Scudo Sports

Disk Frenmi - V Frenmi BAKARMISINIZ ?

Disk fren ihtiyacın 2500 metre tırmanış sonra iniş yapan birisi isen dağlardan tamam orta ve üst seviye Disk alırsın..
Bu ortamda senin v fren kullanman daha iyi
Baradine Balata her işini görür
 
Scudo
@Salcanodayak

Bir yıldır mekanik disk fren kullanıyorum ve öyle avid bb7 gibi herkesin önerdiği, kendini ispatlamış bir fren seti değil. Balata değişimi, sürtme sorunları vb. bakım süreçleriyle ilgili hemen her şeyi videolardan öğrendim. Çok karmaşık ve sorun çıkartacak düzenek değil, sorun çıkartırsa da çözülemeyecek bir durumla karşılaşmadım. Balataları denemek için bir kere değiştirdim ki eski balatalar henüz kullanılabilir haldeydi. 3000 km yol yaptım toplamda. Herkesin bahsettiği gibi mekanik disk fren, hidrolik diskin bakımıyla ilgili karmaşık ve bir usta eli değmesini gerektirecek bir düzenek değil. Sorun çıkartmaz ama çıkartırsa da üstesinden gelemeyiz gibi bir izlenimim oldu benim bu hidrolik disklere dair.

Masraf olarak da çok uzun turlar söz konusu olacaksa yedek bir fren seti ve yedek rotor bulundurmak icab edebilir ama ne bileyim kaliperin kırılması, rotorun eğilmesi vb sorunlar yoğun şekilde kullandığımı da varsaydığımda başıma gelmedi. Yine en çok vurgulanan, mekanik ya da hidrolik disk frenlerin göbeğe ağırlık bindiren bir mekanizma olması, göbeğin dağılmasına yol açabileceği ya da kadronun çatlamasına varabilecek sorunlar ne benim ne de disk fren kullanan arkadaşlarımın başına gelmiş değil. Kullanım alanı, yük miktarı falan belirleyicidir tabii. Gayet yüklü ve uzun sayılabilecek turlarım da oldu. Belki de bu tür sorunlara yol açabilecek eşiği henüz aşamadım :)

Seçme şansım olsaydı; kendi kullanım alanımı göz önüne alarak V fren tercihinde bulunurdum. Öyle dağla, bayırla, çamurla pek işim olmuyor. Daha çok asfalt güzergahlar üzerinden rota planlıyorum. Bagaj tercihleri, çamurluk montajı gibi konularda sınırlılıklar yaşayabilirsiniz onu söyleyeyim. Çok istediğim bir bagajı disk uyumlu olmadığı için alamamıştım. Aynı şekilde bisikletimin disk frenli oluşundan kaynaklı biraz daha araziye dönük kadro özelliklerini ön plana çıkartmak için maşada gerekli montaj deliklerinin olmaması en büyük sınırlılığım. Modeli öyle üretmişler. Yani disk fren olacaksa ön bagaj, çamurluk takmaz demiş üreticiler. Benim bisikletime özgü bu spesifik sorunlar dolaylı olarak disk frenden soğumama neden oldu. Disk frenin performansından kaynaklı şikayetim yok yani.

Fren tellerini yağlamak, balataların değişimi, sürtme durumlarında yapılacak ufak tefek ayarlar -ki bu ayarı bir kere yapmak durumunda kaldım, onda da bisikleti olduğu yerde sert bir şekilde düşürmüştüm- altından kalkılamayacak sorunlar değil. Mekanik disk fren tercihinde bulunan bir sürü uzun turcu olduğunu görüyorum, duyuyorum.

Fren sistemiyle ilgili bir arıza deyince üstte bahsettiğim rutin müdahaleler geliyor aklıma.
 
Önceki bisikletim mekanik disk frenliydi oldukca memnundum.
Şimdiki bisikletimde pek fazla memnun değilim arkayı savurma oluyo bazen ama pişmanmıyım asla.
Ses gelme sorunu oluyordu hatta fren e basdığımda ses baya baya çıkıyordu.
Sonra bi motorlu Polis e sordum baktı etti alyan anahtarla bi yeri sıktı gevşetti. Ses den eser kalmadı.
Gerçi profosyonel değilim ama sanki disk fren daha iyi gibiydi olduğu yere gömülüp kalıyordu bisiklet.
Hidrolik hiç kullanmadım ama Allah izin verirse bir daha bisiklet alırsam,
Mekanik disk ve 29 jant 27 vites olsun :)
Herkese iyi sürüşler..
 
Okuduklarımdan anladığım kadarıyla disk fren tercihi için aslında' çokda seksi gösterdiği için 'demeye gelinmiş.
 
Ya 2aydir forumdayım sürekli bu konu. Ben özetleyem sana V freni sen tamir edersin bozulursa ama Hidrolik freni tamir edemezsin yağ kaçırırsa falan diyorlar. Ama hidrolik frense bozulan arıza yapan olmamistir milyonda 1dir olsada.( forumda gördüğüm kadarıyla.) Adam bilmem kaç km ötedeki ülke den gelmiş hidrolik frenle ama sorun yokmuş.

Ha düz mantık düşünsek hidrolik kötü olsa arabada kullanmazlar. Arabada v fren kullanirlar ama hidrolik kullaniyorlar!:)
 
@mehmetsunu

Hangi okuduklarınızdan? Başka kaynaklardan mı bu başlığa yazılanlardan mı? Bu başlığa yazılanlar ise ya okumamışsınız ya da yanlış anlamışsınız.
 
Gerçekten Kafam iyice karışmaya başladı Hidrolik Fren Alamayacağım için aradan Çıkardım. V fren ile Disk Fren kaldı. Bi Sonuca varamadım Yıllarca V Fren Kullandım. V Fren Den Bıkmışlığımda Var 600 TL + üstü Bisiklette V fren hoş durmuyor Çocuk Bisikleti havası veriyor... Disk Fren Gayet güzel duruyor Hepinizin Mesajlarını Okudum Güzel Diyorsunuz'da Mekanik Disk Fren Bu Kadar Kötüyse Neden Üretildi Halen Üretiliyor. Bisikleti Her Mevsimde Kullanacağım. Aklımda Takılan Soru Asphalt, Bayır Aşağı Hızla Giderken ((Şak)) Diye Kaydırırmı arka tekeri ?:kötü:
 
@Salcanodayak attığım bisiklete baktınız mı?

Mekanik fren iyi ayarlandığı zaman sıkıntı olmaz ancak hiçbir zaman da hidrolik frenin gücünü vermez. Mekanik ile V fren farkı ise birisi göbeğe daha yakın olduğu için frenlemede biraz daha iyi. Ama V fren alacaksanız da paralel V fren bulursanız mekanik frenden daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
@Salcanodayak

Arkadasim ilk baslardaki mesajimda V fren ve HD fren hatta HD fren sorun cozumleri uzerine linkte olan aciklama yapmistim. Uzerine birazda MD fren ekleyelim :)
Kullanmadim, kullanan arkadasim var. Az bucuk test ettim el attigim oldu bu frene. HD frene yakin bir calisma prensibi var. Ayirici fark, pistonu harekete gecirip diski tutan pistona guc aktariminda. HD fren bunu icine hava almayacak sekilde kapatilmis hortumdaki yag ile yapiyor. MD ise bunu tel ile V frendeki gibi yapiyor. Bu durum fren koluna uyguladiginiz gucu etkiliyor. HD fren kolu hassas dokunusla mukemmel bir frenleme veriyor size. Hatta bu hassasiyete alisana kadar cok sert frenleme yaparak dusme / kayma tehlikesi bile atlatabilirsiniz :) Tecrubeyle sabittir ilk kullandigimda...

V fren ve MD frende telin yapisi ve esnemesi nedeniyle fren kolunda bu hassasiyet yok. Ancak iyi ayarlandiysa yumusak ve sert frenleme guc kontrolu ile yapiliyor.

HD ve MD nin diger farki; HD pistonu iki taraftan esit gucle iter. MD ise tek taraftaki pistonu iterek diski sabit olana yaslar. Sabit pistonda da hassas ayar icin pistonun pozisyonunu saga sola ayarlayan bir alyan ayar vidasi vardir.

HD frenlerin bazi modellerinde, ozel bir kite ihtiyac olmadan, alyan cakisi, kucuk bir somun anahtari, eczaneden 50 kurusluk enjektor ve akvaryum/serum/katater hortumu (10-15 cm yeter) ve hidrolik yag ile tamir bakim vb. islerini yapabilirsiniz. Tur yapacaksaniz bunlar yedek bir ic lastikten daha fazla yer tutmaz. Ama kaliperi dagitirsaniz, diski ciddi yamultursaniz, hortumu deldirirseniz is degisir. Bunlarin yedegini tasimakta degistirmekte zahmetli olabilir. Ozellikle disk ve hortum...

MD frende hidrolik hortumun yerini tel alir, yagdanda kurtulursunuz. Tamir bakimdaki temel farki budur.
V frende bir tel isinizi gorur :) Ama onda da fren bacagini kirarsaniz kolayca bir yerden tedarik edilir, yaninizda tasimazsiniz ;)

Umarim bu aciklamalar karariniza yardimci olur...

NOT: Hava yapmis bir HD, balatasi bitmis HD MD ve V fren, kaliper ortalamasi isteyen HD ve MD, yamulmus diskli bir HD ve MD fren, akortsuz jantta kullanilan V fren, tel gerginligi ayarsiz - sacakli MD ve V fren her zaman basiniza dert olacaktir.
Ancak biraz youtube, biraz forum, birazda el becerisi/tecrube ile bunlarin hepsi bir bisiklet kullanicisinin kolayca altindan kalkabilecegi sorunlar.
Hepsinin avantaji / dezavantaji var yerine gore. Maliyet farklari da ayni sekilde...

