@Yusuf'san ben de eşimin bisikletine elçik aldım ama hala takamadım, sağ taraf vites kolundan dolay uymuyor. Nası çözdünüz? kesersem parçalanır diye korkuyorum?
@Kazuya ben kestim gayet güzel oldu.
Daha önce de halen kullanmakta olduğum diğer bisikletim için aynı uygulamayı sorunsuz yaptım. Her iki elcik de deri idi. Biri yağlı deri diğeri (Dahon daki) süet deri.
Her ikisinden de şöyle bir parçayı maket bıçağı ile kestim.
Daha sonra bu üzerinde görünen çıkıntıları elcik tarafına yine maket bıçağı ile keserek yaptım. Bu çıkıntılar gerekli çünkü kelepçeler bunun üzerinden sıkıyor.
Bir de bu kestiğim parça üzerindeki meşin parçayı vites değiştirme yerine sarıp üzerindeki mevcut deliklerinden diktim.
Sonuç gayet güzel
Yukarıdaki kendi mesajimi telefondan düzenlemeye çalıştıkça daha da karıştı.
Anlamadım gitti. İkişer tane yüklenen resimleri silecektim ama nafile.
Neyse idare ediniz artık.
@Fırat İler nihayet üşengeçliği bırakıp rubleyi taktırdım. Sonuç harika bisiklete taze kan geldi sanki. Yayla yolları korksun artık midillimden. Uzun bir tırmanış yapamadım henüz ama şehir içinde dik bir rampada ne kadar fark ettiğini anladım.
Uygulaması da oldukça kolay zincire dört bakla ekledik sadece.
Tavsiye olunur..
@Yusuf'san bu değişim ne gibi faydalar sağladı bilgi verir misin? Aksaray dan Beyazıt a çıkarken baya zorluyor. Bende böyle bir değişim yapsam faydası olur mu?
@Hamunpatra Aksaraydan beyazıta zorlamaması lazım. Çok dik bir eğim yok gibi. 1 yıl aradan sonra dün katlanır ile sirkeci-cağaloğlu- Beyazıt-Fatih-edirnekapı güzergahından Gaziosmanpaşaya 35 dakikada gittim. Zorlanacağımdan korkuyordum ama zorlanmadım pek fazla.
@Hamunpatra O halde çok zorlamamak gerek. Bende de sol diz amaliyatlı. Diz kapağı 3 parçaya ayrıldı trafik kazasında. 15 yıl oldu. Biraz zorlayınca ağrı yapıyor. Vybe ile aksaraydan beyazıta sürmüştüm çok zorlamamıştı ama o zaman kondüsyonum daha iyiydi. @Yusuf'san kardeşimin kullandığı dişli rampalarda epey rahatlatacaktır sizi.
@Hamunpatra Bu ruble de üzerindeki gibi 7'li, vites sayısı aynı kalıyor. Sadece 1.vites oranı değişiyor. Saymadım ama 2,3,4,5,6,7. dişliler aynı oranda olsa gerek. Dik ve uzun soluklu yokuşlarda büyük kolaylık sağlıyor. Ben ara sıra yayla ve köy yollarında uzun tırmanışlar yaptığım için ihtiyaç hissettim. Şehir içinde kalabalıklar ve yoğun trafik arasında yavaş ilerlerken daha rahat hareket etmeyi de sağlıyor.
Her halukarda kullanışlı olduğunu düşünüyorum ve tavsiye ediyorum.
@Yusuf'san
C7a 'da sürüş esnasında katlama noktalarından sea geliyor mu? Dahon C7a ve Kron FD 1000 arasında kaldım. Kron ses yapıyormuş, dahonda böyle bir sorun yoksa 2.el dahon c7a alıyım diyorum
HUAWEI GRA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi