bu konu da devam etmemiş, Titanyum kadro ' nun durumunu ve son halini merak ediyorum tabii.
Titanyum hafif ancak çelik ve karbon kadar beğenilmiyor bisiklet kadrosu yapımında. Diğer metal alaşımlar da öyle .
Cyclocross bisiklet için tercihim karbon oldu, bunu denemezse insan kesinlikle içinde ukde kalıyor ve yeni bir masraf kapısı açılıyor. Ancak keşke kolay ulaşabilseydim ve Genesis Croix De Fer' i almış olsaydım.
Cannondale Supex carbon rival geliyor ay sonuna.Heyecanlı bekleyiş.
Bu arada okumalar ve araştırmalar devam ediyor. İngiliz anestezi uzmanı bir meslektaşımın çalışmasını okudum, her gün 55 km yol katediyormuş ev ve hastane arası.Çelik kadrolu bir bisikleti ( yol, cyclocross arası) kullanırken daha kolay konforlu ve daha hızlı gitmek adına devlet kredisi ile carbon bisiklet almış. Ağırlık ilk bisikletinde 13 kilo iken bunda 8.5 kiloya düşmüş.
Buna rağmen konfor azalmış, çelikde daha rahat ve daha dinlenil giderken , karbonda daha rahatsız ama atak olmuş.
Ancak ulaşma süresinin çok değişeceğini ve kısalacağını düşünürken sadece 1 dak kısaldığını görmüş.1 yıl boyunca yazı tura atarak her iki bisikleti de farklı günlerde kullanmış.
Hava koşullarını, mevsimi, kendi zindeliğini bisikletlerin kullanımı için eşitlemiş.Sonuçda çok şaşırmış, çünkü hafif kadrolu karbon bisikletle ağır kadrolu çelik bisiklet arasında süre farkı olmamış.
Bu kapasamlı ve çok parametreli istatiski bir çalışma.Uyguladığı istatistik programları da güvenilir.
Bu sonuç bana da ilginç geldi.Daha önce okumuş olsaydım acaba çelik kadro klasik bir cyclocross mu alırdım?( genesis croix de fer) Donanımları Cannondale ile kıysalanmaz tabii, ve üstelk Cannondale kadroda belirli bölgelerde microamortisör sistemler uyguladığını, darbe sömüren ancak hzıdan ve viraj yeteneğinden ödün vermeyen tekonolojisinden söz ediyor.Kullanmadan bir şey söylemek zor.
Günlük 44 km bozuk köy yollarında seri bisiklet kullanıyorum, Sub 20 , düz maşa. Yola hakimiyeti , viraj alışı çok güzel.Bu bu kadar güzelse Cannondale superx carbon daha da mükemmeldir diyorum.
Titanyum kadronun son durumu ve Gökhan' ın Eser'in halihazırdaki kombinasyonlarını merak ediyorum.
Karbon da tek tedirginliğim yanal darbe. Şimdiye kadar hiç bir bisikletimde olmadı böyle bir çarpma çarpışma. Umarım gene olmaz. Çelik Kadrolar evladiyelik denir, karbonların kullanım süresinin çelikden de uzun olduğu yazılıyor.
Yaşayıp göreceğiz.
Dostlukla.