Ama ben HD den memnunum. Yaptigim masraf:
6000 km yol su ana kadar (3-4 kez kaliper ortalama)
2000 km de arka fren hava alma - yag degisimi (enjektor 50 kurus + hortum 1,5 TL + yag 40 TL ama yarisi kullanilmadi yedek duruyor + internet arastirmasi ve iscilik kendim)
2000 - 3000 km arasi bir yerlerde ses ve surtme sorunu. Gunlerce sinir bozuklugu. Meger arka fren kaliperini kadroya baglayan alyanin birisinin gevsemis olmasi nedeni ile baski altinda hareket eden kaliper ve bunun tamir standinda yuk az oldugu icin belli olmamasi. Alyan sıkıldı sorun bitti. Ama gunlerce sinirimi bozdu ve HD frene kufur edip durdum :p
3000 km arka fren balata degisimi 25 TL balata + internet arastirmasi ve iscilik kendim)
O zamandan beri bir sorun yok ve on frenim ne sorun cikardi ne balata degistirtti. Nazar degmese bari bunu soyledikten sonra :p
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
@Murat B.

Çirkin kadın yoktur bakımsız kadın vardır dedikleri böyle bir şeymiş vay canına.
 
Hidrolik Frenli Bisiklet Almıyacağım. Onu karıştırmıyalım. Şuan MD Fren mi yoksa V Frenmi. tutuş gücü iyi MD bakımını yabtırırım kaç ayda bir gerekiyorsa. durduk yere bozulacak değildir heralde örnek duvara sağa sola çarpmıyacam ki fren neden bozulsun rotor veya parça Eğilsin ? şu sorunun cevapını alamadım. Disk Fren yağmurda - karda kendisini gösterir'de normal hava şartlarında kaydırmazmı arka tekeri bayırdan aşağa giderken ?
 
@Salcanodayak

Rotorun eğilmesi için bir yere çarpmanız/vurmanız gerekmiyor. Benim ve birkaç arkadaşın da anlattığı gibi mekanik disk frende balataların biri, rotoru diğer balatanın olduğu yere doğru yaslayarak frenleme sağlanıyor. Ve bu da bir süre sonra rotorun eğilmesine ve ses yapmasına yol açıyor.
Diğer sorunuza gelirsek evet kaydırır. Frenlemesinde sıkıntılı bir yön yok zaten.
Artılarını ve eksilerini gayet açık bir şekilde anlattık önceki yorumlarımızda.

Yalnız bazı arkadaşlar konuyu yanlış okuyor sanırım. Hala hidrolik frenle alakalı yazı yazanlar var.
 
bende hd yi bırakıp md emi geçsem. acaba dahamı az pahalı bir sistem bu md. kadro ve jantlar vf ye uyumlı değilde. muhtemel hd nin performansını vermez md ve vf ama para olmayınca yapacak bişey yok. yoksa ayağımı arka teker ve kadro arasına koyup mf ile mi durdursam bisikleti cocukken yaptığımız gibi.
 
2300 rakımlı bir dağdan inerken balataları yakıp rotorların sesine içim gideliden beridir 'sağlam' bir v freni diske değişmem. En azından cebimde pabuç taşırdım da o frene sonrasında tamire 100lira harcamazdım :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalnız Pedal
@Gökhan G.

Aslında bende v freni hd tercih ederim ama balata ve papuçun ağırlığı çok farklı değildir. İkisi de cepte rahat taşınır ve değişir. Bakımını da öğrendikten sonra yapabilirsin. Tabi bakımı külfetli ve pahalı bir iş, orası ayrı konu.
 
Downhill yapmıyorsan disk gereksiz mantalitesinden kurtulamayacağız herhalde. Kardeşim ben yaklaşık 10000 km'dir hd kullanıyorum. Bu güne kadar en ufak bir sorun yaşamadım. Düz yolda aniden durmasını da bildi, v frenle ömrünü yiyecek orman turları gibi. Hd al korkma. Temizliğini ihmal etme, vaktinde balata hidrolik bakımını yap gerisinden korkma. Mali açıdan v fren ekonomik hd pahalıdır ama performans açısından her zaman hd diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Benimde tercih aşamasında takıldığım konulardan biriydi bu, genellikle şu sıralamayı yapıyorlar: H. Disk Fren > V Fren > Disk Fren
Hangi koşullarda kullanacaksınız bilmiyorum ama eğer çamura, dağa, bayıra gitmeyi düşünüyorsanız bütçeyi zorlayıp Hidrolik disk fren öneririm. V fren'e göre müthiş fark ediyor. Bakımı zor ama :confused:
 
Geri