Ömer F.
Üye
- Kayıt
- 12 Nisan 2014
- Mesaj
- 39
- Tepki
- 192
- Şehir
- İstanbul
Selamlar, çok kafamı kurcalıyor o yüzden doğrudan konuya giriyorum:
Elimde bir Specialized Sirrus Comp Disc 2014 hibrid bisiklet var.
Bisikletin üzerinde Shimano 105 RD-5700 (10 speed) arka aktarıcı ve HG90 11-25T (9 Speed) kaset ruble var (ileride 10'luk kasetle değişebilir, şimdilik yeterli).
Ayırdığım ~1200 TL ek bütçeyle Shimano 105 ST-5700 (10 Speed) veya Taigra ST-4700 (10 speed) STI vites/fren kolu ve buna uyumlu bir mekanik-tahrikli yol hidrolik disk freni alabiliyorum.
Sirrus'un bu modelinde kullanılan kadro Specialized'ın yol bisikletlerinde kullanılan en kaliteli alüminyum
(E5 Aluminum) alaşımından imal edilmiş. Örneğin Allez serisi yol bisikletleri de E5 kadrolu. Bu Sirrus'un kadrosunu çok hafif ve dayanıklı yapıyor - Bisikletin ağırlığı şu an 10,5 kg.
Beni düşündüren tek şey ise kadrodaki geometri farkları, buna birazdan daha detaylı değineceğim.
Fakat kadro haricinde "compact" bir dropbar ve uygun bir boyunla aşırı agresif olmayan fakat sportif düzgün bir sürüş pozisyonu sağlayabilirim gibime geliyor.
Peki neden Sirrus'u satıp düzgün bir yol bisikleti almıyorum?
Sirrus'un ikinci el fiyatını tam bilmiyorum fakat sıfırının üstüne ek bütçemi, yani ~1200 TL'yi koyarak alabildiğim yol bisikletlerindeki grupsetler bile Shimano Sora'dan öteye gitmiyor. Üstelik yeni Sora'lardan değiller eski modellerden. O da şanslıysanız. Çoğunluğu emekli Tourney'in peşinden seğirten Claris (8 vites) grupsetli yol bisikletleri oluşturuyor... Kullanan arkadaşlar alınmasın lütfen ama o paraları o grupsetlere verme fikri içime sinmiyor.
Sirrus'u yükselttiğimde ise aynı bütçeyle fıstık gibi 105 grupsetli ve disk frenli bir bisiklet elde edebiliyorum.
Bir diğer nokta da Sirrus'un üst seviye E5 Aluminum alaşımı kadrosunun beni tavlamış olması. Neden elimde bu varken daha düşük seviye A1 Aluminum alaşımlı bir kadroya geçeyim? Kadro geometrisi, malzeme kalitesini gölgeleyecek kadar fark yaratır mı?
Ayrıca Sirrus'un kadrosu ve maşaları kafama eserse lastik büyütmeme, çamurluk takmama veya önlü arkalı çanta monte etmeme izin veriyor - yani turlar için de rahatlık sağlayacak bir kadro. Hatta kafama eserse Cyclo-cross bile olabilir gibime geliyor...
Gelelim zurnanın zırt dediği yere. Sirrus'un Geometrisi - Yol Bisikleti Geometrisi.
Bileşenleri geride bırakacak olursak, Yol/Yarış bisikletleriyle Sirrus'un kadro geometrisinde önemli farklılıklar var. Yükseltilmiş halini Yarış bisikletindense sanki Sport-Touring veya en iyi ihtimalle Endurance tarzı bir Yol/Yarış bisikleti kategorisinde görmek daha doğru gibime geliyor ama bilemiyorum, böyle şeyler ne kadar farkediyor?
Sizce bir yol bisikletinin geometrisiyle Sirrus'un geometrisi arasındaki bu fark performans odaklı sürüşlerde ne kadar bir değişiklik yaratacaktır? Fark gece-gündüz, ferrari-polo kadar belirgin olur mu? Yükseltilmiş Sirrus'la formda bir şekilde amatör yarışlara katılsam çok mu dezavantajlı olurum mesela? Kalkıştığım iş akıl karı değil mi acaba? Hızlı kulüp sürüşlerinde sürekli arkada mı kalırım? Çok mu tuhaf bir yükseltme çabası bu benimki?
