Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Mariner D7

msaydam

Üye
Kayıt
10 Temmuz 2016
Mesaj
17
Tepki
4
Yaş
49
Şehir
istanbul
İsim
murat
Bisiklet
Dahon
Merhaba arkadaşlar,
Ben Dahon Mariner D7 almayı düşünüyorum. Araştırma yaptım biraz. Türkiyedeki modelde renk füme ve yeşil çizgili.. yurt dışında brushed aluminium renk bulabiliyoruz. Yurtdışı rengi daha çok hoşuma gitti.. Ayrıca videoları incelediğimde sanki Mariner d7 olup ta farklı mandalları olan modeller gördüm.. bir de vites Türkiyede olarak SHIMANO RD-TX35 diye geçiyor ama yabancı sayfalardaki videolarda vites üzerinde NEOS 7 yazısı gördüm.. SHIMANO RD-TX35 ile NEOS 7 aynı vites modeli mi? (EK'de bir tane brused alüminyum görüntüsü var bir de Türkiyede olan füme ve yeşil çizgili görüntüsü var)
Kısacası Türkiyedeki model ile yurtdışı farklı gibi bir algı oluştu. yurtdışından mı getirteyim diye düşünmeye başladım...
- Siz ne tavsiye edersiniz? Yurtdışından internet üzerinden alışverişle getirmek nasıl olur? yoksa hiç karıştırma aynı ürün Türkiye'den al mı dersiniz?
- Yurt dışından bisiklet alan arkadaşlar var mı aramızda? No shipping yazan bir alışverişte Türkiye gümrüğünde bisikletimiz takılıyor mu?
 
Scudo
Yabancı sitelerde gördüğünüz daha açık renkli olanı bence 2015 model olabilir, 2016 da dikkat ederseniz logo kısmı dahil birçok değişiklik var. Yakından inceleme fırsatınız oldu mu bilmiyorum ama Türkiye'de satılan modelin rengi de o fotoğrafta görünenden daha güzel bence.
Shimano ile Neos aynı vites değil, Türkiye'ye gelen modellerde hep Shimano var, belki yurtdışında Neos vites donanımı ile satışları vardır ama Shimano'nun daha iyi olduğu söyleniyor.
Sırf renkten dolayı aynı bisikleti yurtdışından getirtmek bana çok mantıklı gelmiyor ama tabii herkesin görüşü farklı. Bence bir bayiye gidip yakından inceleyin, beğendiyseniz verin parayı alın derim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: msaydam
Bir de dahon.com sayfasında ağırlığı 11.8 kg olarak görünüyor, turuncu bisiklette ve n11 alışveriş sitesinde 12,4 kg olarak gördüm.. Bu farklılık da beni rahatsız etti.. Bazı yerlerde teknik özelliklerinde "tek kat cant" yazıyor bazı yerlerde teknik özelliklerinde "çift kat cant" yazıyor... aynı marka ve modelde (Dahon Mariner D7) bu şekilde farklılıklar olur mu?
Yoksa bunlar satıcıların yanlışlıkla yazdığı teknik veriler mi?
 
Evet Dahonların teknik verilerinde ve resimlerinde tutarsızlıklar var, yalnız Dahon Türkiye sitesine güvenebilirsin bence, yani mariner d7 için 11.8 kg yazmışlar, pedalsız olarak doğru bence, pedalları yaklaşık 500 gr, toplamda 12.3 kg eder herhalde. Vitesse de aynı şekilde yaklaşık 12.7 kg, pedalla birlikte 13.2 kg ı buluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: msaydam
Şu anda kafamda Dahon Mariner D8 var ama forumlar da Dahon Vitesse D8 tavsiye ediliyor... Son dönemde ayrıca çok satılan bir tık alt model Dahon Vybe D7 var... Bu üç model arasında bir değerlendirme yapabilir misiniz arkadaşlar?
Bunların dışında Tern Link C7 muadil olarak karşılaştırılıyor? sizin değerlendirmeniz nasıl?
Teşekkürler..
 
@msaydam
1 yıl Vybe kullandım. Sonra sattım. Çok pişman oldum sattığıma. 3 aydır da Vitesse D8 kulanıyorum. Her ikisini de memnuniyetle kullandım/kullanıyorum.
Vybe yi değilde Vitesse D8 alacaktım. Alım aşamasındaki bir aksilikten dolayı Vybe aldım ilk olarak. D8 hep aklımda kaldı. Sonunda D8 de alınca ikisinin de iyi bisikletler olduğunu söyleyebilirim. Vites oranlarından dolayı D8 biraz daha hızlı. Bir de D8 de sele borusu pompa var. Yanınızda sadece iç lastik ya da yama taşıyorsunuz. Daha da detay isterseniz cevaplarım.
Şu da var. Ne alırsanız bir üstü de cezbediyor insanı. Bütçeyle de ilgili tabi. D8 bana yetiyor ve çok memnunum..
 
  • Beğen
Tepkiler: msaydam
Dahon Mariner 2015 te çok satılan dahon modelinden, ona bir ara yoğunlaşmıştım.. Ağırlık olarak 11,8 kg görünüyor dahon türkiye sitesinde, Dahon Vitesse D8 12,7kg olarak görünüyor. Ağırlık açısından Mariner ilgimi çekiyor ama Mariner 7 vites. Sizce vites mi daha önemli ağırlık mı?
yani ben henüz kullanmaya başlamadım ağırlığın etkisi ne kadar önemli.. 8 vites 7 vitese göre performansı çok etkiliyor, o nedenle 1kg ağırlık o kadar önemli değil diye mi bakmak lazım?
 
Vites sayısndan çok dişli oranlarına bakmak gerek. D8 de 52 diş aynakol, 11-32 ruble var. Düz yol ve hafif eğimlerde hız olarak önemli. Vybe 46 aynakol, 14-28 kaset ile biraz zayıf kalıyordu. Marineri bilmiyorum. Ağırlık ta önemli tabiiki.
 
Dahon Türkiye sitesinden Dahon Vitesse D8'e baktım çekiş için "7 VİTES SHIMANO ALTUS" diye yazıyor. Dahon Mariner'e baktım çekiş için "7 VİTES SHIMANO RD-TX35" yazıyor.
Biliyor musunuz bu çekiş sistemlerini? aradaki farklar neler? Vitesse D8 için 7 vites yazıyor ama 8 vites diye biliniyor?...
 
@msaydam
SHIMANO RD-TX35 aslında shimano tourey, altusun alt modeli oluyor. Vitesse d8 8 vites altuslu. Marinerin aynakol ve ruble dişli sayılarını bilmek lazım. Vites sayısından daha önemli. vybe vitesse mariner arasında kaldıysanız vitesse tabiki. Hele 2015 model bulursanız ne ala.
 
Bahadır Bey Vitesse D8 için neden o zaman Dahon Türkiye sitesinde çekiş sistemi için "7 VİTES SHIMANO ALTUS" diye yazıyor... Yani ben buradan sanki 7 vites olarak algılıyorum Vitesse D8'i
 
@msaydam Vites sayısı 8 yazıyor zaten 8 olur o model. Orada çekiş sistemini yanlış yazmışlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: msaydam
Bir de neden Vitesse D8 2015 model? 2016 kalite olarak yada kullanış için güzel olmayan değişiklikler mi oldu?
 
@msaydam Sadece küçük değişikler var elcik gibi mesela, yoksa çok büyük bir fark yok...

Bu arada mariner için gidon yükseklik ayarı var benim gördüğüm kadarıyla bu büyük avantaj, vitesse D8'de yok bir kaç yıldır...
 
  • Beğen
Tepkiler: msaydam
@msaydam
Hocam dahon türkiye sitesi güncel değil ve bir sürü yanlış bilgiyle dolu. 2016 model bisikletleri bile en son dahonun kendi sitesi koydu nete. Detaylarsa hala eskisi gibi. Bende vitesse d8 2015 modeli vardı. Elciği selesi gayet güzeldi. 2016da değiştirmişler ve kalitesi düşmüş(forumdan okuduğum). 2015 vitesse d8 alırsanız alır almaz değiştirmeniz gereken bir parça yok ben aldığım gibi kullandım 800 km o şekilde de sattım. Bir de benimkinde schwalbe road cruiser zırhlı lastikler vardı. 1 kez pile patlamadı. Yenisinde ne var bilmiyorum alırken ona da bakmak lazım. Ama peşin alacaksanız 2. el öneririm. Bazıları bir heves alıp 2 kere binip kenara koyuyor. Öyle temiz bir 2. eli 1200'e falan alabilirsiniz.

Eğer boyunuz uzunsa 1.80 ve üzeriyse gidon borusu ayarlanabilen bir model gerekir. O zaman mariner daha mantıklı. Vitessede de 2014 modelleri ayarlanabiliyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: msaydam
Şu anda ne kullanıyorsunuz Bahadır Bey..
 
(link) orjinal sitesinden baktım.. Arama kısmında Dahon Vitesse D8'i arattım iki farklı Vitesse D8 Spec. geldi.dahon-vitesse-D8-1.jpg dahon-vitesse-D8-2.jpg
Burada kg ve vites benim için önemli bunlarda iki spec.te farklı... nasıl değerlendirmek lazım?
 
Aynı kadroyu değişik komponentlerle donatıp satıyorlar. Ülkeden ülkeye değişiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: msaydam
O zaman bizim Türkiye'den Vitesse D8 alırken neredeki katalogu incelemek lazım. Bizler çok anlamıyoruz. bakarak ben bisikletçide anlamam gibi geliyor özelliklerini.. (Gerçi alacağım zaman gidip inceleyeceğim) ama internet üzerinden de doğru bilgiye ulaşabileceğimiz yerler olmalı bu konuda.. Ben şu anda aynı marka model de farklı spec.ler oluyor diye korkuyorum istediğim gibi bir dahon alamam diye...
Siz ne tavsiye edersiniz bu konuda?

bir tane ikinci el ilan gördüm ama modifiye dahon..dahon1.jpg
ilanda "Bisiklet sıfır alınmıştır çok az kullanılmıştır. Bisikletim diğerlerinden farklıdır kadro hariç her parçası özenle seçilip değiştirilmiştir. - shimano 11-32 ruble 8 vites. -çift katlı tur jantları -ön ve arka shimano mandallı göbekler. -20x1.50 lastikler. -bullhorn gidon. -V fren uyumlu trektro yarış fren kolları -shimano vites kolu -uzun uğraşlarla zar zor bulup yurt dışından getirttiğim dahon gidon uzatma aparatı (gidon boynu). -orjinal pompalı sele borusu -Brooks B17 sele -kendi yapımım olan sele altı çanta" diye geçiyor.. Ben yeni bir dahon alıcısı olduğum için çok anlamıyorum.. Sizin değerlendirmeniz benim için önemli...
Sizce bu bisiklet nasıl?
 
Geri