Scudo Sports

Dikkat her an tokatlanabilirsiniz: Bir internet alışverişi öyküsü.

@clubber

Woooahh . Afferim size. O kadar çok bilgiden parlıyorsunuz ki gözlerimi açamıyorum. Claps for ya*

https://media.giphy.com/media/ENagATV1Gr9eg/giphy.gif
 
Scudo
Bir bankanın backoffice'inde calistim. İnternetten alışveriş yapacaklara sunu tavsiye edebilirim; 3D alışveris kesinlikle olsun onun haricinde de alışverişi tamamladiktan sonra kartınizi mail order'a kapatin. Paranizi geri alma konusuna gelince banka oncelikle kusursuz oldugunuza kanaat getirmeli ondan sonra da sizinle uzlaşmali. Bu süreç bayağı vaktinizi alabilir.
 
@KırmızıBereli


Uzun vakit almıyor. Back ofiside çalışmışsın ama bilmiyorsun.

Defalarca itiraz ettiğim için süreçleri çok iyi biliyorum.

Harcamaya itiraz ettiğiniz an (1-2 hafta diyelim) para hesabınıza iade ediliyor. Eğer haksızsanız o zaman faizi ile geri alıyorlar. Haklıysanız zaten sorun yok.
 
@S.Emre DURMAZ

Anlatamıyorum kardeşim sanırım askerin görevi dış güvenliktir, polisin görevi iç güvenliktir, adliyenin görevi hukukun sağlanmasıdır, bankanın görevi parasal güvenliktir. Ben şimdiye kadar asker polisten kardeşim ben bu işi beceremiyorum vatandaş silahını alsın kendi güvenliğini kendi sağlasın dediğini görmedim duymadım. Bankacılık sektöründe istihdam edilen yüzbinler varken, bu işten milyar dolarlık karlar sağlanırken bu işidemi ben düşüneceğim. Bankacılık diyorum, para diyorum, güç diyorum her zaman bir adım önde olacaksın. Bir değil iki değil. Dünyanın en zeki insanları finans sistemi içerisinde yer alanlardır. Onlar varken hırsızı uğursuzudamı ben düşünüp takip edeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: BicycleLover
Bankalar bu durumlarda zararı karşılıyor. Sanırım paypal kullanmakta yarar var.
 
@mehmetsunu

Bankaların görevi evet paranızı en iyi şekilde korumaktır ama şu an sizin cebinizdeki kredi kartından bahsediyoruz, hesabınızdaki paranızdan değil.
 
@clubber niyet okumalarınız mükemmel, en sevdiğim de insana işini öğretmeye kalkışanlar. Vaktinizi alacaktan kastım bankaya geri dönüşler, müşteri hizmetlerinin prosedurden bihaber olmalari, defalarca su faks okunmamış bu mail bulunmadi tarzi seyler ve psikolojik yipranma. ATM dolandırıcılığında banka zararınızın tamamini karşılar ancak internet alisverislerinde durumu izah etmenize göre anlasmaya çalışırlar belirli oran vs şeklinde gelebilirler kabul etmeyin derim.
 
@clubber

ekşi sözlüğü açıp 22 mayıs 2016 iş bankası hesabımın boşaltılması başlığını okursan o işide gayet iyi becerdiklerini görmüş olursun.
 
@mehmetsunu

Ama konu o değil. Konu sizin kredi kartınızın bilgilerinin çalınması.

O arkadaş banka kartı bilgilerini çaldırmış olabilir. O zaman hesabından işlem yapılabilir.
 
@KırmızıBereli

Dostum zaten bir yamuk sezer gibi oldum. Bankacılık kanunlarını bilmem ama bu durumda ilk 24 saat önemliymiş. Ben ilk hırsızlık olayının üzerinden henüz 24 saat geçmeden bankaya faks ile başvurdum. Pazartesi günü bankadan başvurum alındımı şeklinde teyidini alayım dedim. Banka başvurunuzu bugün aldık mealinde bir şeyler söyledi. Oysaki cuma günü başvuruyu yapmıştım. Allahtan elimde tarih ve saati olan faks çıktıları var vede bankayı defalarca faks gönderdim. Yani durum hakkaten akla zarar...
Birde adamlar böyle hırsızlık olaylarında neden bu kadar ketumlar ya. Ser verip sır vermiyorlar. Şube, müşteri temsilcisine müşteri temsilcisi diğer bir müşteri temsilcisine bizi postalıyor. Zaten müşteri temsilcisine ulaşmak obamaya ulaşmaktan zor. Binbir zorlukla müşteri temsilcisine ulaştığımda faks gönderin diyor. Nasıl göndereceksin, nerden göndereceksin. bak tansiyonum yükseldi burada ezberden konuşanlarda ezberden konuşmaya devam ediyor. Çünkü güçlüye yardaklanmak her zaman para ediyor. Kim ne yapsın zavallı müşteriyi. Birde bizden kart kullanımında astronot protokollerini uygulamamız gerektiğini söyleyen var. Verme kardeşim o zaman bakkaldan ekmek alır gibi kredi kartı dağıtma. Ulan ağır ceza profesörünün bile 4 milyon tl tokatlandığı, canan karatayın tokatlandığı bir memlekette bizden bankacılık dehası olmamız bekleniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ersoy balcı
Arkadaşlar şöyle söyleyeyim. Ben misal internet faturamı babamın kartıyla süperonline üzerinden ödüyorum. 3D çekim gibi bir sistem de yok. Yani zart diye çekiyor anlayacağınız. Vatandaş gelse kafadan numara sallasa illaki bir şeyler tutturur. Bence bu konuya 3D alışveriş seçeneği olmayan, direk çekim yapan siteleri yazalım. Çünkü ne gelirse onlardan gelir. 3D onayı olmadan bir şey çekebileceklerini sanmıyorum.
 
