Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

@ucube Geçmiş olsun, bisikletin paranoyanıza olumlu etkisi oluyor mu? Terapi gibi? Yoksa alakasız mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: ucube
Scudo
@ucube Geçmiş olsun, bisikletin paranoyanıza olumlu etkisi oluyor mu? Terapi gibi? Yoksa alakasız mı?
Teşekkür ederim. Bunu umarak 3 4 saat önce aldım bisikletimi :) daha yeniyim yani. Yavaş yavaş sürerek önceleri aşmam gerekiyor. Kalbimde bi sorun yok yoksa bikaç ay önce doktora gittim ama garip bir şey. Ya doktor bulamadıysa, ya sonra bi şey olduysa vs vs derken huzur vermiyor insana 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@ucube Ben ruhsal anlamda çok faydasını görüyorum, inanılmaz deşarj oluyorum. Zaten binme sebebim genellikle bunu yakalamak adına, fizyoloji 2. planda kalıyor. Bir yerden sonra bağımlılık yapabilir..😁..Burada baya bağımlı vaka var..😁..Umarım sizde faydalanırsınız..Bisikletinizde hayırlı olsun bu arada..Kazasız sürüşler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard ve ucube
@ucube Ben ruhsal anlamda çok faydasını görüyorum, inanılmaz deşarj oluyorum. Zaten binme sebebim genellikle bunu yakalamak adına, fizyoloji 2. planda kalıyor. Bir yerden sonra bağımlılık yapabilir..😁..Burada baya bağımlı vaka var..😁..Umarım sizde faydalanırsınız..Bisikletinizde hayırlı olsun bu arada..Kazasız sürüşler..

Tek istediğim bu. Ruhsal anlamda iyi hissetmek istiyorum kendimi. Başka da zerre bi şey umrumda değil şimdilik. 😊 Sağ olun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mtn. ve HakanAydn
Direk olarak başlığa hitaben yazıyorum. Önden bir yol bisikletli gönderin. Arayı çok açmamasını ve çok fazla mola verememesini söyleyin. Sonra ona yetişmeye çalışın. Pes etmeyin, çok sık durmayın, yavaş yavaşta olsa yetişmeye çalışın, yavaş yavaş rampa çıkmaya çalışın. Mümkünse sizde yol bisikleti kullanın. 50'km böyle inişli çıkışlı turdan sonra bacak kaslarınızın çağ atladığını göreceksiniz. Terleyin, su için biraz durup soluklanın ama pes etmeyin. Olacak.
 
☹️🤫....link paylaşımım kurallara uymuyormuş, bende kaldırdım..Bu haberi resim olmadan nasıl anlatabilirsinizki? Resimleride yükleyemeyeceğime göre..Varsın paylaşılmayıversin...Bakın anlatayım ben tarzancamla...
Şimdi bir adam var Samsun'da 61 yaşında bu adam bisikletin gidonunada pedal takmış..Yokuşta el ayak allah ne verdiyse..Resimleri filan var nette, merak eden baksın..Emir demiri keser, yoksa biliyorsunuz, biranda görünmez oluverir insan forumda..😁

Nedir bu anlamadımki geldim geleli onlarca link paylaştım, kimse birşey söylememişti..Dünden kalan ne varki bugün yassah..

Bu sisteme geçiş düşünüyorum..Özetle..😊
 
Son düzenleme:
Daha iyi tırmanma işini 4 temel maddede toplayacak olursak

1. Hafif olmak (güç/kilo oranı)
2. Çok çalışmak ve çok yokuş antrenmanı yapmak (tırmanma programı )
3.Sürekli bisiklete binmek. (2 ay bırakın en başa geri dönersiniz)
4.Beslenme (enerjiniz olmadan tırmanamazsınız)
 
(link)

Bu sisteme geçiş düşünüyorum..
Afedersiniz de, çok saçma bir "icat" olmuş. Ben alnımın ortasında bir dişli ile bisiklet sürmeyi istemem. Ayrıca, çekiş gücü yaratmak için bacaklar kollardan çok daha kuvvetli. Bacaklar yetmiyorsa, kollarla o yokuşu çıkma ihtimali yok.
 

Şaka gibi. Güleceğim tövbe tövbe :) Burada vatandaşın yaptığı arge sıfır, güvenlik sıfır, handling sıfır, sadece komik eğlence amaçlı olabilecek bir şey olmuş bu. Seri üretim falan ahhahaha bir gülme geliyor tutuyorum kendimi cidden :komik:
 
Bizde çok güzel bir söz vardır. "Azimle sı..an betonu deler" diye. Ha gayret diyorum. :komik:
 
Yokuş çıkma konusunda bu güne kadar bana en fazla yarar sağlayan prensiplerler şunlar oldu (MTB için konuşuyorum ve 5 madde ile sınırlıyorum, bisikletin ve sizin kilonuz, nabız, kalbin oksijen taşıma kapasitesi vs bunlara girmeden sadece en temellerinden bahsetmek istedim)

1. Vitesleri kullanmaktan hiç ama hiç çekinmeyin. Kastım tam olarak şu, zorlanmaya başlar başlamaz bacaklarınızla inat edip enerjiyi tüketmek yerine vitesin yardımını kabullenin, ama eğim ile uygun bir biçimde düşürün. Eğer önünüzde daha çetin bir eğim varsa ve siz çok düşük viteste gidiyorsanız bu da doğru bir strateji değil. Zorlu yokuş biter birmez de tıkır tıkır yine artırın. Söylediğim çok basit gibi görünen ama çok temel bir prensiptir bisiklette, herkesin böyle yaptığını varsaysak da inatçı bisikletçilerimiz genellikle vitesleri gerektiği zaman bile düşürmez.

2. Tükettiğiniz gıda sizin metabolizmanıza uygun olmalı. Herkes keto diyetten fayda sağlaMAmış olabilir fakat benim kendi deneyimimde yağlı tohumlar( ceviz, fındık vs) size enerji patlaması vermez glikoz tüketiminde olduğu gibi, ama uzun vadede var olan kalorinizi saman gibi değil meşe odunu gibi yakarsınız, kan şekeriniz düşmez bu da ihtiyacınız olan performansı sağlamanıza katkı sunar.

3. Para para para değil su su su diyorum. Dehisrasyonu hafife almamalıyız ama maalesef alıyoruz. Sık ve küçük miktarlarda sürekli bir biçimde su içmek enerji kaybından korunmanızı sağlar.

4. Düz yolda iken yüksek viteste sürmek elbette çok keyiflidir ama düşük viteste aynı tempoyu korumaya çalışmak antreman anlamında kadansınızı artırmanıza yardımcı olur, bu da uzun vadede performansınızı ilerletecek bir sürüş biçimidir.

5. Ve tabii ki yokuşlarda interval pratik yapmak. Pratik yapıldığı halde ilerlemeyen, gelişmeyen birşey ben bilmiyorum açıkçası. Sonra bir bakmışsınız dağ keçileri sizi kovalıyor, neden olmasın?
 
Daha iyi tırmanma işini 4 temel maddede toplayacak olursak

1. Hafif olmak (güç/kilo oranı)
2. Çok çalışmak ve çok yokuş antrenmanı yapmak (tırmanma programı )
3.Sürekli bisiklete binmek. (2 ay bırakın en başa geri dönersiniz)
4.Beslenme (enerjiniz olmadan tırmanamazsınız)
Ben 4 e yoğunlaştım...Tura kadar allah ne verdiyse depolamalıyım..
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
Benim bir sorunum var. Yokuş çıkarken sanki arka lastiğe taş bağlanmış gibi hissediyorum, bisikletin akıcılığı çok düşüyor. Göbeklerden mi kaynaklı acaba? Şehir merkezine uzak olduğum için şu an için bisikletçiye götürme şansım yok.
 
@ogishelby bisikletinizin fren pabuçları veya diskleri,fren sisteminiz ne ise kontrol edin sürtme olup olmadığını. Orada sorun yoksa bisikleti havaya kaldirip tekerleri cevirip bakin akıcılığı yerinde mi yoksa kisa süre içinde frenleme yapıyormuş gibi duruyormu.Aynakolu kontrol edin rahat dönüp dönmediğini. Bu kontrollerden sonra bir sorun bulamadiysaniz sorun antrenman eksikliğinizde olabilir (θ‿θ)
 
@ogishelby bisikletinizin fren pabuçları veya diskleri,fren sisteminiz ne ise kontrol edin sürtme olup olmadığını. Orada sorun yoksa bisikleti havaya kaldirip tekerleri cevirip bakin akıcılığı yerinde mi yoksa kisa süre içinde frenleme yapıyormuş gibi duruyormu.Aynakolu kontrol edin rahat dönüp dönmediğini. Bu kontrollerden sonra bir sorun bulamadiysaniz sorun antrenman eksikliğinizde olabilir (θ‿θ)
Teşekkür ediyorum cevabınız için, fren pabuçlarını kontrol ettim. Dediğiniz gibi bisikleti havada denedim bir sorun gözükmüyor. Bakalım, biraz daha antreman yapınca tekrar dikkat ederim. Belki kadroya sürtüyordur tekerlek ona da bakmaya çalıştım ama fikir sahibi olamadım.
 
merak ettiğim bir konu var, 15-15.5kg bir bisiklette 28/34 ile çıkarken zar zor çıktığım dik rampaları 12kg bisiklet ile 34/32 ile çıkabilir miyim ?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
merak ettiğim bir konu var, 15-15.5kg bir bisiklette 28/34 ile çıkarken zar zor çıktığım dik rampaları 12kg bisiklet ile 34/32 ile çıkabilir miyim ?
Anladığım kadarım ile yol bisikletine geçiyorsun. 34 32 çok iyi bir oran. Muhtemelen daha iyi jant seti de vardır. Bence çıkabilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: fensinn
Geri