Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çelik alaşımlı yol kadrosu imalatı

Yapalım mı?

  • Yapın

    Katılım: 58 79,5%
  • Yapmayın

    Katılım: 15 20,5%

  • Toplam katılım
    73
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@c33nk Yaparsınız neden yapamayasınız ama bunun için gerekli kriterler var...Mesela seri üretimde imalata yeterlilik belgesi gerekecek, kaynakçınız çok çok iyi olmalı sabit arkadaş olacak...Kaynak işi ciddi iştir... Testler var sonra; çekme, basma eğme vs ayrıca kaynak röntgenleri... Çizimler için mühendise ihtiyacınız yok teknisyen bile olur ama kadro açıları için bir profesyonele ihtiyacınız olacak... ;) Bence yaptığınız en büyük hata böyle bir planımız var nasıl olur olmamalı..Onun yerine ilk prototipi ortaya koyup biz bunu yaptık testlerden bunlar bunlar çıktı vs. olmalı...Siz başlayın yapın bişeyler çıksın ortaya bende size destek olurum...
 
Scudo
Ben de sizin gibi hevesliyimdir, bir konuda yeterince bilgi topladıktan sonra hemen faaliyete geçerim. Eğer kendi tasarımınız olan Bi kadro kapalı ortam testlerinde başarılı olursa kadroyu ilk deneyecek kişilerden olabilirim. Konuyu takibe aldım:) Son halinin fotoğraflarını paylaşırsanız sevinirim. başarılar
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Uyuyordum arkadaslar gecem gunduzum bırbırıne karıştı yaklasık 30 saat sonunda bir kadro imal ettik bilgisayar açmaya fırsatım olmadı yine telefondan giriyorum. İlk oluşturgumuz profilden kaynaklı hatadan dolayı tekrar parçalanıp ana bağlantı noktalarını biraz büyütüp ve et kalınlıgı arttırıp sadece 1 tane olmak kaydıyla yaptık kadronun tüm dişlileri açıldı frenler ve suluk için birkaç yeri es geçmişiz onları tamamlayıp perşembe günü bi test edicem. Fotograf çekmedim yapım aşamalarını videoladık fotograf makinesiyle ilk denememiz oldugu içip bütün ekip güle oynaya eğlenerek keyifli bi video çektik küfür vs içerikli olduğu için sansür ve montajlarını yapıp kısa sürede youtubede paylasmayı planlıyorum olmaz diyenler vesaire izleyip nasıl oldugunu ve biz onu yaparken nekadar eglendıgımızı görmüş olur 1 kadro için yaklasık 10 saat uğraşıldı diyebilirim değdimi derseniz zaman göstericek ağırlık olarak sözümüzde duramadık 1800 ü geçtik hatta net olarak hatırlamıyorum ama bi hayli ağır oldu şahin metaryellerden yarın istedigimiz profil için fiyat alıcaz bu kadro sadece yapabilicezmi diye yapıldı hatta ilk yaptıgımızda orta göbek çapını milimetrik tuttturamadık tekrar malzemeye diş açmak zorunda kaldık vesaire şu yaptıgımız kadronun maliyeti sadece boşa giden profiller 300 400lirayı buldu tabi şuan test deneme yanılma yöntemleri kadro satışını sadece birkaç kişiye yapıcaz her önüne gelene satmayı dusunmuyoruz ki bugun bu forumdan yanıma gelen 2 arkadaş oldu onlara teşekkür ediyorum gercekden farketmedigimiz ciddi bi konuda bizi uyardılar egerr yazımı görürlerse bugün söyledikleri için ve kalkıp kapıma kadar gelip yardımcı oldukları için sonsuz teşekkür ediyorum tekrar tekrardan kısaca özetlemek gerekiyorsa çok basit yapması biraz çevre ve yaptırabılıcek imkanınız varsa interneti kullanıp çok rahat bir iş ortaya koyabılırsınız ve hali hazırda satılanlarda daha sağlıklı olacagına eminim cunki sağlamlığını test etme geregi bile duymadık 9 usta gördü ortaya cıkan malzemeyi bu 100 kilo bir insani taşıyamazsa bu mesleği bırakalım dediler ki topkapı güven sanayi sitesinden tornacı ismet ustaya burdan sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum kendileri bu foruma üye zaten görür mutlak yazar diye düşünüyorum ismet abi yemin ediyorum yüzüne söyleyemedim ama kadronun üstüne cıkıp fotograf cektirdin kadroya tekme attın üstüne cıktın balyozla vurdun kaynakları kıramadın güzel bi test yaptın senin elinden geçtiyse daha bişey olmaz diyoruz biz arkadaşlar arasında ve nasıl bir profıl kullandıysak balyoz darbelerıne ezilme bile olmadı umdugumuzdan daha sağlam oldu. Bir sorun daha yaşadık milimetrik bir uzunluk kısalık yaşarsanız eger yapmaya niyeti olan varsa o milimetrelere iyi dikkat edin diyorum sadece başka bişey demiyorum. Biz yabancı bir sitenin projesindeki cizimlerin aynısını deneme amaçlı uygulamaya koyduk kendi cizimimiz degıl ilerleyen günlerde arkadaşlar bizim cizimlerimizin 3 boyutlu halini hazırlayacaklar onları kullanıcaz.
Ben konu silinebilir polemik yaşanmasın demiştim moderatörlermiz çok anlayışlı girdikçe hepinizin mesajını okuyorum kimse boş yorum yazmasın işlem çok basit bir işlemdi uçak yapmadık korkmayın 2 tekerlegi birbirine tutacak bir bisiklet kadrosu yaptık ve buraya bircok olumsuz yorum yazan arkadasa soruyorum hanginizin eli anahtar tutuyor eger tutuyor ben şundan bundan anlıyorum diyen varsa ben çalışmıyorum evim yerim yurdum belli yazsın özelden bahçemdeki garajımda kaynak alet edavatım eksiksiz birçok aletim mevcut gelsinler bi onlarn yapacakları işlemleri görelim çünki yapılan ve yaptıgımız işler çok farklı burdan klavye üzerinden yazarak olmuyor bu iş madem çok bilen arkadaslara diyorum biliyorsunuz bukadar bilginiz var birikim yapmıssınız benim gibi bisikletten az bucuk anlayan adam kadar olupda bugune kadar ne diye bir işe girişip bir projeye imza atmadınız ben yaklasık 1 yıldır bisikletle ilgiliyim sizden daha yürekli atılgan gördüm kendimi restorasyonla başladım kadro yapımına geçtim kadro yapımından sonra jant yapımı maşa yapımı fren vites zincir vesaire komple bisiklet inşa etmeye kadar gider bu iş yapılmaz olmaz diye birşey yok türkiyede herşey olur güzel kardeşlerim kafanız basıyorsa olur araba yapanlar var biliyorsunuz dimi hatta size bir film öneriyim izlemiyenelrde izlesin devrim arabaları ozamanın şartlarıyla imkansızı başaran piston döken mühendis degıl imiş bir torna ustası hatırlatırım ve bircok usta var yabancı otomotiv fırmalarında cok ciddi işler hala yapan ve mühendis olmayan. Bu arada ben lise mevzunuyum cahilim elimden gelen bu alınmasın kimse üniversite yüksek lisans doktora yapan arkadaşlar yapamamış biz yaptık oldu.
 
Girişiminiz çok güzel destekliyorum umarım başarılı olursunuz.
Sadece küçük bir tavsiyede bulunayım naçizane yaptığınız kadro çok hafif ve dayanıklı olabilir hatırı sayılabilecek sağlamlıkta yapmış olabilirsiniz ancak sağlamlığını kanıtlamaya çalıştığınız argümanlar tenzih ediyorum falancı tornacı şöyle dedi Ahmet usta balyozla kaynağı kıramadı vs bağlamında en azından beni ve benim gibi teknik açıdan yaklaşmak isteyecek nicelerini ikna etmenize yetmeyecektir. Yapılan testleri araştırıp nelere dikkat çekildiğini bulmanız faydalı olacaktır. Bisiklet 100 kg bir insanı taşıyacak sandalye değildir, kadro sadece iki tekeri bağlamaz bu kadar basite indirgemek doğru yol almanızı maalesef engeller. Helikopterler için vinç bağlantı parçalarından piyasada bulunan cabrio araçların %40 ına yakınına kinematik mekanizma parçaları üreten naçizane 18 yıllık mühendis ve 22 yıllık metal üretim tecrübesi olan bir bisiklet sever olarak gönlünüze göre yol alabilmeniz için ufak tavsiyeler minvalinde yazıyorum.
 
