Hami Bulut
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 23 Nisan 2015
- Mesaj
- 727
- Tepki
- 1.554
- Yaş
- 31
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Hami Bulut
- Başlangıç
- 2011—12
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 25 gün önce almış olduğum ve 500 kusür kilometre yol gittiğim bisikletimin incelemesini ve kullanım deneyimini sizlere anlatmak istedim.
Öncelikle anlatımda örnek olarak @BerkEvren beyin anlatımından alıntı yaptığımı belirtmek isterim ve kendisine buradan teşekkür ederim.
Bisikletin özelliklerini (link) linkinden görebilirsiniz. Tabii ki anlatırken bende yazacağım, daha detaylı bakmak isteyenler arkadaşlar için bulunsun dedim.
2014 yılında Trek 3900 dağ bisikleti ile başladım bu spora, amacım yeni yerler keşfetmek, bulunduğum yeri tanıyabilmek ve spor yapmaktı. Aradan geçen 3 yılın ardından bisikletforum ve profesyonel yarışlar sayesinde yol bisikleti sevdası düştü içime. Yeni bisiklet almak için diğerini satmam gerekiyordu ve çok severek kullandığım dağ bisikletimi elimden çıkardım ama yenisini almaya bir türlü fırsat bulamadım, aradan 1 yıl geçti ve bisiklet arayışına girdim. Sağolsunlar forumdan yardım istediğim herkes cevap verdi, tekrardan teşekkür ederim.
Yaklaşık 2 ay sıfır bisiklet aradım ama ne istediğim boyda ne de istediğim özellikte bisiklet alabiliyordum. 2. El de almak istemiyordum derken bulunduğum yerde görseldeki bisikletin ilanını gördüm, sahibi ile görüştüm, gidip gördüm gerçekten temiz ve iyi bakılmıştı. 3 saat bisikletin başında bekledim, düşündüm ve aldım. Aldığımda ki his ilk bisikletim sıfır olmasına rağmen hazzı aynıydı. Eve dönerken çok mutluydum tarifi yok gerçekten.
Bu bisikletin aldığım ilk hali. Benim boyum 1.65, bisikletin kadro boyu ise 50cm ama xs'da diyebiliriz çünkü cube'ün kadroları 50 cm'den başlıyor. Cube Attain Gtc pro Karbon kadro ve full karbon maşa ile geliyor bisikletin pedalsız ağırlığı 8.3 kg. Aldığımda üstünde shimano r540 light action spd vardı. Pedalların ağırlığı 330 gr.
Daha sonra suluk kafesi, suluk, km saati, ön ve arka olmak üzere iki ışık ekledim.
500 kilometre sonra bakım yaptırmak istedim. Bakımın yanında amacım bisikletin gerçekten ne durumda olduğunu öğrenmekti. Bakım sonrası zincir değişimi dışında bir problem olmadığı, bisikletin temiz ve sağlam olduğunu söylediler. Bisikleti öyle temiz görünce sıfır gibi geldi bana, bu bile mutlu olmama yetti. Ayrıca inceleme için temiz olmasını istiyordum. Çok konuştum şimdi inceleme zamanı.
Öncelikle karbon kadro konfor, performans ve düşük ağırlık vaadi üzerine tasarlanmış. Son kullanıcıya uzun süreli konfor vaat ediyor. Örneğin arka çatal aero flex teknolojiye sahip ve görevi yoldan gelen sarsıntıları olabildiğince azaltmak. Cube bizlere karbon teknolojisiyle ilgili web sitesinde yeterince ve daha detaylı bilgiler veriyor oradan bakabilirsiniz.
Bisikletin özellikleri ise şöyle;
Bisiklet arkada 105 RD-5800GS önde FD-R7000-F aktarıcıya sahip. Ayrıca ön aktarıcı bisikletin tek değişeniymiş.
105 CS-5800, 11-32T ruble
50*34 ön dişli gruba sahip bisikletin aynakol uzunluğu kadro boyuna göre değişiyor.
Vites / fren kolları 105 ST-5800 2*11
Frenler 105 BR-5800
Mavic Aksium RS jant seti ve continental grand sport race 700x25 lastiklere sahip. Hubtan gelen ses gerçekten çok hoş . Yol bisikletlerinin seslerine hep hasta olmuşumdur.
Sıra tecrübe kısmına geldi.
Eski bisikletimde boynuz vardı ve bisikleti sürerken oradan tutardım, o şekilde biraz eğilir giderdim. Şimdi ise bisiklet bunu size kendi sunuyor. 2 turumda hoodların alt kısmına tutmadan eğildiğim olmuştu alışkanlık sanırım.
Kendimi denemek için katıldığım bir performans turunda geride kaldım, yetişemeyince yolu değiştirdim. 80 km'lik kendi performans turumda belimin alt kısmında ağrı ve bileklerimde uyuşma oldu. Bisikletten inince geçti tabii. 50-60 km'de Bel ağrısı ve uyuşma azaldı ama yine de ben buradayım diyorlar. Bunun için en kısa sürede bikefit yaptırmak istiyorum sebebi daha iyi bir sürüş hissiyatı yakalamak.
