Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk Fren Gerekliliği

Kaan Aslan

Aktif Üye
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
117
Tepki
56
Şehir
İstanbul Göztepe
Herkese merhaba,

Kısa süre içerisinde Trek 4500 modelini almayı düşünüyorum.

Almışken hidrolik disk freni de aldığım yerde taktırayım düşüncesindeydim. Az önce Sami Bey'in babası İzzet Bey ile görüştüm. Açıklamaları çok samimi ve mantıklıydı. İstanbul gibi bir yerde ve çevresinde kullanacağımı söylediğim zaman disk frene hiç ihtiyacım olmayacağını söyledi. İstanbul yollarında V-Break ya da disk frenin performansında hiçbir fark hissetmez ve böyle bir değişime ihtiyaç da duymazsınız dedi.

Çamurlu ve hep yağmurlu yerlerde kullanacak olursanız o zaman 20 dakikada taktırırsınız dedi.

Bu durumda sizlerin de görüşünü rica ederim. Yeni alacağım bisiklete bu durumda disk fren taktırmam, kullanacağım yerleri de dikkate alırsak gereksiz mi olacaktır?
 
Scudo
Dediğiniz gibi sadece asfaltta kullanacaksanız hiç gereği yok. Disk taktırsanızda anlamazsınız farkı zaten. Bende v fren kullandıktan sonra diske geçtiğimde çok büyük değişiklik umut etmiştim ama düz yolda hiçbir değişiklik anlamıyorsunuz. Disk fren inişlerde, çamurlu yollarda kendini belli ediyor, ee birde görüntüsü insanı cezbediyor tabiki :) Asfalt için v fren yeterlidir, disk frenle ağırlık yapmaya hiç gerek yok;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Kuşaksız
Hidrolik disk frenlerde ağırlık problemi bayağı azaltılmış diye duydum ama bilmiyorum. Alırken hepsini kontrol edip en son kararımı vereceğim :)
 
ben hidrolik disk kullanıyorum. gerçekten çok sağlam frenler..
fakat dezavantajlarıda yok değil..
bir problem çıktığı anda kendi tamir etme şansın yok..
onun dışında diskin yamulursa sürtme yapıp hızını kesebilir.
herşeyin sadesi en güzeli aslında fakat biz yeniliği seven bir milletiz sanırım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: vipsezgin
Ağırlığı azaltılmış iyi bir hidrolik disk fren seti ekstra maaliyet demektir.
Eğer arazide çamura gireceksen, dik inişler yapacaksan veya yağışlı havada bisiklet kullanacaksan buna değer.
Ancak sadece şehir içi kullanım için boşuna masraf yapmış olursun.
 
Zaten aklımda iki seçenek var. Ya Trek 4500 modelini alıp hidrolik disk fren taktıracağım. Ya da onun yerine Trek 6300 modelini alacağım.

Hiçbirisi olmazsa 4500 modeli alıp V-Break ile kullanacağım.

Bunun kararını vermeye çalışıyorum şu anda...
 
Trek 4500'lerin Jantları kanallı olduğundan V fren performansları berbat. Jant çemberlerini değişirlerse veya 2009 modeli kanallı değilse işinizi fazlasıyal görür.

Aman dikkat jant çemberleri kanallı mı bakın değilse alın yoksa kanalsız jat çemberi isteyin.
 
@neverhood
Bir problem çıktığında niye kendinizin tamir etme şansı olmadığı kısmını anlayamadım.
Tabi ki var. İnternet bilgi konusunda sınırsız bir kaynak. Elinizde gerekli araçlar da olduktan sonra V fren bakımı neyse disk fren bakımı da o dur.

Şunu söylerseniz kabulümdür. İlk alım ve daha sonra yedek parça (o-ring piston vs) maliyetleri yüksektir. "Ama bakım /onarım yapma şansınız yok" cümlesi sadece şehir efsanesidir.

Disk yamulabileceği gibi jant da yamulabilir ki, disk kolay kolay yamulmaz normal şartlarda.
 
Aman dikkat edin, 4500'de jant kanalları yüzünden kanallar pabucu eritiyor ve pabuçlar düz bir yüzeyi tutmadığı için frenler berbat bir hal alıyor. Belki yeniyken belli olmaz ama Kanalların nasıl zarar verdiğini benim gibi kullandıkça anlarsınız.

http://img194.imageshack.us/img194/306/4500.gif
 
@Süleyman Uzunköprü

Trek 4500 gibi modelin gerçekten berbat denecek kadar kötü olabilir mi performansı? Bilemiyorum ama sadece bu açıklamaya istinaden kimse 4500 almak istemez öyle değil mi?

