Scudo Sports

Dörtlü Aynakol Aktarıcı Problemi

ulsbyrm

Aktif Üye
Kayıt
1 Şubat 2018
Mesaj
123
Tepki
141
Yaş
47
Şehir
izmir
İsim
ulaş bayram
Bisiklet
Cube
1993 Model bianchi bisikletimi bakıma götürdüm.Üzerinde dörtlü aynakol var.Usta ilk defa gördüğünü söyledi :) .Şimdi sorun şu bunun için yeni aktarıcı bulma şansım nedir.Ya da üçlüye uygun aktarıcıları ince ayarla uygun hale getirebilir miyim.Tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Scudo
@ulsbyrm google de bile bulamadım bir fotoğrafını paylaşırmısınız merak ettim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Trail%20Trike%202%20quad.JPG


Ancak bu kadar gereksiz bir dizayn olur.
 
Küçük ayna 11li galiba çok enteresan hiç böyle birşey görmedim:eek:
 
@ulsbyrm

düz duvara mı tırmanıyorsunuz ? eski indexsiz aktarıcılar işinizi görebilir ama onlar yeni kollarla kullanılabiliyor mu bilmiyorum
 
Düz duvara tırmanmak için heralde?
 
İhtiyaç olmasa üretilmezdi.bence. Belki belirli bir bölge için üretilmiştir.
 
Yol bisikletinde aynakol dişli arttırcısında vites değiştirildikten sonra, arttırıcı ortalamak için kullandığımız boş geçişler bu dişlilere geçiş için uyarlanabilir sanki.
Ön vitesin ayar vidaları da maximuma ayarlanırsa olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulsbyrm ve Yankı
Bunun için dörtlü kol gerek ki benim bildiğim öyle bir şey yok. Dişli oranlarını merak ettim bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Bendeki 94 model Bottechia'da da 4 lü aynakol var.93 94 yıllarında modaydı galiba 4 lü aynakol
 
Ilginçmiş ruble icinde 3lu diyorlar dogru mudur?
 
Öncelikle en büyük yaprak ile en küçük yaprak arasındaki yatay mesafeyi ölçün ki her hangi bir aktarıcının hareket mesafesi yetiyor mu anlayalım. Bence bu ölçüyü yapraklar arasındaki mesafeyi azaltarak 3'lü bir aynakol ile aynı tutmuş olmalılar. Böyle bi durumda kafayı aktarıcıya değil de 4 vites uyumlu bir vites kolu bulmaya -eğer elinizdeki kullanılacak vaziyette değilse- yormanızı tavsiye ederim.
 
IMG_20220322_222043.jpg
IMG_20220322_201631.jpgIMG_20220322_222023.jpg
Kullanmadığım 28-38-48 aynakolun 48t dişlisini kesip 24-34-42 aynakoluma ekledim 24-34-42-48 güzel bir oran oldu arkada da 14-34 megarange ruble var her yere çıkacak bir bisiklet oldu. vites kolum indexsiz olduğu için ayar işi pek sorun olmadı
 
@Hugoman Zihni Sinir'den çılgın proceler :koptum: :koptum: :koptum:

5'li yaprağı 4'lü yaprağa merkezlemek mümkün değil. Nitekim de olmamış zaten. 5'li yaprağın merkezinden aynakol milinin merkezine 1 santime yakın kaçıklık var. Hiç gerek yoktu böyle bir fanteziye.
 
@Hugoman Ben de yapıyorum böyle takma delme işleri. 4'lüyü 5'liye uydurmak gibi fantastik şeyler değil benimki. Eski bisikletlerde hem ruble hem aynakol dişlileri simetrik. Dişlerin bir tarafı iyice aşınınca yaprağı kesip ters çevirip bi o kadar da diğer tarafını kullanıyorum. Fotoda soldaki yaprağın bi tarafı gitti ve kestim, ileride bir 3 vidalı kola diğer tarafını takıp kullanıcam mesela. Malzemeyi son damlasına kadar kullanmak yani :cool:

DSCN4992.JPG
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Hugoman
Meraklısına Erdoğanlar'da bir tane 2. el temiz ve bakımlı 4x6 Bianchi Aspid SF var: (link)
 
  • İnanılmaz
  • Beğen
Tepkiler: Hugoman ve Özcan
IMG_20220323_230308.jpg IMG_20220323_230312.jpg
ufak bir test sürüşünden sonra vida kafalarının zincire takıldığını farkettim ve söküp onları törpüledim dıştaki plastik halkayı da taktım kozmetik amaçlı.
Şimdilik bir problem yok sürüşü gayet beğendim dişlinin merkezindeki sapma yaklaşık 0.5-0.7cm arası bu bisiklette daha önce oval aynakol da kullandığım için değişik hissettirmedi.
 
Son düzenleme:
Geri