Fatih ÇT
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 8 Nisan 2014
- Mesaj
- 581
- Tepki
- 488
- Şehir
- İstanbul - Ataşehir
- Bisiklet
- Scott
Kış sezonunun gelip çatmasıyla beraber yazlık lastiklerin yerine soğuk ve ıslak zeminlere daha iyi tutunacak lastik arayışına gireriz. Kışlık lastiklerin en popülerleri arasında Continental’in Grand Prix 4 Season ilk akla gelen dış lastiklerden biridir. Lastiği kutusundan çıkarıp elinize aldığınızda, ilk akla gelen hani içimize empoze edilmiş ‘Alman mühendislerinin disiplini’ kalıp sözcüğü oluyor. Lastiğin üzerindeki “handmade in germany” yazısıyla bu dediğimiz his adeta katlanıyor. Continental Grand Prix 4000 S II’nin yakın akrabası olan Continental Grand Prix 4 Season, 4000 S II’deki ‘Black Chili’ denen ve yuvarlanma direncini azaltan malzeme yerine; ‘Duraskin’ olarak adlandırılan silis bileşenden oluşan bir tabaka ile kaplanarak ıslak ve soğuk zemin için optimize edilmiştir.
Genel olarak sert bir hamura sahip olduğundan ıslak zeminde çok iyi bir yol tutuş sağlayabileceği konusunda bizleri korkutmuştu. Nitekim yaptığımız testler neticesinde ıslak zeminde tutunma konusunda çok büyük problem yaşamasak da frenleme ile oluşan kontrol kayıpları bizleri az da olsa hayal kırıklığına uğrattı. Yaz aylarında kullandığımız Continental Grand Prix 4000 S II lastiklerden sonra Continental Grand Prix 4 Season’ları ivmelendirmek ve hızı sabit tutmak için verilen güç, farkedilir derecede fazla(%3-5) olduğunu açıkça yazabiliriz. Bu güç kaybı TPI denilen yuvarlanma direnci ile ilgili bir kavramdır ve yuvarlanma direnci ne kadar düşükse güçte o kadar az kayıp yaşanır diyebiliriz. Kışın güvende sürüş yapılabilecek antrenman lastiği dememiz çok da yanlış olmaz. Lastik içinde ayrıca patlamaya karşı ‘Vectran Breaker’ koruyucu kılıf bulunmaktadır. Bu sayede patlama direnci en yüksek lastiklerden biridir.
Yuvarlanma Direnci, Patlama Direnci, Diğer lastikler ile kıyaslama, Fiyat daha bir çok detayı aşağıdaki inceleme sayfamızdan okuyabilirsiniz.
(link)
Genel olarak sert bir hamura sahip olduğundan ıslak zeminde çok iyi bir yol tutuş sağlayabileceği konusunda bizleri korkutmuştu. Nitekim yaptığımız testler neticesinde ıslak zeminde tutunma konusunda çok büyük problem yaşamasak da frenleme ile oluşan kontrol kayıpları bizleri az da olsa hayal kırıklığına uğrattı. Yaz aylarında kullandığımız Continental Grand Prix 4000 S II lastiklerden sonra Continental Grand Prix 4 Season’ları ivmelendirmek ve hızı sabit tutmak için verilen güç, farkedilir derecede fazla(%3-5) olduğunu açıkça yazabiliriz. Bu güç kaybı TPI denilen yuvarlanma direnci ile ilgili bir kavramdır ve yuvarlanma direnci ne kadar düşükse güçte o kadar az kayıp yaşanır diyebiliriz. Kışın güvende sürüş yapılabilecek antrenman lastiği dememiz çok da yanlış olmaz. Lastik içinde ayrıca patlamaya karşı ‘Vectran Breaker’ koruyucu kılıf bulunmaktadır. Bu sayede patlama direnci en yüksek lastiklerden biridir.
Teknik Özellikler | |
---|---|
Marka | Continental |
Model | Grand Prix 4 Season |
Yıl | 2015 |
Lastik Tipi | Clincher (iç lastikli) / Katlanır |
Fiyat | Yüksek Yurtiçi: 268TL (Delta Bisiklet) Yurtdışı: 32,61$ + Kargo (Wiggle) |
TPI (Yuvarlanma Direnci) | 3/330 |
Bileşimi | Max Grip Silika |
ETRTO | 25-622 |
Ebat Inch | 28" |
Genişlik | 23-25-28-32 |
Mevcut Ebatlar | 23-622 (700x23C) 25-622 (700x25C) 28-622 (700x28C) 32-622 (700x32C) |
Ağırlık | 240 gram |
Maksimum Basınç | 120 |
Üretim Yeri | Almanya |
Yuvarlanma Direnci, Patlama Direnci, Diğer lastikler ile kıyaslama, Fiyat daha bir çok detayı aşağıdaki inceleme sayfamızdan okuyabilirsiniz.
(link)