@KırmızıBereli


İşini bildiğini sanıp bilmeyenler de çok sempatik oluyorlar. :) Back ofisde çalışınca bütün bankacılık işlemleri zaten bilinir değil mi? :)
 
Forum modaratörleri allahınızı severseniz şu başlığı kilitleyin. Clubber hangi bankanın clubberliğini yapıyorsa sulandırmak ve saptırmak olan vazifesini layıkıyla yerine getiriyor. Bu yaşa geldim böyle bir insan görmedim...
 
@mehmetsunu keske bankanizin musteri hizmetlerini arayip bildirimde bulunsaydiniz, en etkili ve en kolay yol. Ses kayitlari uzun yıllar saklaniyor.24 saat önemli dediginiz gibi.
@clubber defalarca ayni sorundan muzdaribim dedikten sonra ayni soruna tekrar maruz kalan da insanlara akil vermesin, önce kendisi aklini kullansin.
Neyse olayin amacindan sapmasina gerek yok. Ben olabileceklerden, olanlardan bahsettim her sorunun değerlendirilme asamasi farkli. Her prosedürü elbette bilemem paranin geri odemesine tek kisi karar vermiyor neticede ancak olayin çözüm tarafinda defalarca yer aldığımdan dolayi işi biliyormuşçulardan da akil alacak değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@KırmızıBereli


Akıldan bahsedeceksen sen aklını kullanıp yazılanları anlamaya çalış. Bankanın back ofisinde çalışınca bütün bankacılık işlemleri bilinir zaten değil mi? :)
 
Neyse bahaneyle forumun trolunu de ogrenmis olduk.

@mehmetsunu Ketum olunmasinin bir sebebi de yine biz banka müşterileri. Kredi kartını kullanip sonra calinti başvurusu yapan mi dersin, sahte hirsizlik girisimleri yaratip darp raporuyla mağdur oldugunu iddia eden mi? Neler neler. Size soyleyebilecegim tek sey var yaşadıklarınızi bir yere not edip okuyun ileride olay soğudugunda ayni seyleri tekrar iletin, celiski arayabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Bu cumartesi gecesi de benim kartımdan 200 lira çekildi. Başvuruyu yaptık bekliyoruz bakalım.
 
Bakın, anlatamadığım veya anlaşamadığımız nokta şu; Kişisel bilgilerinizin güvenliği öncelikle sizin sorumluluğunuz altındadır. Sizin başınıza gelen olayda, ya bilgisayarınıza giren virüs-zararlı yazılım gibi bir şey, ya da alışveriş yaptığınız sitede çalışan birinin kişisel olarak gerçekleştirmiş olduğu bir durum sözkonusu. Bu, tıpkı cüzdanınızın cebinizden çalınıp, kredi kartınızı iptal edene kadar kullanılması gibi bir durum. Ben burada devlet ve banka ile ilgili bir kusur göremiyorum. Olay, banka güvenliği ile ilgili değil, sizin kredi kartı bilgilerinizin çalınmasıdır. Kart bilgilerinizin güvenliğini sağlamak ve güvenli sanal alışveriş yapılabilmesi için ise bankalar, yıllardır sanal kart hizmeti veriyor. Ayrıca paypal da alternatif olarak, güvenli bir ödeme aracıdır. Ve bunları bilmek, kullanmak, profesyonel bankacılık bilgisi gerektiren şeyler değil. Ama siz bilmiyordunuz ve malesef böyle bir durum yaşayarak öğrenmiş bulundunuz. Sonuç olarak ise, o sövdüğünüz bankanız, mutlaka konuyla ilgilenecek, araştıracak ve lehinize karar alınacaktır diye düşünüyor ve umuyorum.
 
@S.Emre DURMAZ

Bak güzel kardeşim bende diyorumki bu memlekette piri fani hacının elinde bile kart varmı. Var. Bu vatandaş diyelim bir internet faturasını, bir elektirik su faturasını internet üzerinden ödedimi ödedi. Bu vatandaşın internet üzerinden bilgilerini alıp soydularmı soydular. Biz nispeten münevver olan insanlar bile belli bazı şeyleri bilmemize rağmen dubaraya getiriliyorsak bu kadar saf insanın soyulmasını seyredeceklermi. Kusura kalma bankanında mahallenin bakkalı hasan efendiden bir farkı olsun. Hoş o bile dükkanının güvenliğini alıyorken.
 
Geri