@gokhankoc
Evet doatum sana katiliyorum. Zaten ünlü kadrolarin bu derece pahali olmasinin esas nedeni kullanilan malzemenin maliyeti degil harcanan muhendislik ve arge calismalaridir. Bende eskiden " nedir yani 4 tane boruyu kaynak ediyolar" kafasindaydim ama ne zamanki ogluma scott voltage aldim o zaman bu fakir fikriyatim tamamen çöktü ehehehe :D kadro tasariminin perfornansi nasil etkiledigini bizzat deneyimledm ve kendi mth den sogudum yalan yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Öncelikle elinize sağlık. Her ne kadar görmesek de uğraştığınız bir şey var ortada ve bir iş çıkardığınızı söylüyorsunuz. Konunuza yazmış olduğum iki mesaj var ve ikisinde de yapmış olduğunuz işi desteklediğimi anlayabilirsiniz. Fakat bu yazmış olduğunuz son mesajdan sonra yapmakta olduğunuz, yapmaya çalışmakta olduğunuz işin ciddiyetinin farkında olmadığınız hissine kapıldım. Bir fikir, bir üretim peşindesiniz ki bence bu mükemmel bi olay. Ama şu satış fikrini kesinlikle ve kesinlikle aklınızdan çıkarmanız gerektiğini düşünüyorum. Gereken testler, onaylar sağlanmadan kimseyi bu kadrolarla baş başa bırakmanın mantıklı olmadığı fikrindeyim. Sağlamlığına verdiğiniz onay sanayideki kaynakçılar, ustalar olmamalı. Onları küçümsediğim anlaşılmasın kesinlikle ama üretmeye çalıştığınız şey bir araç. Ve üzerinde insan taşıyan bir araç. Her binişte kaza ihtimalini düşünerek üretilmesi gereken bir araç. Heyecanlı, heveslisiniz fakat bu kadar kısa sürede ne gibi hesaplamalar yaptınız? Ankara'dan bir abimiz Brelis Cycles adresini vermiş konunuza. Açıp okudunuz mu mesela? En basitinden orada sizin yapmaya çalıştığınız işi profesyonel anlamda yapan biri var ve bu işe girişimini falan anlatıyor. Yaptığı araştırmalardan, katıldığı eğitimlerden, neden çeliği tercih ettiğinden bahsediyor. ODTÜ mezunu bir mühendismiş aynı zamanda. Yanlış anlamayın sizin lise mezunu olmanız bu işi yapamayacağınız anlamına gelmez. Kesinlikle kastım bu değil. Söylemeye çalıştığım mühendislik eğitimi almış ve yıllarca üst düzey projelerde çalışmış birinin bile bu işe girişirken yaptığı ar-ge çalışmasının ne kadar büyük olduğu. Sizin de ciddi anlamda büyük bir araştırma yapmanız gerekiyor. Yazılan yorumları "Yapamazsın diyorsunuz alın işte yaptım!" olarak değil dikkate alarak ilerlemelisiniz. Takdir edersiniz ki bu forumdaki herkes bisiklete biniyor ve üretmeye çalıştığınız şey bir bisiklet kadrosu olunca herkesin söyleyecek sözü olacaktır. Yaptığınız işe biraz daha ciddiyetle yaklaşırsanız daha sağlıklı sonuçlar elde edeceğinizi düşünüyorum. Kolay gelsin. @c33nk
 
@c33nk Bence ilk aşamada ağırlıktan ziyade sağlımlığa önem verin.
Bildiğiniz gibi bisiklet üzerinde kullanılan karbon ve alüminyuma göre daha ağır ve bir o kadar sağlam bir materyal.
Doğal olarak insanlara ''bu kadro çelikten üretildi'' dediğiniz anda insanların aklına gelecek olan ilk kelime hafiflikten ziyade sağlamlık olacaktır.
Bence olaya bu yönden yaklaşıp yapılan olumsuz eleştirileri de dikkate almalısınız.
Kısmet olur da başarırsanız ve insanlara güven aşılamak istiyorsanız, sertifika şart !
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@einstein05
niye, sevmiyo musun bisikletini ?

