Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Corelli Sprint Kr 100

26 aralık 2019da aldım bisikleti bu fiyata bulabileceğiniz;en akıcı,sürüşü keyifli,boyası çizilmeye meyilli olsa da diğer çoğu konuda dayanıklı bisiklet.yaklaşık 1300 km yaptım bu bisiketle hiç nerden bulaştık bu biisklete keşke şu bisikleti alsaydım dediğim olmadı.cavalier falan hikaye boşuna para vermeyin
 
Scudo
Elimde kutusunda sıfır Corelli KR 100 var. 48 kadro. Ankara içi uygun fiyatlı yol bisikleti arayan ilanıma bakabilir.

Corelli KR 100
 
Elimde kutusunda sıfır Corelli KR 100 var. 48 kadro. Ankara içi uygun fiyatlı yol bisikleti arayan ilanıma bakabilir.

Corelli KR 100

Madem iptal edip kullanmaya başladım, ufak bir inceleme de ben yapayım. Hem ikinci el almayı düşünenlere hem de güncel versiyon olan Boolva alacaklara faydası dokunur;

- Bisikletin fiyatı iyi. Gerçi ben aldıktan sonra zam görmüş ama hâlâ daha Tourney fiyatına büyük ölçüde Clarisli bir bisiklet alıyorsunuz. Bunun dezavantajları da var elbette.
- Ağırlığı fabrika verisi olan 11,8 kg'den düşük. 10,9 kg olarak ölçtüm. Mitas lastikleri elimdeki Michelin Pro3lerle değiştirince 10,5 kg'ye indi.
- Jant takımı bisikletin en zayıf yönü. 2,45 kg ağırlığında. Quando göbekler felaket. Arka teker 30 saniye ancak dönüyor. Ön yaklaşık bir dakika. İkinci el bir RS100 ya da R500 takılsa fena olmaz. Hem akıcılık önemli ölçüde artar hem de 500 gram kadar kazanılabilir.
- Selesi fena değil, rahat ettim. Ağırlığı da 275 gram. Tek vidalı 27,2x350 mm sele borusu yaklaşık 400 gram. Sele takımı Aliexpress ürünleriyle değişilirse 400 gram kadar kazanılır. Ben düşünüyorum.
- Gidon 420mm, boğaz 9 cm. Alüminyum ikisi de.
- Prowheel marka aynakolun kolları alüminyum, yaprakları çelik. Orta göbek kareli. Dişli oranları 50-34 11-30. Fren ayakları Promax marka. Btwin frenlere benzettim.
- Mitas lastikleri kullanmadığım için fazla bir şey diyemem ama gözüme 23mm gibi gözüktüler. Ancak üstünde 700x25 yazıyordu. Tek lastik fiyatına elden çıkardım. Bisikletin yanında gelen pedalları ve jant mandallarını da sattım. Bisikletin maliyeti bir parça azaldı :D.
- İç lastiklerde kısa sibop tercih edilmiş. Ayaklı pompa oturmuyor. En azından sibop adaptörü olmadan...
- Kadronun üzerinde kadro boyu yazmıyor. Kolide ve faturada yazıyordu yalnızca.
- Gidon sargısı rezalet. Hem rahat değil hem de ağır. 150 gram. Eldivenle sürdüğüm için hafif bir bant takmayı düşünüyorum.

Aklıma gelenler bunlar. Mevcut dağ bisikletime göre attan inip eşeğe binmek gibi oldu. Yine de kolay yıpranmaması için tek bisiklet kullanmamak lazım. Aldığım iyi oldu. Mosso Cavalierim (Ondan önce de Triban) vardı aslında ama takla attıktan sonra satıp yol bisikletine ikinci kez tövbe etmiştim. Yol bisikletiyle bir dargın bir barışığım anlayacağınız.

20210607_125035.jpg
 
Herkesin bisiklet hevesine büyük saygı duyuyor ve takdir ediyorum. Fakat bu gibi bisikletleri "Fiyatına göre çok iyi!" diye lanse ederek bisiklet alma aşamasında olan ve konuya yabancı olanları yanlış yönlendirdiğinizi düşünüyorum.

Söz konusu bisiklete baktım; çelik bir no-name aynakol, kullanılmayacak kadar kötü lastikler, kötü frenler... Şehir bisikleti olsa alınır tepe tepe kullanılır ama böyle yol bisikleti insanı bisikletten ve hayattan soğutur. Bu şekilde sağlıklı bir yol bisikleti sürüşü yapılabileceğini düşünmüyorum. 1-2 şeyi güncelleseniz zaten en az 1000 TL cepten çıkacaktır.

Güncel fiyata baktım, 3300 TL... Bu bütçeyi 5.000'e çıkararak bilindik bir markanın ikinci el full Sora hatta Tiagra setli, karbon maşalı düzgün bir bisiklet denk getirilebilir. Ya da sıfır alternatifinde 6.000'e Decathlon Rc500 var.

3.000 gibi bir bütçeye maalesef -hele hele sıfır- işe yarar bir yol bisikleti alma şansı kalmadı.
 
Geri