Kuzey Ege
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Temmuz 2015
- Mesaj
- 3.623
- Tepki
- 10.032
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Murat Gökhan
- Başlangıç
- 1980—81
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
İngilizce sorun degilse Joe Friel in Training Bible son baskisinda sezonluk planlamadan haftalik planlamaya kadar detayli alternatifler mevcut. Planli antremanlara yeni baslayanlar icin en kaba haliyle lineer periyodizasyon su sekilde:
Bildiğim kadarıyla atrenman için kalp atım sayısını niteleyen 7 tane bölge oluyor, sizin cihazınızda da vardır diye düşünüyorum. Kalp atım hızınızı takip edecek bir cihaz sensörü kullanıyor musunuz?Herkese selam Arkadaşlar bu km saatlerinde zone 2 hangisi oluyor sürüş esnasında takibi nasıl yapacağız, kısaltmaları bir türlü anlayamadım, kısmet olursa yarından itibaren zone2 sürüş antremanına ağırlık vereceğim. KM saati bryton 310
Merhaba bizim gibi ağır abiler için alu maşa/karbon maşa ağırlık farkı pek bi anlam ifade etmiyor malesef.130 kiloyum yol bisikletine başlayacağım sizce karbon maşalı bir bisikelt mi seçmeliyim, karbon maşa daha hafif oluyor diyorlar
Kullanıyorum elbette ama hareket esnasında zone 2 yi nasıl takip edeceğım onu anlayamadım. Sadece strava ya aktardğımda zone bölgeleri görüyorumBildiğim kadarıyla atrenman için kalp atım sayısını niteleyen 7 tane bölge oluyor, sizin cihazınızda da vardır diye düşünüyorum. Kalp atım hızınızı takip edecek bir cihaz sensörü kullanıyor musunuz?
O konuda hiçbir fikrim yok maalesef, cihazınızın kullanma kılavuzuna bakın bence. 😁 Böyle de firmalar gibi kullanma kılavuzuna bakın demek biraz garip hissettirdi bana. 🙃Kullanıyorum elbette ama hareket esnasında zone 2 yi nasıl takip edeceğım onu anlayamadım. Sadece strava ya aktardğımda zone bölgeleri görüyorum
Hocam, ben de buradan hesaplıyorum, çok farlı çıkıyor.(link)
Şu siteyi kullanarak hesaplayabilirsiniz. LTHR nabzınızı belirleyip yazdığınızda diğer nabız bölgeleriniz hesaplanıyor. LTHR nabzımızı nasıl bulacağız? Sorusunun cevabına gelince, yattığımız yerden bulamıyoruz malesef
Bisiklete atlayın. Kendinize dümdüz bir rota bulun. Durmak zorunda kalmayacağınız, trafiksiz, yokuşsuz, risksiz bir yol! En az 20 dk ısının. Sonra Gaza basın! Deyin ki öyle bir güç uygulayacağım ki pedala, bu gücü 30 dakika boyunca aralıksız uygulayabilirim! Öyle bir ayarlayın ki gücünüzü ve nefesinizi, 5 dakika sonra patlayıp kalmayın 30 dakika boyunca, yapabildiğiniz en iyi performansınızda (30 dakika boyunca koruyabileceğiniz bir performans olması önemli!) sürün ve sürüş sonunda, son 20 dakikadaki nabız ortalamanıza bakın. Daha kolay olması için, ilk 10 dakikanın sonunda "Lap" (tur) tuşuna basabilirsiniz, böylece son 20 dakikanın ortalama nabız değeri ayrı gösterilecektir.
İşte son 20 dakikadaki bu ortalama nabız sizin laktat eşiği nabzınız! (LTHR) Siteye bu sayıyı girin ve tüm nabız bölgelerinizi görün
ilk 10 dakikanın hesaplamaya dahil edilmeme sebebi sizin de tahmin edeceğiniz gibi, bu 10 dakikalık bölümde nabzınız sürekli yükseliyor olacak ve henüz dengeye oturmamış olacak. Son 20 dakika ise nabız çizginiz hemen hemen düz bir grafik izleyecek. Amaç bu düz çizginin ortalamasını bulmak! Unutmayın, 30 dakika boyunca gaza basmanız gerekiyor ama kendinizi patlatmadan.
Bu test, az biraz bisiklet tecrübesi ister. Çok yeni başlayanlar denemesin Orta seviyeler için ideal (1 yıl bisiklet tecrübesi diyebilirim)
Örnek olması açısından benim LTHR değerim 178
Çok teşekkürler aradığımı buldum şimdi iş LTHR yi bulmada(link)
Şu siteyi kullanarak hesaplayabilirsiniz. LTHR nabzınızı belirleyip yazdığınızda diğer nabız bölgeleriniz hesaplanıyor. LTHR nabzımızı nasıl bulacağız? Sorusunun cevabına gelince, yattığımız yerden bulamıyoruz malesef
Bisiklete atlayın. Kendinize dümdüz bir rota bulun. Durmak zorunda kalmayacağınız, trafiksiz, yokuşsuz, risksiz bir yol! En az 20 dk ısının. Sonra Gaza basın! Deyin ki öyle bir güç uygulayacağım ki pedala, bu gücü 30 dakika boyunca aralıksız uygulayabilirim! Öyle bir ayarlayın ki gücünüzü ve nefesinizi, 5 dakika sonra patlayıp kalmayın 30 dakika boyunca, yapabildiğiniz en iyi performansınızda (30 dakika boyunca koruyabileceğiniz bir performans olması önemli!) sürün ve sürüş sonunda, son 20 dakikadaki nabız ortalamanıza bakın. Daha kolay olması için, ilk 10 dakikanın sonunda "Lap" (tur) tuşuna basabilirsiniz, böylece son 20 dakikanın ortalama nabız değeri ayrı gösterilecektir.
