Scudo Sports

Dahon MU P24

@buğra öztürk
Bu benim de aklıma gelmişti inanın :p Sanki bisikleti aldım bunu düşünüyorum bakar mısınız :D Bu kadar üzerine düşmememiz lazım galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahim_D
Scudo
Brompton'u inceledikçe Dahon ve tüm türevlerinden soğudum ben :) adamlar resmen en iyi katlanma mekanizmasını yapmış boşluk kalmadan neredeyse bir kare dörtgenin içine sığıyor. Dahon'da ise çok fazla boşluk ve dengesizlik var buda katlı halde taşımayı yada bagaja koymayı ciddi anlamda zora sokuyor ki zaten katlanır bisiklet almanın amacı budur. Ha belki 1.90 boyundaki adama gitmeyebilir teker çapı nedeniyle ama kullananda çok gördüm uzun boyla.

Umarım bu sene olmasa bile seneye Brompton İstanbul mağazasını açılır.

(link)

http://i.imgur.com/dcZLm.jpg
 
@Ömer Dilek

Tamam Brompton gelsin Turkiye'ye ama fiyati aşiri pahali Turkiye standartlarina gore. Ben sahsen bisikletimi almadan once, fiyatina ragmen, brompton getirtmeyi dusunuyordum ama baktim ki nakliye, gumruk, vs vs olacak gibi degil, vazgecmistim. Turkiye de tutup da 3bin kusure satmaya kalkisirlarsa sadece belirli bir kesime hitap etmekten ileri gidemezler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selcuk Demiray
Brompton' ın fiyatları nedeniyle ülkemize gelme olasılığı çok düşük bence. Katlanma ve renk seçenekleri açısından elbette diğerlerinin ötesinde ama galiba 20 inç tekerlek yok hiçbir modelde ? Hep 16 inç ve ben hiç hoşlanmıyorum bu kadar küçük tekerlerden :(
 
Diğer fotoğrafları da ekleyeyim seri olsun diye düşündüm :) Fiyat konusunda hak veriyorum ama bunun da nedeni diğerleri gibi fason firmalara üretim yaptırmaktansa tamamen kendi tesislerinde üretiliyor olması. İngiltere'nin en pahalı ülkelerden biri olmasıda çalışanların maaşlarına dolayısıyla bisikletin fiyatına etki ediyor ama bu sayede belirli bir standart yakalanmış oluyor kalite açısından.

http://i.imgur.com/40TiH.jpg
http://i.imgur.com/bIimd.jpg

Bu arada Brompton oldukça eski bir tasarım olduğundan patent süresi bitmiş diye okumuştum yabancı forumlardan, bu yüzden aralarında Dahon'un da bulunduğu bazı firmalar benzer katlanma mekanizmalı tasarımlar üzerinde uğraşıyormuş son bir kaç senedir ve 2015'te piyasaya çıkacağını duymuştum bu yeni modelin.

http://bikesports.ca/images/library/Zoom/dahon_curl_12_z.jpg
http://coatescyclery.com/images/library/features/dahon_curl_fold1_12_z.jpg

Hatta seleninde katlanıp Brompton'dan daha küçük olan bir prototipte mevcut.

http://www.foldingcyclist.com/Dahon-Curl-prototype-folded.jpg

Büyük ihtimal fiyatı 2500 TL civarlarında olur diye düşünüyorum ben şahsen yine Brompton'u tercih ederim bu durumda.
 
@buğra öztürk

Mıknatısların denk gelmesi için gidon ayarını iyi yapman gerekiyor. Birde arka bagajda bulunan lastiğin plastiği de kapanmasına engel olabiliyor bazen.
 
2013 ve sonrası Vitesse modellerinde mıknatıs yerine mekanik geçmeli sistem yapmışlar bence daha iyi olmuş, mıknatıs istemsiz açılmalara + karşılıklı denk gelmeme sorununa yol açabiliyordu.
 
Dahon Curl' ün tasarımı bayaa hoş olmuş ! Zaten D8 veya Vybe gibi modellerin kadrosuyla kıyaslarsak bence çok daha hoş böyle MU serisi gibi kıvrımlı modeller.
 
Burcu hanım biraz feminen bir görünümü olduğundan ben çok hoşlanmadım ama bir bayan gözüyle güzel görünebilir tabi. Rengini atiyorum siyah düşünsem bile o kıvrımlı hat çok feminen geldi yinede. Birde kadro aluminyum olunca çok kalın oluyor borular, sanırım daha sağlam olsun diye. Bromton tamamen çelik kullanıyor kadroda bu yüzden daha ince borular kullandığı için daha zarif görünüyor bence. Tabi bu çekik ağırlığada etki etsede hemen hemen yine orta halli Dahon ile aynı ağırlıkta 11.5 - 12 kg civarı. Ama sonuçta gördümüz Curl tasarımı prototip aşamasında ki fotoğraf, final halinde belki biraz değişmiş olabilir.
 
Mu p24 alan arkadaşlar hepinize hayırlı olsun. Ben de vitesse d7 hg ile ilgileniyordum hatta siparişi vermeme ramak kalmıştı diyebilirim ancak sonradan vites sayısı nedeniyle bu modeli düşünmeye başladım. Sizden ricam bu hem göbek hem dıştan vitesin kullanimi hakkında biraz daha tecrübe paylaşımında bulunur musunuz? Vites sisteminin işleyişi hakkında da bilgi rica ediyorum. Nispeten 100 km civarı uzun turlarda kullanmayı düşünüyorum. Bu yüzden yokuş deneyimlerinizi merak ediyorum. Kondisyon sorunum yok diyebilirim şehir bisikletimle yüklü bir sekilde 100km lik turlarimi (genelde ayni istikamet oluyor) 25-26 km ortalamalarla tamamlıyorum. İnşallah bi Dahon alacam ama hangisi olacağına karar vermek için değerli yorumlarınızı bekleyeceğim. Süreç olarak da acele etmeyip içime iyice sindikten sonra almayı planliyorum zaten uzun süredir fiyatlarıyla fikirlerimi uzlaştirmaya çalışıyordum memur olmama rağmen baya da yol aldim diyebilirim plastik para taksit falan yapacağız bi şeyler :). 2015 modelleri de bekleyebilirim zira bisikletsiz değilim üçüncü bisikletim olacak.
Şimdiden çok teşekkürler bol pedallar.
Bromptonları da ütopik olarak zihnimde yaşatacağım. :)
 
mu p24 modelini Dahon 2015 serisinde göremedim, artık üretilmeyecek olabilir. Daha doğrusu p24 zaten en son 2013 'te üretilmiş yani 2014 diye Türkiye'de satılanlar 2013 yada öncesine ait. 2014 yılında p27 olarak hem vitesi güncellendi hemde fren ve vites kabloları kadronun içinden geçecek şekilde düzenlendi, Türkiye'ye hiç gelmedi. Ama 2015 kataloğunda bu seriyi göremedim.
 
Merhaba arkadaşlar. bende uzun zamandır turlarda da kullanabileceğim, katlanır bisikletler araştırıyorum, dahon un birçok modeli arasında git geller yaşadıktan sonra, Mu p24 modelinde karar kıldım. çok temiz olmak kaydı ile satmak isteyen arkadaşlar varsa görüşebiliriz.
 
Geri