Scudo Sports

Deneysel V1.0

tebrikler uğraşmış emek vermişsiniz. Deneme yanılma yöntemiyle
çok daha iyilerini yapacağınıza inanıyorum. Diğer versiyonları bekliyoruz :)
 
Scudo
emek emektir, sonuçta kendi uğraşlarınız sonucu güzel bir proje çıkmış ortaya, tespit ettiğiniz eksikleri de tamamlandığında çok keyifli olacaktır.
 
bu bisikletten elde edeceğim bilgi ile yatar bisiklet /normal bisiklet kırması ,kısa şaseli bir tandem bisiklet yapmayı umuyorum.

dün ayna dişliyi ayarladım. 42 dişli bir ayna dişliden 28 ve 36 lık diğer dişlileri keserek çıkarttım. zinciri ayarladıktan sonra ve arka tarafta disk fren bağlantısını da ayarladıktan sonra, kaynakların ve deliklerin temizliği yapıldı. ilk fırsatta boyaya gidecek ve mat siyaha boyanacak. hala sorun gidon da. gidon gereksiz derecede ağır şu anda. oysaki 22 cm çapında aluminyum borunun illaki biryerlerde satılıyor olması lazım. böyle olacaksa zaten demir borudan istediğim gibi büker ve kaynatırdım.
 

Dosyalar

  • wpid-Photo-201405021654451.jpg
    wpid-Photo-201405021654451.jpg
    140,6 KB · Okunma: 91
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Yusuf'san
Özgün bir projeyle uğraşmanız hoşuma gitti. Lakin sanırım sizin bisiklet alışkanlığınız çok farklı. Çünkü yaptığınıza benzeyen bisikletlerin kullanımı çok kısıtlı. Misal ayağa kalkıp pedal çevirme şansı yok, yokuş tırmanma şansı yok, limit fren için ağırlığı arkaya verme imkanı bile yok. Bunları düşününce kullanılacağı çok az yer var. Ve bunu bilerek yaptığınıza göre sürüş tarzınız epey farklı.
 
bu bisikletler ayağa kalmaya gereksinim birakmıyor. zaten amacı, bacakların tüm gücünü sırt desteği sayesinde pedala iletebilmek. sırt ağrısı boyun ağrısı bilek ağrısı gibi problemleri önlüyor. düşük ağırlık merkezi poziyonu ile daha dengeli. frenlemede ise zaten aşağıda oturduğunuz için sadece arka fren bile yeterli aslında. ön fren ile takla problem yok. benim projemdeki aykırılık ön tekerden çekiş olması ki zaten amacım aykırı bir tasarımın çalışıp çalışmayacğaını görmekti. rekreasyonel amaçlı gezilerde iş yapacak bir bisiklet ortaya çıktı. doğru yapılmış birtanesini bence küçümsememek lazım. denemek gerek önce. deneyimlemek lazım. recumbent bike diye youtube de birsürü vidyo var. hatta bir tanesinde elemanın birtanesi ayağında şıpıdık terlik üstü çıplak, tek el ile gidonu tutarken yol bisikletçisini takip ediyor. elbette iyi bir yatarbisiklet olsa gerek ama rahatlık ve aerodinami fark ediyor. ben kendi imalatım ile yine görüyorum ki ön yargılar yıkılmak içinmiş. çocukken bir yatarbisiklet ile tanışmış olsaydım belkide normal bisikletler tuhaf gelecekti kimbilir.

 
Değişik tasarımları inceledim.

Sanki bu tarz bisikletlerde en önde ayaklarımın olmasını beni rahatsız eder diye düşündüm.

Ama incelediğim tasarımlardan en aklıma yatanı şu oldu:
(link)

Bu bisikletin çok az daha yerden yüksek olanını benimseyebilirim sanırım. Bu tasarımın bana göre hoş olan kısmı yanlış anlamadıysam gidonunun araba direksiyonuna bir şekilde kullanılması.
 
epey ileri seviyede bir tasarım bu. görmüştüm. karbon fiber olması lazım.

Bugün boyadan parçalar geldi. Ön süspansiyonlu çocuk bisikleti maşası malesef içten eriyip plastik nedeniyle kaynamış. kesip yeniden düz boruya adapte ettik boya rezil oldu. tekrar boyanacak. bu işlemler bitince olay gidona kalıyor. tüm parçalar ve yerleri hazır toplayacağım.
 