İşte son 20 dakikadaki bu ortalama nabız sizin laktat eşiği nabzınız! (LTHR) Siteye bu sayıyı girin ve tüm nabız bölgelerinizi görün
ilk 10 dakikanın hesaplamaya dahil edilmeme sebebi sizin de tahmin edeceğiniz gibi, bu 10 dakikalık bölümde nabzınız sürekli yükseliyor olacak ve henüz dengeye oturmamış olacak. Son 20 dakika ise nabız çizginiz hemen hemen düz bir grafik izleyecek. Amaç bu düz çizginin ortalamasını bulmak! Unutmayın, 30 dakika boyunca gaza basmanız gerekiyor ama kendinizi patlatmadan.
Bu test, az biraz bisiklet tecrübesi ister. Çok yeni başlayanlar denemesin Orta seviyeler için ideal (1 yıl bisiklet tecrübesi diyebilirim)
Örnek olması açısından benim LTHR değerim 178
16 km hızda saatte 900 kalori yakman için yüzde 4-5 eğimli yerde sürüyor olman lazım tamamını. Düzde yakamazsın o kadar.performansa göre değişiklilik gösterebilir tabiki ama ben 16Km/h hız ile 50Km yaptıktan sonra akşam google fit'ten bir bakayım dedim bir de ne göreyim
TAM 2700 KALORİ.
Neyse zone2 muhabbeti tamamen doğru saatlerce o performans seviyesinde sürmek size yeterli olacaktır.
Dipnot 1 kilo vermek için yakmanız gereken ortalama kalori yaklaşık 7000Kcal civarlarında geziyor +,- %20 oyniyabilir.
Yağ yakımını hızlandırmak için L-Karnitin kullanabilirsin. Ben saf L-Karnitin kullanmak yerine sürüş sırasında mataramdaki suya izotonik karıştırıyorum. Bunun içerisinde zaten hali hazırda L-Karnitin bulunmakta.Peki yağ yakımı için sabah beslenme konusunda nasıl davranmalı? Araştırmalara göre sabah erken saatte yapılan antrenmanlarda yağ yakım oranı % 20 daha fazla olarak tespit edilmiş.
Ayhan Abi bu sana çok profesyonel kaçar. bence sen benim söylemiş olduğum şekilde hesaplarsan senin için daha kolay olacaktır.Hocam, ben de buradan hesaplıyorum, çok farlı çıkıyor.
(link)
Hangisine güveneceğiz bilemedim?
Nabız bandı ve ucuz bir yol bilgisayarı ile anlık nabız verilerinizi takip edebilirsiniz.Kullanıyorum elbette ama hareket esnasında zone 2 yi nasıl takip edeceğım onu anlayamadım. Sadece strava ya aktardğımda zone bölgeleri görüyorum
Aslında sorum şu sabah erken saatte yapılacak antrenman öncesi beslenme.Arkadaşlar Merhaba; İlk olarak nabız aralıklarınızı sağlıklı bir şekilde belirlemeniz lazım. Ben bu aralıkları belirlerken Karvonen hesaplama yoluna gittim. Bence en sağlıklı olanı bu. Tabi bu hesaplamayı yapmak için ilk önce dinlenik ve maksimum nabzını kaç bunu öğrenmeniz lazım. Dinlenik haldeki nabzınızı ölçmeniz için en iyi zaman, uyandıktan hemen sonradır. Çünkü günün kalanında birçok faktör de işin içine dahil olabilir. Maksimum nabız içinde Yoğun bir antrenman sonrasında karşınıza çıkacakverilerden elde edebilirsiniz.
Karvonen hesaplamayı bu siteden yapabilirsiniz. (link)
Daha soınrasında aşağıda gördüğünüz gibi size zone ları otomatik olarak hesaplayıp veriyor.
268072 dosyayı görüntüle
Yağ yakımını hızlandırmak için L-Karnitin kullanabilirsin. Ben saf L-Karnitin kullanmak yerine sürüş sırasında mataramdaki suya izotonik karıştırıyorum. Bunun içerisinde zaten hali hazırda L-Karnitin bulunmakta.
(link)
Sürüş esnasında saf su dışında bu karışımı yudum yudum kullanıyorum. Faydasını gördüm. Eğer bu tür şeyler kullanmak istemiyorsanız sert bir kahve de sizin yağ yakımınızı hşzkandıracaktır.
Ayhan Abi bu sana çok profesyonel kaçar. bence sen benim söylemiş olduğum şekilde hesaplarsan senin için daha kolay olacaktır.