Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon D7, Dahon C6, Tern C7, K-Rock, Carraro Flex, Kron FD1000 hangisi?

Emrah Catak

Aktif Üye
Kayıt
16 Nisan 2011
Mesaj
183
Tepki
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar bir mtb, city bike karışımı melez bir bisiklet sahibi olarak daha taşınabilir bisiklet almayı düşünüyorum. Katlanır bisikleti yeri geldiğinde ulaşım araçlarını da kullanabilmek adına düşünmekteyim. Benim evim Uğurmumcu\ Kartal'da iş yerim Kızıltoprak\ Kadıköy'de kendi bisikletimle 45 dk'ya evden işe gelirken dönüşüm 30 - 40 dk daha fazla sürebiliyor ve eve geldiğimde bitmiş oluyorum. Mesela günlük tura çıkıyorum gitmek istediğim noktaya vardığımda o anın keyfini çıkarmak yerine yorgunlukla nasıl dönecem şimdi kaygısı oluyor yani keyiften çok sıkıntı yaşadığım çok oluyor. Hoş eve vardığımda çektiğim resimlere baktıkça o yorgunluk unutuluyor ama böyle durumlarda o bisikletle bir otobüse binmeliyim diye düşünüyorum. Günlük minimum 45 km yol gidiyorum (iş - ev arası gidiş dönüş) e arada belki 100 km'lik turlarımda olabilir. Vücut ağırlığım 105 kg boy 186 cm. Sedona 711 Large kadro kullanıyorum.

Başlıkta belirttiğim marka ve modelleri düşünüyorum. Gönlüm Tern ve Dahon'dan yana ama fiyatı yüksek. Sizden ricam kullannanlar, deneyenler ve bilgisi olanlar bu markalar arası farklılıkları ve önerilerini şu vey bu nedenle diyerek açıklayabilir mi? Aslında kullanıcılar buraya bir başlık açıp kullandığı marka ve modelin resimlerini yada memnuniyetsizliklerini dile getirse ne ben nede bir başkası sürekli benzer konular açmaz. Ama biraz inceledim konu açan almış yada vazgeçmiş ama dönüp buraya herhangi bir sonuca bağlamamış konusunu. Sorular genellikle hep aynı ama cevap veren yada konular adam akıllı sonlandırılmamış. Ama ben sizlerin yardımlarıyla alcağımız bu bisikletin artısını ve eksisini buraya yazacağım bilginize.

Gel gelelim bisikletlere aşağıya elimden geldiğince açık şekilde belirterek bu modelleri yazacağım.

DAHON D7 VİTESSE 1189 TL

DAHON ECO C6 1000 TL

TERN LİNK C7 1150 TL

KRON FD1000 700 TL

CARRARO FLEXİ 600 TL

K-ROCK 750 TL


Şimdiden teşekkürler herkese...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo
K-Rock'ı nerede buldunuz acaba? hangi model? web adresi var mıdır?

ben de bir seçim aşamasındayım. carraro ve bianchi'yi, gidon boyu yüksekliği ayarlanamadığı için direk elemiştim.

ilaveten delta bisiklette, geotech tempo marka 800 tl'ye alüminyum kadro katlanır var, bilginize.
 
Evet güzel konu. İhtiyaç olunan konu. Bizde geotech tempo 2.0 aldık. 750 tl 10 taksit. bu bisiklette düşünülebilir.Güzel çünki. bir tane daha alacağım mtb nin yanında kendim kullanmak için. fakat dahon veya tern düşünüyorum. özellikle aynakol dişlilerinin 2 tane olması veya biraz büyük olması bu konuda önemli olan. şuan piyasadaki tüm katlanırların aynakollarını incelemkteyim. Yoksa diğer sistemleri genellikle tourney-acera-altus bildiğimiz artırıcılar. vites sayısı ve aynakolu istediğim şekilde bir katlanıra denk geldiğimde alacağım. kafama yatması gerek yani. şekil olarakta katlandığında fazla yer kaplamamaları gerek birada. mesela geotech hani çok az yer kapladığı söylenemez, ayrıca kadro uzunluğu sanki diğer katlanırlara göre uzun gibi. biraz daha kısa olabilir miş. dediğim gibi dahon ve ternleri takipteyim. ama geotechi de tavsiye ederim. bu da olmassa bfold 5 diyorum. aradığım gibi bişey bulamazsam kalan hepsini aynı kefeye koyacağım ve bfold alacağım. mekanik aksamında btwin in sorun çıkacağını znnetmiyorum.
 
iki yıldır gördüğüm her katlanır bisikleti denemiş biri olarak ilk mesajdaki listeniz doğrultusunda
vitesse d7 ve link c7 diğerlerinden önde gözüküyor
2013 vitesse d7 benim kullandığım 2012 vitesse d7 den bazı eksikliklere sahip
arka aktarıcı sram dan shimanoya geçmiş
sele biologicden garip bir seleye geçmiş
öndeki klik flix sistem kaldırılmış
arka ışık reflektörle değiştirilmiş
lastikler rotolodan citizen a değişmiş yani ciddi maliyeti kısmak adına birçok parça ucuzu ile değiştirilmiş
link c7 her ne kadar alt model (eco)olsa da 2013 yılı ile 2012 yılı arasında bir fark yok ama fiyat geçen seneye göre bir hayli artmış (eurodan olabilir tabii)
eco c6 ise tam bir fiyasko
berbat bir elcik
ve sökülen magnetixler (hangi zihniyet katlanır bisikletin en temel parçası olan sabitleme mıknatısını söker ki? neden?)
diğer modellerlen kron ve k rock ı görme şansım oldu
maalesef bu modellerle bir alt seviye ürün aldığını bilmeniz gerekiyor
katlama mekanizmaları katlandıkdan sonra aldıkları şekil beni kesinlikle tatmin etmedi
sonuç olarak kadrosu ikiye bölünen bir aletde kalite hissi önemli olmalı bence
 
Dahon ile Tern bence Arçelik ile Beko gibi, farklı bir marka yaratıp katlanır bisiklet piyasasında pazar oranını kendine çekmeyi başarmış güzel fikir. Eski dahonlar yok farklı tarz renk ve modelleri ile de Tern tarzını yarattı. Şu durumda BikeFriday, brompton gibi markalar gelmediği sürece şampiyon belli 2 marka.
 
K-Rock'ı Kızıltoprak Acell Bisiklette buldum. Carraro Flex' de vardı ama K-Rock daha sağlam gelmişti bana. Bu markanın ellerinde tek modeli var onuda aşağıda ki linkte vereceğim. Ben bu markayı Türk ve yabancı forumlarda araştırdım ama kullanıcı yorumlarına rastlamadım. Bana fason üretilmiş bir ürün gibi geldi ama bu benim şahsi fikrim. Belkide köklü bir üreticidir, fakat bu yönde bir bilgiye rastlamadım.

(link)

Kadro: 20” H Tip Aluminyum Kadro (6061)
Aluminyum Katlama Mekanizma Sistemi
Katlanır Gidon
Ayarlanabilir Aluminyum Gidon ve Sele Borusu
Shimano 6 Vites Sistemi
Aluminyum Aynakol (52T), Katlanır Pedallar
Aluminyum Jantlar
Plastik Çamurluk Ekipmanı
Aluminyum Taşıyıcı Sistem
Aluminyum V Fren Sistemi
Net Ağırlık: 12,90 Kg
Tavsiye Edilen Sürücü Boyu: 140-190 Cm
Maksimum Sürücü Ağırlığı: 100 Kg
Arkadaşlar merhaba,

En başta yazdığım gibi, ürünü aldığımda size genel düşüncelerimi aktaracağımı belirtmiştim. İş yerimden bir arkadaşım, katlanır bisiklet alacağım dediğimde iki tane bak beraber alalım dedi. Araştırmalarım sonucu vücut ağırlığımın 100 kg üzeri olması sebebiyle iki marka arasında kaldım. Dahon D7, Dahan Eco C3 ve Tern C7... Esasında gözüme kestirdiğim Tern C7 idi. Dahon D7' den donanım olarak daha dolu ve daha ucuz olması sebebiyle tercihim olan modeldi. Fakat ürünü alıp kullanan bir arkadaş manyetik mıknatısların sorun yaratması ve boya problemi var gibi sorunlar belirtmesi sebebiyle ve fiyatından dolayı eledim. Geriye kala Dahon Eco C6 modelini araştırmaya başladım. Üründen iki tane alacağımız için internette bulduğum bir firmayı aradım bana ellerinde stok olduğunu sıkıntı olmadığını belirtti. Bu görüşmeyi öğlen gibi yapmıştım, öğleden sonra aradığımda ise 1 adet kaldığını belirtildi. Bunu takiben nereye elimi atsam yeni satılmış olduğunu öğrendim en son "bike and outdoor yani istanbul bisiklette" olduğunu gördüm ve aradım. Kendileri ürün olduğunu belirtti ve 1086 TL olan bu modeli 1050 TL' ye mağazadan teslim almak şartıyla ürünü bugün teslim aldım. İlk etapta birleşim yerlerini iyi sıkın benim kiloma göre ayarlayın dememe rağmen tam anlamıyla sıkmamaları sebebiyle biraz pedala yüklensem bisiklet esniyor gibi hisettiriyordu. Bir zaman sonra durup ayarları kendim yaptım ve bisikletim gidişi hemen değişti. Fakat vites ayarını tam yapamamışlar vites geçişlerinde gecikmeler oluyor. Bu belkide aktarıcının Tourney olması sebebiyle de olabilir. Ama bu bisiklet benim mtb - şehir karması melez bisikletimden sonra cadillac gibi geldi. Dik oturma şekli, güzel gidişi, kişiyi yormaması gibi ve kaç yıl sonra ilk defa Kartal'dan Uğurmumcu' ya o rampaları çıkmadan bisikleti otobüse atıpta çıkmak şahane oldu. Genel itibariyle verdiğim parayı hakeden keşke baştan bu bisikletlerden alsaymışım dedirten bir bisiklet türü. Başka marka model kullanmadım ama Dahon C3 gerçekten hoşuma gitti.
 
K rock sirkeci efordu sanirim kron bayisi olan bisikletcide var. 2 rengi vardi dun gidip baktim. Ayrica fd 500 lerde vardi arka bagaj kismi degismis farkli bir yapisi vardi. Goze hos gozekuyordu. K rockun standart tel bagaj var. Asli bisiklette dahon eco c6 vardi. Geotechte stirada lar var. Isin garibi ben stiradayi sade marka saniyordum ama bisikletler uzerinde geotech stirada yaziyor. Demek geotech uretiyor stiradalari. Bende eco c 6 almak istiyorum fakat sistemi alt sinif. Geotech 750 tl ye arkaya altus koymus dahon tourneye 1100 tl istiyor. Kadrolarindan suphelenmesem ilerde gacirdamasi filan gidip kron geotech bakarim diyorum ama dahon kadro olarak tecrubeli saglam old icin digerlerini eleyeyim diyorum. Geotech tempo 2 var demistim. Hicbiyerinde sorun yok ama hafif gicirdamasi var canimi sikan.
 
Ahsen kardeşim vücut ağırlığım fazla olduğu için kadro sağlamlığı açısından ayrıca sonrasında kadro ile alakalı yaşayabileceğim sorunları en aza indirmek için Dahon C6 aldım. Delta bisiklete gidip Geotech'i görmek istemiştim ama ellerinde kalmamıştı. Bende üreticide yoksa hiç bir yerde yoktur diye düşünmüştüm. Donanım olarak Geotech'i hatırlamıyorum ama yukarıdaki listede en iyi donanıma sahip Kron diye hatırlıyorum. Gel gelelim benim için önemli olan kadro sağlamlığı olduğu için Dahon tercih ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahsen Okyay
Emrah Bey çok iyi bir seçim yapmışsınız, hayırlı olsun. Üzerindeki standart donanıma takılmayın, isterseniz zaten zamanla geliştirirsiniz ki şahsi fikrim hiç gerek yok. Standart haliyle bile tam bir keyif bisikleti. Bende 1.84 boy 88 kiloyum. Bizim kalıptaki kullanıcılar toplu taşımada daha avantajlı, katlayıp taşırken bisiklet iyice küçük görünüyor :) Halihazırda kullandığım tur bisikletimi takas bölümüne, Dahon katlanır bisikletle takas edebilmek amacıyla ilan açtım. İnşallah yakında bende katlayacağım :) görüşmek üzere.
 
Bir buçuk ay önce K-Rock'u Eminönü'den İleri bisikletten aldım.Yerli markalara göre işçiliği donanımları daha güzel, vites sorunsuz, teleskobik gidon, zil, katlanır peldallar, kenda lastikler ve başarılı sele artıları, hatta Tern c7'nin orjinal selesinden daha rahat. Bianchi, Carrraro ve Salcona'ya göre 150 tl farkı hak ediyor.Ağırlık 12,5 kg. Gel gelelim, eşim de bisiklete binmeyi öğrenmeye karar verip öğrenince, ikinci bisiklet şart oldu.Düşmeleri kalkmaları göz önünde tutarak K-rock'u ona tahsis ettik. Bende Tern mi Dahon mu derken Tern c7'de karar kıldım ve Kaçkar bisikletten 1100TL'ye aldım. İlk sahil turundan bir kare. Kurulmuş K-rock. Katlı hali. Ve en önemlisi bagaj hali. Son sahil turunda bir örtü yardımı ile 2 bisikleti de Linea'nın bagajına yerleştirdim ama fotoğraf almayı unutmuşum. Müsait bir zamanda 2 bisikleti yanyana koyup karşılaştırmalı fotolarını tecrübe ve izlenimlerini paylaşacağım. Selamlar...
 
M.Yalınkılıç emin olun bayılacaksınız, bu keyf çok başka birşey :) Bende birde Sedona 711 V var bu bisikleti tur, city bike ve mtb arası birşey yapabilmek için çok para harcadım. Geometrisi değişebilir bir yapıya büründü. Lakin bu küçük bisikletin verdiği keyfi vermiyor. Ha hız yapmak istersiniz bu hıza bağlı olarak kontrolü elden bırakmamak istersiniz, yeri geldiğinde dağ, orman, dere geçmek ister yeri geldiğinde uzun tur istersiniz bu küçük mini coopper bunların çoğunu karşılamaz. Ama şehir içinde gezip yeri geldiğinde benim gibi sahilden 10 km'ye yakın tırmanıp eve varmak yerine, bisikleti otobüse atıp gitmek isterseniz burada katlanır bisikletin üstüne yok. Birde büyük bisikletimle 30 dk'da aldığım yolu bununla 50 dk bazen daha fazla zamanda alıyorum. Ama dik oturuş pozisyonu, istesenizde o 6 vitesten fazlasını yapamayacağınız için kendinizi rampalara vurmadıkça yorulmanızda pek mümkün değil :)

K-Rock markasından memnuniyetiniz nasıl? Yani Tern yada Dahoon ile kıyasladığınızda ne durumdadır? Ayrıca kaç km kullandınız ve birleşim yerlerinde gevşeme, esneme veya ses var mı? Büyük ihtimalle bende seneye eşim için ikinci katlanır bisikleti alabilirim bu yönde tavsiyeniz ne olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.A.Y.
K-rock bir Tern, Dahon değil, fiyat olarak bunu beklemek de haksızlık olur.İlla konumlandırmak gerekirse yerli markaların üstüne, Tern-Dahon arası, Bt-win, Kron ile kıyaslama mantıklı olabilir, onlarla karşılaştırmak fiyat aralığı olarak daha doğru.Bagaj, çamurluklar, reflektörler ve zil ile geliyor.Tern'de de zil hariç hepsi vardı.Çamurluk bizim memlekette ağırlık değil, kafasına göre sokakta, bahçede bir şeyler yıkayıp bunu yola süpüren milletimizden dolayı zorunluluk benim için...
Fren ve vites sistemi Tern'de daha iyi, ki zaten K-rock 6 Tern 7 vites.1. vites testi yapmak lazım, şu an kondisyonum daha iyi, bu yüzden K-rock'a haksızlık yapmak istemiyorum:)K-rock 6. vitesde düz yolda 35 km'den sonra boşa dönmeye başlıyor.Tern'de 7'de 40 civarına çıkmak mümkün.2 bisikletlede aynı yokuşta 47-48 km'leri gördüm.
Arka bagaj kapasitesi K-rock'da 12 kg, Tern 10 kg ekstra Biologic lastik var.
Elcikler Tern'de Biologic ama K-rock'da aynı şekilde dizayn edilmiş ama marka yok, konfor aynı, ancak Zefal ayna uygularken K-rock'ta elciği deldim, Tern'de kapağı söktüm;), ince detaylar fiyat ile ilgili olsa gerek.
Katlandıktan sonra 2 bisiklette sele borusu üzerinde duruyor, Tern'de boruya plastik bir kapak eklemişler metal yerle temas etmiyor, K-rock boru üzerinde metal olarak yere temas ediyor, uzun vadede sorun çıkarabilir, oraya bir kapak uydurmakta fayda var.
K-rock henüz 100 km civarında rahatsız edici bir ses yok, aldıktan sonra henüz bir yağlama yapmadım, Tern'de zincir az yağlanmıştı nitekim sprey zincir yağını uyguladım.K-rock'u genelde asfalt yollarda kullandım, ses sıkıntısı pek olmadı.Boya kalitesi fena değil ama sürekli katlayıp bagaja oraya buraya koyarken ufak tefek çizikler oldu.Tern 60 km civarında.Çok bozuk zeminde ufak gıcırtılar haricinde anormal ses 2 bisiklette de yok.
Gidon hissiyatı ve esneme Tern'de daha az, psikolojikte olabilir:).Zaten detaylı fotoları paylaşacağım.K-rock daha basit bir sistem kullanmış, gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra K-rock'ta kullanırken herhangi bir rahatsızlık yok.
Lastiklere gelince 2 markada reflektörlü, Tern Schwable, K-rock Kenda kullanmış.K-rock slick'e yakın bir desen kullanmış.Ebatları ve lastik modelleri şu an aklımda değil.Resimli paylaşımda tekrar detaya bakarız.
2 bisiklette oldukça ilgi çekiyor, K-rock kırmızı renginden dolayı hali ile daha fazla:)Çocuklar ve ergenlerden laf atmalarla karşılaşabilirsiniz.Yetişkinlerden bu nasıl bisiklet şeklinde aralarında konuşmaları duyabilirsiniz, bilenlerde hemen katlanır bisiklet diye cevap yapıştırır, 1 ayda şahit 2-3 kez duydum.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.Devamını resimli olarak paylaşacağım...
 
Genelde mtb kullanıyorum.Ara sıra yol bisikleti ile de çıkarım.Eşime Tern aldım.Bindim iyi gidiyor şehir içi ulaşımda harikalar yaratıyor.Tabii aynı zamanda şehirler arası otobüslerde sorun çıkarmıyor.
 
K-Rock'un da ayrıntılı resimlerini beklemekteyim. Bu arada Dahon C6 ile Tern C6 birebir aynı :) ...

Arkadaşlar lütfen herkes kullandığı katlanır bisikletin resimlerini kendimize göre artısını ve gördüğümüz eksilerini, kullandıysak başka marka ve modeller ile kıyaslamalarını yapalım. İnanınki bu konu gerek biz katlanır bisiklet sahipleri için, sahibi olacak arkadaşları için, distribitör ve üreticiler için yol gösterici bilgi kaynağı olacaktır.
 
bir yanlış anlaşılma olmasın dahon c6 ce tern link c7 birbirinden farklı bisikletlerdir
özellikle donanım anlamında c6 çok yetersiz
 
Tern D8 kullanıyorum. Kızım için aldım ama kızımı pek sarmadı. Kısa ve orta turlar yapıyorum ve çok memnunum. 8. vitesin süratlenme açısından önemli olduğunu düşünüyorum
 
K-rock için fotolar(Gazeteler için özür dilerim:))
Genel
Katlı hali
Katlanan Parçlar
Etiket sökülmeden önce...
Sele
Vites
Fren
Son olarak sele
Tern resimlerini daha sonra paylaşacağım...
Şimdilik bu kadar..

Tern C7'nin son hali.
 
merhaba,
aslında bu konuya ilk cevabı ben yazmıştım ve carraro ve bianchi'yi gidon boyu ayarlanamadığı için elediğimi belirtmiştim. fakat fikrimi değiştirdim.
o günden sonra yerli markalardan bir tane kullandım. gidon boyu yüksekliği ayarlanabiliyordu. ama bu nedenle katlanması, ve katlıyken tekrar düzeltmesi oldukça zahmetli oluyor.
bilhassa katlıyken tekrar açtığınızda gidonu ön tekere 90 derece olaşak şekilde sabitlemek için uğraşıyorsunuz, olmuyor tekrar düzeltip sıkıştırıyorsunuz, olmuyor bir daha.

bu nedenle, carraro ve bianchi'nin gidonlarının sadece katlandığını (aşağı yukarı doğru yükseklik ayarı olmadığını) bildiğim için bu markaları almak istiyorum. yoksa yanlış mı biliyorum, henüz bu iki markayı denemedim.

sonuç: şu anki fikrim; her hangi bir şeyde, oynak parça ne kadar fazla ise o şey daha çabuk laçkalaşır.

bana katılıyor musunuz?
 
Kron fd-500 kullanıyorum açıkcası ön göbekte hafif bi boşluk ve seslerde geliyor arada kullanırken tabi bu durum ilerleyen zamanlarda büyük iş çıkarırmı göreceğiz ama binicinin ağırlığı önem kazanıyor..fd-500 kasa olarak oldukça hoş ve hafif, bu gidon olayı dışında oldukça seri hızlı gidiyor..Katlandığında ortalama 10-11kg arasıdır dezavantaj olarak katlandığında ön dişli yerle temas ediyor onun üzerinde duruyor tabi bunlarla ilgili önlemler alınabilir çeşitli modifikasyonlar ile...
 
Geri