Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Carraro e-Gravel

Robinson Crusoe

Daimi Üye
Kayıt
8 Şubat 2020
Mesaj
285
Tepki
824
Yaş
42
Şehir
İstanbul
İsim
Robinson C.
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Diğer
Uzun süre araştırdıktan sonra almaya karar verdiğim bisiklet oldu kendileri.

Arada toprağa, çakıla giriyorum, gravel gerekli. İstanbul’un yokuşu bitmiyor, yaş kemale ermiş, elektrikli motor lazım düşüncesiyle bu modele yöneldim. Zaten çok fazla alternatifi de yoktu. Bisan’ın biraz daha ucuz ama hem komponentleri bir tık düşük, hem görüntü olarak albenisi olmayan bir modeli satılıyor. Yurt dışındaysa bilindik markaların e-gravel modelleri 5000$ bandında.

Shimano yeni EP8 motorunu tanıttı. Şu anda almak için kötü bir zaman gibi ancak yeni gelecek bisikletlerin fiyatlarının en az %25-50 zamlı olacağını düşününce seneye araba ve üst düzey telefon gibi bisikletin de ulaşılamaz olacağını öngörüp almaya karar verdim.

Tecrübelerimi bu başlık altında paylaşacağım. Olabildiğince uzun yazacağım çünkü internette hiç bir bilgi yok, her konuyu araştırmam gerekiyor. Sonradan alacaklara faydası olsun yazının.

Bisikleti Beşiktaş Bike and Outdoor mağazasından aldım. Hem bu mağaza, hem telefonla görüştüğüm diğer birkaç bisiklet mağazası burunlarından kıl aldırmıyorlar. Satışları çok iyi olmalı, pazarlık yok gibi bir şey. Alırsan ekime almazsan kasıma kadar yaklaşımıyla satıyorlar bisikletleri.

Bu model zaten çok fazla bayide yok, olanda da tek boy var genelde. Araştırmalarımda Avrupa yakasında bir bayide 52, başka bir bayide 55 kadro olduğunu görmüştüm. Bike and Outdoor’a gittim önce 52 kadronun bana daha uygun olabileceği düşüncesiyle. Okuduğum yazılarda arada kalırsanız gravel türü için küçük olan kadro boyunu tercih edin diyordu. Boyum 185, iç bacak boyu 85. Rahatsız etmedi şimdilik ama denemeyi isterdim 55 kadroyu da.

Bisiklette ufak çizikler vardı. Yine pedallar takılıydı, önceden üzerinde sürüş yapılmıştı. Batarya kapağındaki 4 vidadan 1'i eksik, sonradan fark ettim. Yani teşhir ürününü tam fiyat verip almış oldum. Anadolu yakasına geçmek istemedim daha sonra da teknik destek vs. bu mağazayla devam etmek zorunda olacağımı düşünüp razı oldum. Ama biliyorum ki en ufak bir sorunda muhatabın Accell Bisiklet diyecekler.

Günün birinde Amerika standartlarında insan muamelesi gösteren bir mağaza açılır, biz de gider oradan alış-veriş yaparız umarım diyerek kapatalım bu konuyu en güzeli.

Verdikleri kullanım kılavuzları ya yanlış, ya da genel bir kullanım kılavuzu çıkarmışlar, çocuk bisikletinden profesyonel sporcu bisikletine kadar hepsine aynısını veriyorlar. Gerçekten çok kullanışsız. İngilizce seviyesi yetersiz olan biri için eziyet olur merak ettiği bir şeyi öğrenmek. Türkçe kaynak yok, benim bu yazdığım en detaylı inceleme olacak işte, ülke insanında paylaşım diye bir düşünce yok. Shimano kullanım kılavuzlarından, yabancı forumlardan vs. derliyorum bilgileri.

Bizdeki gidonda takılı yol bilgisayarı E7000 modeli. E8000 modelinde menüde Bluetooth var ama bizde yok. Onun yerine E7000 modelinde tuşa basarak diğer cihazlara sinyal gönderiliyor, yani Bluetooth bulunabilirlik bu şekilde sağlanmış oluyor. Bir de wireless bağlantı özelliği var ama Garmin saatler vb. cihazlarla belli veri aktarımları için kullanılıyor anladığım kadarıyla. Onunla işim olmadı şimdilik, nasıl kullanıldığını da bilmiyorum. Ekranda anlık hız, ortalama hız, maksimum hız, kadans, sürüş süresi, saat gibi bilgiler görüntülenebiliyor. Ekstra bir sürüş bilgisayarı almaya gerek yok. Değişik yazılımlar yükleyerek hem bisiklet üzerindeki kısıtları kaldırmak, hem de değişik özellikler eklemek mümkün. 2 sene garantisi dolunca muhtemelen oynamaya başlarım, şu anki hali başlangıç için yeterli geldi.

Shimano’nun 2 tane yazılımı var. İsimleri E-tube ve E-tube ride.

E-tube ride çok da kullanışlı gelmedi bana. Bisikletin bilgisayardaki bilgileri telefonda ya da tablette görmeye yarıyor gibi. Gidonda takılı ekran küçük geliyorsa ya da bilgileri topluca görmek için kullanılabilir.

E-tube asıl işe yarar uygulama bence. Bu uygulamayla güç düğmesi, yol bilgisayarı ve motor için firmware update yaptım. Yine soldaki elektronik vites kolu ve bataryaya da güncelleme bu uygulama ile yapılıyor. Birazdan bahsedeceğim eco-trail-boost modlarına Assist menüsünde ince ayar çekilebiliyor. Düşük-orta-yüksek olarak hepsini kendi içlerinde ayarlayabiliyorsunuz. Bu sayede sürüş sırasında 3’ü arasında geçiş yapabileceğiniz 9 güç modu oluyor aslında motorun. Eco modun en yükseği trail modun en düşüğünden daha güçsüz, yine trail modun en yükseği de boost modun en düşüğünden daha güçsüz.

Batarya modeli BT-E8035, Ağırlığı 3.15 kg. 504 wh kapasitesi var, Li-ion. Şarj adaptörü EC-E6002. Adaptörün Boyutu iri, 15x7x4 cm gibi ölçtüm kabaca. Shimano’nun diğer adaptörleri 6000 veya 8000 modelleriyle çok daha kısa sürede şarj oluyor ancak bu adaptörle 7.5 saat görünüyor şarj süresi. Şarj esnasında yol bilgisayarının ekranı açılıyor ancak menüleri göremiyoruz, yani kilitleniyor. Şarjın bittiğini bu ekranın kapanmasından anlıyoruz, otomatik kesilmesi iyi bir özellik. Tam dolumdan sonra 1 saat içerisinde ekranın kapandığı yazılmış kulanım kılavuzunda. Yani sıfırdan şarj ederken 8.5 saatte otomatik kesmezse bataryaya zarar vermemek için bizim kesmemiz gerekiyor. Bataryayı söküp evde şarj edebileceğimi düşünmüştüm ama mümkün değil, sadece bisiklet üzerinde şarj oluyor. Yine bisikleti alırken 2 tane anahtar veriyorlar, onlar olmadan da bataryayı sökmek mümkün değilmiş. Çalınmaya karşı güvenli görünüyor. Satıcı arkadaş bataryayı bulmanın zor olmadığını söyledi, ancak internetten bakınca piyasada yok. Fiyatı da 250 Euro gibi söylemişti ama güncel fiyatı da yurt dışında 500 Euro görünüyor. İyi tarafı çok fazla değişim ihtiyacı olmayacak gibi. 1000 kere şarjda %60 üzeri kapasite vaadi var Shimano’nun. Üşenmeyip hesaplamışlar bir web sitesinde, ortalama bir kullanıcının 19 yıl boyunca haftada 1 şarj etmesi gerekliymiş bu seviye için. Bisiklet uzun süre kullanılmayacaksa -misal 6 ay gibi- %70 şarjda bırakmamız tavsiye edilmiş ancak ekranda 5 diş var, her biri %20 dilimi gösteriyor, o kadar hassas ayarlamak mümkün değil yani. Ben kışın çok sürüş yapamazsam 4 dişte bırakmayı planlıyorum. Bataryanın ne kadar süre ya da mesafe dayanacağı bilgisi yok çünkü tamamen kullanacağımız modlara göre değişiyor. En düşük modda 180 km, orta modda 100 km gibi sallamasyon değerler okudum araştırmalarımda. Batarya sadece adaptörle şarj oluyor, pedal çevirirken şarj gibi bir durum sözkonusu değil. O şekilde çok daha kullanışlı olurdu ama tahminim ömrü de bir o kadar kısalırdı sürekli şarj olduğu için.