@Murat Cömez

ya çok doğru tespit okurken yüzümde bi gülümseme oldu istemsiz :) ben ayrımcılıkta falanda değilim aslında ama şunu anlamadım"İş fikrinde beğenmediğiniz, katılmadığınız hatta isyan ettiğiniz noktalar olabilir, ancak bu size bir bisikletforum üyesini küçümseme ve alay etme hakkı vermez. (Kullanıcı sözleşmesi madde 6) Lütfen yorumunuzu düzenleyin aksi halde kaldırmak zorunda kalacağım."

üyenin kendisiyle değil, ortaya atılan fikirlerin tutarsızlığıyla dalga geçtim, bunları birbirinden ayırmak lazım, ya da ne noktada haddimi aştıysam buraya post edilsin, çünkü ben gerçekten anlamadım. Ayrıca sonraki yorumlarda bana inceden giydiren sevgili üyelerin mesajları konu başından takip etmelerini öneririm.
Ayrıca bana gelen bu basma kalıp uyarı da yeşilçam esintili, kartal tibet sesiyle okuda bak, en sonunda bu konuda herkes girişimci arkadaşa gaz verip, bu ülkede böyle hevesinizi baltalayanlar olur dedikten sonra mutlu sona ulaşılacak,projeye isveçde devam edilirken forumca duygulanıp bi beraberlik hissine kapılacağız, ve son...
keşke herşey böyle mutlu bitse, ama herkes de aynı fikirde olmasa olmaz mı, heves baltalamak falan değil, burada bir soru soruluyor forum üyelerine, üye olarak bende sakince düşündüğümü söylüyorum, üzerine düşülmesi gereken yerleri vs. vs., hiç dikkate de alınmayabilirdi, benimki de diğerleri gibi bi öneri. Biraz ayakları yere basmak Şart, benim C33nk e ancak bu kadar yardımım dokunabilir :( sonra baktım olacak değil, kadro bitsin sonra konuşalım dedim.kadronun yapılmaya başlanmıştır doğrudur, ama resim paylaşamıyoruz malesef, sonra çalıyonuz

@katran
biisikletde bi ilim değilmidir
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Acilari ne kadar tutturdunuz?(baz aldiginiz bisiklete gore)

Prototipi hangi kosullarda nasil test etmeyi dusunuyosunuz?

Edit:kadronun test goruntulerini merakla bekliyorum:)
 
Kadroyla ilgili biz video cektik yaklasık montajı bittiginde 50dk sürecek aşa yukarı bi video olacak neşeli sekılde yaptık ama bukadar olumsuz sert tepkılerden sonra burda paylasmamı beklemeyın ? İsteyen youtubeden ızler yakında montaj yapmasını bılmıorm bırkac kesıt bırlesecek.
 
Konuya bir hevesle girdim ama sonuç husran , ortaya binilebilir makul agirlikta birsey cikmis mi emin olamadim. Surekli kendini savunan biri var , taşlayanlar var , destekleyenler var. İlginç bir ortam. Bu forumda mukemmelden uzak olan seylere hoş bakilmiyor , amerikayi yeniden keşfetmenin insanlara verebilecegi haz goz ardi ediliyor . birakin eglensin millet ortaya guzel bir seyler cikarsa helal deriz , olmazsa olmamis deriz . konuyu acan arkadasta neden bu kadar problem etmis ki burada yazilanlari , buralar hep boyle , ilk mesajina yazmalisin taşlayacaksan kalp kiracaksan okuma buralari diye. Bide tabi bizim turk insani hava atmayi bisey beceremeden oldum demeyi falan seviyor. Anlamiyorum niye boyleyiz .
 
Denemekten zarar gelmez :)

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTB4IXhfeOeawJLUYmMATVAD154QtRmSiKtH4Taz7SMwxRy6h4XUXzAoBtfw

Tabi vazgeçilmeyince tecrübede artacak.. Acele yok

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSMcq1PwRh8HwEUnypqTEvbMhVfUuw9wvAsGBXZ7mfCI8KcKXHx2eF5CexP

Ama zor işler
 
Konu sahibinin talebi üzerine kilitlenmiştir.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri