Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Dahon Boardwalk D8

iogee

Daimi Üye
Kayıt
28 Şubat 2013
Mesaj
295
Tepki
391
Şehir
İstanbul
İsim
iogee
Bisiklet
Focus
Merhaba Arkadaşlar,

Yeni bir DAHON incelemesini tekrar sizinle paylaşmak istiyorum. Daha önce kullanmış olduğum katlanır bisiklet tecrübelerimden sonra size farklarını anlatmak istiyorum. Kullandığım bisikletler katlanır olarak

· Tern Link C7 - 2013
· Dahon Vitesse D8 Mango – 2015 ‘dir.

Dahon Vitesse D8 Mango inceleme linki üzerinden katlanır bisikletlerin özellikleri ve neden tercih edildikleri hakkında bilgiler bulabilirsiniz. Bu sebeple incelemeye hızlı girmeden önce aşağıdaki linkten daha önceki incelememi okuyabilirsiniz.

İnceleme linki İnceleme - Dahon Vitesse D8 Mango

Yeni inceleyeceğimiz bisikletimiz ise

DAHON BOARDWALK D8

Katlanır bisikletin bendeki karşılığı keyif, konfor ve pratiklik aklıma gelmektedir. İlk bisikletim Tern Link C7 ile pratikliği tecrübe ederek Dahon Vitesse D8 ile konforu yaşamış iken son tercihimi keyiften yana kullanmak istedim.

Dahon Boardwalk D8 ile ilk defa “ÇELİK” bisiklet kadro deneyimini yaşadım. Ruhuma hitap eden Retro & Klasik çizgileri yansıtan tasarıma sahip katlanır bisiklet her zaman vazgeçilmezim. Nede olsa bisiklet duygu işi.

Teknik özelliklerinden başlamak gerekirse katlanır bisikletlerde yol & mtb gibi çeşitlere göre sınırlı teknik özellikler fark ediyor. Setlerden ziyade kadro çizgileri ve renkleri ile değişen seçenekler tarafımıza sunulmaktadır. Benim gibi özellikle yol bisikleti kullanıcısı iseniz vites seti , jant , gidon sele grubu vs gibi her farkın değerini bilmenize karşın katlanırlar üzerinde bu değişiklikleri fazla göremiyoruz. Sınıf farkını biraz daha jant boyutları, kadro farkı vs gibi durumlar belirliyor.

Gelelim teknik özelliklerine

Dahon Boardwalk D8’nin en önemli farkı “Çelik Kadro” ve Retro tarzı tasarımıdır. Çelik kadro avantajı ile daha ince ve klasik boru tipi kadro tasarımı sunulmuş. Gerçekten şehir hayatında Retro tarzına yönelik tasarımlar artık ilgi görmektedir. Tarzının yanında renk seçimi ile çizgilerini tamamlamaktadır.


IMG_2164.JPG


Arkadaş nedir bu Çelik Kadro farkı ?

Çelik kadro denildiğinde bisiklet sevenlerin aklına ağırlık farkı olan kadrolar gelmektedir. Birçok üreticinin giriş seviyesi 6*** serisi alüminyum kadrolarına baktığımızda çelik kadrolara yaklaşan ağırlıkları görmek şaşırtmamaktadır. Kaliteli üretilmiş çelik kadroların ağırlık olarak Alüminyum kadrolarla kıyaslayabileceğimiz değerlerde olması bu durumu desteklemektedir.

Ağırlık konusu bisiklet ortamında hep en önemli gündem maddesi olmuştur. Oysa kadrodaki temel amaç 2 tane temele dayanır bunlar ise “hafiflik ve dayanıklılıktır”. Dayanıklı olmayan hafif kadrolar işimizi görmezken tam tersi hafif olmayan dayanıklı kadro ise pek bir işe yaramaz. Bence burada düşünmemiz gereken nerede hangi amaçla kullanacağımızdır.

