Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon eklem yeri problemi

@Aenescan Uğuldama göbeklerden olabilir. Göbeklerin bilyaları kötü durumdaysa ve çanaklar aşınmış ise ses yapar. Tekerleri boşta döndürünce belli eder zaten. Orta göbeğin bilyalarına da bakmak lazım.
 
Scudo
@Yusufclp bilyelar değişir mi sadece? Dıştan sorun yok gibi görünüyor ama bence de bilyelerde sıkıntı var gibi.
 
@Aenescan Evet bilyalar, bilyaların döndüğü jant içinde kalan çanak şekilli yatak ve göbek mili üzerindeki koni şekilli yatak değişiyor. Dağıtıp herbirini inceleyerek gereken parçalar alınmalı.
Sirkeci'de bir bisikletçi
Bu konuda geçen yerde muhtemelen bulursunuz yedek parçaları. (Bilya, yatak vs)
Orta göbeğin yapısı da benzer şekilde.
 
@Yusufclp
Bu kısmı 10 allen anahtar ile sıkınca sorun düzeldi. Bisikletçide bu anahtardan vardı.Hemen halletti.Bende bir adet alıp alet çantama koyacağım. İlerleyen zamanlarda tekrar ihtiyacım olacak gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Merhaba arkadaşlar. Geçen gğm bisikleti temizleuim dedim. Tazyikli olmayacak şekişde yıkadım. Sonra wd 40 sıktım katlama ywrlerine ve zincire göbeklere falan. Sonra da würth sıvı yağdan sıktım katlama yerlerine ve zincire. Birwz fazla sıktım galiba. Ertesi gün yağın nir kısmını sildim. Ama dikkatimi çeken nokta, bisiklet, hafiftrn sallanıyor gibi oluyor. Yavaşlayınca farkediyorum, güvensizlik veriyor tabi bu. Birde orta yerden katlama kısmı çol rahat açılıp kapanıyor. Onu sıkılaştırmanın bir yolu var mı, dengesizlil oradan mı kaynaklanıyordur acaba ? Hepsi bakımdan sonra oldu malesef
 
@Tolstoy
Gidon çok gevşemiş ve sallanıyorsa güvensizlik hissi oluşabilir. Ayarı var. Orta katlama mekanizması da ayarlanabilir. Eli anahtar tutan biri halledebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolstoy
arkadaşlar çok teşekkürler, bugün 8 9 anahtar alıp yarım tur kadar sıktım ve sorun kalmadı. peki orta katlama mekanizmasının gevşekliğini nasıl çözeriz acaba , onun vidası nerede kaç numara anahtarla halledebiliyoruz acaba
 
@Tolstoy Selamar. Orta katlama mekanizmasında ayar için 2 parça bulunmakta. Tornavida ve 6 numara açıkağız anahtar gerekli. Fotoğrafta sağda görülen tornavida başlı vidayı hafifçe (soldaki altıgen pim rahat dönecek kadar) gevşetip altıgen pimi sağa ya da sole çevirerek istenen sertliği ayarlayın. İstediğin mandal sertliğini ayarladıktan sonra altıgen pimi 6 numara anahtarla sabit tutup ilk gevşetilen vidayı sıkıştırın.
Not: Mandal sertliği tatlı sert olmalı. Çok sert olursa mekanizmadaki parçalar zarar görür. Tek parmakla hafifce bastırınca kapanması yeterli olur. Ben ilk aldığım gibi kullanıyorum. Hiç ayar gerekmedi.
Ayrıca bahsettiğim ayar Dahon Vitesse ve Vybe deki mekanizma içindir.
20170531_131952.jpg
 
@Yusufclp çok sağol. biraz karışık gözüküyor ama sanırım anladım. benimde bakımdan sonra oldu, çok kolay açılıp kapanıyor. altı numara anahtar ve tornavida alıp çözmeye çalışayım. yazarım buraya sonucunu.
 
@Tolstoy Esasında hiç karışık değil. Ben mekanikçi olduğumdan bana kolay geliyor belki de. Kısaca özetlersek altıgen pimi vidasını gevşeterek serbest bırakıyoruz. Sağa ya da sola çevirerek ayarını yaptıktan sonra vidayı sıkıştırarak pimi sabitliyoruz.

Altıgen pimi çevirdiğimizde mandala olan mesafesini artırıp eksilterek sertliği ayarlanıyor. Küçük vida pimin kendiliğimden dönmemesi için kontra görevi yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolstoy
@Yusufclp selamlar, ben anahtarı dğn buldum, uolda hemen sıkıştırdım, ama tornavida ile gevşetmeme gerek yoktu, zaten dönüyordu anahtarla çevirince, biraz fazla şıkıştırdım galiba, gevşeteyim. Tornavida kısmını sıkıştırmam gerekğr mi, birde diğer taraftaki başlık gevşek, bu normal mi, hani altıgen vidanın takıldığı kısım
 
@Tolstoy istediğiğiniz sertliği ayarladıktan sonra tornavida başlı vidayı sıkın ki tekrar gevşemesin. Sıkarken altıgen pim sabit kalmalıdır.
 
Peki hocam, teşekkür ederim
 
@bora62

arkadaslar is yerindeki atolye sefimiz B ve C konumundaki vidalari hafif sikti ve uzerine Loctite 243 surdu. Gercekten tas gibi oldu. 1 gr dahi bosluk kalmadi ama aksam servise binecekken farkkettim ki artik gidon katlanmiyor. simdi ne yapmamiz gerektigi konusunda hic bir fikrim yok. Cozumu bilen varsa yardimci olursaniz cok sevinirim.
herkese iyi aksamlar
 
başlık çok güzelmiş. ben geç farkettim. yazın bu sorun ile çok uğraştım. sonunda uğraşa uğraşa hatta o beyaz menteşe takozunu kırıp yenisini aldım oradaki yayları kaybettim yenisini buldum . onu gevşet bunu sık şimdi baya öğrendim. orayı komple söktüm mekanizmayı çözdüm. ilk önce kuzenime yaptırmıştım ve anlamamıştım alet edavatımda yoktu kabiliyetimde. şimdi gerekli olan aletleri yanımda taşıyorum ve ara ara kontrol ediyorum
 
Geri