Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro'dan üst seviye karbon yol bisikleti: Mavi

Specialized kalite jant sizi hali benim bisitletim pedallariyla beraber sram red li 4.700 kg :harika:
 
Scudo
@mertgulkokan

Açıkçası bunu duyduğuma üzüldüm. Ben alüminyum kadroları da Manisa'da üretiyorlar sanıyordum. Hatta zamanında @İki Teker Bir Adam 'ın videosu vardı fabrika içi üretimini gösteren. Onlarda mı yalandı ? O zaman biz üretiyoruz demeyelim.

Bu bisiklette carraro nun daha önce üretip kimsenin bayinin dahi bilmediği carraro big plus hesabı üretilip talep olmayınca üretimi duran bisikletten olur. Başta vay diyordum ki detaylara baktıkça hevesimiz kursağımızda kaldı. Zaten her şeyi geçtim o fren kabloları orada kabak gibi açıkta durması bile sıkıntılı, aslında içimizde cevherler var ama bir türlü ortaya çıkmıyor. Saçma sapan model yapıp sadece belirli ölçü veya donanımda üretip doları kuru bir şeyleri her yıl bahane edip saçma bir fiyata yapıp piyasaya çıkarıyorlar. Bir sonraki senenin modelinde renk tonunu değiştirip model değiştirdik diye yutturmaya çalışıyorlar.

Biraz piyasaya bakıp insanların tercihleri genel pazarda arzı olan ürünler ne onlara bakıp model tasarımı yapsalar şahane olacak.
 
Carraro,Mavi modeli ile bayrak gemisi çıkartmış.:harika:İlla da bu fiyata satacak,bu fiyata alınası olacak diye bir şey yok.Rantabl bir ürün de olması önemli değil.Önemli olan Accell firmasının bayrak gemisini vitrinine koyarak diğer modellerine rehberlik ve liderlik etmesi, teknik bilgi ve becerilerini günün teknolojisine göre uyarlaması ve diğer firmaların bayrak gemileri ile mukayese edilebilir bir ürün üretme yetisine sahip olduğunu gösterebilmesidir.En azından deniyor olmaları bile takdir edilesi.:harika:
 
Çok sevindim böyle girişim olmasına. Umarım devamı gelir. Bana ilginç gelen donanımdaki FSA dominasyonu. Acaba bu projede bir ortaklık falan mı oldu? Bilmiyorum katılır mısınız ama donanım seçimleri tümüyle çok ilginç bence. Jantıyla, grupsetiyle, gidonuyla... :) Hayırlısı artık...
 
Ürün tamamen vitrin ürünü gibi duruyor(ismi, rengi, tasarımıyla, kullandığı parçalar ile), salcanonun da üst düzey bisikletleri var ama bunlar kademe kademe gidiyor. Fire ve Cloud modelleri var bir tek karbon olarak. Keşke böyle işler peşinde koşacağına fiyatları düşürecek ya da bisikletleri çeşitlendirecek girişimlerde bulunsa Accell bisiklet. Yine de yerli piyasada pek bulunmayan cr road 052(disk frenli yol bisikleti), carraro big plus(plus size mtb)gibi bisiketleri sunmaları takdire şayan.

@Serkan Mıstınoğlu Hocam naaptınız bu bisikleti tasarlayanlar bu kadar düşünmemiştir.
 
Bisikletin açıları olsun üstünde ki donanımı olsun farklı bir iş çıkarmışlar. Böyle girişimler keşke kullanıcı baz alınarak yapılsa çok daha iyi ve verimli olur. :snzdglsn:
 
@Serkan Mıstınoğlu bey paylaşımınız ve incelemeniz için teşekkürler okuması zevkli olmuş.:harika: Şöyle bir soru takıldı kafama bisikleti Accel firması mı üretti yoksa İtalyan olan gerçek firma tüm dünyada satışa sunduğu bir ürün mü 46823835_2381393818571195_7981668610437283840_n.jpgpaylaştığınız bu resimde İtalyan bayrağı ve kuruluş tarihi olunca bir dikkatimi çekti ben küçük bir araştırma yaptım Avrupada satışta olan böyle bir model göremedim hatta Carraro bile yeni model olarak yok. Eğer Türk firması kendi tasarlayıp üretiyorsa eksikleri varsa bile bir başarıdır
 
Elinize, emeginize saglık Serkan bey.

