Scudo Sports

Çizik carbon kadrolar

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Çizilmiş carbon ve almnyum kadrolar hakkında daha fazla bilgi için cnklc07@hotmail.com dan bana ulaşabilirsiniz (halil beybu bir reklam değildir yardım etmek için bilgidir bizim amacımız kimseye köstek olmak diil tam tersine yardımcı olup bilgilendirerek mtb adına destek olmaktır bizim hiçbir şekilde art niyetimiz yoktur içimizde herhangi bir fesatlık bulunmamaktadır...)
 
Scudo
Çizik karbon kadrolarını onardığınızı mı söylüyorsunuz yani?
 
Bilgi almak için niçin mail atmak gerekli?

Madem ki amacınız yardım etmek, o zaman bir konu-sunum hazırlayın ve forum ile paylaşın. İnanın böylesi daha makbule geçecektir eğer gaye hakikaten yardım ve paylaşım ise.
 
Evet ben şahzen gördüm carbon kadro sıfır gibi oldu yaa denemesini de can abi kardeşinin bisikleti (Deniz abi)üzerinde yaptılar.İyi forumlar
 
Tüm boyalar üzerinde çizik kapatma işlerini ben de uygulamaktayım profesyonel olarak yani bu işten para kazanan biri olarak. 2.el aldığım kendi kadromda da boyası tamamen kalkmış yaklaşık 1.5cm2'lik alanı kesinlikle farkedilmeyecek şekilde ilk günki haline yakın giderdim. Yalnız benim yaptığım uygulama çok uzun sürüyor ve işin içine zımparalama ve farklı pastalar giriyor. Bunları işi hiç bilmeyen birisinin yapması neredeyse imkansız;yapsa dahi sırf malzemeler alınmaya kalkılsa 100YTL civarı tutar. birer damla kullanıp gerisini de rafa kaldırmanız cabası. Bence bu işleri bilmeyen birinin uygulamaya kalkması tamamen zaman ve para kaybı.
Arkadaşımızın neden foruma koymadığını da anlıyorum;buraya koysa 2.gün herkes eline zımpara kağıdını alıp çizikleri kapatacağım diye kadrosunu katledecektir. Arkadaşımız mükemmel bir şekilde açıklasa dahi bu iş bilgisi olmayanların yapabileceği bir iş değildir;gerçekten deneyim ve el yatkınlığı istiyor...
 
Çizik karbon kadrolar da ilk günki haline gelir ancak epoksi tabakasında zayıflama olacağından derin çiziklere uygulama yapılmasını kesinlikle önermiyorum!
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Kabtan
bu işi ilkdefa yapan insanlar değiliz yakın zamanda koyacağımız fotolardan anlarsınız.zaten bu olayı herkesin yapmasını beklemiyorum.zaten yapamazlar.birde boyalardan az bişey kullanıp raflardaeskimeside yanlış biz o işi aştık. lütfen akadaşları yanlış bilgilendirmeyelim.saygılar
 
zaten karbona kadar inen çiziklere bi şey yapamazsınız. aliminyum olsa neyse.ben sadece çiziklerden ve vernik kırıklarını söylüyorum.o da yenisindende sağlam ve dayanıklı olacağına garanti veriyorum
 
@Haşim Okyay
Fotoları zaman buldukça koyuyorum.Koyacağım fotolardada göreceksiniz%90 oranınıda yenisi gibi oluyor
 
korbondaki hafif çizik ve vernik atıkları giderilebilir. hatta sıfır gibi oluyor. bu zaten karbonun dayanıklılığı ile ilgili değildir. ben bisiklette yeniyim ama motorcuyum. o yüzden karbon parçalarla çok uğraşıyorum. karbonda şöyle bir hata yapılıyor, f1 şasileri, gp motorlarının jantları karbondur. adamlar karbon kullanıyor çok sağlam deyip, normal motorlarada karbon jantlar takıyorlar. bu çok tehlikeli. yarıştan sonra bu karbon parçaların röntgenleri çelilerek çatlak olup olmadığı kontrol edilir. aynı şey bisiklet kadroları içinde geçerli. ama malesef bizim koşullarımız buna müsait değil. o yüzden derin cizikler tehlikeli olabilir. sadece bilgi vermek için yazdım.
iyi sürüşler.
 
@frtracing

Ben sizin konuyu anladığınzdan emin değilim.Kadroya gelen ciddi anlamdaki darbelere değil sadece yüzeysel vernik çizilmesi (yüzeysel aşnma) nedeniyle oluşmuş kötü görünümünden kurtularak yepyeni sağlam esnek ultra viyole ışınlarına dayanabilen 5 yıl garantili alman patentli birvernik uygulamasında bulunuyorum.Karbon kadroya gelen ciddi darbeler üzerindeki elyaf desenlerinden belli olur
Zaten karbon elyafının kare ve ya baklava dilimi şeklinde olmasının nedeni hen sağlam yapısını birbirine kenetlenerek koruması ayrıca herhangi bir darbede elhaf sarım düzenin bozularak elyafın zarar görmüş olduğunu gösterir.Bu nedenle kadroyu gözle kontrol ettikten sonra ciddi darbe almadığına karar verdikten sonra kalınlık sırasına uygun olarak zımparalama işiemi uygulanır.(250-300-500 ve enson 1200 kum)
Kadro eski vernikten arındırıldıktan sonra gerekirse yazı eksikllikleri tamamlanır ve akrilik tinerle yıkanarak vernikleme işlemi için özel olarak hazırlanmış sulu ortamlı boya odsında en 30 derece sıcaklık ta vernik uygulanır.48 saat sonra kadro kontrol edildikten son uzerine international marka polish ile bizim hissedemediğimiz pürüzler giderilir ve kadro sahibi bu şaşkınlık içerisinde kadrosunu toplamak için çocuksu bir heyecanla evinin yolunu tutar:D Şaka bir yana gerçekten darbelerde dökülmeyen esnek ve parlak vernikli bir kadro elde edilir.

BİLMEM ANLATABİLDİMMİ? Saygılarımla......))))
 
Bilgiler için teşekkür ederiz ;ancak bizim beklediğimiz bu detayları en başından anlatmanızdı.
Benim kendi yöntemim ise eğer çizikler yüzeysel ise sırasıyla 1200,1500 3000 kum zımparalar ile zımparaladıktan sonra ilk önce orta kalınlıktaki meguiar's marka pastayı daha sonra da meguiar's plastix marka cilayı polisaj makinası veya el ile uygulayarak ilk günki haline getirmek. Ama dediğim gibi yüzeysel çizikleri. Detaylı yazmışsınız teşekkürler ancak sinirlenmenize gerek yoktu...
 
@mc pherson

Bildiğim kadarı ile epoxy boya sokucu hariç tiner vs gibi kimsasallarlan bozulmuyor. Ama pasta konusunda emin değilim. Pasta epoxy yuzeyi bozmuyor mu?
 
Herhangi bir bozulma olmuyor. Gerçi pastanın markasına da bağlı;pazı pastalar çok ağır kimyasal çözücüler içeriyorlar. Meguiar's da böyle bir sorun yok. Fakat bende birkaç pasta daha var onlar çok ağır petrol kokuyorlar.
 
@mc pherson
sinirli değilim zaten ancak sinirli olduğumu nerden çıkardınız bir türlü anlayamadım bizim amacımız arkadaşları bilgilendirmek ve paylaşmak o kadar sinir falan yok saygılar
 
Ço iyi bilmesem de bilen birine sorduğum kadarıyla kadro üzerindeki çizikler için tırnak cilasıın yeterli olacağını söylemişti, ama çatlak veya delik varsa durum göründüğünden daha ciddi olabilir, çünkü yüzeyde görülen ufak bir çatlak kadro içerisindeki çok ciddi bir yıpranmanın habercisi olabilir.
 
Geri