Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dh bisiklet toplama

@Gökhan Akkaya

Asfaltta üzmesin diyorsan çok yanlış yoldasın. Hadi aynakolunu değiştirmedin tek yaprağa indirdin, oldu sana 1 x 9 luk bir sistem. Bu asfaltta üzer bir yana 200 mm lik DH maşası,DH kadrosu derken asfaltta tekrar ağlatır. Çok ağır birşeyler yapmayacağım diyorsun,bir kaç metre duvar da pek koymaz bence enduro ve all mountain'e falan yönelebilirsin. DH da kitleme de yok çünkü.

Birde frenleri ilk değiştirirsen ufakta olsa biraz masraf çıkartacak sana çünkü kadron ve maşan 203 mm rotorları desteklemiyor.

Fiyat konusuna gelirsek 160-180 mm lik freeride/enduro maşalarına 1000 lira altında rastlaman mümkün,yalnız alırken ön janta dikkat et sokma mili 15 veya 20 mm arası değişir tekrar masraf çıkmasın.

Kadro konusu işin en tatlı kısmı,alan geniş.Şahsen sana bakınca eski beni sende gördüm,bundan dolayı en büyük bütçeni kadroya ayırmanı tavsiye ederim,hatta mümkünse sıfır al.İskelet sağlam olsun da kol bacak kırılsın onlar değişir önemli değil.

Ayrıca halinden anlıyorum bir anda yeni bisiklet almaya durumun el vermiyordur yavaş yavaş geçmek istiyorsun ama inan ki çok masraflı. Temel şeylere bakıyorsun onlar bile normal bisikletin fiyatını bir hayli aşıyorken birde göz önünde olmayan ufak tefek şeyler var.Mesela gidon gidon boğazı vs vs...
Mümkünse bu macerayı bırakıp borç harç taksitle bir şekilde 4-5 bin bütçe çıkart kendine.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Scudo
konuyla alakam yok ama meraktan girdim ve okudum vardığım sonuç ise.. SİZ NEYCE KONUŞUYORSUNUZ.
 
Şuan SLX'i rotorsuz alıyorum. Arka rotora şimdilik boş yere masraf çıakrtmayacağım. Ön rotora 200mm XT veya XTR takamyı planlıyorum.
Adaptör ile sanırım hallediliyor uyumsuzluk sorunu.

Ve sizin de önerinizi dikkate alarak yolumu biraz kaydırmaya karar verdim. %20'lik hevesim için %80'i oluşturan şehir yaşantımda sıkıntı yaşamak istemiyorum. Enduro daha mantıklı olacak sanırım, DH kadar ağır ve DH kadar uzun süspansiyon mesafesi şehir yaşamında zora sokacak galiba beni.

Aslında şimdi düşündüm de ihtiyacım oaln şey tam anlamıyla enduro :)
 
@niyazi akarken,size ne lazımdı ?

Adaptör zaten kullanılacak ama maşa kaldırmaz deneme boşuna,zaten ikisini aynı anda takman daha sağlıklı olur.
Bende DH aşığıyım ama mantık Enduro diyor. Emin ol Enduronun sınırlarını zorlayamayacaksın bile. Ön arka 160 mm gayet tatminkar ve geometri olarak da daha atik,asfaltta da üzmez. Birde gidondan kontrollü hidrolik sele borusu oldu mu fonksiyonellikte üstüne tanımam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Hocam maşanın kaldırmama sebebi nedir acaba? Birde gidondan kontrollü Hidrolik sele borusunu ilk defa duydum, araştırayım hemem :)
 
@Gökhan Akkaya

Bağlantı nokları zedeleniyor kırılıyor,çatlıyor vs. http://www.wigglestatic.com/product-media/5360065072/rockshox-reverb-seatpost-zoom2.jpg?w=900&h=900&a=7
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
dh de vites sisteminin pek bi önemi yok can alıcı şeyler maşa orta süspansiyon frenler ve lastik asıl bunlara önem vermelisin ve trafikte süreceksen tavsiye etmem hem yorucu olur hem o güzelim bisiklet arazisiz eksik kalır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
öncelikle dh sürücüsü olarak şehir içindede kullanıyorum
geçen hafta 30 gidiş 30 dönüş yarış bisikletçilerinin arasına karıştım gramda yorulmadım sadece 1 yokuşta elime aldım ondada mecbur kaldım
okula falan hep bisikletle gidiyorum yolda merdivenlerden atlayıp zıplıyorum oraya buraya in çık yapıyorum
günde 100 km yol yapacagım dersen elbette dh sana gitmez ama kısa mesafeler için dh hiçte yorucu değil hatta keyifli bile çünkü sınırın yok
heryerden iner heryerden atlarsın (belli bir teknigin varsa) bana koymuyor sigarada kullanıyorum hemde çokca ama belli bi kondisyon oturdu
bacaklarıma ve vucuduma ben dh al derim enduro alırsın içinde şüphe olur yok şunu yapsam kadroyu elime alırmıyım acaba falan diye
çünkü enduronun kullanım amacı farklı downhilllerin kullanım amacı farklı tamam öyle kraker gibi değiller endurolar ama yinede dikkat etmek şart

frenlere gelince ben olsam zee alırdım hem dh için hemde fiyat performans açısından gayet başarılı slx frenlerin fiyatını çok bilmiyorum fakat
zee 500-600 civarı bişey olması lazım..

bütçe yoksa şöyle bişey yapabilirsin decatlonda 500s diye bi bisiklet var çift süspansiyon all mountain tarzında ben downhill almadan önce onu kullanıyordum
saglam bisikletti ama şöyle yaparsın fren ve vitesleri ona aktarırsın birde iyi bi jant seti alırsın bisikletin fiyatı 950 tl civarı frenleri ve vitesleri tak ona
bide 2 jant al sonra ufaktan başla merdiven in dik yamaçlardan in alışana kadar 1-2 sene kullan teknik kasarsın en kötü ihtimalle çalışır iyi para kazanıncada
en kral dh yi alır süper bi şekilde sürmeye başlarsın benim tavsiyem böyle
 
  • Beğen
Tepkiler: Sercan Uzun
Bence abimizi yanlış yönlendiriyorsunuz adam %80 asfalt diyo ne yaprki de 4 bin tl gövde iki bin tl de maşa tövbe tövbe. Enduro toplaman lazım senin.
 
Arkadaşlar bilgilendirme olsun. SLX M675 sıfır kutusunda frenleri aldım ve montajını yaptım. Geçen gün de XT RT86 2 adet 160mm rotor ekledim.
Fren performansından cidden çok memnunum.
Slx 675 fren setine rotor önerisi - BisikletForum

Ayrıca Pazartesi günü de XTR orta aktarıcım geliyor. 3'lü aynakola uygun ancak bildiğim kadarıyla 9 - 18 - 27 viteste çalışmasına engel bir şey yok.
 
Merhaba, ufak tefek haraketler drop off vs yapmak istiyosan önce flat pedal almalısın. diğer parcaları ne kadar yükseltsen de sabit kadron downhille uygun degil.
 
Aynen öyle kardeşim 1 metreye kadar Drop Off yaparken sorun yaşamak istemiyorum. Şuan sabit kadro ile yarım metrede yere çakılmış gibi oluyorum.
Flat pedal yerine 2 taraflı SPD-Düz taban pedallar alsam uygun olmaz mı? @meting

Sonuçta bu bisikleti hem asfalt hem de atlamalı zıplamalı yerlerde kullanmak istiyorum.
 
Bugün XTR orta aktarıcı da aldım arkadaşlar. 3x9 ile uyumlu şuan, 2x9 veya 1x9'da düşürsem de kullanabilirim. Ve DH'den uzaklaşıp Enduroya yanaşacağım.
Kelepçe kadroma büyük geldiği için takamadım henüz, ayrıca bir konu açacağım onun için.

b.jpg c.jpg

Bunlar da RT86 rotorlar

20150702_175140.jpg 20150702_184612.jpg
 
uygun fiyatlı full süspansiyon kadro nerden temin edebiliriz?
 
@brky1905

ucuz fiyatlı full süspansiyon kadro bulamazsın :)
daha doğrusu bulursun ama ne kadar işini görür bilemem, şu an en uygun bulabildiğim (ulaşılabilirlik, tedarik edilebilir olması ve kullanım yaygınlığı bakımından) decathlonda satılan btwin 520s. fiyatı 1799 kadar. başlangıç seviyesinde ufak tefek bişiler ekleyerek bir nebze olsun kullanılabilir diye umuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: brky1905
Geri