Güzel bir paylaşım ve calisma olmus.
Carraro Mavi isimli bisikletin 2019 yılı satış ve kullanım performansını hep birlikte takip ederiz.
Eksikleri olmasına rağmen yine de ortaya bir calismanın cıkmış olması sevindirici.
Ümit ederim ki Accell Group, bu baslangıcı daha ileri seviyeye cıkarırlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
@Tuars07 bizimkiler isim hakkı satın aldılar, aynı Bianchi gibi. Nasıl ki Türkish Bianchi ile İtalyan Bianchi tamamen farklı şeyler, italyan Carraro da bizim Carraro'dan tamamen farklı. Yani (link) sitesinin bizimle hiçbir alakası yok. Yol bisikletlerine de bakabilirsiniz katalogdan, Mavi, CR serisi falan yok :D (link)

Sokaktaki adam bu bisikletleri görünce "Amanın Biyançi! Orjinal İtalyannn!" diyor. Amaç da bu zaten. Algı yaratmak :cool:
 
@alcest

hocam fotoğraflar kötü o konuya katılıyorum ama o kadar da gömmeyin bence. net bir şekilde stüdyo ortamında çekildiği belli fotoğrafların. cep telefonu ile çekildiğini düşünmüyorum.

@Serkan Mıstınoğlu çok ayrıntılı ve güzel bir inceleme olmuş. bisiklet pek ilgimi çekmedi açıkçası , tasarımını çok basit buldum.
 
Inceleme cok guzel olmus, tesekkurler. Elinize saglik.

Ben kadro formunu anlamadim bir turlu. Yol bisikleti icin buyuk ureticiler bir kac grup belirlemis durumda. Aero, endurance, lightweight, sportive ( race ) diye urun siniflandirmasi yapiliyor. Buna ek olarak all-around kategorisi de olabiliyor ki o da genelde baslangic bisikletleri olabilecek uygun fiyatli bisikletler, fiyatlari cok yuksege cikmiyor bunlarin.

Kisaca, bisiklete belli bir paranin uzerinde ( atiyorum 1500€ ) veren kullanicilar aero, endurance, lightweight, sportive karakterde bir bisiklet almak istiyor. Simdi bu bisiklete baktigimiz zaman ben bunu hangi sinifa sokacagimi sasirdim. Frame aero degil ama jantlar ve handlebar aero, endurance hic degil, agirlik zaten ortalikta yok lightweigt kategorisini de pas gectik, sportive desek surus pozisyonu o kadar agresif gozukmuyor. All-around bisiklet icin zaten bu kadar para verilmez.

Tam arada derede kalmis bir urun. Fiyati tahminim 5000€'dan asagi olacagini sanmiyorum. O fiyata all-around haric bahsettigim siniflarda/kaliplarda olan pek cok kendini kanitlamis markanin urunu varken kim neden bunu alsin?

Hadi diyelim ki denildigi gibi bayrak gemisi urun, vitrini konsun diger modellere liderlik rehberlik etsin de hangi konuda yapacak bunu? Frame zaten belli bir karakter sahibi degil bundan baz alinarak diger modeller uretilsin. Ya da canyon gibi kendi uretimi olan parcalar var, bunlarin daha ucuz, farkli versiyonlari alt urunlerde kullanilsin. Ya da tasarim acisindan baz alinacak bir model de degil, o gidonun montaji tam felaket. Hangi konuda rehberlik/liderlik edecek o belirsiz.

Kisaca satilabilir bir urun degil, liderlik edebilecek yenilik getiren bir prototip de degil. Yukarida bahsettigim siniflar disinda yeni bir sinif yaratabilecek marka imajindan da yoksun. Satabilirlerse bundan basari saysinlar.
 
Üst düzey bisiklet yaptığını döyleyip o kabloyu öyle bırakıp birde yalapşap fotoğrafını yayınlıyorlarsa o bisikleti muhtemelen bisiklet bilgisi ben kadar olan biri tasarlamıştır... “hmm bu pahalıymış kaliteli demekki, takalım bunu”
 
@umutcelik katılıyorum :harika:

Bu seviye bir bisiklet almaya karar veren kullanıcı artık hangi tip, neye özel bir bisiklete bineceğine karar vermiş ve o alanda hızlanmak ve uzmanlaşmak istiyor artık. Ya dağ keçisi olacak, ya yalnız kurt olacak, ya weight weenie olacak :D Ya uzun yolcu olacak, ya da pelotondan çıkmayıp sprinter olacak :islik:

