Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Daha iyi bir tırmanışcı olmanın anahtarları

Taner;(link) .Bizim buralarda en çok çıktığımız 1.9 km lik bi yokuş.Başlama hızıyla devam, kadans aynı(tabi ne kadar sürdüğünü bildiğim için kastım hr stabil kalmamış) bitiş hızı aynı.Uzun yokuşlarda bunabenzer ama hr yi kontrol altında tutmak gerek, işin sırrı eşik değerini iyi bilmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: taner07
Scudo
@özcan yılmaz Bu yüzden en kısa zamanda nabız ölçer almam lazım :komik::komik: Benim fizyolojim biraz farklı gibi, yüksek kadansda nabzım çok daha hızlı yükseliyor, biraz düşük kadans sert vites çevirmem gerekiyor böyle kısa yokuşlarda :harika::harika:

Bahsettiğim yokuş; (link)
 
Yüksek kadans hr yi herkeste yükseltir,optimum kadansı bulman gerek.O yokuşa daha sakin çık bence yarıya kadar,sonra yavaş yavaş ritmini artır(haşin davranma yokuşa sev onları,düze çıktığında hızını artırabilecek enerji de bırak:))
 
Bir kilo bile verdiginizde tirmanista inanilmaz rahatladiginizi goreceksiniz. Kilo verin.
 
özgür nevres ve aytekin erzan ile kilyos rampalarında ter dökmüş idik,gerçekten ikili eğimlerde müthişti,altımda 44-32-22 slx ayna kol var idi arka 11-34 idi,onlarda yol vardı bende o vakitler scott scale 30 'u henüz 28 jant yapmamış idim, ama ikiliği eğimlerde arkadan yakaladım,yalnız bu gıant yolda yaptığım değişiklik eğimlerde yavaşlamama neden oldu,uludağ eğiminde ön 50-34 arka onlu deore 11-36 olunca 34-36 beni yavaşlattı nitekim özkan aydın (yaş 56)31 km 'yi 2 saat 45 dakikada aldı zamana koşmadı uludağda ben 21 km 'de kaldım 2 saat 30 dakika tabi küme düştüm,
özkan aydın gerçekten 50 yaş üstü mükemmel bi dereceyi yakaladı,sistemi 50-34 arka 11-28 idi.
 
24 kaset ile 27 kaset arasında bu kadar fark varmı gerekten ben sadece hız için olduğunu sanıyordum. Şimdi 27 li kasete geçicem desem bana bir bisiklet parasına mâl olucak. Keşke 300tl daha koyup 27'li kaset alsaydım
 
@master06 Abi ben işin kolayına kaçıyorum. Düz yolda bineceksem 1.50 detonatorleri takıyorum. :D Araziye gireceksem 2.20 Tomahawklar :D Ama kepekliyi çıkarken ne sövüyorum o lastiklere :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
iyi bi tırmanışçı olmanın diğer bi şeyide gaza getirilmek.
ben işten çıktım eve giderken güzel bi rampada. yani 500 metreye yakın yokuşta yavaş yavaş çıkarken ki zaten trafik kilit di ben aralardan geçiyordum
adamın biri kafasını camdan çıkartıp helal olsun sana en iyisini sen yapıyon dedi bende eyvallah diyip gaza gelerek biraz hızlandım.
daha ilerde gene birisi. hocam sen yolda kalmassın basmaya devam et dedi.
zaten gaza gelmişim bi de o eklenince iyice gaza geldim 500 metre yokuşu hızlı çıkmışım fardında değilim.
gaza gelmeyide ekleyin :D
 
Anadolu feneri yokuşunu mevcut yol bisikletimle 50-34 12-28 oranları ile çıkarken (3. kategori olarak geçiyor 2 km den fazla % 6) tırmanış sırasında sanki düz duvara tırmanma hissiyatı verdi bana yokuşa 35 km sürdükten sonra başlamıştım ve sağ boşluğumda inanılmaz bir ağrı oluştu 2 kere kısa mola vererek bu yokuşu çıktım zaten yokuşun sonuna doğru 2 bisikletli gördüm elinde bisikletle çıkarıyorlardı yokuşu nasıl bir antrenman yapmam lazım anadolu yakasında iyi rampalar şile yolu dışında nerelerde vardır tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.
 
@M.Burak KARADAĞ kepekliyi kim neden yapmış o da belli değil. Hiç bir mühendisliğe de uygun değil ayrıca :D :D :D

Eskiden yol güzergahının bulunması için eşekler kullanılırmış. bunun nedeni ise eşeğin bir yokuşu yüzde yedi eğimle ve en kısa mesafeyi kullanarak çıkmasıdır. buna inanmayıp eşeği salıp ölçüm yapan mühendisler eğimin yüzde yedi çıkmasına şaşmaktadırlar. ayrıca fıkrası bile vardır bunun

---alıntı---

1950'li yıllarda Amerika'lı mühendisler gelmiş Türkiye'ye. bir kısım imar çalışmalarına rehberlik ediyorlarmış. O zamanlarda yol güzergâhını belirleyecek alet yok, eleman yok. Bayındırlık mühendisleri eşeği yokuşa sürüyorlar, arkasından elemanlar şeritmetre çekiyor ve eşeğin ayak izlerine kazık çakıp istikamet belirliyorlarmış. bunu gören Amerika'lı mühendis, pratiği kavrayamamış ve sormuş: ''ne yapıyorlar böyle rampada ?''
''yolun güzergâhını belirliyorlar.'' yanıtını almış.
Amerika'lı şaşkın: ''nasıl yani, anlayamadım ?''
pratik zekalı türklerden yanıt gelmiş: ''eşek yüzde 7 eğimin üstüne çıkmaz. biz de bu nedenle eşeğin izinde kazık çakıp rampada yol güzergâhı belirliyoruz.''
Amerika'lı katılarak gülmeye başlamış. yatışınca da sormuş: ''peki, eşek bulamayınca ne yapıyorsunuz?''.
Yetkili bozgun... cevap vermiş: ''Amerika''dan mühendis getirtiyoruz.''

---alıntı---
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
@ertanmrtz


bebek-ekşın........

bebek eğimleri aman aman derim,küçük bebek eğimi tam 28 eğim

ayrıca anadolu yaka bıçkıdere eğimleri eğim 13

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11146572_974900519209189_5250218221872187186_n.jpg?oh=c6f74a5c313128688e7160c4ac49673e&oe=568996AF
 
@master06 Babamın favori fıkrası :D

O değilde, bir ara Mesut dede vardı. Bundan bir 4-5 sene evvel. Adam 2.20 lastiklerle kepekliyi hepimizden önde bir yandan da uzun marlboro içerek çıkardı. Bisiklete yeniden başladım. Göremedim bir daha :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@M.Burak KARADAĞ hocam ben öyle bir durumla karşılaşırsam bisikleti en yakın benzinliğe çeker benzin döküp yakarım mesela. Sen gene erdemli insanmışsın :D :D :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
@ertanmrtz Kısa sert yokuşlar için uygun trafiğin olmadığı bir böyle yokuş bulup orayı en sert şekilde çıkıp sonra 3-5 dakika dinleyip nefesinizi tekrar toplayıp tekrar tam gaz çıkmanız yardımcı olabilir; bildiğiniz interval işte :harika: İlk başlarda 1 km'den kısa mesafelere sahip yokuşları öneririm :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan M.
Geri