Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletine yol bisikleti lastiği takmak

Bir ara dağ bisikletime Schwalbe maraton lastikler takmıştım, düz yolda çok güzel akıyordu
 
Scudo
Arkadaşlar, 29 inç bir dağ bisikleti satın aldım. Ağırlıklı olarak köy yolları, traktör yolları ve asfaltta süreceğim. Yani öyle kayalardan hoplama, zıplama gibi olaylara girmeyi düşünmüyorum. Üstünde şu an 29x2.40 lastik var, bunun yerine 29x2.00 lastik takabilirim di mi? Bir de 29x2.00 700C'lerdeki hangi kalınlığa denk geliyor acaba? 35 midir?
schwalbe-hurricane-performance-dd-greenguard-29-x-2.00-rigid-mtb-tyre.jpg
Aklımdaki lastik bu, Schwalbe Hurricane Performance.
 
Arkadaşlar, 29 inç bir dağ bisikleti satın aldım. Ağırlıklı olarak köy yolları, traktör yolları ve asfaltta süreceğim. Yani öyle kayalardan hoplama, zıplama gibi olaylara girmeyi düşünmüyorum. Üstünde şu an 29x2.40 lastik var, bunun yerine 29x2.00 lastik takabilirim di mi? Bir de 29x2.00 700C'lerdeki hangi kalınlığa denk geliyor acaba? 35 midir?
311831 dosyayı görüntüle
Aklımdaki lastik bu, Schwalbe Hurricane Performance.

1"=25.4 mm
29x2.00~700x51
700x35~29x1.38"
 
  • Beğen
Tepkiler: Arena
Yani çok özel bir durum olmadıkça, 29x2.00 ila 29x2.50 aralığını kullanabiliyorum.
Son bir soru daha soracağım, bunalttıysam kusura bakmayın. 29 inç anladığım kadarıyla 700c ile aynı çapa sahip. Boştaki 700x35 lastiğimi buna uydurabilir miyim?
 
Yani çok özel bir durum olmadıkça, 29x2.00 ila 29x2.50 aralığını kullanabiliyorum.
Son bir soru daha soracağım, bunalttıysam kusura bakmayın. 29 inç anladığım kadarıyla 700c ile aynı çapa sahip. Boştaki 700x35 lastiğimi buna uydurabilir miyim?

29", 28", 700c ve ETRTO xx-622 lastiklerin hepsinin iç çapı aynı, 622 mm efektif çaplı janta oturuyorlar. Boştaki 700x35 lastik önceden 29" lastik kullanılan janta uyar. Uyabilecek en ince lastik için jantın iç genişliği genel bir fikir verebilir, tam değeri jant üreticisi verir. Yaygın üreticilerin MTB'lerde en çok kullandıkları jantlar 19 veya 21 mm. Teoride jant iç genişliği 19 mm ise 28-52 mm genişlikte lastik, 21 mm ise 30-54 mm lastik uyar. İnç için bu mm değerlerini 25.4'e bölmek lazım.

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg

MTB_Tire_Rim_Compatibility.jpg
 
29", 28", 700c ve ETRTO xx-622 lastiklerin hepsinin iç çapı aynı, 622 mm efektif çaplı janta oturuyorlar. Boştaki 700x35 lastik önceden 29" lastik kullanılan janta uyar. Uyabilecek en ince lastik için jantın iç genişliği genel bir fikir verebilir, tam değeri jant üreticisi verir. Yaygın üreticilerin MTB'lerde en çok kullandıkları jantlar 19 veya 21 mm. Teoride jant iç genişliği 19 mm ise 28-52 mm genişlikte lastik, 21 mm ise 30-54 mm lastik uyar. İnç için bu mm değerlerini 25.4'e bölmek lazım.

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg

MTB_Tire_Rim_Compatibility.jpg

Abi şu harika bilgilerini bir web sitesinde toparlasana. Burada konular arasında kaybolup gideceğine, yeni başlayan insanlara kılavuzluk edecek kalıcı bir eser bırakmış olursun. Çok teşekkürler.
 
Abi şu harika bilgilerini bir web sitesinde toparlasana. Burada konular arasında kaybolup gideceğine, yeni başlayan insanlara kılavuzluk edecek kalıcı bir eser bırakmış olursun. Çok teşekkürler.

Konular arasında kayboluyor ama ben bulup pişirip tekrar koyuyorum masaya. Benim için de ek uğraş, aynı şeyleri tekrar okumak zorunda kalanlar için de sıkıntı aslında. Forumların dezavantajı bu, özellikle konu hiyerarşisi düzgün değilse, kullanıcılar birkaç sayfa önceye gidemiyorsa ya da konular çok dağıldığı-karıştığından eskiye gitmek için çok zaman harcamak gerekiyorsa, arama özelliği verimsizse v.b.

Hepsi farklı kaynaklarda bulunabilecek bilgiler tabii ama sınıflandırıp bir yere toplamakta fayda var gerçekten de. Ne yazık ki biz web sitesi yapıcılar genelde iş kendilerine site yapmaya gelince onu yapmayı pek beceremiyoruz, terzi kendi söküğünü dikemiyor. Kendi kişisel web sitemi yapmak için domainimi 1999'da almıştım. 24 yıldır bende ve hiç istediğim siteyi yapamadım, en son birkaç yıl önce bir arkadaşın zoruyla tek sayfalık kartvizit gibi olsun diye bir sitecik yayınladım. Bir sürü başka site projesi de böyle atıl kaldı, bir kısmını açıp devam ettiremeyip kapattım. Sonra emeklilikte ilgilenirim dedim, şimdi emekliyim ve hala ortada bir şey yok.

Yine de "o da olur bir gün" diyelim.
 
Merhaba, Ben 26 jant XC150 Kron MTB kullanıyorum. Genelde atlama zıplama yok .İzmir Göztepe sahil -İnciraltı arası hergün binerim. 2016 da aldım bu bisikleti ve çok memnunum düz yol toprak beton karışık kullanıyorum.

Tek sorunum hız . Konforlu biniyorum zorlamıyorum her gün biniyorum ,önde en büyük dişlide arka orta dişlide iken rahat uzun süre binebiliyorum ancak hızım çok yavaş . Lastiği inceltsem vitesi daha da büyütüp daha hızlı giderim diye düşünüyorum . ne dersiniz ? yani lastiği inceltmek daha kolay çevirmeye buradan da daha hızlı gitmeye yarayacak gibi .

Lastik 26 x 2.10 ölçüsünde . 26 x 2.00 uyar değilmi ?
 
Merhaba, Ben 26 jant XC150 Kron MTB kullanıyorum. Genelde atlama zıplama yok .İzmir Göztepe sahil -İnciraltı arası hergün binerim. 2016 da aldım bu bisikleti ve çok memnunum düz yol toprak beton karışık kullanıyorum.

Tek sorunum hız . Konforlu biniyorum zorlamıyorum her gün biniyorum ,önde en büyük dişlide arka orta dişlide iken rahat uzun süre binebiliyorum ancak hızım çok yavaş . Lastiği inceltsem vitesi daha da büyütüp daha hızlı giderim diye düşünüyorum . ne dersiniz ? yani lastiği inceltmek daha kolay çevirmeye buradan da daha hızlı gitmeye yarayacak gibi .

Lastik 26 x 2.10 ölçüsünde . 26 x 2.00 uyar değilmi ?

Jant iç genişliği çoğu modeldeki gibi 19 mm ise 26x1.50 bile olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Merhaba, Ben 26 jant XC150 Kron MTB kullanıyorum. Genelde atlama zıplama yok .İzmir Göztepe sahil -İnciraltı arası hergün binerim. 2016 da aldım bu bisikleti ve çok memnunum düz yol toprak beton karışık kullanıyorum.

Tek sorunum hız . Konforlu biniyorum zorlamıyorum her gün biniyorum ,önde en büyük dişlide arka orta dişlide iken rahat uzun süre binebiliyorum ancak hızım çok yavaş . Lastiği inceltsem vitesi daha da büyütüp daha hızlı giderim diye düşünüyorum . ne dersiniz ? yani lastiği inceltmek daha kolay çevirmeye buradan da daha hızlı gitmeye yarayacak gibi .

Lastik 26 x 2.10 ölçüsünde . 26 x 2.00 uyar değilmi ?
Uzunca bir süre Kron xc100'üme 27.5x1.50 ebatında lastik takıp asfaltta kullandım. Kesinlikle daha az yorucu ve daha hızlıydı kalın lastiklere göre. Şehir içi asfalt yollarda sürmek gayet keyifliydi ama bu lastikleri takıp bisikletinizden yol bisikleti performansı beklemeyin. Bahsettiğiniz senaryolar için biçilmiş kaftan ama çıkıp antrenman yapacağım, tırmanacağım, yol bisikleti grubuyla sürüş yapacağım derseniz büyük hayal kırıklığına uğrarsınız.
 
26 inç dağ bisikletime 28 inch yol bisikleti jant ve düz maşa taktım. 9.6 kg pedalsız haliyle. Rijit bir bisiklet oldu. Hem hızlı gidiyor hem de çok güzel yokuş çıkıyor :)

DSC_1207.JPG
 
Merhaba Kadir bey. Ben de salçan marka 26" bir mrb kullanıyorum. daha ziyade şehir içi ulaşım için kullandığımdan şehir bisikletine geçmek istedim ama maliyetleri düşündürüyor. 26" ten 28'e geçişte dikkat etmemiz gereken neler var diye sormak isterim. vites ve dişliler uyuyor mu jant kadroya nasıl sığıyor vs.?
Merhaba Kadir bey. Ben de salçan marka 26" bir mrb kullanıyorum. daha ziyade şehir içi ulaşım için kullandığımdan şehir bisikletine geçmek istedim ama maliyetleri düşündürüyor. 26" ten 28'e geçişte dikkat etmemiz gereken neler var diye sormak isterim. vites ve dişliler uyuyor mu jant kadroya nasıl sığıyor vs.?
 
Merhaba Kadir bey. Ben de salçan marka 26" bir mrb kullanıyorum. daha ziyade şehir içi ulaşım için kullandığımdan şehir bisikletine geçmek istedim ama maliyetleri düşündürüyor. 26" ten 28'e geçişte dikkat etmemiz gereken neler var diye sormak isterim. vites ve dişliler uyuyor mu jant kadroya nasıl sığıyor vs.?
Merhaba Kadir bey. Ben de salçan marka 26" bir mrb kullanıyorum. daha ziyade şehir içi ulaşım için kullandığımdan şehir bisikletine geçmek istedim ama maliyetleri düşündürüyor. 26" ten 28'e geçişte dikkat etmemiz gereken neler var diye sormak isterim. vites ve dişliler uyuyor mu jant kadroya nasıl sığıyor vs.?

Merhaba. Eğer 28 janta geçmek istiyorsanız öncelikle kadroda 28 jantı takabilmek için yeterli alan olması lazım. Sonrasından alacağınız jantın göbek yapısının da kadro ile uyumlu olması lazım. En önemli sorun ise frenler. Ben v fren kullandığım için fren bacaklarını daha uzun versiyonu ile değiştirdim. Eğer disk fren ise buna gerek yok doğrudan kullanmaya başlayabilirsiniz.

Eğer yeterli bilgi ve tecrübeniz yoksa ya da bu işten anlayan birilerini tanımıyorsanız bu kadar değişimi yapmanızı tavsiye etmem. Öncelikle 26 jant için düz ve ince dış alarak dönüşüm yapın zaten bu şekilde bisiklet ciddi anlamda hızlanacak. Sonrasında da mutlaka amortisörlü maşayı düz olanla değiştirin ve o şekilde bırakın. 28 janta geçmeye gerek yol illa ben yol bisikletine dönüştüreceğim için bu kadar uğraştım yoksa maşa ve lastik değişimi bile fazlasıyla yeterli.
 
(link)

Yol bisiklet lastiği gibi güzel lastik fiyatı da güzel
 
Geri