Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Continental Grand Prix 4 Season Dış Lastik

Fatih ÇT

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
581
Tepki
488
Şehir
İstanbul - Ataşehir
Bisiklet
Scott
Kış sezonunun gelip çatmasıyla beraber yazlık lastiklerin yerine soğuk ve ıslak zeminlere daha iyi tutunacak lastik arayışına gireriz. Kışlık lastiklerin en popülerleri arasında Continental’in Grand Prix 4 Season ilk akla gelen dış lastiklerden biridir. Lastiği kutusundan çıkarıp elinize aldığınızda, ilk akla gelen hani içimize empoze edilmiş ‘Alman mühendislerinin disiplini’ kalıp sözcüğü oluyor. Lastiğin üzerindeki “handmade in germany” yazısıyla bu dediğimiz his adeta katlanıyor. Continental Grand Prix 4000 S II’nin yakın akrabası olan Continental Grand Prix 4 Season, 4000 S II’deki ‘Black Chili’ denen ve yuvarlanma direncini azaltan malzeme yerine; ‘Duraskin’ olarak adlandırılan silis bileşenden oluşan bir tabaka ile kaplanarak ıslak ve soğuk zemin için optimize edilmiştir.

Genel olarak sert bir hamura sahip olduğundan ıslak zeminde çok iyi bir yol tutuş sağlayabileceği konusunda bizleri korkutmuştu. Nitekim yaptığımız testler neticesinde ıslak zeminde tutunma konusunda çok büyük problem yaşamasak da frenleme ile oluşan kontrol kayıpları bizleri az da olsa hayal kırıklığına uğrattı. Yaz aylarında kullandığımız Continental Grand Prix 4000 S II lastiklerden sonra Continental Grand Prix 4 Season’ları ivmelendirmek ve hızı sabit tutmak için verilen güç, farkedilir derecede fazla(%3-5) olduğunu açıkça yazabiliriz. Bu güç kaybı TPI denilen yuvarlanma direnci ile ilgili bir kavramdır ve yuvarlanma direnci ne kadar düşükse güçte o kadar az kayıp yaşanır diyebiliriz. Kışın güvende sürüş yapılabilecek antrenman lastiği dememiz çok da yanlış olmaz. Lastik içinde ayrıca patlamaya karşı ‘Vectran Breaker’ koruyucu kılıf bulunmaktadır. Bu sayede patlama direnci en yüksek lastiklerden biridir.

Teknik Özellikler
MarkaContinental
ModelGrand Prix 4 Season
Yıl2015
Lastik TipiClincher (iç lastikli) / Katlanır
FiyatYüksek
Yurtiçi: 268TL (Delta Bisiklet)
Yurtdışı: 32,61$ + Kargo (Wiggle)
TPI (Yuvarlanma Direnci)3/330
BileşimiMax Grip Silika
ETRTO25-622
Ebat Inch28"
Genişlik23-25-28-32
Mevcut Ebatlar23-622 (700x23C)
25-622 (700x25C)
28-622 (700x28C)
32-622 (700x32C)
Ağırlık240 gram
Maksimum Basınç120
Üretim YeriAlmanya

Yuvarlanma Direnci, Patlama Direnci, Diğer lastikler ile kıyaslama, Fiyat daha bir çok detayı aşağıdaki inceleme sayfamızdan okuyabilirsiniz.


(link)
 
Scudo
Her ne kadar veriler yabancı kaynaklı olsada güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık. Merlinde adı geçen lastik kargo dahil 225 tl ye geliyordu. Hep 4000 S ile 4 season arasında kalmışımdır. Vurucu cümleyi ise incelemenin sonuna saklamışsınız. yuvarlanma direnci yüksek vede fazladan efor harcayacaksam kışın daha winter season olan bir lastik alırım. Zaten orta anadolu ikliminde 4 season bile zavallı duruma düşecektir. tabi bütün bunları 28-32 hacim lastiğini alma düşüncesindeyken bu incelemeden sonra vazgeçen şehir bisikleti olan birisi olarak söylüyorum. Bu arada bir siteniz olduğunu da öğrendik böylece yeni bir uğrak yerimiz daha oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih ÇT
@Fatih ÇT Güzel bir inceleme olmuş tebrikler. Bende yaklaşık 1 yıldır 4 season kullanıyorum. Aynen yazdıklarınıza katılıyorum.
 
@ratm

Bir düzeltme yapayım: TPI yuvarlanma direnci değil, bir inçteki lif sayısıdır (threads per inch) ve GP 4 season ve GP4000 S II'de TPI aynıdır. Yuvarlanma direnci ise 4 season'da 4000 S II'ye göre biraz yüksektir.

@Fatih ÇT

12.2 W'e karşılık 17.2 W'dir yuvarlanma dirençleri.
 
daha 2 gün önce bende wiggle dan
Continental Grand Prix 4 Season Folding Road Tyre

Black/Black 700 x 25c 2 €30.57 dan 2 tane aldım.

TR den 1 tane alacağımıza wiggle dan 2 tane aldık hemde 51,609 TL daha ucuza :D
 
@Orhan Akarkut

Uyarınız için teşekkür ederiz. Düzeltelim hemen. Haklısınız. [emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih ÇT
Wiggledan aldım. 7 günde ulaştı. Yarın ilk işim bunları takıp deneme yapmak olacak. Islak zeminde kaymaktan bıktım artık. İnşallah hayal kırıklığı yaşamam.

(link)

Şunu da ekliyim. Belki ihtiyacı olan olabilir. Lastiklerin yuvarlanma direncini ölçüp katşılaştıran bir site. Zaten konunun sahibi arkadaş da oradan alıntı yapmış.
 

Dosyalar

  • IMG_8871.JPG
    IMG_8871.JPG
    129,4 KB · Okunma: 94
@cayboylu hayırlı olsun.

Yukarıda da bir arkadaş 'veriler yabancı kaynaklı' yazmıştı. İnceleme sayfamızın altında zaten kaynakları belirttik. Lastik yuvarlanma direnç testini kendimiz yapmadık. Yapamadık.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa ç
@ihsankılıçkaya merhaba konu biraz eski kusuruma bakmayın bizde arkadaşımla 4 adet almayı düşüniyoruz gümrük vergisi 0 görüniyor normalde birçok siteden alış veriş yaparım ama acaba gümrükte gelincemi telefonla arıyorlar durum nedri yazarmısınız kargoda 0 gördüğünüz gibi...?

Delivery cost from$0.00
Included in subtotal:
VAT$0.00
Items Subtotal (including discounts)$69.54
 
@enja olay şöyle paketin üzerine fiyat normalden az yazılır ve gümrük memurları dikkat etmez ise küçük bir paket olursa geçer ama şüpelenilip merkeze gönderip doğru fiyatı öğrenirlerse %18 vergi paket elinize kadar gelir kapinizda vergiyi ödeyip ürünüzü alırsını
 
@Emreyasir22 teşekkür ederim bilgilendirme için aliexppresste oluyor böyle şeyler ama bu sitelerde hiç rastlamadım
 
@cayboyluMerhaba lastiğin cifti ne kadara geldi


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@lercan2000 hocam 1 sene önce almıştım lastikleri. tam rakamı hatırlayamıyorum. Galiba şu anda fiyatları 36 euro civarı, buna %18 kdv eklerseniz fiyatı 43 euro civarı oluyor.
 
@cayboyluLastiğin 1 adet fiyatı değil mi

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri