Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Carraro CR Race 052

ELİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL İNCELEME OLMUŞ BİSİKLET SIFIR GİBİ KULLANMIŞSIN MAŞALLAH 1 AYLIK KADAR BTWİN TRİBAN 3 ÜM VAR DAHA ŞİMDİDEN ÜSTÜNDE BİRYERE VURMAMAMA RAĞMEN ÇİZİKLER OLUŞTU DURDUK YERE ANLAYAMIYORUM BANADA AÇIKLARMISIN ŞU BİSİKLETİ TEMİZ TUTMA DAHA ÇOK KADROSUNU TEMİZ TUTABİLME OLAYINI :)
 
Scudo
Ben oldum olası triban sevemedim nedense microshift beni deli ediyor. Arkadaşlar 23 cden 25 cye geçince hesaplamalara göre yüzde 10 luk bir hız azalması yüzde 10 luk bir konfor artışı meydana geliyor bunu göze alarak değiştirin derim
 
@Yiğit Alp Okyaylı
Bu %10'luk konfor ve hız olayını nerede okudunuz? Ben Strava bilgilerime baktım 25c lastiğe geçince ortalama ve maksimum hızım yine aynı civarlarda çıkmış 23c ile kıyaslayınca.

@Sukru Cam
Bisikleti her kullandıktan sonra evde ıslak mendille siliyorum ve bisikleti bi yere dayarken sadece tekerlekten dayıyorum kadroyu temas ettirmiyorum onun dışında ayrıca yaptığım bir şey yok. :) Ayrıca 2 kere de düştüm ama kadro üzerinde hiçbir çizik oluşmadı boya kalitesi mi yoksa şans mı onu bilemiyorum. :)
 
Berke bey zaten bu bilinen birşeydir. Yarışlarda 23 kullanılmasının sebebide lastik genişliklerinin daralmasıylan daha hızlı gidilebileceğinden dolayıdır. 23 c lastikte yere yapışan kısım 25 cye göre yaklaşık yüzde 10 daha azdır. Yere yapışma arttıkça daha ağır gidersiniz fakat pürüzleride daha az hissedersiniz çünkü pürüzler lastiğe yayılır. Sizin ortalamanız daha fazlada çıkabilirdi bunu o ölçmeyle belirleyemezsiniz. Harcadığınız atp miktarına rüzgar esme oranlarına aynı yol koşullarına aynı sıcaklık koşullarına vs 10 a yakın olarak aynı koşullarda yapılan arge çalışmalarıylan kullanılan lastiğin genleşmesinin daha fazla enerji harcatacağı kesinlik kazanmıştır. Dünyada yarış başına milyon dolarlar kazanan triatloncular bu yüzden 25 değil 23 kullanılırlardı. Ama siz yarışlarda 25 kullanıp aynı hıza ulaşırım diyorsanız siz kullanabilirsiniz
 
@Yiğit Alp Okyaylı

@Yiğit Alp Okyaylı

Bu konu hakkında @Murat B. ve @Gökhan Toros abimden yorum rica ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Chucky-1
Aynı basınçtaki iki lastikten, kalın olanı her zaman daha hızlı dönüyor. Bunu unutmamak gerek.
Triatletlerin ince lastik kullanmasının tek sebebi aerodinami. Eski jantlar çok ince olduğu için, mecburen...
Fakat yeni bütün jant setleri 23mm'den daha kalın. Pro takımlar da 23-24 hatta 25mm lastikleri günlük olarak kullanmaya başladılar. Kesinlikle daha yavaş değiller. Fakat daha rahat, daha hızlı ve daha güvenliler.
 
On yıllardırki adetler bozuluyor öyleyse Gökhan bey doğrumu anladım
 
Siz bu konuda daha deneyimlisiniz Gökhan by bu konuda uygulama açısından size katılıyorum ve lastik değişimi olacağında 25 c de aklımın bir köşesinde olacak fakat malesef klasik fizik kanunlarına ve teoride söylediğinizi onaylamayacağım . Çünkü sürtünme artar yüzey alanı arttıkça . Kamyon tekerlekleri takarsa bisiklete daha yavaş gideriz düz orantıdır aslında. Fakat günümüzde uygulamanın teoriden üstünlüğü bence daha yüksektir bazı konularda uygulamanın kesinliği olmasada mutlak gerçeği bozmaz. O yüzden bu konuda şimdilik bende size katılıyorum ve Berke beye.
 
@Yiğit Alp Okyaylı

Kalın lastik hakkında düşünceniz o.
Fakat ince lastik, aynı basınçta, aynı yükü kaldırmak zorunda kalıyor. Buna karşılık yanal genişliği daha dar. O nedenle lastik daha çok deforme oluyor. Bu deformasyon da yuvarlanma direncini asıl arttıran konu.

25mm lastik, daha düşük basınçta; 23mm lastik ve daha yüksek basınçla aynı seviyede deforme oluyor. Bu nedenle yuvarlanma dirençlerinin aynı olduğunu kabul edebiliyoruz. Yere daha çok basan ve daha az basınçlı lastik sayesinde ise; daha konforlu bir sürüş, daha iyi fren mesafesi, daha güvenli viraj alma gibi artılar geçiyor elimize. Aerodinamik dezavantaj ise en kötüsü.
 
Aerodinamik dezavantajı bize somut olarak ne gibi olumsuzluklar sağlar Gökhan bey bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum çünkü aerodinamik konusu başlıbaşına bir konu ve ilgimi çekiyor :)
 
@Gökhan Toros
Lastiği sadece 2mm kalınlaştırıyoruz aerodinamiden ne kadar kaybederiz ? Daha somut konuşalım, aynı bisiklete takılmış 2 lastik olsun biri 23mm biri 25mm. Bunları aynı güçte çevirerekten düz bir yolda ilerlediğimizi varsayalım. Bu koşullar altında aerodinamiden başka farklı olan bir dinamik kalmadı. Hal böyle olunca bunlarla elde edeceğimiz hızlar arasında ne kadar fark olur ?

@Mert Ahmet
 
@Mert Ahmet

Kendimden direkt örnek vereyim;
23mm genişliğinde jant kullanıyorum. 25mm lastik ve 28mm lastik arasında çok ciddi fark vardı.
Özellikle rüzgarın yandan estiği zamanlarda resmen bisikleti geri çekiyordu. Onun dışında hiç bir hantallık vs. hissetmedim.

Jantların etrafından akacak düzgün hava akımı çok önemli. Zaten standart jantlarda az da olsa bi balon oluşuyor. Lastiği kalınlaştırdığınız zaman balon şekli çok büyüyor, ve fren yüzeyi etrafında ciddi bir türbülans oluşuyor. Bu da hem sizi yavaşlatıyor, hem de yanal rüzgarları çok daha etkili hale getiriyor.
 
@Yiğit Alp Okyaylı

O kadar çok yanlış şey yazmışsınız ki ne diyeceğimi şaşırdım...
Yuvarlanma direnci ve sürtünme farklı şeylerdir.
Lastiğin yerle temas alanı, lastiğin genişliğinden çok basıncı ile alakalıdır.
Bahsettiğiniz ar-ge çalışmaları nedir bilmiyorum ama bilimde hiç birşey kesinlik kazanmaz.
Geniş lastiklerin daha hızlı döndüklerini gösteren pek çok ar-ge çalışması var:
(link)
(link)
Yarış başına milyon dolar kazanan triatloncu yok.
Lastiği %10 incelterek %10 hızlı gitmek mümkün olsaydı lastik genişlikleri 5mm falan olurdu.
 
@Murat B.
Aslında bir pencereden bakmayı herkes unutuyor. 25 cc madem süper neden ilk başlarda bisikletler 25 değildi? 23 ile piyasaya çıktılar sonrada 25 e dönüş yaptılar? Yüz binlerce bisiklet 25 e dönüş yapsa diyelim gelecek parayı sizce lastik şirketleri düşünüyor mudur ? Kesinlikle!
 
@Yiğit Alp Okyaylı
"700x25 süper" diyen görmedim bu başlıkta. Çoğu durum için daha iyi söylüyoruz sadece. 23c, daha hafif ve karşıdan esen (ya da hiç esmeyen) rüzgara karşı, özellikle de ince jantlara takıldıysa, daha aerodinamik.

%10 geniş lastik ile %10 yavaş gidilir gibi saçma bir iddiayı savunmaya devam etmeden önce 27 hatta 30mm genişliğinde lastiklerin kulanıldığı Paris-Roubaix yarışında ortalama hız nedir ona bir bakın lütfen. Hesabınız doğru olsaydı aynı adamlar 19mm genişliğinde lastik kullanarak 60 ortalama ile giderlerdi.
 
@Yiğit Alp Okyaylı

Yukarıda bahsettiğim aerodinamik sebeplerden.
15mm genişliğinde jant kullanıyordu eskiler. Üstüne 23mm lastik koyduklarında bile kocaman kalıyordu.

Şu an jantlar 25mm genişliğinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@Yiğit Alp Okyaylı
Yabancı diliniz varsa bu konu hakkında internette çok bilgi var @Murat B. iki tane örnek vermiş bile.
Konuştuğunuz kişilerin bisiklet hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olduklarını unutmayın dedikleri gibi olsun demeniz yanlış, araştırmalar ve açıklamalar da öyle zaten.
 
@Berke K. Berke Bey, inceleme tarihinizin üsünden neredeyse bir yıl geçmiş, sormak istediğim bir iki husus var. Kafamdaki en büyük soru işareti aslında jant seti diyebilirim. Bu bir seneye yakın süreçte jantlarla ilgili hiç problem yaşadınız mı (dayanıklılık/akor/akıcılık gibi)? Ve genel olarak bu süreçte kullandıkça değişen fikriniz oldu mu bisikletle ilgili?
 
Geri