Geometri > Bileşenler deyip yine de düşük bileşenli ama düzgün geometrili bir yol bisikletine mi geçmeli? Yoksa "İki santim şuradan, on santim buradan işin aslı öyle pek farkettirmez, mesele pedalı çevirende" mi dersiniz?
Farklı tavsiyeleriniz varsa da hepsine açığım, paylaşmaktan çekinmeyin lütfen.
Kadro geometrisindeki farklar açısından referans olması için aşağıdaki tabloya bakabilirsiniz. Yol bisikleti olarak Allez'i kerteriz aldım. Değerler milimetre cinsinden:
~ EKLEME ~
Biraz daha araştırdım ve bisikletin çevikliğini asıl belirleyen hususun "Trail" denen etken olduğunu öğrendim.
Trail ne kadar az olursa o kadar "çevik" demekmiş. Ne kadar fazlaysa o kadar "stabil" demekmiş.
Sonra önüme Sirrus ile çeşitli Yarış, Endurance, Cyclo-cross bisikletlerinin geometrilerini açtım ve şu web sitesindeki hesapalyıcıyı kullanarak hesap yaptım: (link)
Sirrus'un Trail değeri (58mm) Allez (41mm) gibi safkan yarış bisikletlerinkinden fazla olsa da Specialized'ın Endurance/Cyclo-cross arası modeli Diverge A1 (57mm) serisi yol bisikletleriyle kıyaslanınca sadece 1mm farkediyor.
Dahası Diverge A1 ile Sirrus'un arasında yalnızca ufak farklar var, Allez'le olduğu kadar belirgin değil sanki.
Diverge A1 ile Sirrus'un BB Drop (Orta Göbeğin yerden yükseklik) değerleri aynı, ikisi de 70mm. Yani iki bisikletin de ağırlık merkezi birbirine benzer alçaklıkta.
İkisi arasındaki diğer farklar arasında en çok göze çarpanlar ise şunlar:
Sirrus'un Zincir Maşası Diverge'den 17mm daha uzun (435mm - 418mm).
Sirrus'un Toplam Tekerlek Mesafesi ise 41mm daha uzun (1070mm - 1029mm).
Fakat bu iki hususun çeviklik/manevra açısından ne gibi değişikliklere sebep olacağını veya olup olmayacağını bilmiyorum.
Ne dersiniz? Olur mu bu iş?
Elimde bir Specialized Sirrus Comp Disc 2014 hibrid bisiklet var.
Bisikletin üzerinde Shimano 105 RD-5700 (10 speed) arka aktarıcı ve HG90 11-25T (9 Speed) kaset ruble var (ileride 10'luk kasetle değişebilir, şimdilik yeterli).
Ayırdığım ~1200 TL ek bütçeyle Shimano 105 ST-5700 (10 Speed) veya Taigra ST-4700 (10 speed) STI vites/fren kolu ve buna uyumlu bir mekanik-tahrikli yol hidrolik disk freni alabiliyorum.
Sirrus'un bu modelinde kullanılan kadro Specialized'ın yol bisikletlerinde kullanılan en kaliteli alüminyum
(E5 Aluminum) alaşımından imal edilmiş. Örneğin Allez serisi yol bisikletleri de E5 kadrolu. Bu Sirrus'un kadrosunu çok hafif ve dayanıklı yapıyor - Bisikletin ağırlığı şu an 10,5 kg.
Beni düşündüren tek şey ise kadrodaki geometri farkları, buna birazdan daha detaylı değineceğim.
Fakat kadro haricinde "compact" bir dropbar ve uygun bir boyunla aşırı agresif olmayan fakat sportif düzgün bir sürüş pozisyonu sağlayabilirim gibime geliyor.
Peki neden Sirrus'u satıp düzgün bir yol bisikleti almıyorum?
Sirrus'un ikinci el fiyatını tam bilmiyorum fakat sıfırının üstüne ek bütçemi, yani ~1200 TL'yi koyarak alabildiğim yol bisikletlerindeki grupsetler bile Shimano Sora'dan öteye gitmiyor. Üstelik yeni Sora'lardan değiller eski modellerden. O da şanslıysanız. Çoğunluğu emekli Tourney'in peşinden seğirten Claris (8 vites) grupsetli yol bisikletleri oluşturuyor... Kullanan arkadaşlar alınmasın lütfen ama o paraları o grupsetlere verme fikri içime sinmiyor.
Sirrus'u yükselttiğimde ise aynı bütçeyle fıstık gibi 105 grupsetli ve disk frenli bir bisiklet elde edebiliyorum.
Bir diğer nokta da Sirrus'un üst seviye E5 Aluminum alaşımı kadrosunun beni tavlamış olması. Neden elimde bu varken daha düşük seviye A1 Aluminum alaşımlı bir kadroya geçeyim? Kadro geometrisi, malzeme kalitesini gölgeleyecek kadar fark yaratır mı?
Ayrıca Sirrus'un kadrosu ve maşaları kafama eserse lastik büyütmeme, çamurluk takmama veya önlü arkalı çanta monte etmeme izin veriyor - yani turlar için de rahatlık sağlayacak bir kadro. Hatta kafama eserse Cyclo-cross bile olabilir gibime geliyor...
Gelelim zurnanın zırt dediği yere. Sirrus'un Geometrisi - Yol Bisikleti Geometrisi.
Bileşenleri geride bırakacak olursak, Yol/Yarış bisikletleriyle Sirrus'un kadro geometrisinde önemli farklılıklar var. Yükseltilmiş halini Yarış bisikletindense sanki Sport-Touring veya en iyi ihtimalle Endurance tarzı bir Yol/Yarış bisikleti kategorisinde görmek daha doğru gibime geliyor ama bilemiyorum, böyle şeyler ne kadar farkediyor?
Sizce bir yol bisikletinin geometrisiyle Sirrus'un geometrisi arasındaki bu fark performans odaklı sürüşlerde ne kadar bir değişiklik yaratacaktır? Fark gece-gündüz, ferrari-polo kadar belirgin olur mu? Yükseltilmiş Sirrus'la formda bir şekilde amatör yarışlara katılsam çok mu dezavantajlı olurum mesela? Kalkıştığım iş akıl karı değil mi acaba? Hızlı kulüp sürüşlerinde sürekli arkada mı kalırım? Çok mu tuhaf bir yükseltme çabası bu benimki?
Geometri > Bileşenler deyip yine de düşük bileşenli ama düzgün geometrili bir yol bisikletine mi geçmeli? Yoksa "İki santim şuradan, on santim buradan işin aslı öyle pek farkettirmez, mesele pedalı çevirende" mi dersiniz?
Farklı tavsiyeleriniz varsa da hepsine açığım, paylaşmaktan çekinmeyin lütfen.
Kadro geometrisindeki farklar açısından referans olması için aşağıdaki tabloya bakabilirsiniz. Yol bisikleti olarak Allez'i kerteriz aldım. Değerler milimetre cinsinden:
~ EKLEME ~
Biraz daha araştırdım ve bisikletin çevikliğini asıl belirleyen hususun "Trail" denen etken olduğunu öğrendim.
Trail ne kadar az olursa o kadar "çevik" demekmiş. Ne kadar fazlaysa o kadar "stabil" demekmiş.
Sonra önüme Sirrus ile çeşitli Yarış, Endurance, Cyclo-cross bisikletlerinin geometrilerini açtım ve şu web sitesindeki hesapalyıcıyı kullanarak hesap yaptım: (link)
Sirrus'un Trail değeri (58mm) Allez (41mm) gibi safkan yarış bisikletlerinkinden fazla olsa da Specialized'ın Endurance/Cyclo-cross arası modeli Diverge A1 (57mm) serisi yol bisikletleriyle kıyaslanınca sadece 1mm farkediyor.
Dahası Diverge A1 ile Sirrus'un arasında yalnızca ufak farklar var, Allez'le olduğu kadar belirgin değil sanki.
Diverge A1 ile Sirrus'un BB Drop (Orta Göbeğin yerden yükseklik) değerleri aynı, ikisi de 70mm. Yani iki bisikletin de ağırlık merkezi birbirine benzer alçaklıkta.
İkisi arasındaki diğer farklar arasında en çok göze çarpanlar ise şunlar:
Sirrus'un Zincir Maşası Diverge'den 17mm daha uzun (435mm - 418mm).
Sirrus'un Toplam Tekerlek Mesafesi ise 41mm daha uzun (1070mm - 1029mm).
Fakat bu iki hususun çeviklik/manevra açısından ne gibi değişikliklere sebep olacağını veya olup olmayacağını bilmiyorum.
Ne dersiniz? Olur mu bu iş?