Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Corelli bisiklet servisinde yaşadığım rezillik

Şu an , firmalar kendi servislerine ne ödüyorlar bilmiyorum. Ama 2 sene öncesine kadar salcano servisine kurulum yapması için firma 7.5 TL gibi bir rakam ödüyor diye hatırlıyorum. O da ne zaman servisin hesabına yatıyor. Servis bu parayı çekerken komisyon ödüyormu ? İnanın hiç bir fikrim yok. Diğer firmalar o tarihte ne ödüyorlardı bunuda bilmiyorum ama öyle ahım şahım bir para ödemedikleri içindir ki , ahırdan bozma bisiklet tamircilerine yetkili teknik servis yetkisi veriliyor. Zaten ticaret bakanlığınında bir şartıdır bu. İhraç bir ürün getiriyorsanız veya bu ürünü Türkiyede üretiyorsanız , mutlaka ama mutlaka yedek parça bulundurma ve ve yetkili servis açma zorunluluğunuz var.

Firmalar genelkde bizzat kendi ürünleri için bütün illerde servis açıp , kira , sgk ,elektrik faturası , personel maaşı gibi giderlerle uğraşmamak için , zaten mevcut açılmış bir servise yetki verip , bununla bakanlık şartnamesinin ilgili mevzuatını yerine getirmiş varsayılıyorlar. Yani bir şekilde mevzuatın etrafından dolanarak , işin kolayına kaçıyorlar. Ancak bazen sadece Türkiyede görülebilecek kadar absürt durumlar olabiliyor.

Servis markanın web sayfasında yetkili servisi gözüküyor, ama servisin bundan haberi yok. Veya servis firma ile anlaşması fesetmiş ama halen web sayfasında aktif yetkili servis gözüküyor. Vatandaşta buna güvenip gittiğinde , hazin bir durum yaşanıyor. İstanbul , İzmir , Ankara gibi büyükkentlerde bile doğru düzgün servis bulamazken , anadolunun durumunu siz düşünün.


Başlığı açan Mehmet bey kardeşim. Falcı değilim ama başına tam olarak ne geldi bunu anlayabiliyorum. Kıştan çıktık. Havalar gündüz bisiklet sürmeye müsait. Millet yavaş yavaş bisikletlerini çıkartmaya başladı. Bütün kış oturmuş servisler için en para kazanılacak zaman . Çoğu servisin kendiside bisiklet satıyor.Şimdi elinde bir bisikletle servise gidiyorsun. Servisten almadığın gibi kuponla kurulum talep ediyorsun. Hadi iyiser olayım diyelimki servis bu kurulumdan 15 TL alacak. Onuda ne zaman alacak ? bilmiyoruz. Komisyon kesilirmi ? ehh banka üzerinden hesaba geçiyorsa , banka bu affeder mi ?

Servisci dayı bir bakıyor ki , kendisinden almadığın bisikleti birde kurup gelmişsin. Olay markanın merkezine şikayet olarak hatta Tüketici hakem heyetine gitse savunma hazır. Kutusuyla getirmesi gerekirken , kendi kurmuş efendim. Bisikleti kendisinden alsaydınız , bisikletten elde edeceği kar miktarıyla , kurulum ücreti, belki kıştan çıkmış bir servise ilaç gibi gelecekken , birde ücretsiz kurulum isteyince dayı olayı nakite bağlayıvermiş.

Burada kutuyu açarak kurulum yaptığınız için siz kusurlu sayılıyorsunuz. Bu durum garanti belgesinde belirtilmiş ise , ne marka , ne de servis hukuken sorunlu tutulmuyor. Garanti belgesini okumamış olmanızda bu durumu değiştirmiyor. Diyelim ki bir şekilde 20 TL ye başka bir yere kurdurdunuz. O para bedeli size bir Türkiye gerçeğini yaşatarak öğretti. Yaşanarak öğrenilen tecrübe kolay kolay unutulmaz.

Diyelim ki kutuyu açmadan bu dayıya götümüş olsaydınız ve kurulumu yaptırıp garantiyi başlatsaydınız . İlerde parça arızası durumunda bu garanti belgesinin hakikaten işe yaracağını mı zannediyorsunuz ? ( Bu da başka bir maceraya kalsın. :) :) )
 
Scudo
@Cömert Bence firmanın da yetkili servis yapacağı bisikletçiyi iyi seçmesi lazım :kötü:o_O
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Vay be böyle bir durumda "firma haklı bence" diyen çıkabiliyormuş. Durum gayet açık. Bunlardan Corelli'e teklif gelmiş, Corelli'de müthiş gevşek bir firma olduğu için ucuzundan anlaşmışlar. Onlar da "hee he abim alırız biz servisi, yaparık yav nolacah keh keh, 2 vida sıkacaz, siz bize promasyon şunları bunları gönderin" demiş. Sonra Corelli ile anlaşma yaptıklarını bile unutmuşlar.
 
Bence firma ve servis yetkilisi haklı. 2016 yılında aldığım scott marka bisikletimi kurdurmak için Beşiktaş'ta bulunan mağazasını aradım hafta sonu Anadolu yakasındaki şubemiz hizmet veriyor dedi bende Sultangazi'de oturuyorum o koca kutuyu yağmur yağmasına rağmen Anadolu yakasında ki servise kadar taşıdım he kendimde kurabilirdim ama sıfır alınan bir ürünü servisten başkası açınca hem garanti den çıkıyor hemde böyle durumlar yaşanabilliyor bu her üründe geçerli tv beyaz eşya gibi :harika:
 
@mehmetofficial


Olması gerekeni burada çok net açıklamışsın. Corelli'nin gevşek müşteri hizmeti anlayışı Nihat bisikleti çirkin paragöz zihniyeti ve kaba tavrı ortada. Canını sıkma. Kendine düzgün bir servis bul. Ağır durumlarda o servisten şaşma. Ben İstanbulda işinin ehli, düzgün bir esnaf bulamadım. Her türlü durumda Yalova'daki bisikletçime gidiyorum. Allah işini gücünü rast getirsin. Herşeyden önce insan gibi insan.

@serkan.t


Bu zihniyeti taşıdığınız sürece hep kaybedeceksiniz. Daha fazla İnsa kendi işini kendi çözicek. Siparişler internet üzerinden yürüyecek. Sonra 'devlöt bize bahmiiyir'' diye ağlacaksınız.
 
Arkadaşlar Türkiye'de satılan bir ürünün kutusu açılmış gerekçesiyle garantisinin devre dışı kalması tamamıyla satıcının kendince uyanık davranmasıdır.bozuk zihniyettir arkadaş almış bisikleti gelmiş en azından bir baksın hatalı bir şey yaptıysa servis formu gibi bir belge düzenleyebilirdi böylece hem kendini hemde üreticiyi haklı duruma getirebilirdi ama kutusunu açmışsın diyip dükkandan içeri sokmamak ve kurmak için para istemesi uyanıklıktır.Bu arada diyelim arkadaş para verdi bisikleti kurdurdu o zaman servis garantiyi devam ettirdiği zaman kendisiyle çelişmeyecek miydi.Hani kutu açılınca garanti devre dışı oluyordu.Ayrıca üreticilerin servislere kurulum bedeli olarak az para verdiklerini söyleyen arkadaşlar var eğer bir servis kendi yaptığı işe güveniyorsa üreticinin verdiği düşük ücreti kabul etmez kendi şartlarıyla yetkili servis olur yada olmaz. İşini iyi yapan esnaf hiç bir zaman aç kalmaz ve mutlaka emeğinin karşılığını kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdullaHasan
@mtb_rider

Başakşehir'de Bisikletpro'yu önerebilirim. Aynı zamanda Beylikdüzü'nde ve Beykoz'da da şubeleri var. İlgi ve alaka on numara. Ailenin bisiklet fabrikası da olduğu için çözüm açısından sorunlu parçayı fabrikaya götürüp halledebiliyorlar.

- Fuarda Corelli'nin standına bir kaç dakika uğrayabildik. Dediğim gibi sadece bir kaç dakikamızı aldı.
Anlayana :)
 
Bu başlığın özeti; Önceki mesajlarda yazılmış, tekrarlamakta fayda var.

''Bisikleti kimden aldıysan, git orada kurdur arkadaşım''
 
@ekimemre


Beykoz'dan bilirim Bisiklet Pro'yu. Arkadaşım çalışırdı. Bir iki malzeme aldım. Servis desteği almadım ancak Beylikdüzüne gitmektense Yalova çok daha kolay benim için. Ayrıca bu saatten sonra kapımın eşiğinde de olsa Engin ağabeyim'den (gizem bisiklet) vazgeçmem.
 
@ekimemre
İzdiham mı vardı Corelli standında??? :kedicik::kedicik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Emre Yönlüer

Ya evet, yetkili servis diye gittiği yerde montaj rezilliği çeken kişiler izdiham oluşturmuştu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
@Cömert

Nihat Bisiklet yetkili servis olmadığını söyledi ve parayla yaparım dedi.. "Kutuyu açmışsın" demedi. İkisi çok farklı şeyler. Adamın aklından 50 tane tilki geçiyordu o an. Ben 28 yaşındayım hocam, kötü niyetli olanı sezebiliyorum. En azından rahatsız oluyorum. Bu size de oluyordur. Rahatsızlığımı dile getirmiş olmam, diğer insanları hazırlıklı olmaya davet etmem kötü bir şey değil. Bisikletimi evime götürdüm ve tüm parçaları sıfırdan tekrar taktım, vites ve fren ayarlarını yaptım. Bu sayede kendi kendime bir şeyler yapmayı öğrendim.

Konuyu sessiz sedasız kapatacak birisi değildim. Sizlere de duyurmuş oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@hidromek

Bu konuda tamamen haklısınız. Tüketici yasasının hiçbir maddesinde, satılan ürünlerin kutusunun, ambalajının yetkili servis nezaretinde açılmaması durumunda ürünün garanti dışı kalacağına dair bir ibare yoktur. Öyle olsaydı, ambalajlı, kutulu satılan her ürünü mutlaka yetkili servise götürerek açmamız gerekirdi; bu da hayatın olağan akışına aykırı bir durum.

Ürün kutusunun yetkili servis nezaretinde açılması ve kurulumun yetkisi servis tarafından yapılması, bizleri bazı ispat yükümlülüklerinden kurtarır, orası doğru. Kutudan hasarlı veya eksik malzemeyle çıkan ürünler için iade-değişim sürecini hızlandırır belki. Ama ürünü, sırf yetkili servis açmadı-kurmadı diyerek garanti kapsamına çıkarmaya çalışmak açıkça yasadışıdır.

Zaten yaptığı işi ciddiye alan ve müşteri memnuniyetini ön planda tutan firmalar, böyle durumlarda suçu tüketiciye yüklemek yerine sorun çıkarmadan, süreci uzatmadan iade-değişim yoluna giderler. Binlerce lira ödeyerek satın aldığımız bir ürünü (kötü niyetli istisnaları saymaz isek) kasten bozacağımız, kutudan parça çalacağımız iddiası zaten dayanaksız ve mantıksızdır. Müşterisinin kötüniyetli ve hırsız olduğunu varsayan firmalardan da uzak durmak en iyisi. Böyle firmaları tespit etmek ve üzerlerinde kamuoyu baskısı yaratmak adına da forumların ve tecrübelerini paylaşan arkadaşların yorumları çok önemli.
 
@Mehmet Altuğ
Bisiklette herhangi bir sorun yok. Kutusu biraz hasarlıydı ama bisiklet sağlam. Zaten benim bisikletin bozuk olması vb. bir şikayetim yok. Sizin de söylediğiniz gibi. Art niyetli kişilere karşı alındığı söylenen tedbirlerden bir tanesi bu. Ben bu durumu kabul ediyorum ve açıkça ifade ediyorum. Ancak bana yapılan muamele beni üzdü. Rahatsız oldum. Bu tür durumların dile getirilmesi herkesin faydasına olacak. Ben burada ne Corelli'den ne de servisten bir beklenti içinde değilim. Bu bir bilinçtir. Ben payıma düşen dersi aldım. Bir daha ki sefere garanti belgesini daha dikkatli okuyup ona göre hareket edeceğim. Ancak firmaların da bu işten bir ders çıkarmaları gerekiyor.
 
Bu arada ek bir bilgi vereyim. Corelli, Eskişehir merkezli bir firma ve asıl işi beyaz eşya sanayi için aluminyum hammaddeyle yan sanayi mamül üreten KOREL firmasının iştiraki.

Bu adamlar asıl işlerinde B2B çalıştıkları ve son kullanıcıyla muhattap olmadıkları için, son kullanıcıya ürün sattıkları Corelli yatırımlarında bu tür aksaklıklar olabileceğini bundan aylar önce öngörmüş ve işin başına mutlaka bisiklet camiasından gelen, bisiklet müşterisinin dilinden ve beklentilerinden anlayan birilerinin getirilmesi gerektiğini yazmıştık. Akıllı davranıp önlem almamışlar demek ki; yaşanan sorunların sebebi bu acemi ve sektöre yabancı yöneticiler.
 
@Emre Yönlüer Baskın gibi değil de, firma yetkilileri Eskişehir'deki bisiklet gruplarını fabrikaya davet etse, oturup sohbet edilse, herkes görüşünü önerisini dile getirse güzel bir etkinlik olur :) Eskişehir'deki bir firmanın bu sektörde yer edinmesini ve başarılı olmasını hepimiz isteriz, müşteri olarak bizlere ve firmaya da çok faydası olur böyle bir girişimin.
 
benim bisikletim de corelli. sosyal medyasını çok aktif kullanan bir firma ve tüm sorulara yanıt veriyorlar. satın aldıktan sonra servisle ben de problem yaşadım ve olanları feysten corelliye yazdım. bana çok hızlı dönüş yaptılar ve çok ilgilendiler. ben servislerin markaları pek önemsemediklerini düşünüyorum bu servisleri bildirmezsek de aynı şekilde devam ediyolar.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri