Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dönüşüm: Specialized Sirrus'tan yol bisikleti olur mu?

Ömer F.

Üye
Kayıt
12 Nisan 2014
Mesaj
39
Tepki
192
Şehir
İstanbul
Selamlar, çok kafamı kurcalıyor o yüzden doğrudan konuya giriyorum:

Elimde bir Specialized Sirrus Comp Disc 2014 hibrid bisiklet var.

Bisikletin üzerinde Shimano 105 RD-5700 (10 speed) arka aktarıcı ve HG90 11-25T (9 Speed) kaset ruble var (ileride 10'luk kasetle değişebilir, şimdilik yeterli).

Ayırdığım ~1200 TL ek bütçeyle Shimano 105 ST-5700 (10 Speed) veya Taigra ST-4700 (10 speed) STI vites/fren kolu ve buna uyumlu bir mekanik-tahrikli yol hidrolik disk freni alabiliyorum.

Sirrus'un bu modelinde kullanılan kadro Specialized'ın yol bisikletlerinde kullanılan en kaliteli alüminyum
(E5 Aluminum) alaşımından imal edilmiş. Örneğin Allez serisi yol bisikletleri de E5 kadrolu. Bu Sirrus'un kadrosunu çok hafif ve dayanıklı yapıyor - Bisikletin ağırlığı şu an 10,5 kg.

Beni düşündüren tek şey ise kadrodaki geometri farkları, buna birazdan daha detaylı değineceğim.

Fakat kadro haricinde "compact" bir dropbar ve uygun bir boyunla aşırı agresif olmayan fakat sportif düzgün bir sürüş pozisyonu sağlayabilirim gibime geliyor.

Peki neden Sirrus'u satıp düzgün bir yol bisikleti almıyorum?

Sirrus'un ikinci el fiyatını tam bilmiyorum fakat sıfırının üstüne ek bütçemi, yani ~1200 TL'yi koyarak alabildiğim yol bisikletlerindeki grupsetler bile Shimano Sora'dan öteye gitmiyor. Üstelik yeni Sora'lardan değiller eski modellerden. O da şanslıysanız. Çoğunluğu emekli Tourney'in peşinden seğirten Claris (8 vites) grupsetli yol bisikletleri oluşturuyor... Kullanan arkadaşlar alınmasın lütfen ama o paraları o grupsetlere verme fikri içime sinmiyor.

Sirrus'u yükselttiğimde ise aynı bütçeyle fıstık gibi 105 grupsetli ve disk frenli bir bisiklet elde edebiliyorum.

Bir diğer nokta da Sirrus'un üst seviye E5 Aluminum alaşımı kadrosunun beni tavlamış olması. Neden elimde bu varken daha düşük seviye A1 Aluminum alaşımlı bir kadroya geçeyim? Kadro geometrisi, malzeme kalitesini gölgeleyecek kadar fark yaratır mı?

Ayrıca Sirrus'un kadrosu ve maşaları kafama eserse lastik büyütmeme, çamurluk takmama veya önlü arkalı çanta monte etmeme izin veriyor - yani turlar için de rahatlık sağlayacak bir kadro. Hatta kafama eserse Cyclo-cross bile olabilir gibime geliyor...

Gelelim zurnanın zırt dediği yere. Sirrus'un Geometrisi - Yol Bisikleti Geometrisi.

Bileşenleri geride bırakacak olursak, Yol/Yarış bisikletleriyle Sirrus'un kadro geometrisinde önemli farklılıklar var. Yükseltilmiş halini Yarış bisikletindense sanki Sport-Touring veya en iyi ihtimalle Endurance tarzı bir Yol/Yarış bisikleti kategorisinde görmek daha doğru gibime geliyor ama bilemiyorum, böyle şeyler ne kadar farkediyor?

Sizce bir yol bisikletinin geometrisiyle Sirrus'un geometrisi arasındaki bu fark performans odaklı sürüşlerde ne kadar bir değişiklik yaratacaktır? Fark gece-gündüz, ferrari-polo kadar belirgin olur mu? Yükseltilmiş Sirrus'la formda bir şekilde amatör yarışlara katılsam çok mu dezavantajlı olurum mesela? Kalkıştığım iş akıl karı değil mi acaba? Hızlı kulüp sürüşlerinde sürekli arkada mı kalırım? Çok mu tuhaf bir yükseltme çabası bu benimki?

Geometri > Bileşenler deyip yine de düşük bileşenli ama düzgün geometrili bir yol bisikletine mi geçmeli? Yoksa "İki santim şuradan, on santim buradan işin aslı öyle pek farkettirmez, mesele pedalı çevirende" mi dersiniz? :)

Farklı tavsiyeleriniz varsa da hepsine açığım, paylaşmaktan çekinmeyin lütfen.

Kadro geometrisindeki farklar açısından referans olması için aşağıdaki tabloya bakabilirsiniz. Yol bisikleti olarak Allez'i kerteriz aldım. Değerler milimetre cinsinden:


Size Forum.png

~ EKLEME ~

Biraz daha araştırdım ve bisikletin çevikliğini asıl belirleyen hususun "Trail" denen etken olduğunu öğrendim.

Trail ne kadar az olursa o kadar "çevik" demekmiş. Ne kadar fazlaysa o kadar "stabil" demekmiş.

Sonra önüme Sirrus ile çeşitli Yarış, Endurance, Cyclo-cross bisikletlerinin geometrilerini açtım ve şu web sitesindeki hesapalyıcıyı kullanarak hesap yaptım: (link)

Size Forum2.png

Sirrus'un Trail değeri (58mm) Allez (41mm) gibi safkan yarış bisikletlerinkinden fazla olsa da Specialized'ın Endurance/Cyclo-cross arası modeli Diverge A1 (57mm) serisi yol bisikletleriyle kıyaslanınca sadece 1mm farkediyor.

Dahası Diverge A1 ile Sirrus'un arasında yalnızca ufak farklar var, Allez'le olduğu kadar belirgin değil sanki.

Diverge A1 ile Sirrus'un BB Drop (Orta Göbeğin yerden yükseklik) değerleri aynı, ikisi de 70mm. Yani iki bisikletin de ağırlık merkezi birbirine benzer alçaklıkta.

İkisi arasındaki diğer farklar arasında en çok göze çarpanlar ise şunlar:

Sirrus'un Zincir Maşası Diverge'den 17mm daha uzun (435mm - 418mm).

Sirrus'un Toplam Tekerlek Mesafesi ise 41mm daha uzun (1070mm - 1029mm).

Fakat bu iki hususun çeviklik/manevra açısından ne gibi değişikliklere sebep olacağını veya olup olmayacağını bilmiyorum.

Ne dersiniz? Olur mu bu iş? :)


 
Scudo
@Ömer Furtun Allez'e göre hissedeceğiniz en büyük fark alın borusunun uzunluğu ve açısı olur. Açıkçası dönüşümde bir sorun olmaz ama yol geometrisi gibi de hissedemezsiniz ve bir süre sonra yol bisikleti almaya niyet edersiniz diye düşünüyorum.

Bisiklet geometrisindeki ufak farklar kağıt üzerinde olduğu gibi olmuyor ne yazık ki.
 
Türk Alman ve Amerikan istihbarat teşkilatları arasında yarışma düzenlenmiş.3 teşkilatada afrikadan en hızlı zebrayı getirme görevi vermişler. Bir gün sonra Alman ve Amerikan istihbarat teşkilatları yanlarında birer zebrayla dönmüşler. 2 gün geçmiş Türk istihbarat teşkilatı yok 1 hafta geçmiş yok.1ay sonra Türk istihbaratı her yeri kan revan içinde çizik çizik bir eşşekle gelmiş.Yarışma jürisi şaşkınlık içinde ama bu eşşek demeye kalmamış eşşek can havliyle lafa karışıp anam avradım olsun zebrayım demiş. Sizinkide bu hesap eşşeğinize eziyet etmeyin
 
Bende bu fotoğrafı gördükten sonra niyetlenip sonra vazgeçmiştim. 20170405_190729.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ysnakblt
@Ömer Furtun olmasına olur ama bisiklette sanırım hidrolik disk fren var. Yanlış hatırlamıyorsam hidrolik diske uygun fren kolları çok pahalıydı onun için bence bozmaya değmez
 
Bununla ilgili yazılar vardı. Hiçbir fitnes bike bi yol bisikleti olmaz. Yol bisikleti city bike, city bike mtb olmaz. Karakteristiği farklı. Sizin sadece yok görünümlü drop barlı fitnes bike olur. Specialize sirrus diğer fitnes bikelera göre daha dik sürüş sunuyor. Onda hepten kötü olur. Tabi bu benim bence diyerekten yaptığım yormumdur
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
tur bisikleti - gravel bike tadında bir şey elde edersiniz ama bir yol bisikleti olmaz, safkan yol bisikletiyle geometri baya fark ediyor, yol bisikleti elde etmek maksadıyla bu işe girişecekseniz yanlış yoldasınız, dediğim gibi tur bisikleti-adventure bike olarak dönüşüm peşindeyseniz fena olmaz diye düşünüyorum
 
Dropbarlı fitness bisikleti olur.
 
Amaç daha aerodinamik bir sürüş pozisyonu elde etmekse mutlaka dropbar kullanmak gerekmiyor.

Bisikletinizin gidonunu bullhorn tipte bir gidon ile değiştirebilir ve Shimano'nun yeni çıkardığı Metrea grupsetindeki TT vites koluna benzer kolları kullanabilirsiniz. Hem bu kolların hidrolik fren uyumu da olduğu için başka bir değişiklik yapmanıza da gerek kalmaz.

Buyrun yapılmışı var

j.laverack-pilot-bars.png
 
  • Beğen
Tepkiler: ysnakblt
14608776_10154482665781772_958299518906918692_o.jpg
Yol bisikletini toplamadan önce Sirrus Sport model bisikletim üzerinde bu dönüşümü denedim. Tiagra set, Aksium Elite jant seti kullandım. Yol bisikletinden ziyade, Fuji Touring tarzı hibrit bir model ortaya çıkıyor.
 
@ÖnerERKUT
Bence olmamış, fuji touring kardeşimde var. Arkadaşlarımda var. Fuji touring tarzı bundan çok uzak.
 
  • Beğen
Tepkiler: MinorArtS
Zevk sizin, karar sizin. Ama doğan görünümlü şahin gibi olur anca...
 
Bisiklet üzerindeki duruş, ön ve atka çatal açıklıkları vb yönünden yaptım o benzetmeyi, görsel olarak benzetme durumu kişisel tabi ki saygı duyarım.
 
TT bisiklet'e yol gidon'u takan insanlar gördüm ben. :D Yani yapılır mı yapılır.Mantıklı olur mu? İşte bu tartışılır.Ben de önermem yapmanızı.Gidişi, duruş şekliniz bir yol bisikleti'ndeki gibi olmayacak, hibrit de olmayacak artık.Karma bir şey olur.
 
Daha rahat bir tur/fitness bisikleti olur ama yol bisikleti olmaz.
 
Hepinize teşekkür ederim. Belki bir tur bisikleti yaratma fikriyle ileride başka bir dönüşüme kalkışabilirim; fakat geri bildirimler neticesinde bu işten vazgeçmiş bulunuyorum.
 
Geri