Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çelik alaşımlı yol kadrosu imalatı

Yapalım mı?

  • Yapın

    Katılım: 58 79,5%
  • Yapmayın

    Katılım: 15 20,5%

  • Toplam katılım
    73
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Merhabalar arkadaşlar düşündüğüm bir hususdu bu aslında birkaç günlük araştırmam sonucu farkettimki türkiyede el yapımı kadro satışı ve imal eden kullanan yok. Biz bu gece 3 arkadaş bu saate kadar kafa kafaya verip birkaç cizim birkaç kaba taslak hesapla 1,485gram net kadro agırlığı ile bir yol kadrosu imal etmeyi dusunuyoruz bize maliyeti 200tl 250tl civarlarında olacak tahminimizce ve seri üretim yapsak minimum günde 4 kadro üretme imkanimiz olur bu şartlar altında. Sizin görüşünüz nedir ne denli bir işe girişmiş oluruz satmayı düşünüyoruz biz türkiye genelinde tabi talep doğrultusunda fiyat olarakda eğer kadrolarımız testlerimizde çatlamaz kırılmaz ise 400tl gibi bir rakama satışa sunucaz sahibinden gibi siteler aracılığı ile.

Tabi şöyle bişeyde var deneme amaçlı volkan kardeşim kaynak için birkaç tür kaynak deneyecegini söyledi hangisinden en verımlı sonucu alıcagımızı onun yapacagı işcilik sonucu görecegiz ve hafifliği için olabıldıgınce kaynak direncini indirgeye cekip boru et kalınlıgını dusurup ısıya dayalı farklı bir yöntem kulllanmayı planlıyor. Şuana kadar inceledigimiz fabrikaların üretimlerinin dışında birkaç yöntem hatta kaynaksız bile düşündü.

Sizin görüşleriniz ne olur bu konuda işlem bizim için basit bir şekilde mükemmel bir işcilik cıkarırız deneyerek cunki tek kafamıza takılan konu kaynak kısmı oldu her fırma farklı kaynak kullanmış ve suan en başarılı gördügümüz sarı kaynaklar tabi biz bunu kullanmayıp malzemeyi hafif tutmak için farklı yollara başvurup fabrika üretimlerinin dışında bir hafiflikde hatta malzeme üzerinde uzun süreli çalışarak 1300gramlara kadar indirebilicegini idda ediyor arkadaşımız cizim konularını kuzenıme bıraktım bırkac cizim yaptı ve birkaç cizimde çaldı internet aracılığı ile.

Yorumlarınızı beklıyoruz çalışmaları ben buradan başlarsak allahın izniyle ileticem herkese.
 
Scudo
Merhabalar, güzel bi düşünce ama merak ettim nasıl prototip oluşturmadan 1450gr sonucuna ulaştınız, mesela kadro borularını nereden temin etmeyi düşünüyorsunuz, iyi kalitede işlenmiş profil bulmak pek kolay olmayabilir, işin en zor kısmı ise bence ustalığı, bence kesinlikle yapın deneyin ve sonucu görün, ama seri üretim derseniz kadro yapımında yetkin olduğunuzu ispatlamanız gerekebilir kurs - sertifika artık neyse.
kolay gelsin
bir de kaynak işçiliği baya zor : (, yani kaynaklar bittiğinde kadronun hala arzuladığınız açılarda olup olmadığı : )
 
@Tasogare kaynak ustamız suan gemı tershanelerinde işçi olarak çalışıyor geçmişinde aynı yerde tt custom da birlikte çalıştık motorsiklet imalatı. motorsiklet şasesinde kullandıgımız profiller var akıllarımızda artık gramajlarını ezberledıgımız için hesaplamada sorun yaşamadık. Ne gibi sertifika gerekir tam olarak sonucda motorlu taşıt için üretim yapmıyacagız kendi atölyemizde üretim yapıcaz el emeği bunun için devlet bizden sertifika talep edebilirmi yada onay vesaire ??
 