Motor Shimano Steps E8000. Ağırlığı 2.9 kg imiş. Devreye girdiğinde sesli çalışıyor, başta yadırgasam da sonradan alıştım. Sadece 25 km/s hıza kadar destek veriyor, sonrası bacaklara kuvvet. Yani yokuş aşağı bir desteği olmuyor normalde ama ağırlık yaptığı için dolaylı bir katkısı oluyor yine de :) Off-Eco-Trail-Boost-Walk modları var. Modlar arasında geçiş sol koldaki Shimano GRX RX815 Di2 kontrolcüsü üzerindeki 2 kulakçık ile yapılıyor. Off, tahmin edeceğiniz üzere motoru kapatıyor. Bisikletin kadrosu alüminyum, maşa karbon, ağırlığı 19 kg. Ortalama bir bisikletin 7-13 kg arası olduğunu düşününce oldukça ağır bir bisikleti sürmüş oluyoruz. Sürüşe çıktığım arkadaşımla 5-6 km kadar yol aldık, yarısı düz yol, yarısı hafif eğimli. Onda elektrikli olmayan normal yol bisikleti vardı. Geldiğimiz noktaya kadar motoru hiç açmadım deyince oldukça şaşırdı. Yani çok korkutucu bir durum yok batarya kapalıyken. Bisikletin akıcılığı oldukça iyi. Ancak yokuşlarda ekstra ağırlığı hissettirdiğini söylemeliyim. Bisiklet varsayılan olarak dynamic modda geliyor. Bu modda boost yüksek, trail düşük, eco yüksekte geliyor. Explorer modunda boost ve trail orta ayara alınıyor, eco yine yüksekte. Customize adı üzerinde bizim ayar çektiğimiz mod. Maksimum mesafe için ayarlar en düşüğe alınabilir. Ben şu anda çok uzun mesafe sürmüyorum, 30-40 km. genelde, maksimum eğlence için hepsini high yaptım. Gelecek sürüşlerde ihtiyaçlarıma göre ayar çekeceğim. Forumlarda gördüğüm kadarıyla eco mod %20-60, trail %70-100, boost mod %150-300 arasında destek sağlayabiliyor seçiminize göre.

Eco mod düşük ayar daha çok bisikletin o ekstra ağırlığını almak için gibi, belki çok az da katkısı var sürüşünüze. Ben genelde motor kapalıyken yorulunca geçtim. Trail mod emin olmasam da sizin sürüşteki agresifliğinize göre gücü artırıp azaltıyor sanki. Motora ihtiyaç duyduğumda genelde tercih ettiğim mod bu oldu, hem güç desteği hissediliyor, hem de antrenman yapmış oluyorsunuz. Boost moduysa satıcı arkadaşın şov yapmak için tercih ettiği mod oldu. Bisikleti alınca ilk deneme sürüşünde boost moda alıp yokuşu tırmanmamı istedi. Pedalı çevirip ilk devinimi verdikten sonra motorsiklet sürüyormuş gibi hissettim. ✈ Boost modunu başta sadece dik yokuşlarda kullanacağımı düşünmüştüm ama şehir içi kullanımda da çok faydalı olduğunu hissettim. Misal yavaşladınız ya da durdunuz, bir anda pedala yüklenince inanılmaz bir atiklik sağlıyor, çok daha güvenli sürüyorsunuz. Sollama yaparken altınızdaki arabanın motorunun fark yaratması gibi düşünebilirsiniz. Kontrolsüz kullanımda başınıza çok işler açabilir ama ne yaptığınızı biliyorsanız çok daha güvenli bir sürüş sağlıyor. Motor sadece pedal çevirdiğinizde devreye giriyor, yani motoru devreye alayım, motorsiklet gibi süreyim durumu yok. Bu da boost modda yavaşlama için müthiş bir katkı sağlıyor. Pedallamayı bırakınca zaten önemli ölçüde yavaşlamış oluyorsunuz, frenlerin de yardımıyla trafikte sürerken önünüze çıkan engellerde çok kaliteli bir frenleme yapabiliyorsunuz.

Walk modu bisikleti yürüyerek taşırken güvenlik sağlıyor. Solda içteki kulakçığa uzun basınca devreye giriyor. Dıştaki kulağa basınca devreden çıkıyor. İç kulağa basınca ağır ağır pedalı çeviriyor ve yokuş yukarı taşıma gibi senaryolarda destek oluyor.

Arka vites Shimano GRX RX812 Shadow. Vites kolu Shimano GRX RX810 1X11. Krank takımı Shimano CRE80 47T. Yani mekanik olarak 11 vitesli bir bisikletimiz var. Arka dişli Shimano M7000 11-42T. Dişli oranları oldukça iyi. Motoru devreye sokmadan mekanik vitesi ayarlayarak da çok rahat sürüş yaptığımı söyleyebilirim. Bisiklette hissettiğim en büyük eksikse hangi viteste olduğumu ekranda görememek oldu. Motor desteğiyle hissiyatın olmadığı bir durumda aslında bu durum hayati önem taşıyor. Eğer ürüne puan veriyor olsam kafadan bir puanı kırardım bu eksikten dolayı.

Shimano GRX RX810 hidrolik disk frenler var. Daha önce hiç üst düzey bisiklet kullanmadığım için başta garipsedim ama kısa sürüş deneyimime göre harika çalışıyorlar diyebilirim. Satıcı arkadaş frenden ses gelip kullanıcıların hatalı bir uygulama olarak yağladığından bahsetti. Beni rahatsız eden bir sesi olmadı.

Bisikletteki en büyük ikinci eksik lastik seçimi. Schwalbe 700X38C G-One Raceguard katlanır lastikler var üzerinde. Belki yuvarlanma olarak avantajlıdır ancak gravel diye satılan bir bisiklette daha dişli, yol tutuşu daha iyi bir lastik olmalıydı kesinlikle. Schwalbe G-One Allround tavsiye etmiş bisikleti alan kullanıcılar, muhtemelen alıp takacağım ben de. Jant Shimano WHRS171 çift katlı alüminyum. Fikrim yok, iyidir herhalde. Sibop presta denen zımbırtıdan, schrader olmasını tercih ederdim uyumluluk açısından.

Sele Selle Royal Vivo. Başta direk sürdüğümde de rahatsız etmedi. Sonradan jelle kılıf ve pedli taytla denedim. İyi bence. Yükseklik ayarı için vida tornavida gerektirenlerden. Kısacak başka yer mi bulamadınız diyorum, pratik alet edevatsız ayarlanacak şekilde yapsaydınız ya. Neyse, zaten muhtemelen bir kez ayarlar öyle binerim.

Kablolar içeriden geçiyor, muhtemelen bakım sırasında işi zorlaştırır, ancak görüntü olarak güzel saklamışlar. Kabloların kadroya girdiği noktalarda plastik kapak aldığımda dışarıdaydı. Şöyle güzel bir silikon kaplama yapmak zor olmamalı, kullandığım bilgisayar kasasında var çok güzel yapmışlar. Yine batarya kapağı yerine tam oturmuyor. Kullanılan yerli malzeme kalitesi ve işçilik bu bisiklete yakışmıyor.

Bisiklette hazır batarya, elektronik düzen varken şöyle şık bir dahili ışıklandırma olsa nefis olurmuş cidden. Tabi maliyet eklerdi, yine memnuniyet konusunda belki herkesi tatmin etmezdi. Kişisel olarak ben olmasını isterdim.

FSA gidon sargısı kullanmışlar, gayet kaliteli bir hissiyatı var. Gidon ayarlanmıyor, bu işlerden çok anlamadığım için ahkam kesmek istemem ama ayarlı olsa daha iyi olurdu sanki.

Suluk için vidaların konumu çok yukarıda, üst demire çarpıyor takıp çıkarırken. Belki orada batarya olduğu için mecburen öyle konumlandırmışlardır. 🤨 Zefal wiiz matara kafesi sipariş ettim, o şekilde çözmeyi planlıyorum problemi.

Bisiklette ayaklık yok, alışmak biraz zaman alacak. Garip geliyor ihtiyaç olunca bir yere yaslayıp öyle bırakmak.

Bu haliyle klasik bir bisiklet değil bir makine kullanıyormuş hissiyatı var. Gerçekten kaliteyi hissettiriyor. Performans/fiyat ürünü diyemem ancak ihtiyacı olan için piyasadaki en iyi seçeneklerden. Görüntü olarak şimdiye kadar kime fotoğrafını gösterdiysem aldığım tepki aynı oldu: cool, çok havalı. 😎

Bahsettiğim eksiklerden dolayı 7/10 diyelim bu iş huzur içinde çözülsün. :harika:
 
Son düzenleme:
Scudo
Elinize sağlık. Kazasız, belasız sürüşler dilerim.
Üç beş foroğrafa hayır demezdik. ;)
 
@Decsan Teşekkürler.

Şimdilik aklıma gelip fotoğrafını çekmedim sürüş sırasında vs. Ama kask kamerası vs. ile kaydetmeyi isterdim. Giriştiğim yokuşlar, bozuk yollar vs. elektrikli ve gravel olarak aletin sınırları açısından bayağı fikir verirdi aslında.

İnceleme yazısında yeri geldikçe eklesem daha güzel olurdu ama düzenleme için vakit geçmiş, birkaç resim ekliyorum bahsettiklerimle ilgili burada :harika:

Resimleri büyük ekliyorum detaylar için, tek tek tıklayıp büyütmeye gerek kalmasın.

Bisikletçide çektiğim fotoğrafı Gravel başlığında paylaşmıştım.
20201015_124813-jpg.243953


Şimdilik eski bisikletimdeki uyanları taktım üzerine, garip bir görüntü oldu. Siparişler verdim, gelecek ay istediğim hale gelecek gibi ekipmanlar da.
20201016_121409.jpg

En çok canımı sıkan konu batarya kapağındaki eksik vida oldu. Hani motor arızalı olsa, bataryada sorun olsa vs. kusurlu mal deyip değişim istersin. Bununla ilgili Accell bisiklete yazdım, gelen cevapta aldığınız yere söyleyin demişler. Bike and Outdoor'da resimde sol altta gördüğünüz şekilde bir vida uydurdular. Vida önemli değil falan diyecek oldular, ben hurdacıdan bisiklet toplamıyorum dedim. Üçüncü dünya ülkesinde birinci dünya şımarıklığı gibi geliyordur belki ama onca para saydığım bisiklette bu konuyu savsaklamaları canımı sıktı gerçekten. Birkaç nalbura, yapı markete, bisikletçiye sordum uyumlu bir vida yok ellerinde. Daha önce de bilgisayarım için benzer şekilde arayışım olmuştu, bu tip ürünlerde birebir aynı vida bulmak zor gerçekten. Neyse satışı yapan arkadaştan Accell Bisiklet ile iletişime geçip eksik vidayı temin etmelerini rica ettim, umarım sallamazlar. Oturmayan batarya kapağıyla ilgili yapılacak bir şey olup olmadığını sordum. Batarya kapağı 2-3 mm daha büyük oturduğu boşluktan. İnternete koydukları mükemmel görünen ürün resimlerinde oynama yapıyorlar, bu normal dedi, onu da kabullendim.
20201023_195254.jpg

Bataryayı çıkarmak için biri yedek iki anahtar veriyorlar. Gerçekten güvenli mi bilmiyorum ama olmamasından iyidir. Anahtar üzerindeki seri no'yu yazıp saklamak gerekiyor. Kaybolursa o şekilde tekrar talep edilebiliyor.
20201023_202424[1].jpg

İçinden çıkan bataryamız bu. Gerçekten zor yerinden çıkarmak, tekere ya da maşaya çarpıyor sıkışıyor. Pratik değil hiç. Üzerinde herhangi bir şarj portu vs. yok. Yani söküp eve getirsek de kendi başına şarj olmuyor.
20201018_190413.jpg

Şarj adaptörünün yanına 10 binlik Xiaomi powerbank koydum büyüklüğü hakkında fikir vermesi için.
20201023_195612.jpg

Şarjı da aşağıdaki şekilde. İnceleme yazısında yanlış bir bilgi vermişim. Şarj bitince otomatik olarak hem bisikletin bilgi ekranı kapanıyor, hem de şarj adaptöründeki turuncu ışık sönüyor.
20201023_195649.jpg

Güç düğmesi ve bilgi ekranı:
20201023_195345.jpg

Bilgi ekranının sürüş esnasındaki görüntüsü. Elektronik arka viteste ekranda M yazısının sağında hangi viteste olduğunu gösteriyor, ona bir çözüm bulup bizim vitesi de gösterseler harika olurmuş.
20201023_195430.jpg

Ekranın altındaki düğmeye basarak bilgiler arasında geçiş yapılabiliyor. Ama telefonu bisiklete bağlayıp bilgileri topluca ekranda görmek isterseniz E-Tube Ride uygulamasını kullanabilirsiniz yazmıştım. Onun da arayüzü bu şekilde, telefondan ekran görüntüsü:
Screenshot_20201023-205721_E-TUBE RIDE.jpg

Firmware güncellemesi yapılabilen, motorun gücüne ince ayar çekilebilen, elektronik vites sistemi olsa otomatik, yarı-otomatik vites gibi atraksiyonlara girilebilen E-Tube uygulamasının arayüzü de şu şekilde:
Screenshot_20201023-205642_E-TUBE.jpg

Gravel bisiklete yakışmıyor dediğim lastik bu. Dişsiz yapısına rağmen yol tutuşu çok da kötü değil aslında, ya da ben ince tekerden geçtiğim için çok rahatsız etmedi şimdilik.
20201023_195446.jpg

Yerine Erdoğanlar Bisiklet'ten sipariş ettiğim lastikler ertesi gün elime ulaştı.
20201022_182528[1].jpg

Bunlar tubeless, jantlar tubeless uyumlu değil internette araştırdığım kadarıyla. Artık iç lastikle de olsa bunları taktırıp kullanmayı düşünüyorum.

Şimdilik bunlarla idare edin. Bisikletimin sümüklü çocuklarla, burnu büyük dayılarla, martılarla falan sepya tonlarda çekilmiş fotoğrafları daha sonraya kaldı artık 😂
 
güzel inceleme olmuş emeğinize sağlık gerçekten carraro e-gravel hakkında bilgi bulmak o kadar zor ki kilosunu bile öğrenmek mesele askeri sır gibi mübarek. Bataryasının çıkıp şarj olmaması ilginç youtube de bi arkadaş çıkıp şarj oluyor diye bahsetmiş acaba başka bir adaptör mü kullandı ki .Ve gerçekten her sektörde olduğu gibi bisiklet sektöründe de güvenilir ve işini bilen satıcı ve servis bulmak çok zor adam satıyor ama ne satıyor nedir nasıldır bilgisi 0 ruble nedir krank nedir di2 nasıl çalışır haberi yok. Hele bide siz kel kör bi araştırma yapıp gittiyseniz ve soru sorarsanız 40 yıllık işini öğretmiş oluyorsunuz. ama herşeye rağmen makina güzel 2000 euro altında e-gravel bu özelliklerde yok zaten keyifli sürüşleriniz olsun ve sürüş deneyimlerinizi aktarmaya devam ederseniz seviniriz teşekürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
@somoya teşekkürler. Tahminim kullanıcı sayısıyla da orantılı incelemeler, o sebeple zorlu oluyor bilgi edinme.

Kilosunu satıcı arkadaş söyledi ben onun yalancısıyım. Hatta o 18.9 kg dedi ben düz yuvarladım öyle :) Tartmadım sonradan da, ama önceki 12 kg'lık eski bisikletime göre oldukça ağır gerçekten.

Bataryayı çıkarınca 1-2 resmini çektim.
20201102_094417.jpg
20201102_094448.jpg

Bu uçlar bisikletteki yuvasına oturması için. Yukarıda da yandan resmini paylaşmıştım. Öyle universal type-C vs. bir girişi yok. Yanında verilen adaptörle uyumlu bir girişi de yok. Yani o arkadaş ya farklı adaptör kullanıyor, ya da denemeden kulaktan dolma bilgiler veriyor.

Bisikletle 300 km’ye yakın yol yaptım. Sonunda da yaşadığım sayısız köpek saldırısından biri sonuç verdi ve düştüm, yaraların iyileşmesini bekliyorum. Biraz zaman alacak çünkü hasar oldukça büyük, bisiklet benden iyi durumda birkaç çizikle atlattı. Bende de kırık/çıkık yok ilk kontrole göre, içimi rahatlatan o.

Önceki verdiğim bilgilerde 1-2 güncelleme ekleme yapayım hazır yazıyorum yine bu başlık altında.

Sol elcikteki bu düğmeden hiç bahsetmemişim.
20201102_095017.jpg

Yol bilgisayarındaki menüler arasında (anlık hız, kadans vs.) geçiş yapılmasını sağlıyor, sürüş esnasında oldukça faydalı diyebilirim. Yol bilgisayarının sol altındaki şu düğmeye göre oldukça pratik.
20201102_095806.jpg

Yine daha önce verdiğim yanlış bilgiyi düzelteyim. Resimde de göreceğiniz üzere hangi modda ne kadar sürüş yapılabileceği bilgisi var yol bilgisayarında(bende ECO en yüksek güce ayarlı). Yine de bu rakam takribi, pek de sağlıklı olduğunu söyleyemem. Yaptığım 2 sürüşte 120 km yol yapmışım, 3 diş eksilmiş, %60-70 civarı kullanım olmuş. Yani yol koşullarına, sizin kendinizi ne kadar zorlamak istediğinize vs. birçok faktöre göre değişiyor. Aynı arabadaki benzin göstergesi gibi; aralıksız olarak süratli bir şekilde yokuş çıktığınız senaryoda belki de ekranda görünenin yarı süresinde biter yaktınız. Benim düşüncem antrenman amaçlı sürüş yapan biri için düz/hafif eğimli yolda yaklaşık 200 km'ye kadar konfor sağlar elektrikli motor.

