Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

Teşekkür ederim @Mad Buddha .
@_Madmexx _ karbon bisiklet kullanıyorum şuan, dediğiniz gibi çekme kuvvetini bende denedim faydası oluyor ama tamamen alışkanlık meselesi, bu programları ve evde yapılacaklar denemeye basliyacagim, çok sağ olun tavsiyeleriniz için, kafaya takmıyorum ama tırmanış geldiğinde o stres sürüşün keyfini kaçırıyor binbir düşünceye dalıyorum :) benim bisikletin de arka ruble oranını tam hatırlamıyorum şuan ama pek tırmanış odaklı olduğunu sanmiyorum. IMG_20210408_110602.jpg
 
Scudo
Kilitli pedal kullanımının hem çekme hem itme yaptığı söylenerek kilitli pedal pazarlanıyor ama ben şahsen buna katılmıyorum. Mantık bildiğim kadarıyla pedalı önce itiyorsun ve arkasından çekiyorsun yani "double efect" Mantık doğru gözükse bile kullanım sırasında bir ayağınızla iterek pedalı indirirken aynı anda!! senkron olarak diğer ayağınızdaki pedalı ise çekmeniz gerekiyor. İnsan beyninin sağ tarafta yaptığı işin aynı anda tam ters hareketini sol tarafta yapabilmesinin çok özel antremanlar ve sporcularda mümkün olabileceğini düşünüyorum. Yoksa hobi amaçlı bisiklet kullanıcılarında hiçbir işe yaramıyor. Hele hele yokuşlarda tıkanmışken bir bacağınla itiş yaparken vücudun ters tarafında çekiş yapmayı en azından ben yapamadım.
 
Teşekkür ederim @Mad Buddha .
@_Madmexx _ karbon bisiklet kullanıyorum şuan, dediğiniz gibi çekme kuvvetini bende denedim faydası oluyor ama tamamen alışkanlık meselesi, bu programları ve evde yapılacaklar denemeye basliyacagim, çok sağ olun tavsiyeleriniz için, kafaya takmıyorum ama tırmanış geldiğinde o stres sürüşün keyfini kaçırıyor binbir düşünceye dalıyorum :) benim bisikletin de arka ruble oranını tam hatırlamıyorum şuan ama pek tırmanış odaklı olduğunu sanmiyorum. 260571 dosyayı görüntüle
10-25 gibi sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Kilitli pedal kullanımının hem çekme hem itme yaptığı söylenerek kilitli pedal pazarlanıyor ama ben şahsen buna katılmıyorum. Mantık bildiğim kadarıyla pedalı önce itiyorsun ve arkasından çekiyorsun yani "double efect" Mantık doğru gözükse bile kullanım sırasında bir ayağınızla iterek pedalı indirirken aynı anda!! senkron olarak diğer ayağınızdaki pedalı ise çekmeniz gerekiyor. İnsan beyninin sağ tarafta yaptığı işin aynı anda tam ters hareketini sol tarafta yapabilmesinin çok özel antremanlar ve sporcularda mümkün olabileceğini düşünüyorum. Yoksa hobi amaçlı bisiklet kullanıcılarında hiçbir işe yaramıyor. Hele hele yokuşlarda tıkanmışken bir bacağınla itiş yaparken vücudun ters tarafında çekiş yapmayı en azından ben yapamadım.
Bence sizin büyüttüğünüz kadar zor değil. Ben yapabildiğimi düşünüyorum. Özellikle ayakta yokuş çıkarken bisikleti sağa sola yatırdığınızda bunu bariz şekilde fark ediyorsunuz.
 
Aslında diz den aşağısında halsizlik oluyor, üst bacaklarim kuvvetli, bildiğiniz anında derman kesiliyor yokuşlarda :komik: ama bu güçlendirmeleri yapacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Aslında diz den aşağısında halsizlik oluyor, üst bacaklarim kuvvetli, bildiğiniz anında derman kesiliyor yokuşlarda :komik: ama bu güçlendirmeleri yapacağım.
İşi iyi bilen biri veya deneyimli bir bisikletçiye gidip bisiklet üzerindeki duruşuna baktır. Sele boyu, pozisyonu vs. En iyisi bike fit ama şimdi hobi bisikletçisi de gidip 600-700 tl vermez.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Teşekkür ederim @Mad Buddha .
@_Madmexx _ karbon bisiklet kullanıyorum şuan, dediğiniz gibi çekme kuvvetini bende denedim faydası oluyor ama tamamen alışkanlık meselesi, bu programları ve evde yapılacaklar denemeye basliyacagim, çok sağ olun tavsiyeleriniz için, kafaya takmıyorum ama tırmanış geldiğinde o stres sürüşün keyfini kaçırıyor binbir düşünceye dalıyorum :) benim bisikletin de arka ruble oranını tam hatırlamıyorum şuan ama pek tırmanış odaklı olduğunu sanmiyorum. 260571 dosyayı görüntüle
sanki sizinki biraz da psikolojik gibi. stravada birkaç sürüşünüze baktım da, hobi amaçlı süren biri için kötü değil yaptıklarınız...
Yokuşları seven biri olarak kendimden şöyle bir örnek vereyim.
4 kişi şile taraflarında bir antremana çıktık. Önceden rotayı belirledik. hepimizin çok sevdiği, darlık tırmanışına gelmeden döneceğiz dedik o gün... Ben de kendimi ona göre hazırlamıştım...
Tam oraya geldiğimizde, bir anda diğer arkadaşlar, "ya buraya kadar geldik, dönmeyelim burayı da çıkalım" dediler, ki oraya kadar da hep beraber inip çıkıyorduk yokuşları...
ben kendimi o gün oraya tırmanmayacağıma alıştırdığım için, inanılmaz zorlandım...
Zaten çok zor olan bu bölge (ortalama %10.2, 1.52 km - anlık %17'ye varıyor) o gün her zamankinden daha fazla zorladı... bir önceki ve bir sonraki çıkışlarım 10:15 civarındayken, o gün aynı yokuşu 11:50 de çıkabildim...
ilgili segment : (link)

yani yokuşa hazırlıksız olmak ve "yine mi yokuş, ben çıkamam burayı" demek, performansı düşürüyor...
idmanlı olup, yokuşa da hazır olduğunda, performans da artıyor... Tabi bu sadece inanmakla olmuyor, bol bol yokuş antremanı yapmaktan geçiyor olay...
 
Strava verilerinize şöyle bir göz gezdirdim. Karşılaştırma yapabilmeniz açısından kendi verilerimi de gösteriyorum sağ tarafta. Öyle çok yoğun antrenmanlar yapıyor gibi durmuyorsunuz. En büyük tırmanış için elevation 205 metre diyor. Yokuş tırmanışını ancak bunu yaparak geliştirebilirsiniz. Genel olarak düz veya düze yakın parkurlarda sürerek bu yönde gelişim sağlamak çok zor olacaktır. Gerek oturarak, gerekse ayakta sürüş yapıp farklı kas guruplarını çalıştırarak yokuş antrenmanı yapmanızı tavsiye ederim. Kilo probleminiz var mı bilmiyorum ama kilo da yokuşlarda büyük bir etken.


260568 dosyayı görüntüle


Elev Gain ile Biggest Climb arasındaki fark nedir?
 
sanki sizinki biraz da psikolojik gibi. stravada birkaç sürüşünüze baktım da, hobi amaçlı süren biri için kötü değil yaptıklarınız...
Yokuşları seven biri olarak kendimden şöyle bir örnek vereyim.
4 kişi şile taraflarında bir antremana çıktık. Önceden rotayı belirledik. hepimizin çok sevdiği, darlık tırmanışına gelmeden döneceğiz dedik o gün... Ben de kendimi ona göre hazırlamıştım...
Tam oraya geldiğimizde, bir anda diğer arkadaşlar, "ya buraya kadar geldik, dönmeyelim burayı da çıkalım" dediler, ki oraya kadar da hep beraber inip çıkıyorduk yokuşları...
ben kendimi o gün oraya tırmanmayacağıma alıştırdığım için, inanılmaz zorlandım...
Zaten çok zor olan bu bölge (ortalama %10.2, 1.52 km - anlık %17'ye varıyor) o gün her zamankinden daha fazla zorladı... bir önceki ve bir sonraki çıkışlarım 10:15 civarındayken, o gün aynı yokuşu 11:50 de çıkabildim...
ilgili segment : (link)

yani yokuşa hazırlıksız olmak ve "yine mi yokuş, ben çıkamam burayı" demek, performansı düşürüyor...
idmanlı olup, yokuşa da hazır olduğunda, performans da artıyor... Tabi bu sadece inanmakla olmuyor, bol bol yokuş antremanı yapmaktan geçiyor olay...
Sanki dediğiniz gibi psikolojik olabilir, yaşadığınız olayı bende bir kaç defa yaşamıştım arkadaşlarla sürerken :)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Merhabalar ben bisiklete yeni başlamış birisiyim ve şuanki altımdaki mtb ile yüzde 9 çıkarken falan inmek zorunda kalıyorum öndeki en kucuk dişli 24 ve arka 11-28 yazın yol bisikleti almayı planlıyorum çok daha fazla mi yorar beni
11-34 rubleyi mtb bisikletinize taktırın yokuşları çok rahat çıkarsınız yol bisikleti hız yapılması için aynakol ve ruble dişlileri aynakol 50-34 ruble 11-28 genelde yani sert çevirebilirseniz hıza ulaşırsınız hem düzde hem rampada antreman yapmanız gerekir
 
Elev Gain ile Biggest Climb arasındaki fark nedir?
elev gain : bir sürüşte yaptığınız toplam tırmanış... yani in çıkların tamamının toplamı...
biggest climb : bir tırmanışa başladığınızda en alt nokta ile en üst nokta arasındaki yükseklik farkı...

şöyle örnek vereyim, Everesting yapan özcan gülerin biggest climb olarak görünen istatistiği Uludağ zirve çıkışı;
1700metre elevation -100 metreden 1800 metreye tırmanış...
(link)

ama kendisi tek bir sürüşte 8800metre tırmanmıştı... Bu da tek bir sürüşteki yaptığı "elev gain" oluyor...
 
Biggest Climb tek tırmanışta alınan en fazla irtifa. Elevation Gain ise yıl içindeki toplam irtifa kazanımı.
Mesela benim bir tane turum 1,231m elevation gösteriyor ama biggest climb 197m yazıyor
 
Mesela benim bir tane turum 1,231m elevation gösteriyor ama biggest climb 197m yazıyor
Turunuz içindeki en fazla irtifa aldığınız tırmanış 197m, turun tamamındaki toplam irtifanız da 1231m.

örnek vermek gerekirse tek tırmanış yaptığınız 197m'lik yokuşu 10 kere çıkmış olsaydınız 1970m elevation gain olurdu.
 
Mesela benim bir tane turum 1,231m elevation gösteriyor ama biggest climb 197m yazıyor

@Atila Filmer'in (sonradan düzeltme @Noldor'un düzeltmesiyle) dediği gibi,

Biggest Climb: Tur boyunca başladığınız yükseklik seviyesi ile tırmandığınız yüksekliğin seviyesi arasındaki fark.
Elevation Gain: Kaç kez tırmanış yaptıysanız, onların toplamı. Min ve max Biggest Climb'te değişmiyor. Ama @Atila Filmer'in dediği gibi on kez yaparsanız kazandığınız yükseklik olarak Elevation Gain de 10xBiggest Climb oluyor.
 
Son düzenleme:
@Atila Filmer'in dediği gibi,

Biggest Climb: Tek seferde tırmandığınız rampa, kesintisiz.
Elevation Gain: Tur boyunca tırmandığınız rampa. Yani arada düzlükler de var, inişler de var, çıkışlar da var. Tur boyunca tırmandığınız toplam yüksekliği veriyor.
"Tek seferde tırmandığınız rampa, kesintisiz." kısmı doğru değil...
minimum ile maksimum arasındak fark bu... arada in çık yapmış olsanız da farketmiyor...

benim biggest climb'dan görebilirsiniz...
sürüş profilinde arada çok fazla tırmanış var ama hesaplarken min ve mak elevationlardan yapıyor...
(link)
 
Ben yokuşun tamamen motivasyon ve antrenman ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Donanım tabiki etkilidir fakat herşey demek değildir. Asıl olan bireysel donanımı üst seviyeye çıkartıp, yeni bir versiyona evrilmek.

Bence yokuş tıpkı çocukluğumuzdaki korkularımız gibi, ne kadar üstüne gidersen o kadar anlamını yitiriyor. Düz yolda ilerlerken sürekli uyguladığınız bir güç var ve bu gücü aynı şekilde yokuş çıkarken de uygularsanız (ne daha fazla ne daha az) teknik olarak yokuş çıkıyor gibi olmuyorsunuz. Düz yolda 120-140w enerji üreterek 1 saat ilerlediğinizde ortalama olarak 25km/sa hız yaparsınız. Aynı şekilde 1 saat 120-140w enerji üreterek %9 eğimli bir yokuş çıkarsanız da aslında düz yolda gidiyor gibi bir etkisi olacak fakat ortalama hızınız dramatik olarak düşecektir. Bu yaklaşım ultra mesafe sürüşçülrinin sürüç stratejisidir. Her an an saniye eğime bakmaksızın aynı gücü üretmek. Bu disipline ne kadar yaklaşırsanız yokuşlar o derecede sorun olmaktan çıkar. Yaklaşık 1 aydır düzenli olarak interval, FTP ve VO2max antrenmalarıma ek olarak bacak güçlendirme egzersizleri yapıyorum ve dün inanılaz bir kafa rüzgarına maruz kalarak 137km. 1700m elevartion'lık turu 24km/sa ortalama hızla tamamladım. Artık turlarıma mutlaka sert yokuşlar ekliyorum ki tadı çıksın.

Kısa ama herşeyin özeti olan "bisikletinize daha fazla binin" yaklaşımı da hedefe vardıracaktır.

(link)
 
"Tek seferde tırmandığınız rampa, kesintisiz." kısmı doğru değil...
minimum ile maksimum arasındak fark bu... arada in çık yapmış olsanız da farketmiyor...

benim biggest climb'dan görebilirsiniz...
sürüş profilinde arada çok fazla tırmanış var ama hesaplarken min ve mak elevationlardan yapıyor...
(link)

"Kesintisiz" kelimesi yanlış olmuş pardon, "tek seferde tırmandığınız rampa" diyelim o vakit. Diyecektim, o da yanlış. Evet, dediğiniz gibi min ve max değerleri üstünden değerlendiriliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Yokuş çıkma taktiği kafanı göm, asfaltı izle ve asla yokuşun bitimine bakma. :komik:
14 kg veren birisi olarak işin artistliğini de yapayım ne kadar zayıfsanız yokuş çıkmak o kadar keyifli hale geliyor. Hele tatlı eğimlerde seri bir şekilde gitme hissi gerçekten paha biçilemez. Yokuştan kaçan ben geçen yasaklarda evden uzaklaşmamak adına çokta sevmediğim bir yokuşu 2 sefer inip çıktım hava muhalefeti olmasa 3. seferi de yapmak istiyordum.
 
Son düzenleme:
Geri