Sanırım Salcano'nun XRS 001 UCI'de attığı adım tamamen doğruymuş, farklı bir firmadan sipariş geçip, kadroyu boyatmasından bahsediyorum. Orjinali DengFu R06 olan kadroyu krallar gibi sipariş ettirip, 2 farklı renkte piyasaya sürdüler (Biri Torku için :cool:) (link)
Ve hiç de umurlarında olmadı. "Aa bu kadroda ilginç bir şekilde çift pivot, yani DirectMount kaliperler kullanılıyormuş, dur ben bunu değiştireyim" falan demediler :D Noktasına dahi dokunmadan sipariş verdiler, başarılı bir şekilde ürettirdiler. Ne suya ne sabuna dokundular, malların boyası bile Çin'de atıldı :cool: Temiz iş, başları ağrımadı. Tasarımcıya harcama yapılmadı. En önemlisi risk yok. Zaten bir süredir piyasaya sürülmüş, satılıp kullanılmış olan bir kadroydu bu. Yani risk de yoktu.

Salcano firmasının çok temiz, kılçıksız bir adım attığını ama Accell bisikletin gerçekçi olmakta pek başarılı olamadığını düşüyorum ben de o_O Tamam dev bir adım atıp adından söz ettir de, önce boş bir kağıda 3-5 hedef yazsaydınız bari. "Beyler biz bir şeyler yapıp rekabet ortamı yaratacağız tamam, ama bunu yaparken herhangi bir amacımız olacak mı?" Veya şöyle düşündüler: "Yahu boşverin, ünlü,tanınmış bir tasarımcıyla anlaşırız, ekipmanlarını da ULTRA-HİGH-END patlattık mı herkes bayılır zaten". :cool:

Sevgili Carraro, hayatınızda hiç Metron jant seti görmüş müydünüz bu bisikletten önce bunu da ayrıca merak ediyorum :eek: Bence profilli jant olduğu için onların da hoşlarına gitti ve "Bu olsun!" dediler :harika: Benzer seçimi entegre gidon sisteminde de yaptıklarını düşünüyorum. "Aa bu çok güzel ama tek parça oha, tamam sarın bunu alıyoruz" :D

Beyler Trek Madone 9.9 mu yoksa S-Works Venge VIAS mı var elinizde hayırdır?

Carraro Fire'yi görünce "Ne ayak bu kadro ya?" diyen bizler, benzer soruları da Mavi için soruyoruz çünkü löp diye önümüze atıldı kadro bir anda. Hiçbir detay yok o_O

Umuyorum Mavi için düşünülen tek satış seçeneği bu değildir, nasıl ki XRS 001 UCI hem tiagra setle, hem Dura-Ace setle satılıyor, umarım Mavi de o şekilde satılır ve bu tanıttıkları en yüksek bileşenli seçim olarak sunulur. Öyle olsa bile XRS 001 UCI Ultegra Dİ2 modelden 2 tane alıyor olacağız bu fiyata ama olsun! Yine de razıyız! :D Yeter ki mantıklı bir şekilde piyasaya sürsünler şu kadroyu :harika:

Carraroya Metron jant, FSA WE, 5D :naslyany: Sakin olun beyler bisiklet TDF falan koşmayacak, en fazla maltepe sahilde grup sürüşü yapılacak bununla :ckskc: Renkler de tutuyor, belki Örken'in burun kıvırdığı israil Cycling Academy 2019 yılında Carraro Mavi kullanır! :eek::eek:

20171116_125422_670.jpg

:ssrtcbya: Yoksa!?

Pininfarina'dan in, Carraro'ya bin! :islik:
 
Kablo konusunda bu marka da patlamış sanırım şahsen ikisi de göze hoş gelmiyor kodro içinden de geçebiliyor bildiğim o kablolar ama neden yapmamışlar anlamadım sanırım maliyet dolayısıyladır ama 5-6 bin dolar veren adama onun maliyeti koymaz ki abi
6.700 dolarlık bir bisiklet
(link)
 
Bu bisikletin fiyatı uygun denilebilecek (parça fiyatları toplamı ucuz) seviyede olur ise burda yerlere vuranların gözünde bir anda güzelleşecektir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
1DA5F482-BF2E-4E64-AF65-5D2CE13661AA.jpeg Bisikletin donanımını oluşturan markaların distribütörlüğünü yapıyor accel grup. Bu yüzden o markalar tercih ediliyor. Hoş hiç birini satamadıkları için bisikletlere yüklemişler malzemeleri :) ayrıca fotoğrafta da göründüğü gibi aero bir alın borusu ve furş takımına bütünlük sağlayacak metron gidonun Boğaz kısmı bu kadroda çok dengesiz durmuş. Bunun yanısıra standart kadro alnı çok zayıf hale gelip bir darbe veya ters baskı uygulanmasında şaft borusunu kırmaya müsait hale gelmiş.
 
Geri