@Salcanodayak
Arkadasim ilk baslardaki mesajimda V fren ve HD fren hatta HD fren sorun cozumleri uzerine linkte olan aciklama yapmistim. Uzerine birazda MD fren ekleyelim

Kullanmadim, kullanan arkadasim var. Az bucuk test ettim el attigim oldu bu frene. HD frene yakin bir calisma prensibi var. Ayirici fark, pistonu harekete gecirip diski tutan pistona guc aktariminda. HD fren bunu icine hava almayacak sekilde kapatilmis hortumdaki yag ile yapiyor. MD ise bunu tel ile V frendeki gibi yapiyor. Bu durum fren koluna uyguladiginiz gucu etkiliyor. HD fren kolu hassas dokunusla mukemmel bir frenleme veriyor size. Hatta bu hassasiyete alisana kadar cok sert frenleme yaparak dusme / kayma tehlikesi bile atlatabilirsiniz

Tecrubeyle sabittir ilk kullandigimda...
V fren ve MD frende telin yapisi ve esnemesi nedeniyle fren kolunda bu hassasiyet yok. Ancak iyi ayarlandiysa yumusak ve sert frenleme guc kontrolu ile yapiliyor.
HD ve MD nin diger farki; HD pistonu iki taraftan esit gucle iter. MD ise tek taraftaki pistonu iterek diski sabit olana yaslar. Sabit pistonda da hassas ayar icin pistonun pozisyonunu saga sola ayarlayan bir alyan ayar vidasi vardir.
HD frenlerin bazi modellerinde, ozel bir kite ihtiyac olmadan, alyan cakisi, kucuk bir somun anahtari, eczaneden 50 kurusluk enjektor ve akvaryum/serum/katater hortumu (10-15 cm yeter) ve hidrolik yag ile tamir bakim vb. islerini yapabilirsiniz. Tur yapacaksaniz bunlar yedek bir ic lastikten daha fazla yer tutmaz. Ama kaliperi dagitirsaniz, diski ciddi yamultursaniz, hortumu deldirirseniz is degisir. Bunlarin yedegini tasimakta degistirmekte zahmetli olabilir. Ozellikle disk ve hortum...
MD frende hidrolik hortumun yerini tel alir, yagdanda kurtulursunuz. Tamir bakimdaki temel farki budur.
V frende bir tel isinizi gorur

Ama onda da fren bacagini kirarsaniz kolayca bir yerden tedarik edilir, yaninizda tasimazsiniz
Umarim bu aciklamalar karariniza yardimci olur...
NOT: Hava yapmis bir HD, balatasi bitmis HD MD ve V fren, kaliper ortalamasi isteyen HD ve MD, yamulmus diskli bir HD ve MD fren, akortsuz jantta kullanilan V fren, tel gerginligi ayarsiz - sacakli MD ve V fren her zaman basiniza dert olacaktir.
Ancak biraz youtube, biraz forum, birazda el becerisi/tecrube ile bunlarin hepsi bir bisiklet kullanicisinin kolayca altindan kalkabilecegi sorunlar.
Hepsinin avantaji / dezavantaji var yerine gore. Maliyet farklari da ayni sekilde...
Ama ben HD den memnunum. Yaptigim masraf:
6000 km yol su ana kadar (3-4 kez kaliper ortalama)
2000 km de arka fren hava alma - yag degisimi (enjektor 50 kurus + hortum 1,5 TL + yag 40 TL ama yarisi kullanilmadi yedek duruyor + internet arastirmasi ve iscilik kendim)
2000 - 3000 km arasi bir yerlerde ses ve surtme sorunu. Gunlerce sinir bozuklugu. Meger arka fren kaliperini kadroya baglayan alyanin birisinin gevsemis olmasi nedeni ile baski altinda hareket eden kaliper ve bunun tamir standinda yuk az oldugu icin belli olmamasi. Alyan sıkıldı sorun bitti. Ama gunlerce sinirimi bozdu ve HD frene kufur edip durdum

3000 km arka fren balata degisimi 25 TL balata + internet arastirmasi ve iscilik kendim)
O zamandan beri bir sorun yok ve on frenim ne sorun cikardi ne balata degistirtti. Nazar degmese bari bunu soyledikten sonra
