Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross'u hibride çevirme "cannondale caadx"

@UtkuSener

Ya sen hala burada mısın? Böyle triplere girerek neyi amaçlıyorsun? Sana cevabını yukarıda verdim. İlk mesajından beri ciddiyetsiz konuşmalar içindesin. Bana gösterdiğin kadar saygıyı da aldın.
 
Scudo
Cyclocross bisikletleri, cyclocross yarışları için tasarlanırlar ve üretilirler, bu yarışların parkurlarında bol bol çamur bulunduğu için bisiklet birkaç tur sonra şu hale gelebilir:
http://cdn.velonews.competitor.com/files/2012/01/20120114-608I8080.jpg

Bu bisiklette çamurluk olsaydı, teker dönebilir miydi acaba...
 
@eozalp1914
Triplere filan girmiyorum bilader, dalga geçiyorum seninle

----------

@Murat B.
hocam çamurluk mevzusu yarış açısından kesinlikle dediğiniz gibi bu teker dönmez, zaten yarış koşan adamın kirlenmekle ilgili derdi olmaz
benim en başından bahsettiğim konu günlük olarak da bu tip bisikletleri kullanan kişiler var üstü başı kirlenmeden bir yerden bir yere gitmek için çamurluk takılamaz mı?
Yani cyclocross bisiklet ile sadece yarış yapmayan birisi bisiklete çamurluk takınca ne kaybetmiş oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@UtkuSener

Hadi kardeş yol al alabildiğin kadar, kendi cümlelerin yetmedi bu şekil kelime oyunlarına girme. Ötede oyna, kumda oyna hadi.
 
Bisiklette yapılan her türlü değişiklik kabul edilebilir. Bisiklet kişisel bir araçtır. Hiç bir değişiklik te "vay efendim, bu bilmem ne bisikleti, bunda şu olur bu olmaz" yorumunu haklı göstermez. Birbirimizi kırmaya gerek yok. Benim bisikletim de bazılarına son derece tuhaf gelebilir ama ben çok mutluyum. Amortisörü yok ama dağda en zorlu yerlerde zıplayarak hoplayarak geziyorum. Duruma mevsime göre çamurluklu ya da çamurluksuz dolaşıyorum. İcabında ön bagajımı da takıp ön arka gidon çantalarımla tura çıkıyorum. Yeri geliyor pazara gidip patates soğan taşıyorum. Her gün 8 yaşındaki kızımı arka bagajda minderinde taşıyarak okula bırakıp arka çantamda sefer tasımda yemeğimi, şortumu taşıyorum. Fırsat bulursam iş çıkışı 17:00dan sonra 2 saatlik 700-800 metre tırmanışlı antrenmanımı yapıp evime geliyorum. Bunları yılın 12 ayı mütemadiyen yapıyorum. Şimdi bu işlerin her biri için "safkan" bisikletim olsaydı kendime bir bisiklet deposu tutmam ve 8 tane de bisiklet almam gerekiyordu. Ben bunların hepsini "keyifle" tek bisikletimle yapıyorum. Bunu sorgulamaya yargılamaya kimsenin hakkı yok. Bisiklet kişisel bir araçtır, farkı da buradadır. Benim bu bisikletimle dağda gezmem de yolda olmam da kendi tercihimdir, kimseyi ilgilendirmez.
 
@eozalp1914
Yazdıklarımı görmek istemiyorsan beni engelleyebilirsin.
Yazdıklarımdan rahatsız oluyorsan bir üst mevki olarak forum yönetimine şikayet edebilirsin
Savcılığa bile gidebilirisin bunlar senin en doğal hakkın.

Hakkın olmayarak yaptıkların ise şunlar. Ne yapacağımı, nerede duracağımı söyleyemezsin, ne söylediğime hiç karışamazsın. Rahatsız olduysan yukarıda dediklerimi yapabilirisin. Son sözü söylerim takıntın olduğunu hissettiğim için bu yazdığıma posta cevap yaz da bitsin bu muhabbet. Kişisel tartışmalara daha fazla devam etmek istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Arkadaşlar konunun buraya gelmiş olması enteresan amaç bu değildi halbuki.. 2 tane karşıt fikir gördüm bazı arkadaşlar safkanlıktan bahsetmiş, bazı arkadaşlarda işlevsellikten ve ihtiyaçlardan bahsetmiş.. Amaca ve kişiye göre her ikiside doğrudur, her iki tafarında benim dediğim doğru seninki yanlış demesi çok abes açıkçası.. Evet profesyonel bir yarışçı için , bisiklet zaten tamamen a dan z ye o yarışa göre tasarlandığı için, extra herhangi bir şeye ihtiyaç yoktur.. Bu ruhu sokakta yaşamak isteyen insanada saygımız sonsuz.. Gelelim diğer tarafa bu işi daha az profesyonel yapan arkadaşlar ise, yani yarışa vs. Katılmayanlar için bahsediyorum ihtiyacına göre ,çeşitli modifasyonlar yapabilmekte.. Yukardaki videodaki adam bir hevesle caadx almış, ama videonun başında bana göre değildi, belim ağrıyordu diyor, olabilir.. Çözüm ya bisikleti satacak, yeni bisiklet alacak, yada modifiye edecek.. Adam diğer olanı seçmiş bundan ibaret.. Ayrıca bike fit le alakalı bir sürü güzel yorum okumuştum.. Bu videodaki adamda gayet güzel bir bike fit yapmış, bisikleti uygun hale getirmiş bunada saygı duymak lazım.. Ferfari f50 nin içinde kapı kolu yoktur tel vardır teli çekersin orjinal bir yarış arabasına en yakın arabadır klima yoktur teyp yoktur vs vs.. Tercih edene saygım sonsuz.. Etmeyenede..
 
Anlaşıldı, hepimizin cyclocrossu gelmiş. şöyle tadına vara vara, b*ka, çamura bulana bulana bir cx müsabakası olsa da burada birbirimizi daha fazla incitmesek, enerjimizi atsak..
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay
Forumda elbette tartışacağız ama adabınca. Hadi, git, uza, bak keyfine, bak dalgana minvalinde, buna benzer, bu kelimeleri çağırıştıran tüm cümleler sadece aramızda kavga çıkartır. Ben iki değerli arkadaşımızın karşılıklı olarak tezlerini hararet ile savunduklarını düşünmekteyim. Herkesin kendine göre geçerli sebepleri olabilir ama ne olursa olsun adabın dışına çıkmak hoş karşılanmaz. O yüzden sevgili arkadaşlar biraz daha sakince tartışalım. Hepinize bana katlandığınız için teşekkür ederim :)
 
Tartışmaya katılmadan kendi fikrimi söyleyeyip kaçayım :D
Bence cyclocross'a çamurluk takılabilir. Hatta ben de sks blumels aldım takılmayı bekliyor. Sonra ileride port bagaj da takacağım :)
Yani cyclocross aldım diye gidip yarışlarda kullanma şartı yok, Türkiye şartlarına uygun ve geometrisi yola gere biraz daha rahat olacağını düşünerek aldım. Biraz da aklımda "gravel bike" ya da tur bisikleti düşüncesi vardı Tek bisiklet alma imkanım olduğu için çok yönlü olması önemliydi benim için.
Herkesin amacı farklı bisiklette. Kimisi performans sürüşü, yarış amacı ile alır. Kimisi öyle aylak aylak gezmeyi sever, kimisi ulaşım için kullanır. Ben üçünü de yapıyorum yarış hariç mesela.
 
@UtkuSener
Yarışlara katılıyor olmasanız bile o tip bir parkura çamurluklu bisiklet ile girerseniz birkaç yüz metre sonra teker dönmez hale gelir. Çamura hiç girmeyecek birisinin de dişli CX lastiği kullanmasına gerek yok. Elbette isteyen bisikletine istediği parçayı takar ama çamurluklu ve düz lastikli bir bisiklete cyclocross bisikleti denemez; kalın lastikli yol bisikleti, veya dropbarlı commuter olur...
 
Cyclocross alıp düz gidon takmak normalde paranın boşa harcamaktan öte birde değil, israf yanı. Ama adam binememistir, alısamamıştır, elindeki bisikleti satmak yerine ufak bir masrafla bu ise girmiştir, bilemeyiz.

Cyclocross alıp ise gidip gelen, çamurluk takan çok insan var, hatta yol bisikletine çamurluk takan da var, yarismayacaklarsa neden olmasın ?

Cyclocross alıp 50/34 aynakol da takmasin kimse o zaman, ruhuna aykırı sonuçta, aslında cyclocross zaten melez bir tur yanı nereye ceksen oraya gitmeye müsait. Şimdiki bisiklet bilgim olsa 2-3 bisiklet almak yerine bir cyclocross ve 2 teker seti alırım, bagaj ve çamurluk da keyfime gore takarim, tek bisikletle tüm isimi cozerdim, kim takar ve biliyor cyclocross ve ruhunu ...
 
@Murat B.

Bu dediğinize göre
Yol bisikletleri yarış/antreman yapılmadıkca yol bisikleti olmaz
Mtb topraktan çıktığı anda mtb olmaz

Cyclocross bisiklete çamurluk takınca cx aktivitesini yapamamasından bahsediyorsak durum doğru. Konunun başından beri tartışma yaşadığım arkadaş bunu demek istediyse kendisi de sonuna kadar haklı, yanlış anlaşılma olduysa kusuruma bakmasın.

Kavramları bu kadar daraltmak zorunda değiliz bence. Kendi kullandığım bisikletten örnek vereyim, trek fx fitness bisikleti olarak satılıyor çamurluk, bagaj ve tur lastiği taktım. Yüke göre kullanmak için aynakolunu değiştirdim. Tur bisikleti parçaları takılı olduğu halde fitness bisikleti gibi çevik kalmasını engellemiyor. Asfaltta hafif, akıcı ve trafikte kullanmaya müsait olduğu için fitness kadrosu kullanıyorum.

Bahsettiğim kavram darlığı burada başlıyor, aldığımız bisikletleri ne amaçla ne kadar kullanıyoruz diye sorunca amaca yönelik bisikletlerde (hemen hemen hepsinin bir amacı var zaten) kullanımın %80 i amaçsız şekilde sadece pedal çevirmekle geçiyor. Çok az kişi bisikletini amacına yönelik olarak kullanıyor. Cyclocross bisikleti arabaya yükleyip çamura gireceğimiz yere kadar arabayla gitmiyoruz veya tırmanış antremanı yapmak için yol bisikletimizi arabaya koyup dağlık tepelik yerlere gitmiyoruz. Bisikletin en temel vazifesi olan bir yerden bir yere gidebilme becerisi kullanıcıların %80 den fazlası için geçerli. Commuter (ulaşım) haricinde üretilen bisikletlere ışık takmayalım demeye kadar gider bu iş.

Konunun en başından beri ısrarla anlatmaya çalıştığım durum bundan ibaret.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
caadx 105'i commuter olarak kullanıyorum, büyükçekmece beylikdüzü hattında. 1 aydır çamurluğumu takmıyorum, elbet onunda zamanı gelecek, bisiklette de donanımsal bir değişikliğe gitmedim(53-42 aynalı yoldan cxe geçtim)

Şu an makinenin hakkını verebiliyor muyum? Tabi ki hayır, ama hava koşulları çetinleştiğinde devebağırtan yokuşunda işler değişecek. Ayrıca parkurlara ayıracak zaman bulamıyorum ama hiç olmazsa cx prensibine donanımsal olarak alışıyorum, kavrıyorum. Dişlilerimi, gidonumu, rublelerimi şehir ve tırmanışa değiştirdiğimde cx için uygun platform bulduğumda yeniden değiştirip pekte alışık olmadığım donanım ile birşeyler yapmaya çalıştığımda ne keyif alırım ne de verim.

Şartların uygun olmaması benim elimdekilerle şartlara uyum sağlayamayacağım anlamına gelmiyor.
Not: evet drop bar fetişistiyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener
@UtkuSener

Evet, yapılamamasından bahsediyorum ben.

Yol bisikletini yolda gidemeyecek şekilde değiştirirseniz, mesela frenleri sökerseniz, yol bisikleti olmaktan çıkar. Keza MTB'ye de 23mm lastik takarsanız dağda gidemeyeceği için dağ bisikleti olmaktan çıkar. CX'e de çamurluk takarsanız kross falan yapılamayacağı için cyclocrossluktan çıkar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sıtamina1825
Ya neyin kafasını yaşıyosunuz arkadaşlar, isteyen istediğini yapar bisikletine. Öyle yaparsan bisikleti bu şekilde isimlendirmesin gibi durumu dar kalıplara sokma yetkisini kimden alıyosunuz? O zaman kimse kendi istediği şekilde değişiklik yapmasın bisikltinde!!! Aynakol dişli oranını değiştiririm, rubleyi değiştiririm, down tube shift takarım..... Teknik imkansızlığın olmadığı her değişiklik yapılır bisiklette, yeterki emniyetsiz bir durum yaratmasın.
Utku'ya sonuna kadar katılıyorum!!!
Siz bu değişikliklere başka isim vermek istiyosanız belki de yeni bir tanım çıkmasına yardımcı olursunuz!!!
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener
Mosso lagerda bisikletim var. Bu bisiklete dişli lastik takmak istiyorum. Mtb gibi kullanmak istiyorum. Üzerimde 700x45c lastik var. Arka maşa dar olduğundan ancak dişli 700x50c olur böyle bir lastik bulamadım. Bu ebat Standart dışı sanırım. Cylocross lastiği 700x35 takacağım. Fikrinizi alabilir miyim.WP_20150517_004.jpg
 
@çimtay 28" janta 29er lastikleri takılabilir ama arka maşanın darlığı problem çıkartır. cyclocross lastiği pek tabi takılabilir arazi tecrübem pek olmadığı için takılacak lastiğin diş yapısı hakkında kesin bilgi veremem. Bisikletiniz hybrid tipte olduğu için yine hybrid bir lastik takılabilir

(link) bu lastik tur tabanlı ve önceliği arazi olacak şekilde asfalta da kullanılabilir. Yağmurda çamurda arazide kullanmak istiyorsanız cyclocross lastikleri işinizi görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay
@çimtay 700x50c diye değil de 29x2.00 diye ararsanız istediğiniz boyda lastik bulabilirsiniz.

Hangisi iyidir, sizin bisikletinizde ne kadar performans verir bilmiyorum ama şu var mesela:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay
Konunun genelinde geçen tartışma sonucunda bir özet geçeyim istedim

Bisiklet türleri ve isimleri üzerine yaptığımız tartışmanın sonucunda anladık ki cyclocross bisiklete biniyorum diyebilmek için çamura ihtiyacınız var :D İç anadoluda yaşayan arkadaşarın durumları sıkıntılı gibi görünüyor keza özel tasarlanmış pist falan bulamadıkça yağmur yağsın diye beklemeniz gerekir, bu tip forum ortamlarında çamur olmayan yerde cyclocross yapıyorum demeyin size gülerler :DÖrnek vermek gerekirse aşağıdaki videodaki arkadaşları yarış marış diye kandırmışlar çünkü yarıştıkları yerde çamur yok :D videonun açıklamasına da utanmadan "The first cyclocross race ever held at this park." yazmışlar :D

Çamur olmayan yerde cyclocross şeysi olmaz deyince, dağ olmayan yerde mtb de kullanılmaz gibi bir düşünceye girebilirsiniz bu bakımdan Konya gibi ova şehirlerinde yaşayan mtb kullanıcılarının durumu muallakta gibi görünüyor :D İlerde ova bisikleti diye bir tür çıkarsa alır kullanırsınız artık. Yani "dağın olmadığı yerde dağ bisikleti ile sen kime nasıl arazi yapıyosun kardeşim" diye sordukları zaman cevapsız kalabilirsiniz :D

Yol bisikleti kullanıyorum diyebilmek için neler yapmanız gerektiğini bu bağlamda düşünerek çıkartırsınız artık :D
 
  • Beğen
Tepkiler: G_Theill
Geri