Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk frenin tutmaması

Diskleri temizlediğinizi ve balataları değiştirdiğinizi söylemiştiniz. Bu sözünüz üzerine yazmıştım. Benzer durum bende de olmuştu. Parmak izinden bile nem kapıyor. Frenleme yağ veya kirlenme iyice temizlenene kadar uzuyor. Hatta sürdüğünüz prilin kalıntısı bile yağ etkisi yapıyor. Olayı sadece yağ olarak düşünmeyin.
Eğer kir veya yağdan değilse;

Anladığım kadarıyla mekanik disk fren kullanıyorsunuz. Fren ayarlarınız düzgün değilse çalışıyor gibi görünen frenler yük altında düzgün çalışmayabilirler.

Basitçe kendinizin yapabileceği ayarlamayı anlatmaya çalışayım;

Mekanik disk frenler tek yönlü frenleme yapar. Siz frenleme yaptığınızda balataların bir tarafı sabit dururken diğer tarafı baskı yapar ve aradaki diski sıkıştırarak dönmeyi durdurur.

Sabit balatanın durduğu tarafta 5 alyanlık bir ayar vidası olur. Dikkatli bakın görürsünüz. Sabit taraftaki balatada zamanla aşınma oldukça ayar vidasıyla bu aşınma telafi edilir. Tekrar frenleriniz iyi tutmaya başlar. Ayar vidasıyla arka balata diske yaklaştırılır. Aşağı yukarı arasından jilet girecek kadar başluk olsa yetiyor veya diske sürtmeyecek kadar.
Ayarlama için önce sabit tarafın ayar vidasını ortalara bir yere alınki size ayar için yeterli imkan kalsın. Sonra fren kaliperinin kadroya veya çatala bağlı olan vidalarını gevşetin ve hafifçe freni sıkın. Bu size kaliperin durması gereken yerini gösterecektir. Gevşettiğiniz vidaları tekrardan sıkın. Daha sonra arkadaki sabit balata ayar vidasını balatanın sürtmesini engellemeyecek kadar bir iki tur gevşetin. İlk ayar tamam

Diğer hareketli tarafın ayarını ise fren mandalındaki gergi telinin bağlı olduğu vidayla yaparsınız. Freni sıkmadığnız pozisyonda hareketli taraftaki balata disten 1-1,5 mm kalacak şekilde gergi telini gerdirin ve vidasını sıkın. Tekerin dönmesini kontrol edin. Diskin sürtmemesi ve kolayca denmesi gerek. Daha hassas ayarlar yapmak isterseniz varsa fren manetindeki vidadan veya kaliperdeki vidayla yapabilirsiniz.

Ben bu şekilde yapıyorum. Biraz sürdükçe zamanla balatalar aşındığından ayarlar bozuluyor. Size anlatmaya çalıştığım şekilde ufak tefek ayarlarla güzel sonuçlar alıyorum.
Umarım sorununuz düzelmiştir. Birkaç kere ayarladığınızda eliniz alışacaktır.
 
Scudo
Diskleri temizlediğinizi ve balataları değiştirdiğinizi söylemiştiniz. Bu sözünüz üzerine yazmıştım. Benzer durum bende de olmuştu. Parmak izinden bile nem kapıyor. Frenleme yağ veya kirlenme iyice temizlenene kadar uzuyor. Hatta sürdüğünüz prilin kalıntısı bile yağ etkisi yapıyor. Olayı sadece yağ olarak düşünmeyin.
Eğer kir veya yağdan değilse;

Anladığım kadarıyla mekanik disk fren kullanıyorsunuz. Fren ayarlarınız düzgün değilse çalışıyor gibi görünen frenler yük altında düzgün çalışmayabilirler.

Basitçe kendinizin yapabileceği ayarlamayı anlatmaya çalışayım;

Mekanik disk frenler tek yönlü frenleme yapar. Siz frenleme yaptığınızda balataların bir tarafı sabit dururken diğer tarafı baskı yapar ve aradaki diski sıkıştırarak dönmeyi durdurur.

Sabit balatanın durduğu tarafta 5 alyanlık bir ayar vidası olur. Dikkatli bakın görürsünüz. Sabit taraftaki balatada zamanla aşınma oldukça ayar vidasıyla bu aşınma telafi edilir. Tekrar frenleriniz iyi tutmaya başlar. Ayar vidasıyla arka balata diske yaklaştırılır. Aşağı yukarı arasından jilet girecek kadar başluk olsa yetiyor veya diske sürtmeyecek kadar.
Ayarlama için önce sabit tarafın ayar vidasını ortalara bir yere alınki size ayar için yeterli imkan kalsın. Sonra fren kaliperinin kadroya veya çatala bağlı olan vidalarını gevşetin ve hafifçe freni sıkın. Bu size kaliperin durması gereken yerini gösterecektir. Gevşettiğiniz vidaları tekrardan sıkın. Daha sonra arkadaki sabit balata ayar vidasını balatanın sürtmesini engellemeyecek kadar bir iki tur gevşetin. İlk ayar tamam

Diğer hareketli tarafın ayarını ise fren mandalındaki gergi telinin bağlı olduğu vidayla yaparsınız. Freni sıkmadığnız pozisyonda hareketli taraftaki balata disten 1-1,5 mm kalacak şekilde gergi telini gerdirin ve vidasını sıkın. Tekerin dönmesini kontrol edin. Diskin sürtmemesi ve kolayca denmesi gerek. Daha hassas ayarlar yapmak isterseniz varsa fren manetindeki vidadan veya kaliperdeki vidayla yapabilirsiniz.

Ben bu şekilde yapıyorum. Biraz sürdükçe zamanla balatalar aşındığından ayarlar bozuluyor. Size anlatmaya çalıştığım şekilde ufak tefek ayarlarla güzel sonuçlar alıyorum.
Umarım sorununuz düzelmiştir. Birkaç kere ayarladığınızda eliniz alışacaktır.

Geri dönüş ve açıklama yaptığınız için teşekkür ederim.
 
Maalesef artık balataları değiştirip, diskinizi özel yağ sökücü bir temizleme spreyi ile temizlemeniz gerekmekte.
Balataları zaten yeni değişmiş ne gerek var yeniden değişmeye? Balataya yağ bulaşınca temizlenmiyor mu sanki?
 
Balatalar temizlenmez diyen çok... Benim balatalar neredeyse bin tl olunca öyle bir temizliyorum ki :) Balatalarda temizlenir. Bir de biraz yakmak lazım balataları, o da en iyi dik uzun bir inişte yapılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar
Fren hidroliği balataya boşalmıştı, balata spreyi ile sorunsuz temizlendi, sadece 2 gün feci öttü geçti
 
Balata spreyi sık geç düzeliyor hocam, yağ kir ne varsa söküp atıyor. 10 saniyelik işlem.
 
Geri