Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

DiŞ lastİktekİ bu yarik tamİr edİlİr mİ?

Emrah Catak

Aktif Üye
Kayıt
16 Nisan 2011
Mesaj
183
Tepki
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Merhaba arkadaşlar,

Sabah evden işe gelirken lastiğimde bir anda gümleme duydum 3 metrede hava tamamen indi. Bir baktımki lastik bu hale gelmiş. Bu lastik tamir olur mu? Yenisini mi almam gerekir?

http://img137.imageshack.us/img137/2955/fotoraf0150.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/3715/fotoraf0149x.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/5782/fotoraf0151.jpg
 
Scudo
Öncelikle geçmiş olsun. Yırtığın oluştuğu yer çok kötü buraya içerden yma dahi uygulasanız iç lastik baloncuk yapacaktır bu da yolda sarsıntılı bir sürüş sağlayacaktır size. Tavsiyem yeni bir dış lastik almanız iyi forumlar
 
slick lastiklerin dez avantajlarından biri bu işte. hemen yarılabiliyorlar.

içeriden dış lastiğe 1-2 yama yapmayı düşündünüz mü. bir deneyin eğer tutuyorsa idare eder ama gerçekten yarık büyükmüş.
 
Cengiz bey hem asfaltta aksın, hemde bu tür vakkalara maruz kalmayayım diyebileceğimiz bir lastik var mıdır?
 
Lastikçide, araba lastiklerine yapılan sıcak yamadan yaptırabilirsiniz. Ancak biraz yalpalama yapabilir ve düz asfaltta rahatsız edebilir.
 
emrah bey merhaba; size önereceğim lastik schwalbe marathon plus. link aşağıda (link)
 
Çağın bey bu yarılan lastik zaten Marathon Plus :)
 
Boyle seyler olabilir. Bunu slick lastige (ki bu lastik slick degil.) veya lastik kalitesine baglamak dogru degil.

Bu lastik yamanir yamanmasina ama ince iscilik gerektirir. Yinede sorunsuz olacagi garanti degil. Tabi denemek isterseniz kisaca anlatayim.

Oncelikle lastigi cok siki olmayacak sekilde dikmelisiniz. İplik olarak misina veya bakir ince tel kullanilabilir.

Daha sonra lastigi icerden yama yapmak gerekir. Bunu plastik bir levhacile veya kevlar tarzi acilma yapmayacak bir kumas ile guclendirmeniz lazim.

Ben pringles kutusunun kapagi ile yapmistim iki kat olarak. Bu tabaka cok onemli, icerideki lastigin disari dogru balon yapmasini engelleyecek.

Daha sonra bu katmanin uzerine bir ic lastikten alinan lastik tabakasi koymaniz gerekiyor. Bu hem alttaki direncli tabakayi sabitleyecek hemde ic lastigi koruyacak.

Aha sonrada distan bir yama yapilir.

En sonunda ise 'sivi plastik' (liquid rubber) urunlerinden biriyle ic ve dis yamalarin uzeri kaplanirsa ekstra saglamlik ve purussuzluk elde edilmis olur. Ayrica distaki yamanin zamanla kendini birakmasi onlenmis olur.

Tum bu surecte titiz davranmak lazim tabiki. Bence basarili olur. Ama kesin bisey soylemek guc.
 
Çocukken patlayan deri doplarımızın içine lastik top koyarak oynardık.

İçine birşeyler tepilip dolma lastik gibi kullanılabilir:p

At gitsin hocam canın bu kadar ucuz mu?
 
Tuncay kardeşim vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim. Öncelikle bir oto lastikçiye götüreceğim neticede tubless lastiklerede benzer işlem yapıyorlar ama yok yapamayız derlerse dediğin yöntemi muhakkak uygulayacağım.Ahmet kardeşim zaten gittim aynı lastikten aynı gün alıp takmıştım. Lakin bu lastiğin dişleride kendiside oldukça yeni ayrıca ucuz bir lastikte değil. En azından yaptırılabilirse yedekte tutarım.
 
Yazık şu lastiğe verilen paraya,daha ucuz fiyata ne lastikler var piyasada(korumalı).
 
Hiç lastik almadığım için bilmiyorum, garanti vermiyorlar mı bu lastiklere? Özellikle pahalı olan bir lastiği sadece şansına mı alıyoruz? Bir güvencesi olmalı...
 
Yarık lastiği evancycle'den almıştım. Göndersem bir ihtimal değiştirirlerdi ama uğraşmak istemedim. Lastiğin yarıldığı gün Sirkeci Aslı Bisikletten 3 adet aynı lastikten almıştım. Bu lastiklerde maşallah bir sıkıntı yaşamadım. Ama şu bir gerçek ki Türkiye'de böyle bir sorunda iyi niyet gösterip yardımcı olacak pek satıcı yoktur. Mesela engin güner kardeşim Sirkeci Kron bisikletten zamanında Rubena lastik almış. Lastik yaklaşık 2000 km'de iken dişlerinde herhangi bir sorun yokken janta temas eden kısımların ipleri çıkmaya başlamıştı. Biz beraber bunu Sirkecide Kron bisiklete söyledik, fakat kendileri getir bir bakalım dahi demediler. Büyük ihtimalle depoda bekleyip satılmış üründü. O lastiğin çifti 40 TL idi ve getirin bakalım duruma göre değiştiririz deseler bir kişi + bin kişi kazanacaklardı ama yapmadılar. Ha bu satıcı böyle davranmadı da arkadaşım lastiksiz mi kaldı? Hayır... Shwalbe lastikleri takınca, boşa çıkan dişli lastikleri verdim onları kullandı. Ama o günden beri ne ben, nede arkadaşım o mağazadan asla ürün almadık ve Kron Bisiklet almak isteyenlere de başımızdan geçen bu olayı anlattık. Maksat firma kötülemek değil. Ama biz para verip bir ürün aldıysak, satan kişi her türlü malının arkasında durmalı. Yani küçücük bir ürünün arkasında durmayan bu firma sattığı bisikletlere nasıl hizmet veriyor merak ediyorum doğrusu.
 
Can kardeşim lastik işi tamamen şanstır. Uyduruk korumasız cst alırsın ömrü bitene kadar hiç patlamayabilir. Benim gibi korumalı lastik alırsın böyle yarılabilir. Bu arada daha ucuz korumalı lastiklerde ödediğin tutarda koruma sağlıyor, bu durumu çok araştırmıştım. Ama esasında suç lastiğin değil, suç bizim öküz insanımızda! Olmayacak yere eşek kadar çam atılır mı yahu! Benim cebimden çıkan ekstra paranın hesabını öteki dünyada nasıl verecek? Bu insanlarımızın hem eğitim düzeyinden, hemde iman zayıflığından ileri gelmektedir. Yere atığımız her hangi bir madde birilerinin yaralanmasına, maddi zarar görmesine, çevre kirliliğine vs. gibi sebeplere yol açıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncay Üner
@tekkir

Emrah beyin yazdığına göre buna bir cam sebep olmuş. Zaten dünyanın en dandik lastiği bile içerisindeki liflere paralel olmayan bir şekilde bıçakla kesmiş gibi yarılmaz.

Lastik meselesi çok önemli. Kullandığınız bisiklet ne olursa olsun bisikletin yol ile temasını sağlayan dış lastiktir. Bu sebeple dış lastiğe verdiğim paraya hiç acımıyorum.
 
@can akıncılar
örnek verirseniz sevinrim.
 
Geri