Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ Bisikleti Tavsiyesi Lütfen

@Doğukan Yıldız

O linklerde gösterdiğiniz bisikletler çelik falan değil. Hi-Ten onların hepsi. Yani bildiğiniz demir diyebiliriz. Diğer bir değişle kalorifer borusu:) Sağlam olmadıkları gibi son derece ağır ve son derecede esnektirler. Açıkçası 5 para da etmezler.

Ben tek amortisörlü ve mümkünse aluminyum kadrosu olan bir bisikleti öneririm.
 
Scudo
@Doğukan Yıldız

Aluminyum kadrolu ve tek amortisörlü bir bisikletse o tabi ki yukarıdaki linkteki bisikletlere kıyasla tavsiye ederim.
 
Ben de yaklaşık 1 yıl önce sizin gibi hangisini alsam diye düşünüyordum. 400TL'den yukarı çıkmayı düşünmüyordum. ng650 iyi derken sonra 530TL'lik salcano astroda karar kıldım. Şimdi ise model yükseltmeyi düşünüyorum. :eek:

Yerinizde olsam o bütçeyle ikinci ellere yönelirdim, ama illa da sıfır alacaksam ng650'yi alırdım. Speed'in kadrosu çelik ve ng650 ile yaklaşık aynı donanıma sahip.
 
Speed ile NG 650 arasında 2 kg fark var. Fiyat farkı da var 60 lira civarı. Salcano servisleri de çok iyi değil diyorlar. Zaten küçük bir şehirde yaşıyorum. Sanırım 2 kg fark için değmez.
 
eğer bisikleti spor olarak yapmayı düşünmüyorsan ve ileride devam etmeyeceğim diyorsan alabildiğin en ucuz bisikleti al çelikmiş hafifmiş sağlammış bakma bile. ama yok ben bisiklete binerim bu spor ilgimi de çekyor dersen. bırak 2,5 kg'ı ilerleyen zamanlarda inşallah merakın artarsa sele kelepçesinden bile 40 gr ağırlık azaltmakiçin 50-60 lira para vereceksin :D sen hesabını ona göre yap. ama bence ikinci el konusunda bu kadar takılma buradaki insanlar dürüst insanlar. fotoğraflarına bak sağına soluna bak daha ucuza çok daha güzel bir bisiklet al. servisi filan da çok dert etme bir müddet sonra kendi servisin zaten sen olacaksın araştırdıkça. umarım biraz yardımcı olmuşumdur. en sağlıklı kararı vermen dileklerimle..
 
@Doğukan Yıldız

kardeş boşver bianchi'yi, salcano ng650 daha iyidir,pişman olmazsın. ileride donanımı yükseltmek istersen en azından elinde aluminyum kadron olmuş olur. çelik kadroya yaptığın yatırıma değmez.
 
2 kg. farkin çok büyük bir fark oldugunu söylemek isterim. Bu farki bilhassa yokuslarda hissedersiniz.
 
Kullanım alanınıza ve ihtiyaçlarınızı karşılamaya yönelik sözkonusu alternatifler içerisinde en mantıklı seçim : Salcano NG650 bence.
Sonuçta:
350 TL civarı bir bedelle sıfır ve garantili bir bisiklet alıyorsun,
Aluminyum kadro,
Ön amortisörlü,
Shimano vites sistemli,
İyi bir marka.

Salcano NG650 tavsiye ederim.
Hayırlısı olsun.
 
Sanırım NG 650 karşısında bir miktar fiyat avantajına rağmen Bianchi Speed modelini tavsiye eden yok. Öyleyse sanırım tercihim Salcano olacak. Araştırmam bir kaç gün daha sürer, bu süreçte görüşlerinize açığım. Yorumlarınız için de teşekkür ederim.
 
Salcano NG650 modelin ön amortisörlerini kilitleme özelliği varmı.
Yeni başlayacak olanlara önerirmisiniz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@İsa Karagöl

Kilitlenme özelliği yok önerebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsa Karagöl
Doğukan kardeş;

Söylediklerimi sakın yanlış anlama. Burada çalıştığım işyerinde de bir arkadaşım bisiklet sporuna başlamayı düşünüyor ve doğal olarak sıfır bilgi ile yaptığı araştırma ile aynen senin en başta linklerde verdiğin bisikletlere yönelmiş. Orta amortisörlü, hi-ten veya sözde "çelik" kadrolu, aşağı yukarı her toplu alışveriş merkezinin girişinde rastlanabilecek türden makineler. Ben de sözlerime destek amaçlı o arkadaşıma bir iki internet araştırması linki vereyim istedim, tam istediğim gibi bir konu olarak senin konuna misafir oldum.
Sen de inan ne kadar doğru bir iş yaparak bu foruma uğrayıp görüş soruyorsun. Bütçe konusu, evet, maalesef insanı sınırlıyor. Fakat özellikle yorumlardaki ortak özellik, sana hararetli bir şekilde Sedona Borla önerilmiş. Ben de bundan 3 sene önce bisiklete merak sararken senin gibi böyle Bianchi (ucuz modeller), Bisan hatta Castello falan diye dümdüz gidiyor bakıyordum onu mu bunu mu alsam diye. Fakat bir yandan da sokaklarda bu tip aletleri kullananlara da bakıyordum. İnan hepsinden (aşağı yukarı hepsine yakın) pedal çevirdikçe bir cıyırtı, bir gacırtı gucurtu çıkıyor, zincir atıyor, yani anlayacağın, metalik gürültüler eksik olmuyor. Eksozu patlak bir araba kullandığını düşün. Çok acele etmeyeyim dedim. Biraz araştırıp alayım istedim. Araştırdıkça malzeme, donanım, komponent detaylarının içine girdim, maliyetlerin nerelerden oluştuğunu, fiyatların niye yukarılarda gezindiğini gördüm. O sokaktaki bisikletlerden niye devamlı gacırtı gucurtu geldiği belli oldu. Sonra gittim Amoeba aldım. Dediklerine göre Sedona - Amoeba kadroları aynı fabrika üretimi imiş. Zaten Amoeba olmasaydı büyük ihtimal Sedona olacaktı. Ve dostum, bisikletin üstüne çıkıp şöyle yüz metrecik dolaştığın anda farkı hissedeceksin. Sana nasıl güven verdiğini, nasıl rahat ve sağlam bir sürüş olduğunu. Bütçe konusunu anlayabiliyorum, sana belli bir şey de diretmek istemiyorum, ama burada yazan arkadaşların sana söylemeye çalıştığı ortak birşey var, o da verdiğin para sonrası yapacağın işten "zevk" almak. Sen henüz anlatılmaya çalışılan şeyi, deneyimin olmadığı için tam kavrayamıyorsun. Bence yapabiliyorsan, biraz peşinat, kalanını takside bağlamak bile olsa, bu işe minimum Sedona ile giriş. Ortak tavsiye Borla olmuş, ama biraz daha ucuz bir modeli daha var sanırım. Bir de Sedona 261 e bakabilirsin. Kadrolar aynı, daha sonra istersen donanımı yükseltebilirsin. Bu işe, biraz ileriyi görerek bakmak, ona göre başlamak, inan çok önemli. Salcano'yu bilmiyorum, herhangi bir yorum da yapmak istemiyorum, herkes kullandığını önerir. Ben sana çok hararetle Sedona'yı öneriyorum. Hayırlı alışverişler dilerim :)

Murat Semiz
 
Arkadaşlar öneri ve geniş çaplı açıklamalarınız için çok teşekkür ediyorum. Bende isterim daha iyi bir bisikletle başlamak ama şu an bütçem buna müsait değil. Siz de illa Sedona Borla al dediğiniz için şimdi ben Salcano NG 650 almayı parayı çöpe atmak gibi görmeye başladım. :) Bu kadar fark var mı bu bisikletler arasında? Kiloları da aynı hemen hemen.
 
selam arkadaşlar
bugün foruma katıldım.
yeni bir bisiklet almak istiyorum.
ama bisiklet hakkında bir bilgim yok tavsiye ettiginiz bir bisiklet varmı?
bütçem ise 300 400 tl arası bir bisiklet arıyorum.
 
Bugün gidip Salcano NG 650 modelini inceledim. Disk fren ve V-fren olmak üzere iki çeşit fren türü olduğunu öğrendim. Bu konudan bahsetmemiştiniz hiç :) V-frenli olanı 300 liraya bırakıyorlar ki bu internete göre iyi bir rakam. Disk fren olanın ise 400 liste fiyatı, nakite 350 liraya bırakıyorlar. Yani Hepsiburada.com' da V-frenli olan 366 lirayken bayi 350 liraya disk frenliyi veriyor. Çok da övdü disk freni.

Sizce disk fren için 50 lira farka değer mi? Bir de disk frenli olan modelde vites attırma şekli eskisi gibi aparatı (adını bilmiyorum) parmakla yukarı kaldırarak-indirerek yapılıyor. V-frenli olanda ise aparat yok, motosiklete gaz verme şeklinde değiştiriliyor. Yani kola entegre olan yuvarlak, döndürülen şeyden vardı. Umarım derdimi anlatabilmişimdir :)

Ancak NG 650 nin iki çeşidi de bana hiç güven vermedi. Kaliteli görünmedi gözüme hiç. Dandik bir havası var, hiç öyle internetteki gibi değil.

Komik olabilir belki ama bisikletin sahte olma ihtimali var mı? Ya da bazı parçalarının sahtelerden oluşma ihtimali? Çünkü hiç böyle bir bisiklet beklemiyordum.

Kadro boyutunun kaç inç olduğunu ise bilmiyorlar. Ne diyorsunuz tüm bunlara arkadaşlar?

Not; sahibinden de bir bayi kadro boyutu 18 inç diyor. Boyum 1.83 dediğimde ise size 20 inç daha uygundur ama buna da rahatça binersiniz dedi. Kadro boyutunun 18 inç olduğuna nasıl emin olurum?
 
@Doğukan Yıldız

Boyum 1.85, ben 18 inç kadroya biniyorum, gayet de uygun, oturaklı. Baştan beri v-fren bindim, şikayetçi de olmadım. Klasik, bilinen sistem. Belki disk fren de güven veren bir sistemdir, ama forumda da birçok yerde v-frenin disk frene tercih edildiği yorumları okudum. En azından başlangıç evresinde v-frenden şaşmamanı öneririm. Disk-frenin ayrıca bir sürü teknik detayları, parçaları vs. Kendi adıma bana çok karmaşık geliyor. Sonuç olarak, ucuz bir Sedona 18 inç kadro, v-fren bisiklet bul hocam. Ayrıyeten bu forumun 2. el bölümünü de takip et. Sıfır ayarında makineler çıkıyor çok sık. Bir hafta takip ve inceleme süresi daha ver kendine, acele etme.
 
Geri