Yalnız videodaki adama gıcık oldum. O nasıl bir keyiftir öyle. Yaşadığım yere uygun olsa keşke dedim bir an. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik
@SerkanH bununla sizin dağlara, tepelere çıkmak değil ama inmek çok keyifli olabilir ;)

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
videoda adam sürekli 30 35 km arası süratte gidiyor.ben elektrik motorlu 28 jant 20 kilo bisikletimle kendimi kastırınca anca 35 yapabiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ukyo
@dgncsk yaptığınız değişiklikleri fotoğraflarıyla paylaşırsanız çok memnun oluruz. Hatalar dahil. Çünkü bu paylaşımlar herkesin ufkunu açacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgncsk
Önden çekişli olarak tasarladığınız bisiklette dönüş çapı düşük olacaktır. Bir de ağırlık merkezinin arkaya kaymasından dolayı rampalarda bol bol patinaj çekecektir. Önden çekişli yapmanın çok daha basit olduğunun farkındayım. Fakat recumbent bisikletleri incelediğinizde hemen hepsinin arkadan itişli olduğunu görürsünüz ve bu tesadüf değildir. Zincirin uzun olması, önden çekişin getireceği dezavantajların yanında devede kulak kalacaktır.
 
Epey ilerleme kaydettim. Boya işini iyi kötü çözdüm. Eldeki malzemelerle yapılacak işte elde edilecek normal bir sonuç ortaya çıktı. Fren sistemini monte ettim. arka mekanik disk ön V fren oldu. 3 vites nexus inter için otomatik modülü almıştım ne tuhaftırki takacak yer bulamıyorum saçma derecede iri yapılmış. Arka tekerden hız ölçümünü yaptırsam önteker küçük olduğu için geç değişecek büyük ihtimalle. Önce mekanik olarak çalıştırıp sonra o pil destekli otomatik modülünü kesip ayıracağım sanırım. Böylece işimi göreceğini düşünüyorum. Ayak almıştım ayak işimi görmedi. motorsiklet işi ikili ayak almam lazım sanırım. Gidon en büyük sorun büyük ihtimalle kaynak ile bir parça uzatıp hafif aluminyum bir gidon takacağım. Koltuğu genişlettim. Bu haliyle acıtmıyor ancak cırtcırtlı bir uzun minder diktireceğim.
 

Dosyalar

  • !cid_158bfc5af0fdd0e18321.jpg
    !cid_158bfc5af0fdd0e18321.jpg
    69,1 KB · Okunma: 91
Sağlamlık geometrisi yanlış bence bütün yük arka göbekte

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Buyuklugu normal bir dag bisikleti gibi. Agirligida oyle. Ucgen yapisida aslinda kiz bisikletleri gibi. Bir problem olmayacaktir
 
Cift cekerli de yapilabilir, bu sekilde bütün yük arkada olacagi icin önden pek randimanli olmaz gibi geliyor, oysa ön ve arka tekerleri zincirle birlestirirsen cift cekerli ilginc birsey olur.
 
aslında aynısını tandem yapmayı planladığımda uygulayabilirim diye düşünüyorum. yani öndeki kişi ön çekişşi arkada oturan arka çekişi sağlayabilir pekala. konunun başında okuduysanız arka tekerdeki ön göbekli teker aslında eklektrik motoruna göre yapıldı.

bugün eski model bisikletten aldığım gidon boğazını ikiye kesip arasına boru ekledik ve boyadık. uzun bir boğazımız oldu. üzerinde bir trekking gidonu ekleyeceğim düz gidon ile bile işe yaradığını gördüm. nexus 3 vites göbeği çalıştırdım ve yıllarda normal dişlili sisteme neden bel bağladığımı anlamadım. olay göbekten vitesmiş. fren telim olmadığı için iki adet tel alana kadar bisikleti bitiremeyeceğim. haftasonu belki gider alırım. arkyada bir adet giant lamba taktım kırmızı renkli. internetten daha dişsiz bir ön lastik ve arka disk frene de uyumlu bir bagaj sipariş ettim. bunlar gelince reflektörlü bayrağımıda takınca proje bitmiş olacak.

bu arada elinde 5 7 8 vitesli göbek olup satmak isteyen varsa mesaj atabilir. atsan atılmaz satsan satılmaz stok göbekleriniz öldüm fiyata eritilir :)


12/6/2016
bisikleti topladım. bir tek gidonum henüz gelmediği için eskilerden birtane uydurdum. gelecek olan ile normal oturuş pozisyonunda yaslanarak sürebilirim. arka disk fren şahane çalışıyor. sadece ön V frenle bile durmak gayet mümkün. arkaya reelight ışık taktım. mıknatıs döndükçe elektrik üretip yanım sönüyor. ön nexus vites 3 vitesli ve gayet basitçe vitesleri değiştiiryor. herhalde 20 25 km ile sürekli sürüş mümkün olur. bayrak ise güvenlik amaçlı çünkü bisiklet alçak. arkaya belki bir bagaj takarım çocuk koltuğu için. video da ilk sürüşü görüyorsunuz. aslında fark ettiğim birşey var. ön gidonun gövdeye eklendiği poziyon gövde ortasında biryurlerde, bir menteşeli tasarım ile olmalı ve ağırlık merkezine yakın göbekten kırma iş makinelerindeki gibi olmalı sanırım. dar dönüşler zorlaşacak ancak pedal çevrilirken ki düz sürüşlerde gidon düzeltmeleri daha az gerekecektir. bunun yanında, bu tasarımda, arka elektrik motoru eklersem buna zaten gerek, olmayacaktır çünkü bacak gücü daha az gerekmekte. en azından normal bisikletimde bu şekilde oluyor elektrik motorunun etkisi.

sonuç olarak: önden çeker bisiklet ile dar dönmek ve yavaş gitmek mümkün, normal hızlarda seyahat mümkün ancak bacaklara kuvvet verip büyük viteslerde yüklenince gidon kontrolü gerekiyor ve düz gitmek zorlaşıyor, ancak bisikletin davranışı, hareket olduğu sürece dengeyi korumak şeklinde. bunun sebebi de ağırlık noktasının normal bisiklete göre aşağıda olması, kaster açısının daha negatifte olması ve geniş küçük ön teker olsa gerek.

ayrıca bir tehlikede düşmeniz çok daha zor çünkü ayağa kalkmış oluyorsunuz zaten.

12/7/2016
ön tekerleği bir schwalbe ile değiştirdim. daha ince ve düzgün bir teker. dönüşlerdeki denge hissi azalmış gibi geldi. gidonu değiştirdim. proje bana göre %95 tamam oldu vekısmen başarılı bir deneysel araç haline geldi. ön far,bagaj ve minder hariç eklenecek birşey kalmadı.

Sonuç: Bu gün 500 metre kadar bisikleti denedim çok soğuk olduğu için döndüm. Ön çekiş yük olmadığı sürece mesela sabit devir sabit hız sürüşü ve düz yolda problemsiz. dönüşlerde öyle. ancak hızlanmak gerektiğinde yada yük altında bacak kuvveti her durumda kol kuvvetini aştığı için kol yorgunluğuna sebep olacaktır diyebilirim. ancak baştan beri ifade ettiğim gibi sakin sürüşü sağlayacağı için arkadaki elektrik motoru bisikleti ulaşım aracına dönüştürecektir. aksi takdirde bence bu tasarım uzun mesafeli ulaşım için kullanılamaz.

şimdi deneysel v2.0 için tandem'e de dönüştürülebilen arkadan çekişli bir model için çalışmaya başlıyorum.
 

Dosyalar

  • 20161206_175018.jpg
    20161206_175018.jpg
    79,5 KB · Okunma: 63
  • 20161206_175056.jpg
    20161206_175056.jpg
    95,2 KB · Okunma: 64
@dgncsk
Ooo coşku gene değişik bir şeyler üretiyorsun :) 4x4 ler sarmıyor sanırım artık :)

Değişik bir proje olmuş Ankara'ya gelirsem denemek isterim bunu :)

HUAWEI KII-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: dgncsk
Hendrik ne zaman istersen.
 
sayın @dgncsk cruzbike vendetta v 20 gibi önden çekişli 700 teker ölçüsünde bir yatay bisiklet üretmek isteyen bir adamın atölyesinde hangi makinalar, aletler bulunmalıdır?
 
Geri