iogee
Daimi Üye
- Kayıt
- 28 Şubat 2013
- Mesaj
- 295
- Tepki
- 391
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- iogee
- Bisiklet
- Focus
Merhaba Arkadaşlar,
Yeni bir DAHON incelemesini tekrar sizinle paylaşmak istiyorum. Daha önce kullanmış olduğum katlanır bisiklet tecrübelerimden sonra size farklarını anlatmak istiyorum. Kullandığım bisikletler katlanır olarak
· Tern Link C7 - 2013
· Dahon Vitesse D8 Mango – 2015 ‘dir.
Dahon Vitesse D8 Mango inceleme linki üzerinden katlanır bisikletlerin özellikleri ve neden tercih edildikleri hakkında bilgiler bulabilirsiniz. Bu sebeple incelemeye hızlı girmeden önce aşağıdaki linkten daha önceki incelememi okuyabilirsiniz.
İnceleme linki İnceleme - Dahon Vitesse D8 Mango
Yeni inceleyeceğimiz bisikletimiz ise
DAHON BOARDWALK D8
Katlanır bisikletin bendeki karşılığı keyif, konfor ve pratiklik aklıma gelmektedir. İlk bisikletim Tern Link C7 ile pratikliği tecrübe ederek Dahon Vitesse D8 ile konforu yaşamış iken son tercihimi keyiften yana kullanmak istedim.
Dahon Boardwalk D8 ile ilk defa “ÇELİK” bisiklet kadro deneyimini yaşadım. Ruhuma hitap eden Retro & Klasik çizgileri yansıtan tasarıma sahip katlanır bisiklet her zaman vazgeçilmezim. Nede olsa bisiklet duygu işi.
Teknik özelliklerinden başlamak gerekirse katlanır bisikletlerde yol & mtb gibi çeşitlere göre sınırlı teknik özellikler fark ediyor. Setlerden ziyade kadro çizgileri ve renkleri ile değişen seçenekler tarafımıza sunulmaktadır. Benim gibi özellikle yol bisikleti kullanıcısı iseniz vites seti , jant , gidon sele grubu vs gibi her farkın değerini bilmenize karşın katlanırlar üzerinde bu değişiklikleri fazla göremiyoruz. Sınıf farkını biraz daha jant boyutları, kadro farkı vs gibi durumlar belirliyor.
Gelelim teknik özelliklerine
Dahon Boardwalk D8’nin en önemli farkı “Çelik Kadro” ve Retro tarzı tasarımıdır. Çelik kadro avantajı ile daha ince ve klasik boru tipi kadro tasarımı sunulmuş. Gerçekten şehir hayatında Retro tarzına yönelik tasarımlar artık ilgi görmektedir. Tarzının yanında renk seçimi ile çizgilerini tamamlamaktadır.
Arkadaş nedir bu Çelik Kadro farkı ?
Çelik kadro denildiğinde bisiklet sevenlerin aklına ağırlık farkı olan kadrolar gelmektedir. Birçok üreticinin giriş seviyesi 6*** serisi alüminyum kadrolarına baktığımızda çelik kadrolara yaklaşan ağırlıkları görmek şaşırtmamaktadır. Kaliteli üretilmiş çelik kadroların ağırlık olarak Alüminyum kadrolarla kıyaslayabileceğimiz değerlerde olması bu durumu desteklemektedir.
Ağırlık konusu bisiklet ortamında hep en önemli gündem maddesi olmuştur. Oysa kadrodaki temel amaç 2 tane temele dayanır bunlar ise “hafiflik ve dayanıklılıktır”. Dayanıklı olmayan hafif kadrolar işimizi görmezken tam tersi hafif olmayan dayanıklı kadro ise pek bir işe yaramaz. Bence burada düşünmemiz gereken nerede hangi amaçla kullanacağımızdır.
Benim tecrübelerime gelirsek çelik kadro deneyimini şöyle sıralayabiliriz.
Son düşüncem ise ağırlık farkının dönen parçalarda olup olmadığı sorgulanmalı, bu parçaların dönme merkezinden ne kadar uzakta olduğu kritik hesap yöntemi olmalıdır. . Yani jant setinin seçimi çok önemli olmalıdır merkez kaç kuvvetinden dolayı.
Diğer özelliklerine geçelim bitmez bu çelik – alüminyum – karbon tartışmaları
Vites sistemi sorunsuz kullandığım Vitesse D8 ile aynı Shimano ALTUS modeli tercih edilmiş. Yeterli şekilde işini düzgün yapmaktadır.
Aynakol – Ruble oranları yine 52 – 32 ile benim gibi Maltepe – Kadıköy hattı içinde kullanım olarak gayet yeterli. Unutmayın jant çapı 20” olduğu için normal bisikletlerinizin oranları ile kıyaslamayın.
Lastikler
Schwalbe Citizen
Vitesse D8 de schwalbe road cruiser deneyimini yaşamıştım. Boardwalk D8 de ise yerine daha ince ve sürtünme katsayısı daha az Schwalbe Citizen kullanılmış. Bu lastiklerden çok daha pozitif sonuçlar aldım. Özellikle şehir içi kullanımda sağlamlıktan ziyade tercihim haiflik ve sürtünme yönünde olurdu.
Kısa mesafe sürüşlerimde ve sorun olması durumunda en kötü ihtimal taksi – otobüs – metro gibi vasıtalarla eve kolayca ulaşabilmem tercihimi değiştirebilmektedir.
Pedal
Pedallar Vitesse D8 için bastırılarak katlanan yapıdan dışa çekilerek katlanabilen yapıya geçilmiş. Bu değişiklik katlamada daha pratik ve basit sonuçlar almamızı sağlıyor.
Sele
Sele için yapılan değişik ise daha fazla konfor sağlamaktadır. Geniş tercih sele seçilmesi şehir içi kullanımı fazla olan bu bisiklet türü için tam isabet olmuş. Genelde katlanır alanların ilk işi seleyi değiştirmek oluyor.
Entegre Pompa
Dahon Boardwalk D8 modeli klasik model diye mi bilinmez ama sele borusuna entegre pompa bulunmuyor. Eksiklik olarak gözüme çarpan bu özellik gibi görünse bile tüm katlanır sürüşlerim boyunca 1 kere raptiye batması haricinde lastiğim patlamadı. Artık yanıma ne iç lastik nede pompa alıyorum nedeni dediğim gibi olası durumda vasıta ile eve kolayca ulaşabilmem.
Teleskopik Gidon
Benim gibi boyu 1.70 civarı olanlar için çok çok aranılan özellik olmasa da her boya göre üretilen bisiklet için bence olması gereken bir özellik.
Genel kadro görünümü
Çelik kadronun çok farklı kaynak ve üretim tekniği ile daha ince sağlam kadrolar yapılabilmektedir.
Katlama Deneyimi
Katlanma deneyiminde yaşadığım fark ise kadro hangi açıda olursa olsun boşta olma hissiyatı yok. Örnek vermek gerekirse katlanma mandalı Vitesse D8 de kilitlenmezse kesinlikle açılabilir iken çelik kadroda gayet kilitli gibi sağlam durmaktadır. Mandalın görevi sanki açılmamasını garanti altına almak gibi. Bunun sebebi sanırım çelik kadroların esneklik özelliklerinin daha az olması.
Araç deneyimi
Arabam bir önceki incelememde Renault Clio 4 HB di. Yatay olarak bile sığabilen katlanır bisiklet artık en küçük sınıf araç olan Hyundai i10 a geçsem bile bagaja çantası ile kolayca sığabilmektedir. Alacak arkadaşların 2 kişilik spor aracı yoksa taşımasında sorun olmayacağını garanti ederim.
Genel fotoğraf köşemize dönersek
Kırmızı – Mavi uyumu
Araç ya da ben
Sahilde görelim :islik:
Ofis & cafe gibi her türlü ortamlarda size kolayca eşlik edebilir. Aklın dışarda kalmaz.
inceleme sonuna geldik kusurlarımız var ise affola efendim. İyi pedallamalar...
Instagram profilim (link)
Yeni bir DAHON incelemesini tekrar sizinle paylaşmak istiyorum. Daha önce kullanmış olduğum katlanır bisiklet tecrübelerimden sonra size farklarını anlatmak istiyorum. Kullandığım bisikletler katlanır olarak
· Tern Link C7 - 2013
· Dahon Vitesse D8 Mango – 2015 ‘dir.
Dahon Vitesse D8 Mango inceleme linki üzerinden katlanır bisikletlerin özellikleri ve neden tercih edildikleri hakkında bilgiler bulabilirsiniz. Bu sebeple incelemeye hızlı girmeden önce aşağıdaki linkten daha önceki incelememi okuyabilirsiniz.
İnceleme linki İnceleme - Dahon Vitesse D8 Mango
Yeni inceleyeceğimiz bisikletimiz ise
DAHON BOARDWALK D8
Katlanır bisikletin bendeki karşılığı keyif, konfor ve pratiklik aklıma gelmektedir. İlk bisikletim Tern Link C7 ile pratikliği tecrübe ederek Dahon Vitesse D8 ile konforu yaşamış iken son tercihimi keyiften yana kullanmak istedim.
Dahon Boardwalk D8 ile ilk defa “ÇELİK” bisiklet kadro deneyimini yaşadım. Ruhuma hitap eden Retro & Klasik çizgileri yansıtan tasarıma sahip katlanır bisiklet her zaman vazgeçilmezim. Nede olsa bisiklet duygu işi.
Teknik özelliklerinden başlamak gerekirse katlanır bisikletlerde yol & mtb gibi çeşitlere göre sınırlı teknik özellikler fark ediyor. Setlerden ziyade kadro çizgileri ve renkleri ile değişen seçenekler tarafımıza sunulmaktadır. Benim gibi özellikle yol bisikleti kullanıcısı iseniz vites seti , jant , gidon sele grubu vs gibi her farkın değerini bilmenize karşın katlanırlar üzerinde bu değişiklikleri fazla göremiyoruz. Sınıf farkını biraz daha jant boyutları, kadro farkı vs gibi durumlar belirliyor.
Gelelim teknik özelliklerine
Dahon Boardwalk D8’nin en önemli farkı “Çelik Kadro” ve Retro tarzı tasarımıdır. Çelik kadro avantajı ile daha ince ve klasik boru tipi kadro tasarımı sunulmuş. Gerçekten şehir hayatında Retro tarzına yönelik tasarımlar artık ilgi görmektedir. Tarzının yanında renk seçimi ile çizgilerini tamamlamaktadır.
Arkadaş nedir bu Çelik Kadro farkı ?
Çelik kadro denildiğinde bisiklet sevenlerin aklına ağırlık farkı olan kadrolar gelmektedir. Birçok üreticinin giriş seviyesi 6*** serisi alüminyum kadrolarına baktığımızda çelik kadrolara yaklaşan ağırlıkları görmek şaşırtmamaktadır. Kaliteli üretilmiş çelik kadroların ağırlık olarak Alüminyum kadrolarla kıyaslayabileceğimiz değerlerde olması bu durumu desteklemektedir.
Ağırlık konusu bisiklet ortamında hep en önemli gündem maddesi olmuştur. Oysa kadrodaki temel amaç 2 tane temele dayanır bunlar ise “hafiflik ve dayanıklılıktır”. Dayanıklı olmayan hafif kadrolar işimizi görmezken tam tersi hafif olmayan dayanıklı kadro ise pek bir işe yaramaz. Bence burada düşünmemiz gereken nerede hangi amaçla kullanacağımızdır.
Benim tecrübelerime gelirsek çelik kadro deneyimini şöyle sıralayabiliriz.
- Tok bir sürüş hissiyatı
- Güven ve sağlamlık (katlamalı kadro türü için bence daha önemli)
- Daha az kulağa gelen esneklik kaynaklı sesler (vitesse d8 üzerinde sürekli gıcırtı sesleri vardı )
- İnce boru tasarımları ile göze daha çok hitap edebilen çizgiler
- 1,3 kg ağırlık farkı
Son düşüncem ise ağırlık farkının dönen parçalarda olup olmadığı sorgulanmalı, bu parçaların dönme merkezinden ne kadar uzakta olduğu kritik hesap yöntemi olmalıdır. . Yani jant setinin seçimi çok önemli olmalıdır merkez kaç kuvvetinden dolayı.
Diğer özelliklerine geçelim bitmez bu çelik – alüminyum – karbon tartışmaları
Vites sistemi sorunsuz kullandığım Vitesse D8 ile aynı Shimano ALTUS modeli tercih edilmiş. Yeterli şekilde işini düzgün yapmaktadır.
Aynakol – Ruble oranları yine 52 – 32 ile benim gibi Maltepe – Kadıköy hattı içinde kullanım olarak gayet yeterli. Unutmayın jant çapı 20” olduğu için normal bisikletlerinizin oranları ile kıyaslamayın.
Lastikler
Schwalbe Citizen
Vitesse D8 de schwalbe road cruiser deneyimini yaşamıştım. Boardwalk D8 de ise yerine daha ince ve sürtünme katsayısı daha az Schwalbe Citizen kullanılmış. Bu lastiklerden çok daha pozitif sonuçlar aldım. Özellikle şehir içi kullanımda sağlamlıktan ziyade tercihim haiflik ve sürtünme yönünde olurdu.
Kısa mesafe sürüşlerimde ve sorun olması durumunda en kötü ihtimal taksi – otobüs – metro gibi vasıtalarla eve kolayca ulaşabilmem tercihimi değiştirebilmektedir.
Pedal
Pedallar Vitesse D8 için bastırılarak katlanan yapıdan dışa çekilerek katlanabilen yapıya geçilmiş. Bu değişiklik katlamada daha pratik ve basit sonuçlar almamızı sağlıyor.
Sele
Sele için yapılan değişik ise daha fazla konfor sağlamaktadır. Geniş tercih sele seçilmesi şehir içi kullanımı fazla olan bu bisiklet türü için tam isabet olmuş. Genelde katlanır alanların ilk işi seleyi değiştirmek oluyor.
Entegre Pompa
Dahon Boardwalk D8 modeli klasik model diye mi bilinmez ama sele borusuna entegre pompa bulunmuyor. Eksiklik olarak gözüme çarpan bu özellik gibi görünse bile tüm katlanır sürüşlerim boyunca 1 kere raptiye batması haricinde lastiğim patlamadı. Artık yanıma ne iç lastik nede pompa alıyorum nedeni dediğim gibi olası durumda vasıta ile eve kolayca ulaşabilmem.
Teleskopik Gidon
Benim gibi boyu 1.70 civarı olanlar için çok çok aranılan özellik olmasa da her boya göre üretilen bisiklet için bence olması gereken bir özellik.
Genel kadro görünümü
Çelik kadronun çok farklı kaynak ve üretim tekniği ile daha ince sağlam kadrolar yapılabilmektedir.
Katlama Deneyimi
Katlanma deneyiminde yaşadığım fark ise kadro hangi açıda olursa olsun boşta olma hissiyatı yok. Örnek vermek gerekirse katlanma mandalı Vitesse D8 de kilitlenmezse kesinlikle açılabilir iken çelik kadroda gayet kilitli gibi sağlam durmaktadır. Mandalın görevi sanki açılmamasını garanti altına almak gibi. Bunun sebebi sanırım çelik kadroların esneklik özelliklerinin daha az olması.
Araç deneyimi
Arabam bir önceki incelememde Renault Clio 4 HB di. Yatay olarak bile sığabilen katlanır bisiklet artık en küçük sınıf araç olan Hyundai i10 a geçsem bile bagaja çantası ile kolayca sığabilmektedir. Alacak arkadaşların 2 kişilik spor aracı yoksa taşımasında sorun olmayacağını garanti ederim.
Genel fotoğraf köşemize dönersek
Kırmızı – Mavi uyumu
Araç ya da ben
Sahilde görelim :islik:
Ofis & cafe gibi her türlü ortamlarda size kolayca eşlik edebilir. Aklın dışarda kalmaz.
inceleme sonuna geldik kusurlarımız var ise affola efendim. İyi pedallamalar...
Instagram profilim (link)