1"=25.4 mmArkadaşlar, 29 inç bir dağ bisikleti satın aldım. Ağırlıklı olarak köy yolları, traktör yolları ve asfaltta süreceğim. Yani öyle kayalardan hoplama, zıplama gibi olaylara girmeyi düşünmüyorum. Üstünde şu an 29x2.40 lastik var, bunun yerine 29x2.00 lastik takabilirim di mi? Bir de 29x2.00 700C'lerdeki hangi kalınlığa denk geliyor acaba? 35 midir?
311831 dosyayı görüntüle
Aklımdaki lastik bu, Schwalbe Hurricane Performance.
29", 28", 700c ve ETRTO xx-622 lastiklerin hepsinin iç çapı aynı, 622 mm efektif çaplı janta oturuyorlar. Boştaki 700x35 lastik önceden 29" lastik kullanılan janta uyar. Uyabilecek en ince lastik için jantın iç genişliği genel bir fikir verebilir, tam değeri jant üreticisi verir. Yaygın üreticilerin MTB'lerde en çok kullandıkları jantlar 19 veya 21 mm. Teoride jant iç genişliği 19 mm ise 28-52 mm genişlikte lastik, 21 mm ise 30-54 mm lastik uyar. İnç için bu mm değerlerini 25.4'e bölmek lazım.Yani çok özel bir durum olmadıkça, 29x2.00 ila 29x2.50 aralığını kullanabiliyorum.
Son bir soru daha soracağım, bunalttıysam kusura bakmayın. 29 inç anladığım kadarıyla 700c ile aynı çapa sahip. Boştaki 700x35 lastiğimi buna uydurabilir miyim?
Abi şu harika bilgilerini bir web sitesinde toparlasana. Burada konular arasında kaybolup gideceğine, yeni başlayan insanlara kılavuzluk edecek kalıcı bir eser bırakmış olursun. Çok teşekkürler.29", 28", 700c ve ETRTO xx-622 lastiklerin hepsinin iç çapı aynı, 622 mm efektif çaplı janta oturuyorlar. Boştaki 700x35 lastik önceden 29" lastik kullanılan janta uyar. Uyabilecek en ince lastik için jantın iç genişliği genel bir fikir verebilir, tam değeri jant üreticisi verir. Yaygın üreticilerin MTB'lerde en çok kullandıkları jantlar 19 veya 21 mm. Teoride jant iç genişliği 19 mm ise 28-52 mm genişlikte lastik, 21 mm ise 30-54 mm lastik uyar. İnç için bu mm değerlerini 25.4'e bölmek lazım.
![]()
![]()
Konular arasında kayboluyor ama ben bulup pişirip tekrar koyuyorum masaya. Benim için de ek uğraş, aynı şeyleri tekrar okumak zorunda kalanlar için de sıkıntı aslında. Forumların dezavantajı bu, özellikle konu hiyerarşisi düzgün değilse, kullanıcılar birkaç sayfa önceye gidemiyorsa ya da konular çok dağıldığı-karıştığından eskiye gitmek için çok zaman harcamak gerekiyorsa, arama özelliği verimsizse v.b.Abi şu harika bilgilerini bir web sitesinde toparlasana. Burada konular arasında kaybolup gideceğine, yeni başlayan insanlara kılavuzluk edecek kalıcı bir eser bırakmış olursun. Çok teşekkürler.
Jant iç genişliği çoğu modeldeki gibi 19 mm ise 26x1.50 bile olur.Merhaba, Ben 26 jant XC150 Kron MTB kullanıyorum. Genelde atlama zıplama yok .İzmir Göztepe sahil -İnciraltı arası hergün binerim. 2016 da aldım bu bisikleti ve çok memnunum düz yol toprak beton karışık kullanıyorum.
Tek sorunum hız . Konforlu biniyorum zorlamıyorum her gün biniyorum ,önde en büyük dişlide arka orta dişlide iken rahat uzun süre binebiliyorum ancak hızım çok yavaş . Lastiği inceltsem vitesi daha da büyütüp daha hızlı giderim diye düşünüyorum . ne dersiniz ? yani lastiği inceltmek daha kolay çevirmeye buradan da daha hızlı gitmeye yarayacak gibi .
Lastik 26 x 2.10 ölçüsünde . 26 x 2.00 uyar değilmi ?
Uzunca bir süre Kron xc100'üme 27.5x1.50 ebatında lastik takıp asfaltta kullandım. Kesinlikle daha az yorucu ve daha hızlıydı kalın lastiklere göre. Şehir içi asfalt yollarda sürmek gayet keyifliydi ama bu lastikleri takıp bisikletinizden yol bisikleti performansı beklemeyin. Bahsettiğiniz senaryolar için biçilmiş kaftan ama çıkıp antrenman yapacağım, tırmanacağım, yol bisikleti grubuyla sürüş yapacağım derseniz büyük hayal kırıklığına uğrarsınız.Merhaba, Ben 26 jant XC150 Kron MTB kullanıyorum. Genelde atlama zıplama yok .İzmir Göztepe sahil -İnciraltı arası hergün binerim. 2016 da aldım bu bisikleti ve çok memnunum düz yol toprak beton karışık kullanıyorum.
Tek sorunum hız . Konforlu biniyorum zorlamıyorum her gün biniyorum ,önde en büyük dişlide arka orta dişlide iken rahat uzun süre binebiliyorum ancak hızım çok yavaş . Lastiği inceltsem vitesi daha da büyütüp daha hızlı giderim diye düşünüyorum . ne dersiniz ? yani lastiği inceltmek daha kolay çevirmeye buradan da daha hızlı gitmeye yarayacak gibi .
Lastik 26 x 2.10 ölçüsünde . 26 x 2.00 uyar değilmi ?
Merhaba. Eğer 28 janta geçmek istiyorsanız öncelikle kadroda 28 jantı takabilmek için yeterli alan olması lazım. Sonrasından alacağınız jantın göbek yapısının da kadro ile uyumlu olması lazım. En önemli sorun ise frenler. Ben v fren kullandığım için fren bacaklarını daha uzun versiyonu ile değiştirdim. Eğer disk fren ise buna gerek yok doğrudan kullanmaya başlayabilirsiniz.Merhaba Kadir bey. Ben de salçan marka 26" bir mrb kullanıyorum. daha ziyade şehir içi ulaşım için kullandığımdan şehir bisikletine geçmek istedim ama maliyetleri düşündürüyor. 26" ten 28'e geçişte dikkat etmemiz gereken neler var diye sormak isterim. vites ve dişliler uyuyor mu jant kadroya nasıl sığıyor vs.?
Merhaba Kadir bey. Ben de salçan marka 26" bir mrb kullanıyorum. daha ziyade şehir içi ulaşım için kullandığımdan şehir bisikletine geçmek istedim ama maliyetleri düşündürüyor. 26" ten 28'e geçişte dikkat etmemiz gereken neler var diye sormak isterim. vites ve dişliler uyuyor mu jant kadroya nasıl sığıyor vs.?