Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross'tan touring olmaz mı?

@M.OzkulEksik bıraktığım bir konuyu iyi yakalamışsınız. :) Teker boyutu konusunu bilhassa dışarıda bıraktım çünkü orada ince bir pazarlık var ve dolayısıyla benim de net bir görüşüm yok. Sağlamlık açısından 26", akıcılık açısından 28" lazım. Masraf ile ikisini birleştirmek (arka tekeri komple değiştirmek) mümkün olsa da, değer mi bilmiyorum.

Onun yerine 26" jant optimum seçim gibi duruyor, ama yine de 28" jantı da gözden çıkaramıyorum. Aslında bir gün oturup bunu masaya yatırmak lazım.

@ihtiyarSadece kaçamak bir espridir bu ihtiyar abi. Estağfurullah BF dilini değiştirme gibi bir niyetim yoktur. :)
 
Scudo
Kıdemli ihtiyar azıcık dem vurmuş. Bn de çaylak ihtiyar olarak terminolojiye ilişkin şöyle desem, itiraz olur mu acaba?
Melez bisikletler belirli, tek bir amaca yönelik olmayan her türlü bisikletlere denir. Kapsama alanı oldukça geniş!
Tur bisikleti
Kros bisikleti
Ulaşım amaçlı bisikletler
Şehir bisikleti
Keyif bisikleti.

Cyclocross (CX) ise Kros bisikletlerinin bir alt grubu!

Yani "melez yol bisiklet" doğru ama gerçekten belirgin, tek bir bisikletin karşılığını vermiyor gibi.
 
(link)

Tur için o tarzda en güzel bisikletler biri sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Tur bisikletleriyle ilgili Thorn isimli firmanın sayfasından çok şey öğrenmiştim. Bisiklet modellerini tanıtırken çok detaylı bilgiler veriyorlar. Hangi çatal, neden? Çelik mi Titanyum mu, neden? 26" mı 28 mi, neden ve ne zaman? V-fren, disk, ışıklar, Rohloff sistemler, tandemler.. detaylar bitmiyor ve çok çok sürükleyici. Hiç ilgim olmayan modellerin kataloglarını bile okumuştum oturup.
Sahipleri de çok ciddi turlar yapan insanlar, bu turlardaki tecrübelerini yansıtmışlar bisikletlerine.
Mesela bizim turlarımız için kiraladığımız tandemlerin kesinlikle güvenli olmadıklarını düşünüyordum ki intihar'a eşdeğer demişler yüklü tandem ve disk fren için. Sebebi de açıklanmış.
(link)
(link)
 
Hüseyin bey, mükemmel bir bilgi kaynağını paylaştığınız için teşekkürler.

Yüklü tur (bilhassa tandem) için disk frene intihar demelerinin sebebini henüz okumadım ama tahmin edebiliyorum. Dağ inişlerinde disk fren aşırı ısınıp tutuşunu kaybeder. Oysa V fren ısıyı tüm janta yaydığı için daha zor ısınır.
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
Bugün birkaç tecrübeli arkadaşlada konuştuktan sonra içime en çok sinen bisikleti aldım :) Cube CrossRace .. Tam bir tur değil, hatta tura çok yakın bile değil ama tur alsaydımda hep içimde kalacaktı + işe gidip gelirken ve spor amaçlı en iyi tercihi yaptığımı düşünüyorum.. Kısa, akşam eve dönülen turlarda sele altı çantam, birazda yancılıkla yeterli olacaktır kanısındayım arkadaşlarla konuştuktan sonra, en kötü sırt çantası almayı düşünüyorum.. 1-2 günlük haftasonu turları söz konusu olursada arkaya kelepçeli bagaj yada direk sele kelepçesini değiştirip bagaj delikli bir aliminyum kelepçe alacağım.. Oturma pozisyonu ve el ağrıları vs bunlara odaklanmadım 5-10 günlük turlar olmadıkça bunlarda çok önemli olduğunu düşünmüyorum ztn şimdilik bu bisikletle konforlu bir 5-10 gün turu hayal gibi gözüküyor... Ön maşada bagaj delikleride mevcut bisikletle gerekirse orayada takabilirim.. Ama zaten yılda en fazla 1-2 kere yapacağım şey için buna odaklanmak saçma geldi içime en çok sinen ve istediğim olduğu için arkaya bakmadan huzurla tekrar aldım.
 
teknik konuları seven biri için bulunmaz bir kaynak, önemli bir rapor yazarken bu sayfaya takılıp gecikmiş ve geç saatlere kadar çalışmak zorunda kalmıştım. Hala Thorn denince o iğrenç rapor geliyor aklıma :) Tandemde niye disk olmaz daha doğrusu ön disk olmaz sorusunun cevabı söylediğiniz gibi ısı ve çatalın burulma direnci. Disk fren çatala tek taraflı yükleniyor ve ağır yüklü bir tandemde buna dayanacak çatalın henüz üretilmediğini söylüyorlar. Eğer çatal çok güçlü yapılırsa bu sefer boyut ve ağırlık sorunları çıkıyor. Burulmasın diye disk tarafı daha rigit yapılırsa da fren yapılmıyorken çatalın dengeli esnemesi mümkün olmuyor asimetriden dolayı. Bu yüzden önde v-fren kullanıyorlar. Arkada ise disk fren kullanılıyor ama tek başına değil. Uzun inişlerde aşırı ısınıp devre dışı kalma riskinden dolayı ek olarak v-fren de takılıyor. Yaptıkları bisikletler 40-50 kg yükle 5000m'lik geçitlerden (güney amerika) problemsiz inebiliyor. Şartlar olgunlaştığında bu insanlardan bir tur tandemi alacağız biz de.

Tur raporları da var, Rohloff göbekli bisikletlerin hikayesini anlatırken epey de tur anlatmışlar. Hep kafamı kurcalayan Güney Amerika'daki dağ geçitlerini gezme projeme epey katkıları olmuştur. Mükemmel bir kış tatili :)
(link)
 
Laçin Bey, güle güle kullanın. Çok güzel bisiklet.
Yalnız o kilide kesinlikle güvenmeyin. Gözünüzün önünden ayırmayın bisikleti. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin Öz
@Ozan Duran

Ben bir şifreli bir anahatarlı kilit kullanıyorum. Bir de ön tekerden hiç bağlamıyorum.
 
Soru ve cevaplar için herkese teşekkürler.

2012 model Specialized Tricross Elite (mekanik) Disc Sram APEX commute / Cyclocross ve 2007 Specialized Allez (colombus borulu, arka çeki borusu ve maşa karbon, üstelik ZERTZ darbe emici padler var) Campagnolo Veloce fren - vites - jant setli yol bisikleti arasında sıkışıp kaldım.

Bilenler vardır mutlaka Pedalșörler Bisiklet Grubu kurucusu ve üyesi olarak İstanbul içinde arazi sürüșleri içeren turlar yapıyoruz. Girdiğimiz yerler patika, katır eşek yolu, toprak zemin vs. Anladınız umarım. Şehir içi ise her gün işe git gel 60 km bisiklet sürüyorum, akşamları da genelde sürüyorum vs.

Sizce ne yapmalıyım? Asfalt yolu sadece ulaşım amaçlı kullanıyorum ve araç yollarından nefret ediyorum, mecbur kalmadıkça da kullanmıyorum. Ha bu demek değildir ki CX ile yola çıkmayacağım çıkacağım elbet, bilhassa Barbaros Bulvarını, Narcity - Emek Caddesi rampasını. Yazın da uzun turlar, festivallere katılıyorum. Pekala 26 teker Giant bisikletim bu işi görüyor, tamam RockShox SID Team dual air süspansiondan aldığım verimi Tricross bisikletten alamayacağım ama şehir içi kullanımda ameleliğini de çekmeyeceğim.

Ne yapmalı?
 
@Ozan Duran
İş yerinde back office e evde de eve çıkartıyorum :) o kilide ztn güvenmiyorum güzel bir kilit alıcam
 
@Mahsus Mahal

Bahsetiginiz bisikletlerin ikisini de kullanmadim. Ama benzeri bisikletler kullandigim icin su yorumlari yapabilirim. Mekanik disk frenler, uzun turlar icin uygun degiller. Uzun süre kullanilinca tek tarafli baski yaptiklari icin sürekli ayar gerekir. Asfaltta kullanmak söz konusu ise, daha uygun lastik takmak gerekir. Eger baska bisiklet kullanmayacaksaniz, sürekli lastik degistirmenizi tavsiye ederim.
Diger bisiklet, eger camurlu araziye girmeyecekseniz, biraz kalin lastiklerel hemen her toprak yolda kullanilir. Ama eger camurlu yollara girerseniz, vay jantlarin haline, yanaklari yer bitirirsiniz. Frenleri kesinlikle arazi icin uygun degil. Ayrica kac mm. genislikte lastik takilabilecegini de bilmedigim icin, ben de sizin gibi yukarida bahsettigimiz kullanma yerlerinden yola cikarak bir secim yapamiyorum. Belki bisikletleri daha iyi taniyan birisi, özellikle Allez üzeine daha iyi bir yorum yapabilir!
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahsus Mahal
Allezi'in kullanacağı maksimum 700x25-28c olacaktır, fazlası zarar kaldı ki Allez ile patika ve sert toprak zemine giremem dağılır jantlar.
 
@Mahsus Mahal

O zaman karari vermissiniz demektir. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahsus Mahal
Laçin kardeşim bisikletinizi güle güle kullanın .Çok güzel.
 
@Mahsus Mahal
ihtiyar abinin dediği gibi tabiki kararı verdiniz. :)
Hem Tricross'ta bagaj bağlama yerleri de var. Yukarıdaki ihtiyaçlarınızın tamamını karşılıyor. İçten kablolama da cabası.
***
Allez sadece düzgün yol odaklı. Hatta 2007 Allez (farzedelim) tamamı karbon kadro olsa bile artık tarihin tozlu sayfalarında yer bulacak bir kadroya sahipmiş baktım.
vay be. Allez ne kadar değişmiş :D
 
@Burçin Çobanteşekkür ederim :) müsait olduğunuzda havada güzel olursa beraber sürelim.
 
@Laçin Aslan

Çok memnun olurum.Tanışmış da oluruz.

@Laçin Aslan

Çok memnun olurum.Tanışmış da oluruz.
 
Geri