Konfor için konuşacak olursam yaklaşık 1 hafta taytsız kullandım seleye alışma süreci dışında gayet rahat hissettirdi. Selenin de başarılı olduğunu söylemek isterim. Taytla beraber kullanınca bisikletin konforu arttı gerçekten. Genellikle yol bisikletinin rahat olmayacağını duyarız ama ben dağ bisikleti konforuna yakın hissettim. Bunun nedeni genelde yollar çok bozuk değildi ve bozuk olanlarda ayağa kalkıyorum. Sizi yormuyor gerçekten. (Kişisel bir yorumdur)
Kadronun esnediğini hissettiğim anlar oldu ve lastik mi indi diye şüphelendiğim oldu. Gidon sargı bezi beni tatmin etti açıkçası ve gidonun farklı tutuş pozisyonu yolda faydalı oluyor. Eğer gidon sargı bezini yenileyecek olursam aynısını almak isterim.
Performans kısmında 1 yıldır bisiklet kullanmamış biri olarak, bisiklet hadi bas pedala gidelim diyor. Pedala yüklendiğiniz anda enerjinizin karşılığını alabiliyorsunuz ve de hızınızı rahatça koruyabiliyorsunuz. Hızınızı aldıysanız küçük eğimli yerleri çıkması çok kolay oluyor.
Ancak geçtiğimiz hafta bir tırmanışta bu vites daha düşmüyor mu diye düşündüm kendi kendime. Yol bisikleti sadece düz yolda değil tırmanırken bile sürmesi zevkli oluyor.
Bisiklete alışma sürecinde fren ve viteste zorluk yaşadım. Fren alışılıyor da vitese biraz daha geç alıştım ben.
Vites geçişleri çok hoş hele tek dokunuşla olması farklı bir hava katıyor insana. HD fren kullanmış biri olarak 105 frenleri başarılı buldum ben. (Kuru zemin)
Söylendiği gibi yol bisikleti kullanırken etrafımızı iyi kolaçan etmek gerekiyor öyle paldır küldür olmuyor.
Yol bisikleti sürmek gerçekten çok zevkliymiş ve kısa mesafe gidesi gelmiyor insanın. Yol bisikleti farklı bir maceraymış.
Not: Şehir içinde bisiklet sürecekseniz HD fren ve Amortisörden vazgeçebilirsiniz diye düşünüyorum artık ben.
Not: Mobil cihazlardan inceleme yapmanızı tavsiye etmem. Yorucu gerçekten.
Öncelikle anlatımda örnek olarak @BerkEvren beyin anlatımından alıntı yaptığımı belirtmek isterim ve kendisine buradan teşekkür ederim.
Bisikletin özelliklerini (link) linkinden görebilirsiniz. Tabii ki anlatırken bende yazacağım, daha detaylı bakmak isteyenler arkadaşlar için bulunsun dedim.
2014 yılında Trek 3900 dağ bisikleti ile başladım bu spora, amacım yeni yerler keşfetmek, bulunduğum yeri tanıyabilmek ve spor yapmaktı. Aradan geçen 3 yılın ardından bisikletforum ve profesyonel yarışlar sayesinde yol bisikleti sevdası düştü içime. Yeni bisiklet almak için diğerini satmam gerekiyordu ve çok severek kullandığım dağ bisikletimi elimden çıkardım ama yenisini almaya bir türlü fırsat bulamadım, aradan 1 yıl geçti ve bisiklet arayışına girdim. Sağolsunlar forumdan yardım istediğim herkes cevap verdi, tekrardan teşekkür ederim.
Yaklaşık 2 ay sıfır bisiklet aradım ama ne istediğim boyda ne de istediğim özellikte bisiklet alabiliyordum. 2. El de almak istemiyordum derken bulunduğum yerde görseldeki bisikletin ilanını gördüm, sahibi ile görüştüm, gidip gördüm gerçekten temiz ve iyi bakılmıştı. 3 saat bisikletin başında bekledim, düşündüm ve aldım. Aldığımda ki his ilk bisikletim sıfır olmasına rağmen hazzı aynıydı. Eve dönerken çok mutluydum tarifi yok gerçekten.
Bu bisikletin aldığım ilk hali. Benim boyum 1.65, bisikletin kadro boyu ise 50cm ama xs'da diyebiliriz çünkü cube'ün kadroları 50 cm'den başlıyor. Cube Attain Gtc pro Karbon kadro ve full karbon maşa ile geliyor bisikletin pedalsız ağırlığı 8.3 kg. Aldığımda üstünde shimano r540 light action spd vardı. Pedalların ağırlığı 330 gr.
Daha sonra suluk kafesi, suluk, km saati, ön ve arka olmak üzere iki ışık ekledim.
500 kilometre sonra bakım yaptırmak istedim. Bakımın yanında amacım bisikletin gerçekten ne durumda olduğunu öğrenmekti. Bakım sonrası zincir değişimi dışında bir problem olmadığı, bisikletin temiz ve sağlam olduğunu söylediler. Bisikleti öyle temiz görünce sıfır gibi geldi bana, bu bile mutlu olmama yetti. Ayrıca inceleme için temiz olmasını istiyordum. Çok konuştum şimdi inceleme zamanı.
Öncelikle karbon kadro konfor, performans ve düşük ağırlık vaadi üzerine tasarlanmış. Son kullanıcıya uzun süreli konfor vaat ediyor. Örneğin arka çatal aero flex teknolojiye sahip ve görevi yoldan gelen sarsıntıları olabildiğince azaltmak. Cube bizlere karbon teknolojisiyle ilgili web sitesinde yeterince ve daha detaylı bilgiler veriyor oradan bakabilirsiniz.
Bisikletin özellikleri ise şöyle;
Bisiklet arkada 105 RD-5800GS önde FD-R7000-F aktarıcıya sahip. Ayrıca ön aktarıcı bisikletin tek değişeniymiş.
105 CS-5800, 11-32T ruble
50*34 ön dişli gruba sahip bisikletin aynakol uzunluğu kadro boyuna göre değişiyor.
Vites / fren kolları 105 ST-5800 2*11
Frenler 105 BR-5800
Mavic Aksium RS jant seti ve continental grand sport race 700x25 lastiklere sahip. Hubtan gelen ses gerçekten çok hoş . Yol bisikletlerinin seslerine hep hasta olmuşumdur.
Sıra tecrübe kısmına geldi.
Eski bisikletimde boynuz vardı ve bisikleti sürerken oradan tutardım, o şekilde biraz eğilir giderdim. Şimdi ise bisiklet bunu size kendi sunuyor. 2 turumda hoodların alt kısmına tutmadan eğildiğim olmuştu alışkanlık sanırım.
Kendimi denemek için katıldığım bir performans turunda geride kaldım, yetişemeyince yolu değiştirdim. 80 km'lik kendi performans turumda belimin alt kısmında ağrı ve bileklerimde uyuşma oldu. Bisikletten inince geçti tabii. 50-60 km'de Bel ağrısı ve uyuşma azaldı ama yine de ben buradayım diyorlar. Bunun için en kısa sürede bikefit yaptırmak istiyorum sebebi daha iyi bir sürüş hissiyatı yakalamak.
Konfor için konuşacak olursam yaklaşık 1 hafta taytsız kullandım seleye alışma süreci dışında gayet rahat hissettirdi. Selenin de başarılı olduğunu söylemek isterim. Taytla beraber kullanınca bisikletin konforu arttı gerçekten. Genellikle yol bisikletinin rahat olmayacağını duyarız ama ben dağ bisikleti konforuna yakın hissettim. Bunun nedeni genelde yollar çok bozuk değildi ve bozuk olanlarda ayağa kalkıyorum. Sizi yormuyor gerçekten. (Kişisel bir yorumdur)
Kadronun esnediğini hissettiğim anlar oldu ve lastik mi indi diye şüphelendiğim oldu. Gidon sargı bezi beni tatmin etti açıkçası ve gidonun farklı tutuş pozisyonu yolda faydalı oluyor. Eğer gidon sargı bezini yenileyecek olursam aynısını almak isterim.
Performans kısmında 1 yıldır bisiklet kullanmamış biri olarak, bisiklet hadi bas pedala gidelim diyor. Pedala yüklendiğiniz anda enerjinizin karşılığını alabiliyorsunuz ve de hızınızı rahatça koruyabiliyorsunuz. Hızınızı aldıysanız küçük eğimli yerleri çıkması çok kolay oluyor.
Ancak geçtiğimiz hafta bir tırmanışta bu vites daha düşmüyor mu diye düşündüm kendi kendime. Yol bisikleti sadece düz yolda değil tırmanırken bile sürmesi zevkli oluyor.
Bisiklete alışma sürecinde fren ve viteste zorluk yaşadım. Fren alışılıyor da vitese biraz daha geç alıştım ben.
Vites geçişleri çok hoş hele tek dokunuşla olması farklı bir hava katıyor insana. HD fren kullanmış biri olarak 105 frenleri başarılı buldum ben. (Kuru zemin)
Söylendiği gibi yol bisikleti kullanırken etrafımızı iyi kolaçan etmek gerekiyor öyle paldır küldür olmuyor.
Yol bisikleti sürmek gerçekten çok zevkliymiş ve kısa mesafe gidesi gelmiyor insanın. Yol bisikleti farklı bir maceraymış.
Not: Şehir içinde bisiklet sürecekseniz HD fren ve Amortisörden vazgeçebilirsiniz diye düşünüyorum artık ben.
Not: Mobil cihazlardan inceleme yapmanızı tavsiye etmem. Yorucu gerçekten.
Son düzenleme: