Selam herkese. Bende bu hafta itibariyle Carraro G4 alarak dağ bisikletinden gravel bisiklete geçmiş bulunuyorum (anca bu kadar geçebildim) ve Carraro ailesine dahil oldum.
İnternet'te çok araştırdım fakat G4 hakkında satıcılar ve fabrikanın kendi söyledikleri haricinde çok fazla bir şey bulamadım. Bu sebeple deneyimlerimi zaman zaman paylaşacağım.
Bu bisikleti alma sebeplerimin başında o koç boynuzu gibi kıvrılan gidona hayranlığım geliyor
. İkinci sebep ise hafif eğimli yollarda iniş yaparken (-%1-1.5-2) dağ bisikletiyle durmamak için pedal çevirmek zorunda kalışımın üzerimde yaratığı yılgınlık. Üçüncü sebebi diğer yol bisikletlerine göre gravel bisikletlerin yollarımıza daha uygun olduğuna dair inancım. Kısa yada günübirlik turlarda tur bisikletinden daha avantajlı olduğunu düşünmem dördüncü sebebim. Diğer gravel ve yol bisikletlerine göre grup setinin daha kaliteli olması. Aynı grup sete sahip ithal bisikletlerin fiyatlarının iki katına yakın olmasına karşın bu bisikletinde kadrosunun İtalyada üretiliyor olduğu bilgisinin verilmesi (o zaman buda ithal ama Türkiye de toplanıyor demek ki) bu da son sebebim .Bu saydıklarım şimdilik aklıma gelenler.
Bisikleti alalı 1 hafta oldu . Emaneten kullandığım yol bisikletleriyle karşılaştırınca çok rahat 5 üstünden 4- 4.5 alır (Dağ Bisikletinden sonra konfor konusu kafa karışılığı yaratabilir, kategorisine göre değerlendirmek gerekli).
Yaklaşık 170 km yol yaptım (stravaya göre) ve en dikkatimi çeken durma mesafesi neredeyse dağ bisikletiyle aynı, fren sistemini iyi yapmışlar. Eğim konusunda 11li ruble ile çıkılamayacak eğim yok gibi (tabi performansınız ve gücünüz önemli). Lastiklerin yol bisikletlerine göre kalın oluşu hız konusunda biraz geride bıraksada, denge, duruş mesafesi, manevra kabiliyeti bu eksiyi fazlasıyla artıya çeviriyor. Ayna kol ikili olduğu için arka rubledeki (11li olduğunu tekrar hatırlatayım) vites değişimlerinde aktarıcı mekanizması zincire sürtmesin diye ara vites var (ama genede zinciri çapraz yapmaktan kaçınıyorum). G2 de olduğu gibi G4 ünde renkleri göz alıcı olmuş bence. Çift renk olan jant ın renk birleşim yerleri sanki zamanla sıkıntı yaratır gibi duruyor bakalım ne olacak. Kaynak noktalarına gelecek olursak gözün gördüğü üst kısımlarda kapatıcı kaynaklarla görsellik sağlanmışken alttaki kaynak kısımlarında pek bu konu önemsenmemiş. Boy konusunda(boyum 182 cm) ilk etapta 52-53 kadroyu tercih etmek istesem de 55 aldım (kısa kadro önceleri iyi gelse de zamanla keşke 1 boy büyük olsaydı dedirtiyor). İlk yol bisikleti tecrübem olduğu için şimdilik söyleyeceklerim bu kadar. Fark ettiğim özellikler oldukça sizlerle paylaşırım.