yine de kaldırımdan inmeyim, merdivende elimde indireyim yapmadım. Merdiven inilebilir göründüyse bu güne kadar hep bisikletle indim.
İlk aldığımda sele borusu sıkılı değildi. Boşluğuma geldi ve farketmedim. seleyi kaldırıyorum, tekrar iniyor. sele borusu üzerindeki grafikler de komple çizilince çok kötü hissettim
Alıp satın aldığım yerin başına çarpmak istedim. Ama daha sonra sele borusu kelepçesinin zaten sıkılı olmadığını farkettim. götürdüm, sele borusunu değiştirdiler. sele yüksekliğini kendim ayarlayıp sıktım. O günden beri de aynı yerinde duruyor.
Elciklerin markasını felan bilmiyorum belki sizinkinde yenilenmiş olabilir. Bendekinde yarı şeffaf silikon elcikler var. yumuşaklığı kavraması güzel. Çok hızlı ve ekstrem kullanmıyorum. yaklaşık 2 yıl sonunda, elcikler belirli seviyede yıprandı. 2 - 3 saatten fazla pek sürmediğim ve ekstrem kullanmadığım için benim ellerimde bileklerimde bir şikayetim yok. Ama elciklerin bu şekilde yıpranması normal mi emin değilim. Benim hatunun CRP 710 mu ne, öyle bir modeli var. carraro'nun. o da benle bir kullanır. onun elciklerinde hiç yıpranma yok.
Lastiklerimiz farklı. bu yüzden kıyaslama yapamıyorum. Benimkinde CST vardı. Ancak zaten bisikletin fiyatı belli. Bu fiyata, üzerindeki donanımlar çoğu bisiklette yok. Dolayısı ile zırhlı yada ekstra korumalı lastik olmasını da ben beklemiyordum. Dolayısı ile lastiğini eleştirmenizi doğru bulmuyorum.
Zaten hangi lastik olursa olsun, patlamaya karşı ekstra koruması olmadığı sürece gül dikeninden patlayabiliyor zaten. Bu yüzden ben bu yakında korumalı dış lastiklere geçiş yapacağım
Ama bunu bisikletin bir eksisi olarak görmüyorum.
Frenler ile ilgili ben bir sıkıntı yaşamadım. Bazen çok hızlanır cart diye dururum. kalabalıkta elim sürekli frendedir. Yani frenleri aktif kullanıyorum. Ancak 2 yıl sonra hala frenlerde bir ayar, bir değişiklik, birşeyler yapma ihtiyacı duymadım. Fren balataları bir miktar yıprandı. Ama hala giderleri var. Gördüğüm kadarıyla daha 1 yıl götürür gibi
Daha önce başka disk frenli bisiklet kullanmadığımdan kıyaslama da yapamıyorum.
Kendi yorumum, bu dana kadar bisiklet o frenlerle gayet güzel duruyor. Tabi çok daha ekstrem fren ihtiyaçları olduğunda ne yapar bilemem.
Asfalt ve beton dışına çok çıkmadığım için, arazideki kullanım performansı ile ilgili hiç bir yorumum olamaz.
Kullanımlarımdan çıkardığım, Arazide bu bisikletle rahat gidilebilir. Ancak pek arazide yardırmaya geleceğini sanmıyorum.
Şehir içi kullanımda ben gayet rahatım. Ama bu çok değişken bir konu
rahatlıktan ne anladığınıza bakar. Kaldırımda gitmek, kaldırım inip çıkmak. asfaltta gitmek, ufak tefek engelleri aşmak, çimdir topraktır gitmek vs. hepsinde ortalama olarak güzel bir bisiklet.
Lastikleri için bir yorum yapamayacağım. yol tutuşları güzel. Motosikletten, virajları yata yata dönmeye alışık olduğumdan, Bu lastikler hiç uygun olmasa da, lastiğin izin verdiği ölçüde hızıma göre virajları yata yata dönerim. pedalı yere sürttüğüm de olur. Henüz yol tutuş kaybı hissettirmedi.
İlk aldığım günden beri bu güne kadar 5 - 6 defa lastiğim patladı. kimisinde iç lastiği keyfimden komple değiştirdim. kimisinde yamadım kullandım. Yakın zamanda da zırhlı bir lastiğe geçiş yapacağım. Ama dediğim gibi, lastik bisikleti yargılamak için bir kriter olmamalı bence.
Yaptığım en uzun yol 120 km oldu. Bi sıkıntı çekmedim. 2 yıldır, temel bakımları dışında bisiklete herhangi bir özel bakım gerekmedi. Henüz herhangi bir yerinde yıpranma vs yok. Henüz herhangi bir ayarın yeniden yapılması gerek gibi bir durum yok. Jant telleri zamanla gevşeyebilir demişlerdi. Geçenlerde gittim kontrol ettiler. Bu daha baya gider dediler.
zincirin arka maşaya çarpması sürtmesi'ni ayrı tutuyorum. O bence hoş değil. Ama onun dışında da bir sıkıntı görmüyorum.
Şu an tam hatırlamıyorum ama, Yanlış hatırlamıyorsam, sınıfına boyuna posuna ve fiyatına göre hafif de ayrıca. emin olmamakla birlikte 13.5 kg olması lazım. O zaman araştırmıştım ve bu fiyatlara olan bisikletlere göre hafif gibiydi. bisikleti kaldırıp ordan buraya koymak filan benim için pek rahat.
Benim öncelikle 29 tercih etmemdeki en büyük sebep, 190cm gibi bir boyum var ve bir sürü 26'lık ( market bisikletleri genelde
) bisiklet kullandıktan sonra, ilk kez satın alma mağazasında 29 bisiklete oturduğumda, benim için daha rahat ve doğru hissettim. zira, 26'lık bisikletlerin çoğunda ergonomik açıdan rahatsız duruyordum
Rahatsız durmadığım modeller de cüzdanıma çok rahatsızdı
29'u kullandıkça bana daha uygun olduğunu gördüm. Buradaki en büyük kriterim boyutlar ve ergonomi.
Zaten iyi bir alışverişte, boyunuz ve vücut ölçülerinizle bisikletin uyumunun ne kadar önemli olduğunu anlatmaları gerek. Bilmeniz de gerek.
Benim bu bisikleti aldığım tarihlerde 1300 - 1400 TL civarlarında bir fiyatı vardı. Bu fiyata üzerinde en güzel donanımlar olan 29'luk buydu. Bisikleti denedikten sonra üzerinde kendimi çok rahat ve doğal hissettiğimi görünce, donanımların da diğer alternatiflere göre daha iyi olması direk tercih etmeme neden oldu.
Benim tahminim 180 den kısa birisi için pek uygun bir bisiklet olmayabilir.
Diğer bir çok bisikleti 3000 - 4000 tl ye satmalarının sebebi olduğunu unutmayıp, bu bisikletten çok ekstrem performans beklememek gerek. Ama Ekstrem olmasa da, performans beklentilerinizi fazlasıyla karşılıyor. Büyük konuşmayayım yine ama, muhtemelen önümüzdei 3 - 4 yıl boyunca bu bisikletten herhangi bir şikayetim olmasını beklemiyorum.
Yine tekrar belirtmek istiyorum, Kaç para verdiğinizin, ne alabileceğinizin farkında olarak kullandıktan sonra
sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. Eğer performans beklentiniz ön planda ise, bence bu modeli almayın. Performans sizi cezbediyor, arada alevleniyorsanız, ama genel olarak keyifli, şehirde de, ara ara offroad içind e kullanmak isterim derseniz bence pek güzel bir bisiklet.
Biraz çok yazdım. Bazı şeyleri tekrar etmiş de olabilirim. Bisikleti alacağım zaman bu şekilde bir kritikle karşılaşsam muhtemelen daha içime sinerdi. Zor çünkü. Zilyon çeşit bisiklet var. Siz de benim gibi kendinize bir bütçe belirleyerek bisiklet almaya gitmek durumunda olan birisi iseniz, bu tür kritikler önemli oluyor. bu yüzden kendimce detay atlamamaya gayret ettim.
Yine de merak ettiğiniz konular varsa fırsatım olduğunda yanıtlayabilirim.