Kanallı olmazsa bu sefer hidrolik fren takılabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: suzunkopru
@Kaan Aslan

Trek 4500 çok güzel ve harika bir bisiklet. Siz konuyu niye başka tarafından anlıyorsunuz.
Ama frenleri Jant kanalları sebebiyle berbat. bu açıklamaya istinaden kimse 4500 almak istemezse almasın. Ben bu bisiklete bindim ve frenleri çok,çok kötüydü. Mekanik disk takarak kullanmıştım.
 
Ben başka şekilde anlamıyorum sadece sizin söylediğiniz noktaya odaklanmaya çalıştım.

Neyse ben hele bir bisikleti göreyim. Ondan sonra karar vereceğim. Belki de 6300 modeli alırım ama 4500'ün renkleri çok hoş.
 
@Süleyman Uzunköprü

jantta kanalın ne işe yaradıgını açıklayabilirmisiniz yada neden o 1mmlik kanalın orada oldugunu ?

biz tüm arkadaşlarımızı forumlara yönlendiriyoruz gereksiz kaynaklardan gereksiz bilgiler edinmesinler diye.Ama ne zaman bi göz gezdirsem trek te degil genel olarak forumda gerçekten cok fazla sayıda bilinçsizce yapılan biçok yazı var.Yanlış şeyler oldugunu tekrar dile getiriyorum.Saygılar..
 
kimse bahsetmemiş ama hidrolik disk fren ve v- fren ile ilgili (bence) çok önemli bir ayrıntı daha var. ister yolda sürün ister x-country kullanın burada kilonuzla orantılı olarak hidrolik frenlerin tutma ve sıkma gücü var. ne kadar iyi ayarlı ve bakımlı olursa olsun isterse ön frende olsun v-frenlerde yumuşak ancak ve o kadar da çok güçlü baskı olamaz fiziki yapısı nedeniyle. Ancak hid. frn lerde tek parmak dahi olsa 120kg sadece arka frn sıkarak durdurursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: barhan
@parmakizi

Sizden duyalım, bizde öğrenelim. Ben Trek 4500 kullandım, pabuçlarım yeni olduğu halde ve eskidiği zamanlarda fren performansı V frenli diğer bisikletlerime göre kötüydü. Siz bana bunu bilinçli olarak açıklarmısınız peki, ben pratik oalrak açıkladım siz bilinçli olarak açıklayın. Teşekkürler.
 
O kanal aşınarak ortadan kalktığında jantın değiştirilmesi gerektiğini biliyorum soru bana sorulmamış ama bu kanal o işe yarıyor sanırsam;)
 
Birşey sorabilir miyim?
Evet diyorsanız soruyorum :D
Ağırlık farkı diyorsunuz, bu tam olarak ne kadar acaba? Mekanik disk zaten düşünmüyorum ama, Hidrolik disk fren ve V brake arasında yaklaşık ne kadar bir ağırlık farkı vardır,
yukarıda yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla (yanlış algılamış da olabilirim, öyleyse düzeltin lütfen) kullanım esnasında hidrolik disk fren için harcanan güç V frenlerden daha mı az? Doğru mu anlamışım?
 
disk fren sistemi çamurlu yol olsun yagmurlu yol aslfalt yol olsun gerçekten çok iyi performans sergiliyor v fren bence artık çağ dışı ve şunu düşünmemiz gerek v frende tel kopma ihtimali daha yüksek bunuda göz önünde bulunduralım lütfen...
 
  • Beğen
Tepkiler: destina korucu
@Hasan Topcan


hidrolik disk frenlerdede hidrolik yağı kaçırma problemi olur ve bunu herhangi bir bisikletçide kolayca tamir ettiremezsiniz. v frende tel kopsa bile her bisikletçide fren teli değiştirebilirsiniz. fakat v fren yağmurda çamurda yetersiz kalabiliyor, hatta uzun süreli frenlemelerde jant yanaklarının aşırı ısınmasından lastik patlaması bile olabiliyor. sonuç olarak hidrolik disk frenler performans arayanlar için vazgeçilmezdir. fakat şehir içinde kullananlar ve turcular için v fren daha iyidir, çünkü turcuların ve şehir içi kullananların hidrolik discin frenleme gücüne ihtiyaçları yoktur. ve gereksiz ağırlık olmaması lazım.
 
@gurkankas

gürkanın dedği doğru ayrıca vfren e çağdışı diyemeyiz.
iyi ayarlanmıs padlerle ve kaliteli bi sistemler bence hidroliğin performansına yakın bi performans alına bilinir. hidrolik fren cidden uğraş gerektiren birşey sebebi de padlerle rotorlar arasında 1mm gibi hatta daha az bi aralık olması ayar yaparken çk uğraştırmaya neden oluyo.
çok iyi hatırlıyorum ilk aldığım zaman yarım saat uğraşmıstım sürtmeyi azaaltabilmek için... yağmur çamurda kullanmıycaksan V fren forever:D
ama hidrolik daha iyi :D
 
Geri