Elektrikli motoru sadece gücün yetmediği yerde ya da direk tüm işi ona bırakacak gibi düşünmeyin. Mesela 25 km/s hızla sürüş yapıyorsunuz, yokuş başladı, normalde hızınız 10-15 km/s'e düştü. Elektrik motorla gücünüzü çok da artırmaya gerek kalmadan 25'le yokuşu tırmanmaya devam ediyorsunuz. Bir tık az kalori yakıp antrenmanı çok daha hızlı bir şekilde tamamlıyorsunuz. Yine yokuşta ya da antrenman sonu gücünüz tükendiğinde kendinizi daha zorlamadan eve atıyorsunuz. Düz yolda zaten genelde 25 km/s'i aştığım için motor otomatik kendini kapatmış oluyor. Eve genelde sırılsıklam terlemiş olarak geliyorum.

Onca yazmamın amacı biraz da elektrikli motor olunca hiç güç harcanmayacak algısını yıkmak :) Elinizin altında ekstra bir destek var, onu nasıl kullanacağınız size kalmış.

Resmi olmayan farklı yazılımlar olduğunu biliyorum ama yol bilgisayarının garantisini bozmamak için ilk 2 sene yüklemeyeceğim. Daha önce mp3 çalarıma benzer bir yazılım yükleyip "vay be" dediğimi hatırlıyorum(Sandisk Sansa Clip+Rockbox). Cihazın kullanımı ciddi eğlenceli hale gelebiliyor, sınırlar kalkınca donanımın gerçek gücünü anlıyorsunuz. Yine telefona custom rom yüklemek gibi bir şey. Yani firmaların verdiğinden çok daha kullanışlı yazılımlar oluyor piyasada. Herkesin aklında olan hız limitini kaldırma/yükseltme bu şekilde mümkün ama dediğim gibi şu aşamada denemeyeceğim. Bir de donanımsal olarak kaldırma var hız limitini, bir aparatla kontrolü bypass etmiş oluyoruz. İnternet'te biraz karıştırdım 200$ civarı fiyat görünüyor. Fikir vermesi için şöyle bir şeyler:
Şu anda düşünmüyorum ama aklımın bir köşesine yazdım :D
 
Son düzenleme:
Elektrik motorla gücünüzü çok da artırmaya gerek kalmadan 25'le yokuşu tırmanmaya devam ediyorsunuz.
doğru mu anladım: elektrik motoru hız 25 km'ye ulaşıncaya kadar destek vermeye devam ediyor, yani bu bisikletle her antreman en az 25 km ortalama ile bitiyor değil mi?
 
@emir yakup bulut pek değil.

Elektrik motor pedal çevirmeye başlayınca devreye giriyor sadece, ve doğal olarak direk 25’e çıkmıyor, yavaş yavaş hızlanıyor. Yine siz devreye sokmazsanız hiç destek olmuyor.

Diyelim ki çok dik bir yokuş var. Rakamlar sallamasyon. Normalde motor desteği olmadan siz bu yokuşu 10’la çıkıyorsunuz. Hiç motoru açmadan 10’la tırmanabilirsiniz. Eco modu açıp biraz destek alarak 13’le tırmanabilirsiniz. Trail modu açıp motorun desteğini biraz artırarak 18’le tırmanabilirsiniz. Ya da boost modu açıp 22’yle tırmanabilirsiniz. Rakamları ortalamanın 25 olacağını garanti etmeyeceğini anlatmak için özellikle seçtim.

Siz hiç bir şey yapmasanız da alet kafadan 25 km/s hızla kendi kendine gidiyor, siz ne sürat yaparsanız da üzerine ekleniyor gibi bir durum yok yani.

Denge çok güzel tutturulmuş. Hiç güç harcamadan gitmek isteyen motorsiklet alsın demişler. Ancak zorlamak isteyen için 25 ortalama zor değil, çünkü motor desteği yazdığım rakamların çok üzerinde. Mesela boost modla çoğu hafif eğimli tırmanışta 25 ortalama yapmak işten değil.
 
Son düzenleme:
Öncelik le cok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum. Ülkemizde yasal sınır 25km/s ye kadar destek vermesine müsade ediyor avrupada bu aletler pedelec(25/s) , S pedelec(45/s), R pedelec(sınırsız) diye geciyor. Acıklamalarınız gayet yardmıcı oldu karar vermem için şu an bullamıyorum ama spariş ile gelcek sanırım bende edinmek istiyorum bir carraro e-gravel. Ve illaki yazılımsal oynamalar olcektir :).
aylakleylek.com/index.php/2020/08/21/carraro-e-gravel/ bu arkadaş bahsetmiş bataryanın cıkarılıp şarj edilebilir olduğunu youtube kanalida var ordan iletisime geçip bilgi almaya çalışacağım bakalim
 
Son düzenleme:
Gravele çok kafama yatıyor ama o bayırlı yollar beni yoruyor.. Egravel güzel olmuş da fiyatını sevmedim.. Ben de gravel alıp elektrik kiti takıcam.. Bakalım aklıma yatan şimdilik bu
 
Çok güzel bir tanıtım olmuş elinize sağlık. Hatta o sol vites kolundaki tuşu sizden öğrendim, di 2 lerde de var orası hakikaten. Bataryayı çıkarmayı da zorlamamıştım korkup. Elinize sağlık gerçekten. Ben de YouTube kanalımda naçizane çok tanıttım bu bisikleti, isteyen arkadaşlar drilkerbike ve bisiklet dünyası kanalı diye aratabilir.
Bataryayı sökebildiğiniz için orada giriş gibi gözüken yeri gördüm şimdi . Orası e sportive modeliyle gelen bataryayı söküp evde doldurmaya yarayan adaptörün uyacağı yere benziyor. Haricen satılan bir parça mı ama hiç bilgim yok. Bir de benim boyum 179cm bacağım 83 cm, Erdoğanlar Bisiklet bana 52 kadro küçük olur size rahatsız eder diyerek o kadroyu satmamıştı ben de bike and outdoordan 55 kadro aldım ve çok rahat kullanıyorum hiç ağrım olmuyor.
Shimano steps charger adaptor müş ismi ama 30 Euro civarı var, zaten bataryayı dökmesi zor demişsiniz değmez bence hiç. O vida da çok mühim değil hiç kafaya takmayın diğer vidalar yeterince tutar ama fabrikanın sahip çıkıp yollaması lazım prestij için.
 
Son düzenleme:
Modelin bu seneki halefi ortaya çıktı.
(link)
36579 lira :hihi:
Kabaca baktım özelliklerine, belki gözümden kaçanlar olmuştur ama tek fark tubeless jantlar ve 7 saat yerine 4 saatte şarj özelliği olan adaptör gibi geldi. Fiyat direk ikiye katlanmış diyebiliriz, geçen sene ani bir kararla son anda aldıysam da doğru hareket olmuş. Pamuklara sarıp saklamak lazım.
 
konu baya uyumuş ,bende şehir, tur ,fitness bike ,mtb derken e gravel almış buldum kendimi ve çok da memnun kaldım .
 
  • Beğen
Tepkiler: KrtgSltr ve sC&Cr
Modelin bu seneki halefi ortaya çıktı.
(link)
36579 lira :hihi:
Kabaca baktım özelliklerine, belki gözümden kaçanlar olmuştur ama tek fark tubeless jantlar ve 7 saat yerine 4 saatte şarj özelliği olan adaptör gibi geldi. Fiyat direk ikiye katlanmış diyebiliriz, geçen sene ani bir kararla son anda aldıysam da doğru hareket olmuş. Pamuklara sarıp saklamak lazım.
Ne kadar garip. 2021 de link vererek 36579 lira olan bir bisikletin şu an için 2023 sonu fiyatının 99700 olduğunu görmek insanı oldukça üzüyor.
 
konu baya uyumuş ,bende şehir, tur ,fitness bike ,mtb derken e gravel almış buldum kendimi ve çok da memnun kaldım .
Hayırlı olsun, benimde 2 hafta oldu alalı şimdilik memnunum. Sadece pil yuvası boşluklu ses yapıyordu. Bununla ilgili araya sünger koyarak sesi kestim. Gidon boğazının da sessiz olduğunu söyleyemem bozuk yollarda anti shock yay çeliklerinin sesi geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: KrtgSltr
Geri