Seri üretim için herhangi bir sertifaka zorunluluğu olduğunu sanmıyorum ama belki piyasada güvenilirlik için soran olabilir. Birde eski yol kadroları geçmeli oluyordu. Borular ek yerlerinde daha kalın parçaların içine giriyor, daha sonra ısıtılan borunun ek yerine içerden eritilmiş malzeme -genelde tunç- akıtılıp içeriden kaynaklanıyordu. Dışarıdan herhangi bir kaynak vs. izi görülmüyordu. Zahmetli ama şık bir işçilik oluyordu. Belki deneyebilirsiniz.
 
devleti bilemem, ticari kısmına hiç girmiyorum.
ama satın almak isteyenler sertifikanız varmı diye merak eder, en azından ben ederim : ) siz zaten yapmaya niyetlisiniz galiba bi prototip, bence o deneyimden sonra netleşir bazı şeyler, kadro açılarını mesela neye göre belirleyeceksiniz,tamamen kendiniz mi tasarlayacaksınız ve seçtiğiniz açıların fiziksel etkilerini bilmek gerekir diye düşünüyorum. eğer hobi amaçlı tasarımlar yapacaksanız çok güzel işler çıkabilir, ama performans amaçlıysa, ben öyle anladım, işçilik ve deneyim yeterli olmalı

TT Customda imalat yapanların sertifkası var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@sezgindurmus düşündüğünüzü arkadaş kaynak kullanmadan vıdalama yöntemiyle bile düşündü vida ağırlıgı ve sağlamlığı için titanyum civata aliminyum civata başı düşündük ama işin içinden cıkamadık sabah oldu kafa durdu doğal olarak. Dediğiniz olaya kaynakcılar sarı kaynak der bende öyle diyorum pirinç kaynagıdır sert kaynaktır catlamaz ama kırılır ve agırdır güçlü bir kaynak degıldır ama kırılması mucizevi birşey olur eger usta birisi işciliğini yaptıysa catlaması mümkün degıl yanı benım bıldıgım kadarıyla diyeyim yada..
 
Olmaz diyenlerin inadina "Bismillah " deyip başlayin kardesim. Hersey zaten bu noktada basliyor " _Yapamannnnn" diyenler oldugunda...
Olur niye olmasin. Guzel ve yerli bi isimde bulun kadronuza....belki ilerde kendi bisikletinizi imal edip bile ufaktan satmaya baslarsiniz
 
@Tasogare biz herşeyini birazda diyer bisikletlerden esinlenerek tamamen kendimizce birşey cıkarmak istiyoruz ortaya. Hedefimiz performans tabiki celiği en hafif haliyle sunmayı planlıyoruz aslında cokda basit bir olay ama diyer firmalar üreticiler neden hepsi aynı malzemeyı kullanmış anlam veremedık çelik kadroların hepsının malzemesi aynı ve aynı boru kalınlıkları kullanılmış biz daha ince düşünüyoruz ve boruyu imal etmeyi bile düşündük çelik bakır alaşımı ile bi niyetimiz var tabi karışımın sertlik derecesi nasıl olur bılmıyoruz ve benım bahçemdeki atölye boru yapılacak biryer değil zaten :) tt custom da tabiki firmanın sertifikası tip onay belgesi bile hatta lisansı patenti bile var ve dünyanın en iyi ilk 10 özel yapım motorsiklet fırması arasına 2014 senesinde girdi diye duydum ama çalışanların bir sertifikası yokdu yani enazından bizzat benim herangi bir sertifikam yokdu çırak olarak girmiştim ben oraya sonra öğrendikçe pozisyonumuz değişti.
 
@c33nk doğrudur içeriye eritilen maddeye sarı diyorlar şimdi sarı diyince belki anlaşılmaz diye düşündüm ama maşallah forumcak bilmediğimiz yok :)

Doğrudan alanım olmadığı için sarı kaynağın artısını eksisisin bilemiyorum ancak görüntü olarak çıkan sonuç gayet başarılı oluyor.

Birde işi ticari olarak düşünürseniz isim türkçe veya en azından orjinal bişey olsun. Rizolli, lazzetta, cenolli, vs. olmasın :)
 
@c33nk
1 ) Siz deneye deneye en doğru kaynağı bulana kadar, kırılan kadrolarınızda birileri sakatlansa yada ölse kendinizi nasıl hissedersiniz?


@c33nk
2 ) Testlerinizden biraz bahseder misiniz? Çekiçle vurmak, yere yatırıp üzerinde zıplamak, iple bir yere bağlayıp arabayla çekmek gibi mi?


@c33nk
3 ) Çığır açacak bir projeye olacağa benziyor. Yeminle benim de aklıma gelmişti!!

@c33nk
4 ) A4 kağıdı kalınlığında yaparsanız çok hafif olacağı kanaatindeyim :) Şaka bir yana, kadrodaki tüm borulara farklı miktarda yük biner, bu sebeple farklı boru çaplarına ve farklı et kalınlıklarına sahip olurlar. Hatta aynı borunun farklı bölgeleri bile farklı et kalınlıklarına sahip olabilir. Bunu projenize kesinlikle dahil edin, faydalı bilgi.

@c33nk
5 ) Bu fiyata Türkiye'de onlarca yıldır bilinen markaların aluminyum kadroları satılıyor. Nasıl satmayı planlıyorsunuz?

@c33nk
6 ) Hafiflikten başka idealiniz var mı merak ettim? (Mesela "sağlamlık", üzerine insan biner belki?)


@c33nk
7 ) :) iyi iş

@c33nk
8 ) Valla iyi ki olmamış bu zamana kadar dedirtti şu yazın. Böyle iyiyiz biz.

Türkiye'de kadro üretimiyle de, kadro toplamasıyla da profesyonel derecede ilgilenen insanlar var. Bu, alanında uzman insanlar* dururken, bir gece yarısı kadro üretmeye karar veren 3 arkadaşın böyle bir işe girişmesi çok ironik olmuş.
İlginç bir hayal, başarılar dilerim :)


---------------------------

*Burçak Erbil,


*Doğukan Aksu,
(link)
 
@mariokaldato kısmet bakalım bu 3 kafadar nelere imza atıcak merak edıyorum yaparız yapmasına ama malzeme hafif olmadıkdan sonra yapsakda nafile karbon hafifliğine yetişmek gerek.
@sezgindurmus wallahi bir kadroya başlayalımda isim konusu aklımızın ucundan geçmedi ama olur yani koyarız bir isim forumun adını bile veririz yada farklı birşeyler bulunur iş oraya gelsinde bizim amaç sadece yarışlarda yerli kadrolar kullanılsın ucuza satalım herkez alabilsin 5000€ luk bir kadrodan daha kaliteli olsun amacımız sadece türkiye içi yabancı piyasayı bitirmeyi tabi hedeflemiyoruz ama zaten çok aşırı talep olcagınıda sanmıyoruz enazından bir başlangıç olmuş olur hafifliği agırlıgı hesaba katmazsak 1 saat içerisinde kadro yapılabılır.
 
burda bi kaç fotoğraf var, sıkılmadan hepsine bakabilirseniz sizde kadro yapabilirsiniz, en sonunda gözü kısıp arkadan bakmak gerekiyo :)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: selmantuncer
@Serkan Mıstınoğlu kuzenim mühendis öncelikle cizim işi oyuzden ona kalıyor bisiklet kadrosu gercekden basit bir iş biz motorsiklet ürettik ki ben 2 yıl kadar çalıştım önce sağlamlık gelir testler şu şekilde yapılıyor 3 tonluk bi pres 110km hızla şaseye vurur kaynak kısımları rötgen cekılır incelenır kırıkları tartışılır çatlaklar görüşülür 6 şase 'kadro' denenir genelde 6 sı üzerinden değerlendirme yapılır hepsının hasarı aynı duzeydeyse onay verılır velasıl ben kendim motorlu taşıtlar üzerinde ciddi işlemler yapan ve arkadaşlarımdanda yapamadıgım kafamın basmadıgı konuda yardım istedigim biriyimdir ben fikiri attım biz en iyi malzeme en iyi kalitede çok üst düzey bir kadro imal etmek için toplandık bu gece ve bu teklıfı ortaya ben attım tabi yapınca ilk binecek kişi ben olucam ve sehirler arası yola cıkarım burdanda fotograf paylasırım olacaksa ilk kaza benım basıma gelmiş olur enazından ki hiç zannetmiyorum.
 
8 maddelik "gerçekler" çok iyimiş :)

@c33nk
baba bana kalırsa bence siz 3 kişi bunla uğraşacağınıza 27 kişi daha bulun, yemin ediyorum Boeing in ocağına incir ağacı dikersiniz, bi tane airfuzz a 320 yapsan, üfff
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Tasogare burda yada başka biryerde ne ben nede şurdaki arkadaslar hic birisi kimsenin canını bile bile tehlikeye atmaz biz yapamayacagız dedigimiz an bırakırız zaten eger düşündügümüz agırlıgı geçerse üretmeyiz.
 
kadro yapmak kolay iş diyorsun ama yanılıyorsun, custom kadro yapmak, gerçi hepsi custom oluyo ama böyle plaj bisikleti, eğimli kıvrımlı havalı, işte o kısmı kolay, hatta bu işçiliği yapan biraz deneyimle üzerine motor da koyar
ama performans kadro dediğinde iş değişiyo, kolay değil, ama yeterli donanıma sahip lursan neden olmasın, bence ilk işiniz bu olsun hatta
 
Şu yazılanları keşke imkanı olsa da bir specialized, pinarello gibi bir firmanın arge mühendisi okusa. Kendini nasıl hisseder acaba çok merak ediyorum :D
 
@Tasogare zaten bir iki kişinin lafıyla biz bu işten vazgecmeyiz biz elimizden gelenin en iyisini yaparız olursa olur olmazsa kaldırır kenara atarız bizden daha iyi yetenekli birkaç genç cıkıp yapana kadar oturur bekler izleriz ama olmaz diyenlerle zaten olacagı varsada olmuyor benim babamda custom bir motorsikletim var 1998 yamaha virago 535 o şaseyi kesme toparlıyamazsınız olmaz demişti şuan tamamen custom bir şaseyle 3 yıldır kullanıyorum ne kaynak yerlerı kırıldı ne borular genleşti nede başka birşey oldu çok şükürde olmadı rabbim yüzümü yere baktırmadı yapmak isteyince oluyor yani ve benim kaynak bilgim bu motorsikletimin şasesinin borularını büküp kaynatırken lehim yapma becerisinden öte degıldı yalnıs hatırlamıyorsam cunki o dönemler askere bile gitmemiştim daha yeni yeni çıraklıgımızı atmıştık.

@Serkan Mıstınoğlu serkan bey yalnız tt motor aş nin şase imalatı yapan arkadaş yapacak bu kadroyu bilginiz olsun mühendis beylerede iletirsiniz hatta tarhan telli bu hafta istanbul şişlide gidip görüşün volkan dıye bır şase ustanız varmıydı diyerekten girersiniz konuya.

Serkan bey türk insanının birşeyi imal etmesinden rahatsızlık duydugundan ötürü konuyu kitleyıp sılebılırsınız farklı forumda detaylıca görüşebiliriz arkadaşlar forum ismi vermek istemiyorum özelden soranlara dönerim. ( bu kadroyu yapıcaz yalnız herkezin bilgisine )
 
@Serkan Mıstınoğlu
Alayci tavrin hoş degil bence hemde forum yoneticisine uyan bi tavir degil
Basari calisarak olur oyle klavye goygoyuyla olmaz serkan bey. Kasila kasila markasini verdiginiz firmalarin muhendisleride durmadan calisarak geldiler o seviyeye hatirlatirim
Yapici elestiriye okeyim ama alay etmek olmaz
 
Karşılaştırma olsun diye söylüyorum, şu çelik kadronun ağırlığı yaklaşık 1800 gram:
(link)
Colnago, en köklü firmalardan birisidir ve onlarca yıllık bilgi birikimine ve özel alaşımlardan imal edilmiş borular kullanmasına rağmen ağırlık olarak sizin öngördüğünüzün yanına bile yaklaşamamaktadır. Fiyatı da sizin düşündüğünüzün 20 katı.

Ayrıca şunu da okumanızı tavsiye ederim:
1500 gramlık bir çelik!

Kısacası, standart profiller kullanarak 1485 gram gibi bir ağırlık elde etmek için çığır açan bir buluş yapmış olmanız gerekli; yoksa da sağlamlık ve rijitlik bakımından kullanılamaz bir kadro elde edeceğinizi düşünüyorum.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri