Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

@Turan Babacan
Fuji tourning istediğim tipte ama kompanaetleri ağırlaştıryor bisikleti
Cyclocross inceledim ama shimano xt yada slx donanımlısını bulamadım
 
Scudo
@Turan Babacan
105 yol kompeneti oluyor ayni zamanda aynakol çok büyük 46*36
 
ben inceyim ama yarı astım olduğu için rampa çıkarken aynıyız.
ilk günler sizin gibi çok zorlanıyodum 15 günlük işkence dolu günden sonra insan güçleniyor
kanımca sizin de kaslarınız güçlendikçe sıkıntılar azalacaktır
 
1.82 boy 100 kiloydum (şu anda 82 kiloyum) ve ilk yokus denemesinde yarı yolda kendimi cimenlerin üstüne atmistim. Zamanla daha iyi olacak moralinizi bozmayin şu anda sehir bisikleti ile ayni yokuşu 30 km/s hızla cikabiliyorum. Bu arada düşük vites o kadar iyi bir çözüm değil pedal çevirdiğiniz halde yerinizde sayarsiniz

Bu arada o kiloları yakmanin esas yolu yokus çıkmaktir.
 
yokuşu çıkamamazın en büyük nedenlerinden biri bisiklet sürerken ki kaslarımızın yürürken ki kaslarımızdan farklı olması. Bisiklet sürmek için gerekli olan kaslar gelişmemiş oluyor. Bu bisiklet sürdükçe gelişecek bir şey. O yüzden siz bisiklet sürmenize devam edin. Yokuşa geldiğinizde zik zak çizerek yokuşu çıkın. Zamanla bisiklet için gerekli kaslar geliştikçe yokuşları daha rahat çıkacaksınızdır. Bisiklet sürüp sabırlı olun. Herşey zamanla daha iyi olacaktır. Yavaş yavaş bir anda hiç bir şey olmuyor.


karın ve kalça kaslarını yakmanız için aşağıdaki videoyu öneririm. Bir Pilates bandı satılıyor ondan alıp bir yere sabitleyip ondan destek alarak rahatlıkla hareketleri yapabilirsiniz. 5-7 TL bir şey. Hiç mekik çekemeyenlere gösterince severek yapmaya başladılar. Zamanla da lastiksiz yapmaya başladılar.

 
Selam;

Zayıflama konusunda bir kaç kelamda ben etmek isterim.
165 cm boy 63 kiloyum, bisiklete başladığımda yaklaşık 100 kiloydum. Yaklaşık 2,5 yıldır bisiklet kullanıyorum. Bu kiloya yaklaşık 1,5 yılda düştüm. Kilomu muhafaza ediyorum.
Bu konuda tecrübe sahibi olarak, arkadaşlara katılıyorum, yüksek devirli sürün.
Rampa çıkmak zorunda değilseniz çıkmayın. Çıkacaksanız da yukarıda arkadaşlar anlatmışlar zaten nasıl çıkacağınızı.
Size gelince lütfen ama lütfen kendinize fazla yüklenmeyin dizlerinizden olursunuz. Çok hızlı zayıflamanız, çok hızlı kilo almanız demektir.
Yemeklerinizi lütfen dengeli ve zamanında alın. Şekeri ve tuzu azaltın çünkü yağlarınızı şeker ve tuz tutar.
Önceleri yüksek kalori verdiğiniz için (kilonuz buna müsait) çabuk zayıflayacaksınız daha sonraları bu hafifleyecek.
Yiyeceklerinizin kalori hesabını yapmayı öğrenin. Hangi yiyeceklerde hangi mineral var, kaç kalori gibi.
Bu şekilde zayıflamanız kalıcı olacaktır. Tersi durumda bisikleti bıraktığınız an kiloları tekrar alacaksınız.
Zayıflamaya başlayınca vücudunuzda sarkmalar olacaktır. Bunları da evde veya fitness salonundaki hareketlerle bertaraf edebilirsiniz.
Zayıf kalmak istiyorsanız bunu bir hayat tarzı haline getirmeniz gerekir. Aksi halde başarılı olamazsınız.

Son bir uyarı daha; kendinize aşrı yüklenmeyin. Kiloları vereyim derken, ortopedik bir sürü hastalıkla uğraşırsınız.

Sağlıcakla kalın.
 
bisiklete düzenli bindikçe kilo verdikçe sizde performans artacak. kendim 102 kilodan 92 kiloya düştüm şimdi rahatlıkla çıkabiliyorum her yeri. hiç zorlanma yok. vites ayarlarını da yolun durumuna göre iyi ayarlamanız gerekecek. çok yokuş diye en düşük vitese almayın birden. öncelikle kendi kilonuzdan vermelisiniz. sonra bisikletin kilosundan azaltırsınız. terlemeden de kilo veremezsiniz bunu bilmeniz lazım. en sağlıklı kilo verme şekli.
 
bi konu vardı. "yüksek kadans her derda deva" diye. bende karşıma sağlam yokuşlar çıktığında, her pedal cevirdiğimde "yüksek kadans her derde deva, yüksek kadans her derde deva, her derde" diye tekrarlıyorum :) arada araya dımtıs dımtıs gibi efektlerde ekliyorum. öyle öyle dil dısarda çıkıyoruz işte :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: Aseuz
Biliyorum, bir çok arkadaşım itiraz edecek ama Cyclo cross gibi bisikletler çok uç aletler diye düşünüyorum. Harun bey fitness yapmak istiyor.
Buyrun, burdan bir fitness seçin. hem rahat edin hem sporunuzu yapın, hem de zaman içinde yokuş çıkmanın keyfini sürün.
(link)
 
pardon, burada. Şehir grubunu cross ve fitness diye ikiye ayırmışlar. fitness başlığı altında
(link)
 
@harun tınas


harun bey kilo fazlalığı var ,bi kere bisiklet ile asla kilo verilmez, (istisnalar olabilir 85 kilodan 10 kilo veren bi arkadaşım oldu sele üstünde ama doğru beslenme şeklinide uyguladı )110 kilosunuz önce diyetisyene kesin başvuracaksınız, size bir hafta içinde ne yemeniz gerektiğini söyleyecek ,sizden kan örneği alacak ,sizin bünyeniz ne yeseniz kilo almaya müsait ise durumunuz malesef disiplinli bir diyet uygulamasıdır,yani diyetisyen kontrolünde olacak kesinlikle durum budur ,burada bir çok arkadaşın durumu aynen sizin gibi sadece siz değilsiniz ,çok arkadaş bu durumda yaşınız 27 .
yaşım 57 'e geldi boy 1.74 kilo 65 ,doğru beslenme şekli asla festfood yok bende ayrıca kendi yemeklerimi kendim yaparım bekarım çoluk çocuğa karışmadık 76 dan beri bisiklet ile evliyiz...:)
evet şekeri kestim tuz ve katı yağı zeytinyağlı yemekler yaparım ve tereyağlı,,rahmetli babama çekmişim onun genleri var bende ne yesem şişmanlamıyorumda ama tabi doğru beslenmeden asla şaşmadım ,kilo verdiğiniz zaman yol bisikleti aldığınız zaman diyelim sistem 50-34 arka ruble 11-28 olur ise oldukça sıkı antremanlar amatörce yaparak düz yolda ve eğimlerde çalışarak kondüsyonunuz artar ,çalışan demir asla paslanmaz çalışan kaslar çalışmayanlardan daha üsttedir.
 
hocam umarım yanlış anlamazsınız ama şöyle kendimden örnek vereyim. boyum 187, yol bisikletimi ilk aldığımda 81 kilo falandım. zamanla hem 5 kilo verdim hem de kondisyonum arttı, çook fazla farketti benim için. siz de hem daha çok binerek, hem de ekstradan kilonuzu eriterek yokuşları daha az acı verici hale getirebilirsiniz.
 
@Kudret Kurtcebe
2 farklı diyetisyene gittim çeşitli tahlilleri yaptım
benim durumum farklı şeker var bende çabuk yorulurum
diyet listelerine göre 3 ana öğün 3 ara öğün şeklinde diyet verildi ama bu diyetin 2400kcal idi
bu süre zarfında şekeri düşürmeyi başardım ama kiloda aldım
6 ayda açlık şekerim 330 dan 210 lara düştü tokluk ise 450 den 300 e ama 10 kilo birden aldım
yasaklı şeyleri asla yemiyerek ve ilaç kullanarak şekeri düşürüyorum ama kiloda alıyorum
doktarlar günde 30 dk yürüyüş önerdiler ama bu durumdada kilo almaya başladım
amacım bisiklet üzerinde hem geziler yapmak hemde sağlıklı bir yaşantı yaşamak ama kendimi de yormamam lazım çünkü yolda giderken şeker düşmesi yaşayabilirim
kısacası en az efor gerektiren bisiklet arıyorum
 
Oldukça "ağır" bir konu olmuş :)

Ben de 100 kiloyum, 110 ile 90 arası gidip geliyorum yıllardır. Yokuş olayına Beylikdüzü - Büyükçekmece - Kumburgaz hattında çift amortisörlü 18 kilo dandik bir bianchi ile başladım, o zamanlar bir de günde birbuçuk paket sigara içiyordum :)

İlk başlarda ölmekten beter oluyordum cidden, ama yavaş yavaş alıştım. Şu anda yokuşlara pek zorlanmadan çıkabiliyorum. Benim kendi tecrübelerimden naçizane tavsiyem :

- Yokuş çıkarken bisikletinizde çalışan hiçbir amortisör olmasın (hatta arka amortisör hiç olmasın, önde varsa onu da kilitleyin) Resmen amortisöre çalışıyorsunuz yoksa.
- Yokuşu bir seferde çıkmanız şart değil, ihtiyacınız olduğu kadar ara verin. Zamanla aynı yokuşu çıkarken verdiğin araları azaltırsınız.
- Eğer yokuştan sonra gidecek çok yolunuz varsa mümkünse hiç ayağa kalkmayın. Ayağa kalkmak daha rahat çıkmanızı sağlıyor olsa da inanın bana bizim kilolardaki insanları çok daha fazla yoruyor.
- İlla ayağa kalkacaksanız sabit eğimli tırmanışlarda tepeye yakın, değişken eğimli yollarda ise en dik olan kısımlarında kalkın.
- Bol bol tepe tırmanın, hatta sabit tepelerde alıştırma yapın, böylece kendi gelişiminizi (daha az mola ile, daha az kalkarak, daha kısa sürede) görüp motivasyonunuz artar.
- Gurur yapmayın, gerekirse bisikletten inip yürüyün, ne kadar formda olursanız olun bazı tepeler boyu aşıyor :)

Bisiklet tavsiyesini benden iyi bilen pekçok arkadaş yapmış zaten.

Son not : Kiloların gereksiz yorduğu doğru ama sadece kilo vermek direkt tepelere çıkmanızı sağlamayacak, artı kondisyonunuz iyiyse bu kiloda bile rahatlıkla tepe tırmanabilirsiniz

Son not 2 : Madem o kadar masrafa giriyorsunuz mutlaka bir HRM bandı veya saati de alın (100 lira civarı) Hem kondisyon takibi için hem de sağlık kontrolü için. Malum bizim kilolarda kalp ciddi bir risk.
 
@harun tınas

Bu kısmını görmemiştim yorum yazarken, ciddi şekerinizin düşme ihtimali varsa tepe tırmanışı veya ters rüzgar gibi durumlarda kendinizi çok değil hiç zorlamayın bence, cidden öyle bir riski almaya değmez
 
@harun tınas
durum değişti tabi doktor kontrolünde hepimiz olmalıyız doktor kontrolü derken bir çek-up yaptırmak hepimiz için geçerli ,
şeker var ise uzun turlara çıkmanız bisiklet ile sakıncalı olabilir kısa mesafe yapın asla kendinizi yormayın ,aldığınız ilaçlar kilomu aldırıyor acaba orada şüphem var .bence fazla eğimli yollara girmeyin ne olur ne olmaz..
 
Yokuş çıkma bana göre zamanla alışılacak bir durum.
8-9 ay bisiklet sürmeyip 2 ay önce Mayıs ayında yol bisikletine başladım ve 2 aydır her gün çıktığım bir kaç orta seviyeli yokuş var.
İlk haftalarda nefes nefese 1. viteste çıkarken şimdi aynı yokuşu 3. ya da 4. viteste ayakta basarak yorulmadan çıkıyorum.
Biraz diyetle kilo verip, kondisyonunuzu zamana bırakın kendiliğinden artacaktır.

Ayrıca kendinize limitler koyun mesela ilk gün 10 km sürüş yapın ertesi gün 12 km diğer gün 15 km sonra 17 km gibi... Böyle böyle kendiniz geliştirip kilo verebilirsiniz.
 
@Berke Kazankaya

Kesinlikle. Gereken tek şey sporu düzenli yapmaktır. Bedenimizi düzenli kullanırsak makine gibi çalısmaya baslar. Daha sonra da her defasında biraz daha zorlama ile eskiden 15 km gidebilirken bu sefer o 15 km bize markete gitmek gibi kısa bir mesafe gibi gelmeye başlıyor. Şimdi iki günde bir ortalama 90 km yol gidiyorum. Gidiş geliş. Hiç bir alet, makine bu kadar keyif vermiyor. Kendi bedenin ile seyahat etmek inanılmaz keyifli...


 
zamanla yokuş çıkmak eziyetten zevke dönüşür, azimli olursanız biraz. endişelenecek bir şey yok, bacaklar zamana güçlenir, kondisyon artar. dizleri zorlamadan devam edin bisiklet sürmeye yeter ki.
 
Geri