Scudo Sports

Covanni Cromoly kadro?

samed akman

Aktif Üye
Kayıt
1 Eylül 2008
Mesaj
199
Tepki
33
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar elimde 15 sene önce alınıp neredeyse hiç kullanılmamış ve paslanmaya başlamış cromoly kadrolu bir bisiklet mevcut. Uğraşmaya değer bir kadromudur?

Bisiklet Covanni marka muhtemelen ithal çünkü jantları italyan yapımı diye geçiyor. Atb bisiklet. All Terrain yani hem şehir hem dağ bisikleti gibi ölçüleri var sanırım. Kadro dışında pek sağlam malzeme kalmamış. Bu kadroyu yeniden boyayıp mtb bisiklet yapmak istiyorum. Arkada 7li ruble mevcut. Bunun için eğer yapmaya değerse ön maşa ölçüsü hangi marka maşa, orta göbek ve ne tür bir jant seti lazım. Ve tabi boya mevzuu var. Yardımcı olursanız sevinirim.

Bisikletin ölçüleri:

Üst boru izdüşüm= 56cm
Üst boru= 55 cm
Alın borusu= 13 cm
Chainstay= 43 cm
Alt boru= 61 cm
Ön-arka göbek mesafesi= 106cm
Sele Borusu= 47 cm

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Scudo
ben olsam uğraşırdım çünkü uğraşmazsak böyle değerler en son servis bisikleti oluyorlar. ama fazla masraf yapmazdım, ulaşım amaçlı olarak genel maksat için falan kullanırdım. sonuçta taş gibi bisiklet bunlar; "çürük üret de bir an önce eskisin de yenisini sat" mentalitesinin öncesi bisikletler bence.

güncelleştirme için;

maşayı kesinlikle değiştirme çünkü o kalitede başka maşa bulamazsın. artı bunu furuşu normal sizedir; mevcut durumda piyasada bulabileceğin furuşlar ve maşalar over sizedir. yani buna göre maşa bulman zor olur, buldukların da çok kalitesiz olur. bunu direkt tecrübelerime deyanarak söylüyorum.

ikincisi buna 8li veya 9lu ruble atamazsın çünkü bu kadrolar 6lı ruble ile uyumlu tasarımlardır. arka mil uzunluğu ona göredir yani dardır biraz. cromo kadroyu çeki borusularından ayırarak kalıcı olarak esnetebilirsin ama yinede çok sağlıklı olmuyor. ben benzeri bir kadroya 8li atmıştım ki jantı takıp sökerken çok sıkıntı oluyordu. artı birde en küçük dişli ile kadro arasına bir pul almak zorunda kalmıştım.

bunların dışında istediğin müdahaleyi yapabilirsin ama bence komple bir sök bisikleti, sonra iyi bir yağla ve hiç boyama; sonra yola devam :) istediğin yere bağlayabilirsin, çalınma olasılığı düşük olur ve başına bişey gelse bile çok üzülmezsin ve mevcut bisikletini de eskitmemiş olursun; bence böyle yani.
 
@hakan sancaktar

şimdi arkadaşım doğru yazmışsın ama ruble 8-9-10 olunca ne oluyor ben işin burasındayım diyeceksinki çok aralık rahat kullanım ama be bunalara ianamıyorum max dişli min dişli önemlidir bence aradakiler hikaye vites sayısı artıkça sorunda artıyo benim bir arkadaşım var deore kullanıyor ve sıkıntılı olduğunu hassas olduğunu söylüyor bende 2 gün öncesine kadar 27 vite kulanıyordum ve şimdi en az vites en az sorun olayıdayım hatta ben single vites olan bisikletlerden yanayım yanii kadroyu esnetmek bencede tehlike bu deoreli arkadaşımda sizinle aynı işlemi yaptı gerçi sorun yaşamadı ama kadro elindede kalabilirdi bence idel 21 24 vites hatta diyecemki 18 ama artık 18 vites bulmakta zor
 
İgilenen arkadaşlara teşekkürler. Hakan sağol verdiğin bilgiler için. Suntourun bazı maşaları uygunmuş galiba bir amortisör takmayı deniyeceğim. Bisiklet bana göre çok küçük olduğundan bir arkadaşa hediye olacak muhtemelen.
 
Her bisikletin bir kullanıcısı vardır. Yaptırın dursun bir kenarda paslı durmasından iyidir. . Arasıra çıkıp onunla dolaşın..yeni bisikletinizin kıymeti daha çok anlaşılıyor..:D
 
bence hiç uğraşmayın uğraşıcaksanızda fazla masraftan kaçının.çok iyi durumda değil açıkçası.
 
Bu kadro CroMoly değil malesef, bildiğiniz Hi-Ten.

Derleyip toplayıp, günlük kullanım için çalışır vaziyete getirmeye değer tabi ama çok masraf yapıp çok bişey beklemeyin bence.
 
bir şeylerle ugraşmak onu güzel duruma getirmek güzeldir ama bencede fazla masraf yapmadan bir şeyler yapılabilir diye düşünüyorum...
 
Benim de yaklaşık 12-13 yıldır binmediğim Covanni'm var. Şu an bodrumda duruyor. Lastikler falan bitmiş :) Nalet olsun bu derslere, tezlere, okullara binemedik bisiklete :))
 
merhaba,

bende de var bir Covanni Tora... rahmetli eniştemden yadigar olduğu için yürür hâle getirmem şart...

uzun zamandır aklımın bir köşesindeydi bu proje... buradan yayınlarım süreci...
 
Önce güzel bir bakımını yapıp pas ve kirden arındır. Sonra orjianlliğini çok bozmdan ufak ilaveler yap derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joyrider
@Alper Ugur

@samed akman

covanni'yi tırışkadan nane sanıyordum ve boyayacaktım... ama orijinalliğini bozmamaya karar verdim Alper bey... ilginize teşekkür ederim
 
Acaba arkadaş ne yaptı. keşke buradan paylaşşaydı. Bizlerede örnek olurdu
 
yılların hortlamasını yaptın be abi :)
 
Benim de bir mavi covannim vardı bir zamanlar; koltuk altı ışıklı, 21 vites atb. Modelini unuttum ama ondaki rahatlığı, sürüş konforunu hiçbir şeyde bulamadım.
Cami önünden çalındı 10 yıl önce hala özülür, özler, anarım.(
 
Kaç senelik konuyu hortlatmış olacağım ama;

Hey gidi koca Covanni!

Bianchi üretiyordu diyen olmuş, İtalyan malı diyen olmuş. İzmir Karabağlar'ın bağrından çıkma, sen ben kadar Türk'tür :)

Güzel de yorumlar almış, pek bir mutlu etti...
 
Merhaba ben de konuyu hortlatmış olacağım ama şöyle bir durum var; ben Covanni Bisikletleri'nin sahibinin oğluyum :)

90'lar çocuğu olarak çok bu bisikletlerin getirdiği güzellikler ve götürdükleriyle tam bir trajedi seviyesinde bir hayat yaşadık aile olarak. Neyse diyelim... Öyle bi nostalji olsun diye google'da aratayım dedim forumda böyle bir konuya gelince yanıt vermeden edemedim. Selamlar.
 
Geri