IMG_E2171.JPG


Benim tecrübelerime gelirsek çelik kadro deneyimini şöyle sıralayabiliriz.
  • Tok bir sürüş hissiyatı :harika:
  • Güven ve sağlamlık (katlamalı kadro türü için bence daha önemli) :harika:
  • Daha az kulağa gelen esneklik kaynaklı sesler (vitesse d8 üzerinde sürekli gıcırtı sesleri vardı ) :harika:
  • İnce boru tasarımları ile göze daha çok hitap edebilen çizgiler :harika:
  • 1,3 kg ağırlık farkı :(
Ağırlık farkının totaldeki farkını anlamak için benim hesabım şöyledir. Bisiklet Ağırlığı + sürücü ağırlığı içinde 1,3 kg nin oranıdır. 13,1 + 68 = %1,62 fark demek vitesse d8 e göre.

Son düşüncem ise ağırlık farkının dönen parçalarda olup olmadığı sorgulanmalı, bu parçaların dönme merkezinden ne kadar uzakta olduğu kritik hesap yöntemi olmalıdır. . Yani jant setinin seçimi çok önemli olmalıdır merkez kaç kuvvetinden dolayı.

Diğer özelliklerine geçelim bitmez bu çelik – alüminyum – karbon tartışmaları :krktm:

Vites sistemi sorunsuz kullandığım Vitesse D8 ile aynı Shimano ALTUS modeli tercih edilmiş. Yeterli şekilde işini düzgün yapmaktadır.

IMG_2146.JPG

Aynakol – Ruble oranları yine 52 – 32 ile benim gibi Maltepe – Kadıköy hattı içinde kullanım olarak gayet yeterli. Unutmayın jant çapı 20” olduğu için normal bisikletlerinizin oranları ile kıyaslamayın.

IMG_2170.JPG

Lastikler
Schwalbe Citizen
IMG_2172.JPG

Vitesse D8 de schwalbe road cruiser deneyimini yaşamıştım. Boardwalk D8 de ise yerine daha ince ve sürtünme katsayısı daha az Schwalbe Citizen kullanılmış. Bu lastiklerden çok daha pozitif sonuçlar aldım. Özellikle şehir içi kullanımda sağlamlıktan ziyade tercihim haiflik ve sürtünme yönünde olurdu.
Kısa mesafe sürüşlerimde ve sorun olması durumunda en kötü ihtimal taksi – otobüs – metro gibi vasıtalarla eve kolayca ulaşabilmem tercihimi değiştirebilmektedir.

Pedal
IMG_2156.JPG
Pedallar Vitesse D8 için bastırılarak katlanan yapıdan dışa çekilerek katlanabilen yapıya geçilmiş. Bu değişiklik katlamada daha pratik ve basit sonuçlar almamızı sağlıyor.

Sele
IMG_2144.JPG
Sele için yapılan değişik ise daha fazla konfor sağlamaktadır. Geniş tercih sele seçilmesi şehir içi kullanımı fazla olan bu bisiklet türü için tam isabet olmuş. Genelde katlanır alanların ilk işi seleyi değiştirmek oluyor.

Entegre Pompa
IMG_2153.JPG Dahon Boardwalk D8 modeli klasik model diye mi bilinmez ama sele borusuna entegre pompa bulunmuyor. Eksiklik olarak gözüme çarpan bu özellik gibi görünse bile tüm katlanır sürüşlerim boyunca 1 kere raptiye batması haricinde lastiğim patlamadı. Artık yanıma ne iç lastik nede pompa alıyorum nedeni dediğim gibi olası durumda vasıta ile eve kolayca ulaşabilmem.

Teleskopik Gidon
IMG_E2152.JPG
Benim gibi boyu 1.70 civarı olanlar için çok çok aranılan özellik olmasa da her boya göre üretilen bisiklet için bence olması gereken bir özellik.


Genel kadro görünümü
Çelik kadronun çok farklı kaynak ve üretim tekniği ile daha ince sağlam kadrolar yapılabilmektedir.
IMG_E2167.JPG


Katlama Deneyimi
Katlanma deneyiminde yaşadığım fark ise kadro hangi açıda olursa olsun boşta olma hissiyatı yok. Örnek vermek gerekirse katlanma mandalı Vitesse D8 de kilitlenmezse kesinlikle açılabilir iken çelik kadroda gayet kilitli gibi sağlam durmaktadır. Mandalın görevi sanki açılmamasını garanti altına almak gibi. Bunun sebebi sanırım çelik kadroların esneklik özelliklerinin daha az olması.
IMG_1729.JPG

Araç deneyimi
Arabam bir önceki incelememde Renault Clio 4 HB di. Yatay olarak bile sığabilen katlanır bisiklet artık en küçük sınıf araç olan Hyundai i10 a geçsem bile bagaja çantası ile kolayca sığabilmektedir. Alacak arkadaşların 2 kişilik spor aracı yoksa taşımasında sorun olmayacağını garanti ederim. :harika:

IMG_2139.JPG

IMG_2141.JPG


Genel fotoğraf köşemize dönersek

Kırmızı – Mavi uyumu
IMG_2163.JPG

IMG_E2173.JPG

IMG_E2175.JPG

IMG_E2177.JPG

Araç ya da ben:mad:
IMG_2151.JPG

Sahilde görelim :islik:
IMG_2179.JPG

Ofis & cafe gibi her türlü ortamlarda size kolayca eşlik edebilir. Aklın dışarda kalmaz.:hhhhhh:
IMG_1725.JPG

IMG_1722.JPG

inceleme sonuna geldik kusurlarımız var ise affola efendim. ;) İyi pedallamalar...:hhhhhh:

Instagram profilim (link)
 
Scudo
creme bisikletlere benzettim. onlar da klasik ama tiagralı falan. hoş duruyor teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: iogee
merak ettiğim bir modeldi. teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: iogee
Rengi, inceliği... tasarım açısından muhteşem bir bisiklet kesinlikle. "Bisiklet duygu işi" demişsiniz aynen sizin gibi düşünüyorum. Hele de katlanır bisikletler. Her an yanımızda olmalarıyla sanki çok daha derin duygular beslemeye başlıyoruz, sadece bir ulaşım aracı değil, her yere bizimle gelen bir "dost" gibiler :)
 
@Burcuu


Teşekkürler yorumlarınız için


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Burcuu
@iogee

Teşekkürler Burcu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@iogee yeni midillin hayırlı olsun çok güzel tercih.
Çelik kadronun zerafeti bir başka oluyor bence bu sefer vazgeçemeyeceğin bir katlanırın oldu.
İncelemen de çok fevaid olmuş teşekkürler.
 
Güzel inceleme olmuş ,eline emeğine sağlık.Ne yalan söyleyim özeniyorum bu katlanır bisikletleri.
 
  • Beğen
Tepkiler: iogee
İnceleme güzel be detaylı zaten senden de bu beklenirdi.
 
Agirligi ne kadar bunun acaba merak ettim. Sevgiler, selamlar
 
@erkan_harman teşekkürler Erkan yorumların için :)

@mariokaldato Dahon Boardwalk 13,1kg - Dahon Mariner D8 11,8 kg = 1,3 kg fark var çelik kadrodan dolayı


Dahon Türkiye sayfasından ayrıntıları görebilirsiniz (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: danslebleu
Güzel inceleme olmuş, iyi günlerde kullanin.
 
  • Beğen
Tepkiler: iogee
@iogee


Hocam kırmız derken zemini mi kastettiniz? Ben bisiklette kırmızı göremedim de yoksa renk körü mü oldum? :D

Bu arada incelemeniz gayet güzel, bu tür bisikletler çok pratik oluyor.
 
@ismael

Haha [emoji3] sorun yok gözlerde hocam dediğiniz gibi [emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
İnceleme çok güzel olmuş :) Ben de araştırıyorum katlanır bisiklet ve boardwalk'un görünümüne aşık oldum diyebilirim. Stil ve görünüm olarak tam aradığım şey :)
Bir kaç soru sormak istiyorum ama;

Öncelikle nereden aldınız? Ben bulamadım malesef internette güvenilir bi sitede :/

Ağırlıklı olarak şehir içi kullanacağım, düz yolda ortalama 20kms lik hız zorlanmadan yapılabilir mi? Daha önce 28"lik bisikletimle çok rahat yapıyordum. Demek istediğim, ortalama 20kmslki bi hızdayken, pedal yavaş yavaş boşa dönmeye başlıyor mu?

Çok uzak yerler olmamak kaydı ile (100km uzaklık en fazla) yaşadığım yerin civarında kampa, tura gitmeyi falan da düşünüyorum, tur için uygun mu acaba? Dahonun tur için olan yüksek bagajı buna da takılıyor mu? Ön maşada bagaj ya da çanta yeri var mı? Ve yük konusunda bi dezavantajı var mı biskiletin?
Son olarak esnemeler güvensizlik hissi veriyor mu? Ortadan falan cart diye ayrılır diye korkmuyor değilim açıkçası :)
Çok soru sordum biliyorum ama cevaplarsanız çok mutlu olurum :)

Kafama yatarsa ve bulabilirsem bundan alacağım sanırım :) 180 boyundayım, sıkıntı olacağını sanmıyorum. Mariner D8 ve bunun arasında kaldım. Çoğu kişi Marineri öneriyor ama görüntü olarak hastası oldum bu bisikletin. Donanım olarak Marinerden kötüyse çok üzülürüm :(
@iogee
 
@burakbozan merhaba öncelikle. Ürün 2017 nin modeli bisiklet mağazalarında çok olmayan ürün. Bisiklet sepetinden son ürünü aldım ama n11 de dağ bisiklette 1 tane var.

Hız konusunda aklınızda soru işareti olmasın Normal bisikletlerden daha çabuk hızlanıyor. Farklı devrini çabuk bulan küçük silindirli araç gibi düşünebilirsin. Ben sürekli ortalama 25 ile gidebiliyorum. Pedalin boşa düşmesi 36 37 km/h hızlarda olabiliyor.

Dahonun ek bagajları tüm bisikletler için üretiliyor. Ön bagaj dahil o konuda kuşkunuz olmasın. Yük konusunda sorununuz olmasın çok uzun turlara çıkanlar var ama dediğim gibi yazılarımda amaç farklı bu bisiklette. Ben arkada dolu çanta ile 2 günde 140 km ye yakın yaptım. Bu biraz benim yol bisikletine alışkın bacaklarımla alakalı.

Esnemeler konusunda öyle rahatsız edecek bir durum yok. Alüminyum modeller dahil. Bu bisiklete çok kilolu insanlar biniyor sonuçta bu bisiklet 30 yıldır üretiliyor piyasaya çıkmadan bir sürü test sürecinden geçiyor. Ortadan kırılan bir dahon olsa sizde duyardınız.

Son olarak amacını daha çok tura yönelik ise mariner d8 i öneririm. Entegre pompada var. Benim bu bisikletten tek beklentim şehir içinde sahilde sürmek. Hafta sonu ufak geziler yapmak.

Umarın cevaplar tatmin edici olmuştur. [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@iogee Teşekkürler cevap için :)
Tura yönelik neden Mariner'i önerdiniz acaba? Çelik kadro tur için daha çok tercih edilmez mi genel olarak?

Siz arkada dolu çanta ile 140km yaparken bisiklette olumsuz herhangi bi şey hissettiniz mi acaba hiç?
 
@burakbozan

Genelde çelik kadrolar ülkeler arası gidenler tercih eder. Nedeni Hindistanda kadro kırılırsa çelik kaynak kolay yapılır. Esnemek kötü birşey değildir. Sadece gücü aktarımda azalma olur. Binalar depreme karşı esnek yapılır nedeni yıkılmasınlar. Carbon kadrolar çok az esner nedeni pedala iletilen gücü tekere iletsinler. Ama eşik değerinden sonra çat diye kırılır ama alüminyum kırılmaz.

140 kmde herhangi sorun yaşamadım bu sebeple zaten en iyi markalardan biri olan Dahonu tercih ettim.

Sonuca gelirsek ne amaçla kullanacaksanız ona göre seçimi yapın. Yani hergün şehir içinde 30 km yol için küçük pratik araba almak varken senede 1 kere tatile çıkacağınız uzun yol için çok yakan yüksek vergili araba almanıza gerek yok. Tabi incelemede dediğim gibi herşey mantık değil duygularda var karar sizin [emoji4]



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri